Nou vandaag bij de VK geweest. Ik heb heel veel vragen moeten beantwoorden. En we hebben heel veel informatie gekregen. Over voeding, onderzoeken, moeders voor moeders etc.
Ik heb een verwijzing gekregen voor een termijnecho. Ze adviseert om die rond de 9 a 10 weken te laten maken. Het echocentrum is alleen 's ochtends telefonisch bereikbaar. Dus maandag weet ik wrs. wanneer ik er terecht kan.
Op 8 juni gaan we weer naar de VK. Wrs. hebben we in diezelfde week de echo. Want dat is mijn 9e zwangerschapsweek. We krijgen dan ook een formulier mee voor bloedonderzoek.
Maar de VK ging heel erg uit van de begindatum van mijn laatste menstruatie. En van een “standaard” cyclus van 28 dagen. Ze kwam op uitgerekende datum 30 december. Maar ik heb aangegeven dat ik een onregelmatige cyclus had, die gemiddeld in ieder geval rond de 31 dagen zat. En dat ik vermoedde dat ik die laatste ronde een cyclus van 38 dagen had. En ik testte pas echt positief op mijn verwachte NOD bij 38 dagen. Ze zei als de termijnecho meer dan een week afwijkt van de verwachting, dan stellen ze de datum bij. Dus volgens mij gaat ze vooralsnog uit van 30 december? :think: En dan zou ik volgens haar nu in mijn 7e zwangerschapsweek zitten. Nou ja maakt ook niet uit, ik weet wel beter. Die echo gaat me wel gelijk geven.
@ Veertje G ; Hoe is het bij jou afgelopen vandaag ? enne heb je een echoooo ?? Ja is nog allemaal even wennen he maar buikje begint straks in 1 x hard te groeien dat lijkt me ook wel apart …bij mijn zusje gaat het nu ook hard en ze is nog maar 14 weken nu.
@ Miro ; Wat een leuk idee om met zo’n lijstje de ouders het goede nieuws te laten weten bij ons zullen ze het rond die tijd direct door hebben want de ouders weten al dat we bezig zijn…kan mijn mond nooit houden :? Wat gek trouwens dat ze bij de VK 2 weken meer rekenen ?! :think: maar wel een leuke datum mis wel met oud & nieuw dan :lol: maar even afwachten bij het volgende bezoekje …voordat je het weet heb je de 1ste echo
Nou voor de rest vrij rustig hier he…ik ben nu om de dag aan het klussen dus kan al jullie duimpjes wel gebruiken
We zullen wel zien wat ons deze maand weer brengt…maar eerst vanavond even feesten :dance:
Fijn weekend allemaal !
:-*
@ nietjelief: Dat is niet niks zeg, kan me voorstellen dat je daar even flink aangeslagen van bent. Dikke knuff voor jou!
Leuk trouwens om van iedereen alle vorderingen te lezen, lijkt me zo ontzettend bijzonder allemaal. Hoop dat de niet-zwangeren dit ook snel mee mogen maken (inclusief mijzelf)
Fijn weekend allemaal! :-*
Ik ben indd ook vrijdag naar de VK geweest. Maar helaas krijg ik nog lang geen echo… 29 juni pas… Ik ben jaloers op jou, miro!
19 juni moet ik weer naar de vk en dan gaat ze me vanuit elke hoek bekijken en leegprikken (ik zie er al tegenop… ) haha
Ze heeft mij trouwens ook geen uitgerekende datum gegeven… Die krijg ik denk ik als ik een echo krijg… Verder heeft ze vooral heel lang gepraat over wat ik wel een niet moest doen en dat mn vriend moet stoppen met roken (hihi, dat vond hij niet zo leuk :D)
@ Kersje ik duim voor jullie hoor!
@ Deeske ik hoop ook dat jullie snel zwanger zijn!
@ Veertje ik dacht dat jij misschien wel veel eerder een echo zou krijgen als ik. Maar blijkbaar dus niet. Heeft de VK daar een reden voor genoemd? Wij kregen ook veel te horen over wat we wel en niet mogen doen. Maar ik wist eigenlijk alles al.
Gisteravond mijn moeder verteld op dezelfde manier als mijn schoonouders. Zoals ik al voorspelde moest ze huilen en ik daardoor ook. Ze vind het helemaal geweldig. Vooral omdat ik haar enige dochter ben. De vriend van mijn moeder en mijn broertje waren daarbij, dus die weten het nu ook. Ook die vinden het geweldig. Wij willen straks graag weten wat het geslacht is van ons kindje. Maar mijn broertje wil het dan niet weten. :mrgreen: Hij wil dat het voor hem een verrassing blijft. Zo ging het ook met het 2 kindje van mijn broer. Ze wisten wat het geslacht was. En mijn broertje wilde het niet weten. En hij wist het ook echt niet tot de geboorte. Terwijl wij ons wel eens versproken hadden
- stil hier *
(Niet dat ik zelf veel te melden heb… :oops: )
Hier ook niet veel te melden.
Alleen dat ik op 8 juni mijn eerste echo krijg! :dance:
Ik heb ook niets te melden. Vroeg me wel af hoe het met Nietjelief is?
fijne avond
Hi Allemaal,
Liesje, :-* Lief dat je aan me denkt…
Hier gaat alles oké hoor… De klap van de vluigtuigcrash is voor mij verdriedubbelt… Er zijn ook twee bekenden uit mijn geboortedorp en 2 meiden die ik welleens op concours met me paard ontmoet heb…
Dus ik me eigenlijk een beetje 2 daagjes afgezonderd, lekker bij me ouders en andere familie geweest, beetje met me vriend op de bank gehangen en verder lekker niks…
Maar ik hoop dat de zon nu voorlopig eens gaat schijnen in me leventje, want heb nu toch echt wel genoeg ellende gezien :roll:
Oeps, ga ook maar eens me ticker aanpassen… Heb natuurlijk wel een bloeding gehad, op de 23 dagen… :snooty:
Nietjelief, das heftig, zoveel mensen die je kent omgekomen bij die crash.
verder niets te melden.
fijne dag.
Jee Nietjejelief wat erg zeg! Dat je zoveel mensen kende! Kan me voorstellen dat je even niet zo lekker in je vel zit. Ik hoop ook dat er snel weer iets positiefs is in jullie leven.
@ Liesje hoe is het met jou? Heb je de klusdagen goed kunnen benutten?
Zo te zien zit je weer in de wachtfase. Mijn duimen draaien.
Uiteraard de klusdagen goed kunnen benutten, mijn duimen draaien overuren. Hoe gaat het met je Miro? kan je er al aan wennen dat je mama wordt?
trusten
Het is nog steeds erg onwerkelijk. Het wordt denk ik pas “echter” als ik een kindje met een kloppend hartje op de echo zie.
@ Liesje je hebt overigens wel een mooie constante cyclus!
Leuk je hebt je echo op mijn verjaardag.
Heb zeker een constante cyclus kan me herinneren dat ik eerder eens gestopt ben met de pil omdat ik toch geen relatie had maar dat ik steeds tussentijdse bloedingen had en daardoor de pil weer ben gaan slikken. Ben wel heel blij dat dat nu niet het geval is.
Strooit even met hormonen :: :: :: ::
Hopelijk helpt het jullie deze ronde!
Even een ego-berichtje:
Nog maar een dikke week dan ga ik trouwen!!! Heb echt zo ontiegelijk veel kriebeltjes in mn buik! :inlove:
Oooeeeeh, deeske, wat leuk!!
Geniet lekker van de kriebels en de spanning, dat is bijna even leuk als de dag zelf!!
Enne, als het zo blijft hebben jullie een heerlijk zonnige dag! 8)
Oh Dees wat spannend zeg! Hopelijk is het dan inderdaad mooi weer!
Gaan jullie nog op huwelijksreis? Vakantie en zwangerschap is een goede combinatie gebleken in dit topic :mrgreen:
Mijn eerste buikfoto’s staan in het SF!
Miro, heb net je foto’s bekeken, begint best al een buikje te krijgen.
Mijn NOD is over een paar dagen maar sinds vandaag heb ik al een kleine bloeding, ongesteldheid is het niet te noemen, misschien is het wel een innestelbloeding, ik hoop het. ben er best nerveus van, kijk om het half uur in mijn slipje.
Wat is het een heerlijk weer he dames, eindelijk, ben al flink aan het verkleuren.
fijne avond