December 2008 en Januari 2009 stoppers

Wij hebben besloten om vanaf januari te gaan proberen. Ik ben begin september al met de pil gestopt en nu dus ff met die ellendige rubbertjes... :?

Wie heeft er ook plannen voor januari? Stuur een PB met je gegevens en ik voeg je toe aan het lijstje.

Wat een leuk voornemen voor het nieuwe jaar! :wink: Ik wens je heel veel succes! Hopelijk sluiten er nog een hoop dames bij je aan!

Dank je wel! Ik heb er super veel zin in!! … kan eigenlijk niet wachten. Ik was alleen nog niet tegen rode hond ingeent, dus dat heb ik begin deze maand gedaan. Ik heb een aantal verschillende verhalen gehoord, varierend van 6 weken niet zwanger worden tot 3 maanden. Dus we gaan maar op zeker en hebben januari als startmaand geprikt.

Jaa, hier ook een januari 2009 stopper!

Dan willen we voor een tweede gaan :inlove:

Naatje, slim om dan toch maar op zeker te spelen.

Als het deze maand niet raak is, moeten wij een korte pauze inlassen.

Dit ivm onze geplande bruiloft in juli 2009.

Dus wie weet kom ik me over een tijdje aansluiten…

Want dan gaan we er ook in januari weer voor :smiley:

Sproetje, wanneer weet je of het raak is?

Zou natuurlijk leuker zijn als het wel raak is!

Oh, we hebben al een lijstje, leuk!

Alleen is het nog wel kaal met maar 2 namen erop, haha.

@Noémi wrote:

Oh, we hebben al een lijstje, leuk!

Alleen is het nog wel kaal met maar 2 namen erop, haha.

Ik hoop dat we snel met meer zijn… maar ik kon het toch niet laten om alvast een lijstje te maken! :smiley:

Goed gedaan hoor, en tegen januari zullen er vast meer en meer stoppers komen.

Was trouwens ook een januari 2007 stopper :mrgreen:

Gisteren bij vrienden gaan eten, was erg gezellig en het eten was ook erg lekker.

Onze kleine man heeft braaf in de kinderwagenbak geslapen daar (jaja, hij past er nog steeds in, maar het is dan ook een hele grote bak).

Vandaag nergens zin in, dus blijf lekker op de bank hangen.

Naatje, bij mij mag je nog toevoegen leeftijd 28 en voor het 2de kindje.

Oh, wat leuk alweer januari 2009 stoppers. Waarschijnlijk ga ik me ook aansluiten, we willen graag voor een derde gaan. Ben net anderhalve week geleden aan een buikbreukje geopereerd en als de chirurg ons groen licht geeft gaan we er ook vanaf januari weer voor (en dan hoop ik natuurlijk ook weer ongi geweest te zijn (geef nog bv en tot nu toe nog niet ongi geweest), maar als ik de signaaltjes van mijn lichaam nog een beetje ken verwacht ik dat eigenlijk komende week voor het eerst weer te worden).

EJ, wat een verrassing je hier ook weer tegen te komen :wink: :mrgreen:

Ben benieuwd of je volgende week je ongi krijgt zoals je verwacht.

Hoop het wel voor je, want dan kan je er in januari ook weer voor gaan!

@Noémi wrote:

EJ, wat een verrassing je hier ook weer tegen te komen :wink: :mrgreen:

:mrgreen:

Schreef ik vanmiddag nog dat een belangrijke voorwaarde natuurlijk ook was dat ik weer ongi zou zijn…vanavond ben ikmvoor het eerst weer ongi geworden :dance: .

EJ, nou gefeliciteerd! :dance:

Dus nu kan je je officieel aanmelden :mrgreen:

En je lichaam liet je dan trouwens niet in de steek! Handig als je er in januari weer voor gaat :dance:

Haha Noémi, meld me pas officieel aan als ook de nacontrole bij de chirurg goed is uitgepakt en zij ook vindt dat het vanaf januari weer kan (vorige keer was ik ook meteen na de eerste keer ongi te zijn geweest weer zwanger, dus vanaf janari er weer voor gaan brengt natuurlijk het ‘risico’ :wink: met zich mee dat ik dan ook in januari weer zwanger ben).

@Noémi wrote:

Sproetje, wanneer weet je of het raak is?

Zou natuurlijk leuker zijn als het wel raak is!

Druk weekend gehad, dus even geen tijd gehad om te lezen en te posten op kok :smiley:

Maarreh, ik zit nog op mijn ei te wachten. Zou normaal gesproken vandaag moeten zijn, maar de kans is natuurlijk aanwezig dat mijn schema door de mk een beetje in de war is geschopt. Dus voorlopig duurt het nog wel even voordat ik meer weet.

Moet misschien ook even een test ertegen aan gooien om te kijken of die nu negatief aangeeft.

Deze ronde raak zou inderdaad super zijn :inlove:

(maar daar reken ik niet op, voelt toch vreemd als je lichaam geen duidelijke signalen meer geeft)

Hey wat gezellig! Het begint ineens druk te worden… en het is nog lang geen januari.

Ik voel me wel heel erg een ‘beginner’ zeg. Maar wel fijn dat ik hier met al mn vragen terecht kan! :smiley:

Naatje, wij hebben ook eerst een paar maanden gewacht nadat ik met de pil was gestopt. Ik vond het wel fijn om te kunnen zien hoe mijn cyclus verliep zonder in alles zw. verschijnselen te (willen) zien.

En mijn vriend is toen ook met alcohol gestopt… tja, wij hebben het wat dat betreft allemaal keurig gedaan (foliumzuur, geen nicotine en alcohol etc.) en het was direct raak toen we er echt voor gingen.

Maar zoals je aan mijn banner kunt zien, heeft het helaas toch niet goed uitgepakt :frowning:

Is jouw cyclus mooi regelmatig? En voel je je eisprong?

@Sproetje wrote:

Naatje, wij hebben ook eerst een paar maanden gewacht nadat ik met de pil was gestopt. Ik vond het wel fijn om te kunnen zien hoe mijn cyclus verliep zonder in alles zw. verschijnselen te (willen) zien.

En mijn vriend is toen ook met alcohol gestopt… tja, wij hebben het wat dat betreft allemaal keurig gedaan (foliumzuur, geen nicotine en alcohol etc.) en het was direct raak toen we er echt voor gingen.

Maar zoals je aan mijn banner kunt zien, heeft het helaas toch niet goed uitgepakt :frowning:

Is jouw cyclus mooi regelmatig? En voel je je eisprong?

De cyclus is nog niet regelmatig… denk ik. Ik ben begin september gestopt en vorige week pas weer voor het eerst ongi geworden.

Ik ben heel erg benieuwd hoe lang de volgende keer op zich laat wachten. En wat betreft de eisprong… ik wist eigenlijk helemaal niet dat je dat kon voelen. Ik heb wel halverwege een keer gehad dat ik dacht dat ik ongi moest worden. Ik had steken in mijn onderbuik. Misschien is dat het eitje geweest? Ik heb alleen niet bijgehouden wanneer dat was. Zal het vanaf nu maar op gaan schrijven.