December 2009 #3

Bedankt voor de felicitaties iedereen!

Miro ik voel me op zich ook best wel goed. Ik heb geen klachten zoals sommigen, maar ik voel me ook niet helemaal optimaal. Ik heb eigenlijk de hele dag door een beetje een zeurderig gevoel in mn buik, soms even heel erg en dan weer wat minder. En ik ben ook met vlagen misselijk. Maar ik had vorige week ook eigenlijk nog haast niks, dus misschien komt het bij jou nog :smiley:

Maar ik vind het inderdaad wel fijn dat ik lichte klachten heb, ik voel in ieder geval dat er iets aan de hand is in mn buik :slight_smile: Hoewel ik nog steeds een paar keer per dag check of ik niet ongi ben geworden, hihi…

Ik ga maandag bellen naar de verloskundige hier en hopelijk krijgen we dan snel een afspraak. Dan voelt het denk ik veel echter. In nederland krijg je toch bij de eerste afspraak geen echo? Hier heeft een vriendinnetje van mij die nu 8 weken is namelijk 2 weken geleden al wel een echo gehad, dus ik hoop zooooooo dat ik dat ook krijg… :smiley:

@ Veertje ik krijg bij het intakegesprek bij de VK een brief mee voor echo. (daarvoor moet ik naar een echocentrum) Dat is om te bepalen hoever je bent in de zwangerschap. Volgens mij vindt dat tussen de 8 en 12 weken plaats.

Volgens mij krijg ik daarna geen echo’s meer tot de 20 weken echo. (of krijg je er ook nog eentje met 12 weken? :think: ) En je kunt er zelf voor kiezen om een pretecho te laten maken.

Als je nog maar 5 of 6 weken zwanger bent en je krijgt dan een echo, is de kans volgens mij heel groot dat je een inwendige echo krijgt.

Hey meiden!

Nou ik heb toch het gevoel dat de ongi hier gaat komen… Verlies nog steeds een klein beetje bloed ( niet noemenswaardig maarja ) en had vanmorgen echt super erge buikpijn…

Nu alleen nog maar super erge hoofdpijn, dus ik ga snel me laptop dichtdoen en lekker op de bank hangen…

Veertje & Miro - Fijn dat jullie je nog zo goed voelen :slight_smile: Zou mooi zijn als het zo zou blijven de gehele zwangerschap :stuck_out_tongue:

Nou fijne avond!

XXX

@ Nietjejelief :hug: hopelijk zet het niet door. Ik zal voor je duimen.

Miro en Veertjeg VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

Ik kwam weer even buurten en gewoon 2 zwanger!!!

Helemaal leuk!

Dankjewel lautje!

Ja, het gaat eindelijk weer iets vooruit met ons groepje? Hoeveel zijn er nu eigenlijk zwanger en hoeveel nog niet?

Bedankt Lautje!

@ Truusssie zou je het lijstje aan willen passen?

Ik vind het overigens jammer dat we niks meer horen van Rowena, Fruttel, Tigru en Chocobroodje. Ben benieuwd hoe het met hen gaat.

Hi allemaal!

Nou mijn bloeding is aangehouden… nog steeds niet veel maar ik ga er vanuit dat het mijn ongi is… Beetje jammer… Ook een erg korte cyclus voor mijn doen :frowning:

Ja ik ben ook benieuwd hoe het met deze meiden is… Chocobroodje die was toen ook zo lang overtijd toch??..

Ik denk dat Fruttel een beetje afdstand heeft genomen van het forum na het verlies, tenminste dat zou ik ook wel doen… :oops:

Nou fijne dag allemaal, ik ga aan de arbeid…

Jammer dat ook deze ronde niets voor je is geworden Nietjelief.

Chocobroodje was toch uiteindelijk toch ongesteld geworden als ik me niet vergis. Begrijp het ook van Fruttel, ik zou ook niet geconfronteerd willen worden met het geluk van een ander als het bij mij niet goed gegaan was.

Vindt het nu ook al af en toe best moeilijk als ik weer eens mijn gezicht laat zien, dat er weer dames zwanger zijn.

Om me heen hoor ik allerlei mensen waarbij de zwangerschap een ongelukje is, soms denk ik weleens dat je beter aan de pil kan blijven en deze dan maar af en toe moet vergeten. Tis oneerlijk verdeeld in de wereld.

@Nietjelief, :hug:

@Liesje, Ik snap inderdaad ook wel heel goed dat ze hier om die reden misschien niet meer willen komen.

Ik weet ook wat je bedoelt met dat iedereen zwanger wordt. Een kennis van me was ook zwanger geraakt en die was er eerst zelfs helemaal niet blij mee. Dan voelt het inderdaad heel erg oneerlijk verdeeld in de wereld…

Maar ik blijf voor iedereen duimen en laten we hopen met zn allen dat ons groepje snel compleet is :smiley:

@ Nietjejelief :hug:

@ Liesje ik vond het in het begin ook moeilijk hoor toen er een aantal meteen zwanger raakten. Het waren bijna allemaal dames die al een kindje hadden en dus ook wisten dat ze vruchtbaar waren. Dus ik snap die gevoelens wel. Ik werd ook steeds banger dat we misschien niet makkelijk zwanger konden raken. En iedere ronde had ik weer een andere cyclus, wat het niet makkelijker maakte.

Maar ik haalde weer moed uit het feit dat er ook genoeg mensen zijn die in een 4e, 5e of zelfs 10e ronde toch spontaan zwanger raakten.

Ik blijf jullie steunen en ik blijf voor jullie duimen hoor! Ik gun het jullie allemaal van harte! :hug: :hug: :hug:

Ik moet ook nog maar afwachten of het bij mij allemaal goed gaat/ blijft gaan.

Chocobroodje had volgens mij een lichte bloeding. Maar als dat niet doorzette, kon ze langskomen voor een nieuwe zw.test. Maar sindsdien hebben we niks meer gehoord. Het zal wel doorgezet hebben :(

Tigru had het ook best moeilijk volgens mij elke ronde dat het niet lukte.

En van Fruttel kan ik me wel voorstellen dat ze even afstand neemt.

Maar goed ik ben evengoed wel benieuwd hoe het met ze gaat. :oops:

Ik mag a.s. vrijdag naar de VK :dance:
Het heeft wel als consequentie dat we mijn schoonouders eerder moeten inlichten over de zwangerschap dan mijn eigen moeder. Schoonouders moeten namelijk even op de zaak passen. Ik vind dat wel jammer, maar dat is meer voor mijn eigen gevoel. Uiteindelijk horen ze het allemaal op dezelfde dag, maar in een andere volgorde. (wat een muts ben ik he? :oops: zullen de hormonen wel zijn)

Truusssie! Je hebt het lijstje aangepast :inlove: Super!

Oja ik ben 9 januari 2011 uitgerekend.

Het kan natuurlijk ook door de stress (vriendlief nog steeds geen werk, ikzelf op zoek moeten naar een andere job) komen dat het bij ons wat langer duurt.

Hahaha, Miro, ik moet ook vrijdag naar de VK :smiley:

Hi Meiden

Ff snel ego… De familie van één van mijn directe collega’s zat aan boord van het neergestorte vliegtuig… Moeder, vader en boertje…

Ik ben echt helemaal van slag… :cry: Zo onwerkelijk en oneerlijk…

Jee Nietjejelief wat erg voor je collega!

Zo in 1 klap je ouders en broertje kwijt.

:frowning:

Zo wat erg he dat vliegtuigongeluk heel de dag hadden we het erover op kantoor en wat een wonder dat dat jongetje het heeft overleeft …vliegtuig lag echt in stukken…al weet ik niet of je nu blij of verdrietig moet zijn als je als enige overleefd want waarschijnlijk zat heel zijn gezin in dat vliegtuig.

@ Nietjejelief : Hopelijk krijgt je collega heel veel steun in deze moeilijke periode …woorden schieten tekort met zo’n groot verlies :cry:

@ Miro en Veertjeg : Zijn jullie er nu al een beetje aan gewend of is het allemaal nog een beetje onwerkelijk het zwanger zijn…veel klachtjes ? Ben benieuwt hoe het allemaal is gegaan bij de VK :stuck_out_tongue:

Hier gaat alles zijn gangetje zit nu in mijn klus week en moet zeggen dat ik de ovulatietesten nog niet heb gebruikt ik wil nog 1 maandje afwachten …dan ben ik alweer bijna een half jaartje bezig :wink:

Ik wens iedereen heel veel succes deze maand :pray:

Hele fijne dag morgen allemaal

Dikke :-*

@Nietjelief: Sterkte meid! Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel hard aankomt! Ik ben altijd weer dolblij dat er niemand zit die ik ken in zulke vliegtuigen. Hopelijk kan je hem of haar een beetje steunen :hug:

@Kersje: Hahaha, ik ben er nog steeds niet echt aan gewend, nee… Wel aan het idee dat ik zwanger ben maar ik geloof eigenlijk niet dat we ook echt een baby gaan krijgen over 7,5 maand! Maar dat zal ik wel langzamerhand gaan geloven zodra mn buik begint te groeien…

Bij de VK hebben we eigenlijk nog niks gedaan, alleen een afspraak gemaakt. Morgen gaan we weer en dan wordt er denk ik bloed geprikt en allemaal vragen gesteld en waarschijnlik krijgen we een eerste echo als ik 8 weken ben :smiley:

Ik duim voor je deze maand :pray:

@ Kersje veel klusplezier! Ik zal duimen dat het succesvol is. Ik had ook net allemaal ovu.testen aangeschaft en ik heb ze niet nodig gehad. Hopelijk geldt dat ook voor jou deze ronde. :wink:

Het is een heel bijzonder idee dat ik zwanger ben. :smiley:

Verder merk ik er weinig van. Uiteraard blijft mijn menstruatie uit. Ik heb wat meer honger. En soms wat buikpijn, een beetje menstruatiepijn gevoel. En mijn borsten zijn groter en gevoeliger. En tijdens het sporten ben ik gauw misselijk. Maar verder niet hele overduidelijke kwaaltjes. Dat maakt me ook wel onzeker hoor. Gaat alles wel goed daarbinnen? Morgen mag ik naar de VK!

En we gaan zo naar mijn schoonouders om ze in te lichten over de zwangerschap. Ik ben benieuwd hoe ze reageren. Ik weet in ieder geval zeker dat mijn eigen moeder gaat huilen van blijdschap!

Gister mijn schoonouders ingelicht. Ik had een fotolijstje gekocht en daar een papiertje ingedaan met de tekst:

Lieve opa en oma,

Als alles goed gaat,

kunnen jullie in januari

de eerste foto van mij

in dit lijstje doen

Jullie kleinkindje.

En gegeven als laat moederdagcadeautje.

Er verscheen meteen een hele grote glimlach op mijn schoonmoeder haar gezicht :inlove: en ze vroeg of het echt waar was. Toen gaf ze het lijstje aan mijn schoonvader en die had het ook meteen door. Hij zat helemaal te glunderen :inlove: En toen kwamen de felicitaties.

Straks voor het eerst naar de VK.

En vanavond gaan we het mijn moeder vertellen op een vergelijkbare manier. Met mijn vader heb ik een iets minder sterke band (gescheiden ouders) Ik zal het hem vertellen als we 12 weken voorbij zijn.