@ Venix en Dotje, hihi allebei jonge dieren in huis Wij hebben een kat van 1,5 jaar oud, dus vorig jaar was zijn eerste oud en nieuw. Reageerde hij wel okee op. Maar ja, wij hebben ook nog wel zoiets van, nieuw huis, nieuwe omgeving, geen idee hoe het hier zal zijn. Dus ook daarvoor ben ik wel liever thuis.
@ Venix, wat een lomperikken heb je toch zoals jij noemt van bij je zus met dat āleuk voor de kinderenā. Ik had dat met mān ma, toen was ik 1,5 week thuis en belde ze van de arbo om te kijken of je wel echt ziek thuis bent. Dus ik neem op, ja wat heeft u? En dan echt op zoān toontje⦠Dus ik zeg, nou ik ben aan het herstellen van een miskraam. Nou en dan is het opeens van, oooo sorryyy⦠pffffff.
@ Dotje, ik kan het begrijpen dat het veel is haha. Dus we nemen het je niet kwalijk als je iets dubbel zal vragen hoor
En aan de ene kant inderdaad balen dat de boel nu even door de war is⦠Nou ja, hopen dat het hierna weer een beetje normaal wordt. En logisch dat je het jammer vindt!
En o ja, hier vinden we niks smerig hoor. Normaalste zaak van de wereld om hier over kleuren van bloed en dat soort dingen te praten
Over foliumzuur, daar ben ik ook begin van deze maand weer mee begonnen. Ik heb een multivitamine van het kruidvat waar het dan in zit.
Verder heb ik nog steeds dat gevoel in mān buik en rug en heb vannacht echt zo rot geslapen. Dus ik was vandaag heel erg sjago :eh: En het leek wel of ik vanmorgen een lichte vlaag van misselijkheid voeldeā¦
Maar o ik durf er niet op te hopen⦠Alles wuif ik weg, last van mān buik heb ik wel vaker (snel last van mān darmen) en van slecht slapen kan je een beetje sjago zijn. En weet niet eens zeker of ik wel iets van een misselijk gevoel voelde. Ben ook bang dat ik het voel omdat ik het wil voelen. Nou ja, nog een paar dagen geduld hebben en ik hoop uiteraard dat er niks roods te bekennen zal zijn
Nou meiden, sorry voor mijn hele ego-verhaal, maar ik moest het echt even kwijt!
@ motormuisje Dat gevoel is hopend voor jou wel wat je wilt maar kan inderdaad ook gewoon zijn omdat je het wil en dan zit van ow ik voel iets zou het dit en ow ik voel dat zou het dat⦠Beetje wishfull thinking en alles aan elkaar linken omdat je het graag wil. Is inderdaad even afwachten maar gaat goed komen.
Gebruik je ook die vitaal zwanger van kruidvat?? Die heb ik namelijk
@ Venix, ja dat is dus precies wat ik bedoel. Dat ik bang ben dat ik dingen ga voelen omdat ik het wil voelen. Maar dat gevoel in mān buik en rug is toch wel heel echt, daar heb ik wel last van. Maar ja, we zien wel!
En die vitaal zwanger heb ik ook inderdaad
@ motormuisje, hihi ik herken het gevoel dat je bang bent dat je dingen voelt omdat je ze misschien wil voelenā¦maar nog even afwachten en dan weet je vast meer ze zeggen altijd gedult is een schone zaak maar dat is met dit soort dingen veel te moeilijk he haha!
Dus in die vitaal zwanger zitten ook nog meerdere vitamines enzo? Ik slik foliumzuur tabletten van de etos, maar dat is echt alleen foliumzuur volgens mij, kan dat?
( en sorry dat ik weer over mezelf begin :oops: ) maar heb net nog eens rondgekeken op internet over dat bruinverlies, ( en waarschijnlijk zit ik mezelf nu alleen maar moed in te praten door alles wat ik las) maar zolang het niet doorzet naar een echte bloeding hoeft het dus nog niks te betekenen en zijn er meer die het hebben net na de eisprongā¦dus afwachten maar en hopen dat t niks is
Hihi vanmiddag gingen mn vriend en ik even de stad in, en kwamen we voorbij Babyplanet (konden het echt niet laten om even binnen te wandelen ) maar WAT een leuke dingetjes hebben ze ook allemaal he! haha!
Zo nog even lekker naar de bios met mn vriend en mn zwager en dan is de dag ook alweer omā¦
Hebben jullie nog plannen voor vanavond?
Fijne avond allemaal!
Dat geeft toch niet dat je over jezelf begint Dotje. Daarvoor ben je hier tenslotte ook aan het goede adres. We geven elkaar advies, steunen elkaar, maar het is vooral ook heel erg fijn dat je je verhaal even kwijt kunt. Want wat ik ook al eerder zei, dit soort dingen bespreek je niet zo snel met iemand anders. En hier zitten we toch soort van in hetzelfde schuitje.
Maar over dat foliumzuur, je hebt inderdaad ook tabletten met alleen foliumzuur. En die waar wij het over hadden dat is een multivitamine waar dan ook foliumzuur inzit in de juiste hoeveelheid.
En het is inderdaad waar dat een beetje bruin bloed niets hoeft te betekenen. Dus ja, ook bij jou afwachten en dat met die schone zaak van geduld enzo
Naar welke film ga je? (of ben je geweest als je dit erna leest )
Ik heb geen plannen vanavond. Lekker op de bank hangen, beetje tv kijken en heel toevallig komt mijn zwager zo ook nog even buurten.
@ foliumzuur of multivitamines denk dat alleen foliumzuur ook wel goed is. Maar zeker voor mij omdat mijn conditie door me rug erg slecht is vind ik meer vitamines en mineralen beter.
@ bios gezellig welke film? Ik heb begin van de avond kaartjes gereserveert voor morgen cronicles of narnia 3D.
@ over jezelf praten wat al gezegt is das toch niet erg. We zijn hier inderdaad om elkaar te steunen en advies te geven over dingen die de andere al hebben mee gemaakt.
Hier net even laatste keertje naar fysio fitness geweest. Is bij mijn fysiopraktijk een speciaal programma. Eigenlijk gewoon fitnessen onder begeleiding van fysio. Vanaf volgende week begin ik met het programma energie ballans. Ga eigenlijk hetzelfde doen alleen de fysio fitness moet ik zelf betalen ongeveer 70 euro per maand en energiebalans krijg ik vergoed van me ziekenfonds waar ik per 1 jan naar overstap.
Dus gaat me 70 euro in de maand schelen en als ik kijk naar wat een kind gaat kosten voordat het geboren word is alles mooi meegenomen.
Vandaag alvast weer aan het shoppen geweest (kan het gewoon echt niet laten) zag bij de hema een afgeprijst pyamatje hangen in maatje 62 voor 3 euro.
Heb er echt zoān zin in. Elke keer als ik me nichtje zie en wat ze dan meer kan als de vorige keer vind ik die ontwikkeling zo leuk dat ik het van dichterbij wil mee maken.
Weet nog wel van toen me zus zwanger was ik leefde zo met haar mee dat ik op gegeven moment zwangerschapsverschijnselen ging krijgen. Gevoelige borsten ochtendmisselijkheid enz. Begon toen echt te twijfelen maar paar dagen later werd ik gewoon zoals altijd ongesteld dus wist meteen dat het kwam door het meeleven ipv eigen zwangerschap. Misschien maar goed ook want zat toen nog aan zware pijnstillers.
hahahaa sorry maar dit moet ik echt even vertellen
Zat ff op internet te zoeken over zwanger worden en zijn enz. Kom ik op een site waar staat hoeveel kans er is op een miskraam en waar je de dag van ovulatie (ongeveer dan neem ik aan) kan berekenen.
Kom ik uit op ongeveer 12 januari. Dus ik zeg dat tegen me vriend zit ie echt van pfffffffffffffffffffff
Echt op een lachewekkende manier
:mrgreen:
vond het zo grappig dat ik ff moest mededelen
Haha venix, dat komt me bekend voor. Die mannen voelen de bui al hangen natuurlijk :mrgreen:
Ik ga zometeen even bij een goede vriendin langs, zij heeft een dochtertje van ruim een half jaar, dus even lekker knuffelen :inlove:
En verder heb ik al oliebollen besteld voor morgen bij de bakker hier en vuurwerk opgehaald, dus ik ben er klaar voor :lol: haha.
Voel me nog steeds hetzelfde, buik, rug een beetje⦠hou me heeeeeel erg in om niet een vroege test te doen :shifty: Ik wil echt eerst afwachten of ik niet gewoon ongi ga worden van het weekend. Maar het valt niet mee op geduld te hebben
@ foliumzuur en vitamines, misschien moet ik ook maar eens gaan kijken voor die vitamines met foliumzuur, heb het laatste half jaar door veel stress best een lage weerstand dus is misschien niet onverstandig om wat extra vitamines binnen te krijgenā¦
@ venix vreemd eigenlijk he dat bij 2 dezelfde soort programmas het ene wel vergoed word en het andere niet, zo krom geregeld soms Wel fijn dat het je 70euro in de maand gaat schelen, alles is mooi mee genomen toch
Haha het is ook echt heel moeilijk als je zoveel leuke kleertjes/spulletjes ziet om ze te laten hangenā¦er is ook zoveel leuks!
Heb dat ook als ik mn nichtjes zie ( 1 word in april alweer 2 en de ander is net een jaar geworden) dat ik dan helemaal niet meer kan wachten, zo leuk allemaal Je ziet ze gewoon iedere keer weer gegroeid zijn in ontwikkeling en natuurlijk ook letterlijk gegroeid haha!
@ motormuisje, hmm lekker oliebollen haha! Wij gaan morgen het vuurwerk ophalen en dan kan het feest beginnen haha! :lol:
T valt indd niet mee om geduld te hebben, maar of die vroege testen allemaal betrouwbaar zijn?? Gewoon nog even afwachten en na het weekend heb je meer duidelijkheid! Ik hoop op goed nieuws voor je!
De film was leuk! zijn naar Meet the little fockers geweest!
Was erg gezelligā¦maar was weer behoorlijk laat voordat we eenmaal weer in bed lagen
Kon gelukkig lekker uitslapen omdat ik nog vakantie heb op het moment
dus dat scheelt.
Narnia lijkt me ook erg leuk, vooral in 3D! Wil binnenkort ook keer naar Rapunzel in 3D
Ow wat houd het trouwens in als iets in spoiler staat? Want heb er nu wel openlijk op gereageerd maar dat is misschien wel niet de bedoeling??
Mn bruinverlies is trouwens helemaal weg sinds gister avondā¦dus we houden de moed erin :oops:
Narnia was erg leuk!! zeker een aanrader helemaal als je 1 en 2 ook hebt gezien.
Verder erg drukke dag op me werk gehad met veel last van me rugā¦krijg je als menstruatiepijn naar je rug trekt. Maar hopen op een snelle zwangerschap zodat ik niet ongestelt word Morgen weer zoān drukke dag moet het werk van 6 man gaan doen maar doe gewoon rustig aan komt het niet af jammer dan hadden ze meer mensen aan moeten nemenā¦
@ oliebollen heerlijk denk dat ik me vriend maar ff op pad stuur.
Bij mij begint de huwelijksstress weer te komenā¦zaterdag nog 3 maandjes en dan ben ik na 27 jaar van me achternaam af Nou hou hem er wel bij maar klinkt meteen zo anders. echt gezonde spanning dus
@ Dotje, dat is vreemd en ook wel spannend dan wat dat beetje bruin verlies nou te betekenen had⦠Hmm⦠dus ook geduld 8) Zoān spoiler is meer een soort van geintje (vind ik dan ) geen idee waarom het eigenlijk echt is, maar je mag er gewoon op reageren, graag zelfd
De vorige keer, bij de ma, heb ik een aantal dagen eerder zoān vroege test gedaan en die gaf toen ook wel licht positief aan, dus ze kunnen wel werken. Maar ik hou me deze keer gewoon netjes aan de āregelsā :mrgreen: Gewoon ook voor mān eigen gevoel.
O en alle 3 de genoemde films staan ook op mijn verlanglijstje, leuk allemaal!
@ Venix, gelijk heb je met je werk, meer kan je niet doen hoor! En al oliebollen op?
Ik snap dat het spannend gaat worden met trouwen, is ook niet niks. Ik ben nu een jaar en 2 maanden getrouwd en moet soms ook nog steeds aan mān nieuwe naam wennen hoor
@ motormuisje nee vandaag nog geen oliebollen op. Enne erg positief dat je er ruim 2 jaar over doet om aan je naam te wennen geeft me heel veel moed
PS ben ik heel erg nieuwsgierig en bijdehand als ik me afvraag uit welke regioās jullie komen?
Ik ben geboren rotterdamse opgegroeit in Lelystad en woon nu in Groningen
venix : ik ben ook een flevolander. maar dan woon en werk ik in almere.
enne aan je achternaam wennen is inderdaad niet makkelijk.
ik ben sinds september getrouwd en als ik nu in een wachtkamer zit en ze roepen me bij mijn nieuwe naam dan reageer ik niet. heb het nu al een paar keer gehad.
vandaag al weer oudjaarsdag. ga lekker olie bollen proberen te bakken.
die vind ik toch het lekkerst.
welke datum ga je trouwen venix?
ben eigenlijk heel erg hoe het nu met jouw is cath? gaat het alweer wat beter met je?
Haha sorry voor mijn bemoedigingen venix :mrgreen: (maar niet ruim 2 jaar hoor, ben net iets meer dan 1 jaar getrouwd )
En ik ben geboren en getogen Rotterdamse en woon nu nog steeds in de buurt van Rotterdam
Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Cath gaat en ook met de andere dames natuurlijk!
En oudejaarsdag alweer ja⦠wat gaat de tijd toch snel :shock: Nou ja, dat het nieuwe jaar voor ons allemaal iets moois mag brengen :inlove:
@ venix mooi dat narnia leuk is! Ga m zeker een keer bekijken!
Balen dat je het zo druk hebt op je werk, maar na vandaag lekker weekend
Kan er niet over mee praten hoe het is om aan je nieuwe achternaam te moeten wennen want ben zelf nog niet getrouwdā¦maar kan me goed voorstellen dat het heel erg wennen zal zijn! Komt allemaal goed
@sunrise, is het nog gelukt met oliebollen bakken?
Ik ben trouwens een brabantse geboren en getogenā¦
Voel me trouwens nog steeds vreemd :? Na die dag bruinverlies helemaal niks geen bloed ofzo meer gehadā¦heb wel gister de hele dag zo"n zwaar ongi gevoel gehad alsof het ieder moment kon gaan vloeien, maar nee hoor helemaal niks, alleen heel erg veel witte dunne afscheiding .en heb nu nog steeds wat last van mn onderbuikā¦heel vreemd en beetje zwaar gevoel af en toe, vanmorgen had ik ook ontzettend pijnlijke tepels en voelde me gewoon niet 100%ā¦naja afwachten maarā¦misschien is het wel omdat mn menstruatie er volgende week aan moet komen, of misschien ook nietā¦Durf er niet teveel op te hopen, zo valt de eventuele teleurstelling misschien alleen maar mee.
Wat leuk al die verhalen bij elkaar. Ik heb ze nog niet helemaal gelezen het is al een hoop.
Ook wij zijn net gestopt met de pil en ik vind het leuk om dit te kunnen delen met andere, aangezien we dit niet tegen familie zeggen.
Hoop dat voor iedereen 2011 een vruchtbaar jaar mag worden.
groetjes
wondertje welkom leuk dat je mee komt schrijven
het word al een aardig clubje hier.
enne olie bollen bakken gaan we straks pas doen. moet eerst mijn man van het werk halen.
sorry ladies,
ff kortā¦druk druk druk!
Fijn āvan oud naar nieuwā avondje! :lol:
Voor iedereen een geweldig mooi 2011! dat het een vruchtbaar jaar mag zijn :**: :dance:
Ik kom morgen of zondag wel ff reageren/bijlezen :-*