Belly, wat een gedoen allemaal weer zeg. Het lijkt mij toch wel ernstig genoeg om voor thuis te mogen blijven als ik je verhalen zo hoor. Ik hoop dat je inmiddels geopereerd bent en dat alles goed gegaan is. :hug:
Bigsby, ja ik vind het ook wel een beetje raar hoor… het is ook maar echt heel weinig. Echt maar een speldenknopje als ik erin knijp, dus het steld niet zoveel voor. Toen ik het vorige keer (jaren geleden) had schrok ik me rot. Dacht meteen dat ik zwanger was ofzo. Dus naar de huisarts gerend… maar het was niks om me zorgen over te maken zei ze.
Ik heb m’n setje ovu-testjes binnen… ik weet alleen niet zo goed of ik ze nou wel of niet meteen kan gebruiken. Volgens de beschrijving moet je ze namelijk meteen na je ongi gaan gebruiken. Maar met zo’n lange cyclus heeft dat toch helemaal geen zin? Heeft een van jullie hier ervaring mee? Als ik dus denk dat ik gister m’n ei had, is er op zo’n testje dan nog wat te zien? Of beter maar tot de volgende cyclus wachten met testen… als dat dan nog nodig is. :mrgreen:
Naatje: ik heb ze ook 1 ronde gebruikt, daarna wist ik zeker dat ik mij ei voelde :mrgreen:
Je kunt ze beter gaan gebruiken vanaf dag 10, en dan tot aan je ei.
Naatje, als je cyclus onregelmatig is maar sowieso lang hoef je niet al na je menstruatie te beginnen. Je kunt ongeveer een week voor je eisprong een hele lichte streep zien op je ovutest die vervolgens steeds donkerder wordt. Na je ei wordt ie weer lichter en verdwijnt het weer.
Dus als je ze deze ronde wilt gebruiken dan kan dat gewoon.
Ik zou ongeveer een week voordat je je ei verwacht beginnen.
Maar dat hangt natuurlijk ook een beetje van het aantal af dat je in huis hebt
Oh lees net dat je dacht gister je ei te hebben gehad. Dan kun je sowieso ff testen en dan zou die een donkere streep moeten geven.
Dus de donkere streep is er nog een dag na je ei? Mooi, dan ga ik dat nu meteen ff checken!
Vlak ervoor heel donker, maar dan zou hij nu ook nog donker moeten zijn. Zodra hij lichter wordt, is je eisprong in ieder geval geweest.
Hmm… nou, hij is heel licht. Maar dat zegt dan dus niks. Kan dus best zijn dat ik hem gisteren wel heb gevoeld dan. Ik hou voor de zekerheid ons omdedagschema nog wel even aan voor als ik hem toch heb gemist. Over twee weken weten we meer… lang zeg… twee weken… pffff…
Ik verwacht mijn ei donderdag of vrijdag, dus dan kunnen we samen aftellen
Maar als hij morgen lichter is, dan heb je idd je ei gehad.
Hoewel het ook uit schijnt te maken wanneer op de dag je de test doet.
Maar daar heb ik nooit rekening mee gehouden (althans, altijd 's ochtends bij de eerste plas, dat wel)
Naatje, het kost je handenvol geld als je vlak na je menstruatie zou moeten testen met de ovutesten. Gewoon een paar dagen voor je vermoedelijke eisprong gebruiken tot een paar dagen erna.
Hopelijk heb je ze volgende maand niet meer nodig! :-*
Sproetje, ik snap het hoor, hier hetzelfde.
Maar ik denk dat het al heel positief is dat Belly zich deze middag niet meer heeft laten zien …
Bigsby, ja, ik mag donderdag beginnen :dance:
(had mijn gyn gemaild, want moet op dag 3 beginnen met clomid en nu dus pas op dag 4 heb ik een afspraak met hem).
@ naatje ik las net dat van die melk. Ik heb dat ook een keer gehad, jeuk en een beetje "melk"dit bleek volgens de huisarts bij iedere vrouw kan gebeuren als die klieren open gaan staan. mij werd verteld niet meer in knijpen gaat het vanzelf open. als je er wel in blijft knijpen gaan ze alleen maar verder openstaan en word de kans op infectie alleen maar groter.
@ bigsby kan de foto echt niet vinden
@ belly beterschap
Vanmorgen rond 6e de deur uit gegaan rond 5e vanmiddag ginge opgehaald door boodschappen doen en gekookt bij en voor mijn moeders. Ginger daar in bed ( wij moeten morgen ochtend bijde werken) en toen pas thuis.
Ging dus plat op mijn… in de straat. Glee zo uit. Deed eerst niet zo’n pijn maar net met het wandelen met de hond werd het steeds erger. Hetbrand ook een beetje en voelt dik maar er is niets te zien :shock:
morgen laatste vroege dienst ( nou ja voor nu even, zaterdag en zondag weer vroeg) dus morgen weer vroeg eruit.Hub heeft een slaapdienst. Zit ik rond mijn eisprong is hij er niet, wat heb je er aan.
Zo maar een tukkie doen. ben kapot
Nou dames, jullie hebben weer heel wat afgekletst. Ik ben bijna alles al weer vergeten wat ik net heb teruggelezen.
@belly; gelukkig ben je hier na vanmiddag niet meer geweest, dus hopelijk meteen geholpen. Het zit je ook niet mee zo aan het begin van het nieuwe jaar :hug: :hug: :hug: . Nu maar duimen dat het bij een keer blijft.
@naatje; jij pakt het meteen groots aan met ovulatietesten. Dat worden twee spannende weken. Ik duim voor een positieve afloop!
@sannon; doe maar voorzichtig, het klinkt alsof het wel minimaal zwaar gekneusd is. Hopelijk herstelt het ook snel.
@noemi; wat goed dat je donderdag mag beginnen! Hopelijk ook voor jou snel een positieve test.
Noemi, dat is goed nieuws dus voor jou dat je ongi bent :dance:
Getty, beterschap nog… hopelijk zijn jullie gauw weer opgeknapt
Naatje, ik heb die testen niet… misschien ga ik ze ook is proberen maar is denk ik best een dure grap of niet?
Belly, je bent nog niet geweest na gistermiddag dus ik hoop op goed nieuws voor jou en dat ze je gelijk geholpen hebben… lijkt me heel vervelend steeds die ontstekingen en vooral nu. Denk maar even niet aan je werk, jammer voor hun als ze je niet begrijpen maar ziek is ziek
Je cyclus begint idd op de dag dat je echt bloed hebt en niet wanneer je nog donkere afscheiding hebt (althans, dat heb ik op internet gelezen hoor)
Bedankt allemaal voor de lieve woorden, het was een rotdag gister maar ook mooi en ik ben blij dat het achter de rug is. Nu afwachten hoe opa het gaat redden in z’n eentje.
Ben trouwens nog steeds niet ongesteld. Maar gister voelde ik wel weer eventjes die buikpijn. Ik verwacht nog steeds dat het eraan komt maar als het er deze week niet is ga ik maar is testen halen…
Is het bij jullie ook wit buiten. Hier sneeuwde het net nog maar nu niet meer. Wel leuk gezicht maar voor degene die de weg op moeten altijd een beetje gevaarlijk met die gladde zooi! :?
@MooS wrote:
Je cyclus begint idd op de dag dat je echt bloed hebt en niet wanneer je nog donkere afscheiding hebt (althans, dat heb ik op internet gelezen hoor)
Ja, dat is zo, mijn gyn zei dat ook! Pas tellen op de eerste dag helderrood bloedverlies.
MooS, ooh, sorry, helemaal vergeten dat je gisteren de begravenis had :oops: Fijn om te horen dat het zo mooi verlopen is. Het was wel een ontzettend koude dag.
Heel veel sterkte nog de komende tijden! :-*
En niet te lang wachten met testen hoor, je houdt ons veel te veel in spanning! :mrgreen:
Belly, yes! Je bent geholpen, anders had je vast wel iets laten weten. Ben blij dat de chirurg je meteen kon opereren. En idd, niet aan het werk denken, jij bent echt belangrijker hoor!
Elle, hoe gaat het met jou?
Sannon, jij had een lange dag achter de rug, getver!
Hebben jij en hub geen momenten overdag, 's middags dat jullie elkaar even kunnen zien om toch gebruik te maken van de eisprong?
En onderuit gegaan, auwch! Wat heb je bezeerd? Voet of handen? Wel even in de gaten houden hoor, anders maar even naar de dokter. Misschien is het wel gekneusd.
Noemi: lekker dat je donderdag al mag beginnen :dance:
Shannon: oja ik zal hem hopelijk vanavond wel plaatsen, of je moet ff op mijn hyves kijken
Oja ik zit op mijn werk, en ik moest helaas op een andere plaats zitten. Nu kan bijna iedereen mijn scherm zien
Dus ff geen lang verhaal van mij!
zo lekker pauze :mrgreen:
Ik moet wel zeggen dat ik er deze ronde veel minder mee bezig ben dan de vorige. Ik voel wel wat steekjes maar die had ik de vorige ronde ook, en ik weet nu niet eens zeker wanneer ik ongesteld moet worden :think:
Ik ga maar van volgende week vrijdag uit, maar ik denk dat het wel wat eerder is :think:
Shannon: hier ben ik :mrgreen:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=14585&postdays=0&postorder=asc&start=765
Meiden, :-* Dank jullie wel. Ben gisteren inderdaad geholpen. Moest wel een nacht blijven omdat het wat later is geworden dan verwacht. Ben pas tegen half 11 geopereerd. Maar het zit er weer op. Vrijdag voor controle en dan hoor ik ook meer.
Jullie reacties doen mijn echt goed! Dan ga ik nu weer even liggen want ben nog wel erg moe
Belly: gelukkig dat je meteen bent geopereerd :dance:
Fijn om te horen dat het goed met je gaat :-*
Belly, jammer dat je een nachtje moest blijven daar maar gelukkig wel nog gisteren geholpen!
Rust maar lekker uit :-*