December 2008 en Januari 2009 stoppers

Belly, hoe was het bij de dermatoloog?

Ik rookte alleen maar met stappen en op feestjes… verder niet. Vroeger wel doordeweeks, maar da’s echt al lang geleden. Ik heb sinds een maand helemaal niet meer gerookt. Nu ik een ‘echte’ reden heb om te stoppen is het eigenlijk ook helemaal niet zo moeilijk. Maar ik rookte dus al niet veel, dus dat scheelt ook.

Ik doe ontzettend m’n best om m’n ei te spotten, maar tot nu toe nog helemaal niks. Vorige cyclus heb ik hem denk ik gevoeld, maar niet opgeschreven wanneer dat was. Dus kan ook gewoon buikpijn van iets anders geweest zijn. Volgens mijn banner had ik hem vorige week al gehad moeten hebben… áls ik op 28 dagen zit tenminste, maar die hoop begin ik een beetje te verliezen.

Bigsby, bruiloft was erg gezellig. Helaas konden we niet tot heel laat blijven… zal vast nog wel veel leuker geworden zijn.

Hub is ook handig met computers… dus ik herken jullie verhalen. Grappig is dat!

Ja, grappig dat het hier overdag stil is hier. Maarja, logisch als we allemaal werken :mrgreen:

Bij mij op het werk wordt internet geblokt, enkel tijdens de middagpauze is het ‘open’.

EJ, hier gaat het goed hoor. Morgen de gyn bellen voor een afspraak.

Wil even weten hoe of wat, mag ik meteen weer clomid slikken of niet. Aangezien ik nog niet ongi ben geworden, mag ik het opwekken en dan meteen clomid gebruiken of moet ik het eerst 2x opwekken, dat soort vragen.

Snap dat je meteen wil beginnen eraan hoor, hier kriebelt het ook wel, hoewel het me eigenlijk wel heel zwaar lijkt van die kleintjes zo kort op elkaar.

Hoop voor jou dat je hubbie omgepraat krijgt als je je eisprong hebt.

Belly, hoe was het bij de dermatoloog? En heb je nog wat kunnen slapen?

Bigsby, klinkt leuk wat je gemaakt hebt. Fotootje??

Naatje, goed hoor dat je zo makkelijk kan stoppen! Nu volhouden :-*

Naatje, hopelijk is je cyclus nu wel korter dan 50 dagen!

Ik had mijn eisprong volgens mij 4 november, dus mijn nod begint al aardig in beeld te komen. Ben erg benieuwd.

Zaterdag misschien maar een testje doen als het dan nog nodig is…

Enneh, hier een zware anti-roker. Heb mijn vriend min of meer gedwongen om te stoppen. Gelukkig had hij dat ervoor over :inlove:

Sproetje, spannend!

Het is hier rustig geweest vanavond.

Ik ga slapen. Weltrusten.

@Elle wrote:

Belly, hoe was het bij de dermatoloog?

Het gesprek was zeker verhelderend. Hij keek me na en noemde meteen het beestje bij zijn naampje :mrgreen:

Hij wist me wel te vertellen dat er niet heel veel oplossingen voor zijn aangezien medicatie niet aanslaat. Ze zijn nu wel bezig met een nieuwe behandeling alleen is het nog een beetje in de testfase. Dan moet ik om de 8 weken naar een ziekenhuis in Heerenveen en krijg ik daar een soort van eiwitten via een infuus binnen gebracht.

Helaas mag je tijdens de behandeling niet zwanger raken en ook gedurende een jaar na de behandeling. De dermatoloog adviseerde dan ook om eerst zwanger te raken en dan aan de behandeling te beginnen. Dus het is nu echt helemaal afhankelijk van hubby.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook niet erg vindt om even te wachten met de behandeling totdat alle testen echt goed zijn en het in een medisch ziekenhuis wordt toegepast. Tevens heb ik namelijk ook grote kans dat deze behandeling niet vergoed wordt door mijn ziekenfonds.

Ik kamp nu ook weer met een abces en ik had gehoopt dat deze uit zichzelf weg zou gaan, alleen ben ik vannacht gewoon wakker geworden van de pijn en heb ik besloten om toch vandaag de chirurg te bellen. Ik ben dan heel hard aan het hopen dat ik voorlopig echt niet meer terug hoef en dat het qua abcessen rustig blijft.

Dus het is allemaal even afwachten nu. Zoals ik al had verwacht kreeg ik geen begrip van mijn coordinator en gaf zij al meteen aan dat we dan maar een second opinion moeten aanvragen bij de arbo arts en kijken wat we eraan kunnen doen. Want zo kan het niet doorgaan natuurlijk :shock:

Alsof het voor mij zo een pretje is :evil: Maar goed, ik zie wel hoe alles loopt, nu eerst maar even proberen om gezond te worden :pray:

Sorry voor het lange verhaal :oops:

Belly: idd een lap tekst :wink: maakt niet uit hoor!

Zoals ik al eerder zei, je kunt hier alles vertellen :wink:

Het is te hopen dat het rustig blijft, je snel zwanger bent en dan eventueel geholpen kan worden :pray: zo begrijp ik het toch goed?

en die coordinatoren hebben makkelijk kletsen, zij voelen de pijn niet!

Noemi: haha ik kan hier gewoon op internet wanneer ik wil, ik ben met zulke geconcentreede dingen bezig dat ik dit ff als afleiding zie :mrgreen:

Bigsby, je begrijpt het goed :wink:

Belly, jeetje zeg wat rot van dat abces!

Hmm, nu heb je wel een stok achter de deur. Neem aan dat je hubbie toch verteld hebt dat de arts zei dat het eigenlijk beter was om eerst zwanger te worden?

Bigsby, ooh, dat is handig zeg!

Net gebeld voor een afspraak bij de gyn. Hij staat helemaal volgeboekt, kan pas 9 januari terecht :wall:

Heb hem dus maar even gemaild :mrgreen:

Noemi, ja ik heb het hubby wel verteld maar ik heb geen idee wat hij erover denkt. Hij wilt niets zeggen wat mij kan beinvloeden met mijn keuze…

al heb ik die al gemaakt en dat is dat ik toch liever even wacht met het infuus :oops:

Belly, snap het hoor. Ik zou ook liever medicatie hebben die al goedgekeurd is dan het te testen …

Hoop wel dat hubbie er nu zeker voor wil gaan, maar dat zal best wel!

En anders zeg je maar dat hij van ons moet :wink: :mrgreen:

:mrgreen: Lief dank je wel :-*

Ik ga proberen het weekend er met hem over te hebben…Ik wil hem niet pushen want dat heb ik (denk ik) al te veel gedaan :oops: :shifty:

Belly: idd pushen kan ook averechts werken, maar je kunt nu wel aankaarten dat je beter snel zwanger kunt raken :wink: :mrgreen:

Noemi:9 januari pas :shock: heb je hem niet gezegt dat je eerder wilt beginnen? :lol:

Belly, nee pushen is niet zo’n goed idee.

Maar ik zou wel eens rustig met hem gaan zitten in het weekend en zeggen dat je liever eerst zwanger wilt worden en dan aan de medicatie, aangezien je dan minstens een jaar niet zwanger mag worden.

Ook je “angsten” uitspreken over de testmedicatie enzo.

Veel succes!

Bigsby, ik krijg hem zelf niet aan de foon eh, is hij veel te druk voor!

Kreeg gewoon de afsprakenmevrouw. Eerst zei ze 15 januari en toen vroeg ik of het niet vroeger kon en toen was het 9 januari. Ja, zei ik, kan het niet nog vroeger? En zij zei toen dat hij helemaal volzat. Vandaar mijn email, daarin heb ik gevraagd of ik niet al mag beginnen, aangezien ik alle medicatie nog in huis heb van de vorige keer (toen was het in 1 ronde raak).

Noemi: ja ik neem aan dat hij je niet weer hoeft te zien, vooral als hij toch al zo druk is :wink:

En zijn die medicijnen niet over datum?

Zo kun je gelijk beginnen dus :thumbup:

Bigsby, nee medicijnen zijn nog lang niet over datum.

Net antwoord gehad. Moet eerst weer mijn ongi opwekken met duphaston, alles laten checken daarna (bloedafnames). Als die hetzelfde zijn als vorige keer voordat ik zwanger werd, mag ik als ik weer ongi wordt (of het opwek met duphaston) beginnen met clomid.

Dus, als ik het goed begrijp, wordt de eerste mogelijkheid om zwanger te raken dan januari?

Dames wat hebben jullie veel gekletst vandaag. Ik kan op mijn werk niet KOKken, want ze kunnen precies zien wat je bekijkt op internet (en dat lijkt me in dit geval nog even beter van niet).

Belly, rot dat het abces niet verdwijnt. Nu maar hopen dat je hubbie overstag gaat en dat je snel zwanger mag worden. Wat een vreselijke coördinator heb jij, net alsof je voor je lol weer een abces hebt of om hen te pesten. Een beetje inlevingsgevoel is toch een onmisbare eigenschap voor leidinggevenden dacht ik…

In elk geval een :hug: en ik duim dat het snel de positieve kant opgaat voor je.

Noemi, wat vervelend dat je nog zo lang moet wachten. In feite is het natuurlijk ‘maar’ 1,5 maand, maar dat kan een eeuwigheid zijn als je iets graag wilt. In elk geval hoop ik dat als je weer mag beginnen het snel raak zal zijn.

@Elle wrote:

Dames wat hebben jullie veel gekletst vandaag. Ik kan op mijn werk niet KOKken, want ze kunnen precies zien wat je bekijkt op internet (en dat lijkt me in dit geval nog even beter van niet).

Bij mij ook! Ik durf het echt niet… lijkt me allemaal niet echt bevordelijk voor salarisgesprekken etc die eraan zitten te komen. Als het eenmaal zover is en ik alles bekend heb gemaakt vind ik het een heel ander verhaal, maar tot die tijd kok ik alleen maar thuis. En dan alleen totdat hub er chago van wordt naast me op de bank. (dat punt is nu bijna bereikt!) :mrgreen:

@Noémi wrote:

Bigsby, nee medicijnen zijn nog lang niet over datum.

Net antwoord gehad. Moet eerst weer mijn ongi opwekken met duphaston, alles laten checken daarna (bloedafnames). Als die hetzelfde zijn als vorige keer voordat ik zwanger werd, mag ik als ik weer ongi wordt (of het opwek met duphaston) beginnen met clomid.

Heb je de duphaston ook nog in huis? wanneer mag je daar mee beginnen dan?