dec 2010/jan2011-stoppers

edit: mijn man en ik hebben het zwanger worden uitgesteld. Daarom heb ik mij teruggetrokken uit dit topic. Ik zal met Sunrise een oplossing vinden om het overzicht in deze eerste post up to date te kunnen houden.

Stiekem zat ik er al een beetje op te wachten en in het 2009 topic hadden we het er al over…

Ik hoop dat jullie december-2010 stoppers allemaal gezond zwanger mogen worden!

~Een december 2009 stopper!~

ik wil jullie alvast een hele vruchtbare periode toewensen.

en heel veel kleine kindjes.

een december 2007 stopper

Dank u, dank u, mede-decemberstoppers :wink: W.b. andere december-2010-stoppers, die zullen waarschijnlijk nog even op zich laten wachten. Ik ben er altijd vroeg bij :mrgreen: Nou ja, over een maandje druppelt men hier wel binnen, schat ik.

Ik doe mee!!!

Ik nam vandaag mijn laatste pil, maar omdat ik eerst wil afwachten wat mijn lijf doet beschouw ik mezelf als decemberstopper :mrgreen:

Hier nog een december 2009 stopper :wink:

Ik wil jullie veel succes en vruchtbaarheid toewensen!

@Lily2006 wrote:

Ik doe mee!!!

Ik nam vandaag mijn laatste pil, maar omdat ik eerst wil afwachten wat mijn lijf doet beschouw ik mezelf als decemberstopper :mrgreen:

Ga je gelijk ‘onveilig’ vrijen v.a. over een week, of wil je eerst weer een keer ongesteld geworden zijn? Weet je hoe lang het waarschijnlijk duurt bij jou voordat je eigen hormonen de boel weer overgenomen hebben?

Ik wacht nu overigens op het begin van mijn ongesteldheid (ergens in de komende dagen); ca. 2 weken na die eerste dag zijn naar verwachting mijn meest vruchtbare dagen :slight_smile:

Hee,

Nou mijn menstruatie is gisteren wonderwel al gekomen (maar ik slikte geen normale pil maar minipil ivm migraine, is net iets anders), maar de komende maand doen we nog niet serieus. Dus ja, wel zonder voorbehoedsmiddelen maar niet echt actief ‘klussen’.

Mijn lijf neemt het vrij snel weer over. Ben al een aantal keren eerder gestopt met de pil en natuurlijk toen ik de vorige keer zwanger wilde worden.

Ik had meteen weer een regelmatige cyclus, ook na de bevalling was dat zo.

Daarnaast voel ik eigenlijk mijn eisprong altijd en voel ik het ook aankomen als mijn menstruatie gaat beginnen. Maar ik ga het dit keer allemaal veel meer loslaten dan de vorige keer. Toen heb ik echt opgelet wanneer ‘het’ zou ‘moeten’ enzo.

Was wel heel snel zwanger, maar iets relaxter mag ook wel :wink:

Je kunt trouwens een banner invullen met je cyclus en dan kun je zien wat je meest vruchtbare dagen zijn. Over het algemeen is dat ongeveer 2 weken voordat je menstruatie zou moeten komen :slight_smile:

Als ik het mag vragen…wat voor medicijnen gebruik je nu waarmee je niet zwanger mag worden? Als je 't niet wil zeggen ook goed hoor :slight_smile:

Maaaaar ik zal me eerst eens voorstellen;

Ik ben Suzanne en ik ben 26 jaar. Ik ben getrouwd en heb een zoontje van 1,5 jaar. Het eerste jaar is behoorlijk heftig geweest, maar nu gaan we er toch voor. Verder…ik werk als gedragswetenschapper bij de jeugdbescherming (Bureau Jeugdzorg) en in mijn vrije tijd ben ik graag creatief bezig met muziek, zingen dansen en als ik tijd heb sieraden maken.

Mag ik hier ook mee komen schrijven.

ik zal me eerst even voorstellen> ik ben sunrise en ben 30 jaar,

in september ben ik na 9 jaar in het huwelijks bootje gestapt met mijn lieve man. 33 jaar. samen hebben wij een dochtertje van 20 maanden.

na mijn bevalling wilde ik de spiraal laten zetten maar hoorde teveel negatieve dingen erover zoals cystes en verklevingen. we hebben toen besloten om alleen condooms als voorbehoedsmiddel te gaan gebruiken.

Volgend jaar wilde mijn man en ik ook elkaar ook nog eeuwige trouw beloven in een kerk in portugal, daar komt mijn man namelijk vandaan.

maar ook het krijgen van een tweede kindje begint nu te kriebelen. vandaar dat we hebben besloten om niet meer in de kerk te trouwen want we zijn toch al getrouwd.en willen we nu er voor gaan.

Ben benieuwd of ik dit keer sneller zwanger zal raken dan de vorige keer.

toen duurde het 1 jaar en helaas liep het uit in een ma, en 6 maanden daarna mocht ik zwanger worden van soraya.

suc6 allemaal

Hee Sunrise, tuurlijk mag je meepraten! We zijn met jou erbij pas met zijn drietjes, dus hoe meer zielen hoe meer vreugd :slight_smile:

Spannend dat jullie nu toch voor een tweede gaan! Wie weet gaat het nu veel sneller…is er een reden waarom het lang(er) duurde?

Ik was van Bastiaan heel snel zwanger, maar dat geeft natuurlijk ook geen garanties, daar ben ik me wel van bewust :?

Trouwens w.b. spiraal: Ik vind het ook niks en door migraine kan ik geen normale pil of nuvaring hebben, dus ik heb de cerazette gehad (minipil). Ideaal!

Ik wilde eigenlijk ‘tussendoor’ helemaal geen hormonale anticonceptie meer, maar sinds de bevalling had ik zulke zware menstruatie met veel klachten dat ik daar maar van teruggekomen ben :roll:

het blijft rustig hier.

hopelijk komen er nog meer stoppers bij.

wanneer is jullie nod ongeveer. die van mij op de laatste dag van het jaar. dus word het de vraag knallen we die af met echte of jip en janneke champagne.

Ja, naja veel mensen willen misschien ivm de feestdagen niet ‘beginnen’ misschien?

Mijn NOD is 2 januari dus er net na, dus voor mij sowieso geen bubbels. Lust het ook niet dus dat scheelt :wink:

Heb gisteren een gesprek gehad met de VK omdat ik in mijn vorige kraamtijd problemen kreeg, was erg fijn. Heb er zin in om weer zwanger te worden!

lily wat is er in jouw kraamtijd gebeurt dan. dat het voor jou niet goed verliep.

ik heb ook niet zo florisante kraamtijd achter de rug maar dat komt meer door de kraamhulp die we de eerste dagen hebben gehad.

mijn dochter (soraya) wilde in eerst instantie haar meconiumpoep niet lossen en daarbij niet goed uit de borst drinken.

de kraamhulp die wilde daarom ook liever kunstvoeding geven. en was daarmee soraya daarmee een beetje aan het overvoeden . gevolgen een spuugend kindje.

en dast terwijl ik echty bv wilde geven maar dat sloeg de kraamhulp een beetje in de wind. want dat vond ze maar een gedoe.

ik heb het geluk dat mijn zus ook elkedag bij mij aan kraambed stond en die samen met mij de bv wel opgang heeft weten te krijgen.

de kraamhulp vond mijn zus maar een bemoeizuchtige type. maar ik ben tot op de dag van vandaag erg blij dat mijn zus mij met mijn wensen na te leven.

straks als ik weer een kindje in mijn armen mag sluiten ga ik ook aangeven dat ik die ene kraamhulp absoluut niet meer wil hebben.

Euhm nou de héél korte versie is dat ik door allerlei zaken ongeveer een week niet geslapen had. Slecht plan :roll:

En met alle gevolgen van dien. Op een gegeven moment werd het teveel en ik dacht écht dat er serieus iets kapot zou gaan in mijn hoofd. Dat er gewoon iets zou knappen. Het engste wat ik ooit heb meegemaakt…

Wat een rare kraamhulp had jij zeg! De meeste zijn zwaaar pro-borstvoeding tot aan het absurde aan toe (die had ik…geschift mens liet me dag en nacht elke 2u kolven en elke 3 uur voeden. Hoezo slaap? Idioot!) Wat goed dat je zus je zo geholpen heeft! Zou het ook zeker met je volgende kraamhulp (ander bureau?) bespreken. Ik ga in ieder geval wel voor een ander bureau.

Cathgirl hoe is het met jou?

Trouwens, denk dat we anders misschien dec 2010/jan2011 stoppers kunnen worden. Cath, wil je de titel v.h. topic aanpassen?

@Lily2006 wrote:

Hee,

Nou mijn menstruatie is gisteren wonderwel al gekomen (maar ik slikte geen normale pil maar minipil ivm migraine, is net iets anders)

Dat is de te verwachten onttrekkingsbloeding die je als pilslikster elke maand hebt. Maar als jij na pilgebruik en ook na zwangerschap weer zo snel een regelmatige cyclus hebt, zal dat nu wsl ook wel weer ebeuren :slight_smile: Zelf heb ik een paar keer enkele jaren de pil geslikt, als puber, en toen duurde het een keer wel een half jaar voordat ik weer ongesteld werd!

Je kunt trouwens een banner invullen met je cyclus en dan kun je zien wat je meest vruchtbare dagen zijn. Over het algemeen is dat ongeveer 2 weken voordat je menstruatie zou moeten komen :)

Dat is inderdaad wel handig!

Zelf gebruik ik Natural Family Planning, dat is nog preciezer - zelfs in die mate dat je het ook andersom, als voorbehoedsmiddel kunt gebruiken. Je houdt dan enkele lichaamskenmerken (temperatuur en slijmafgifte) bij in een grafiek en interpreteert die volgens bepaalde - tijdens een cursus geleerde - regels om te weten wanneer je vruchtbaar bent en wanneer niet. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar van gehoord heeft. Zo bekend is dat hier niet (in Duitsland schijnt overigens 10% van de vrouwen in vruchtbare leeftijd het te gebruiken tegen zwangerschap, en daar 'moet' je van de gynaecoloog ook eerst met NFP aan de slag als je langskomt omdat je niet zwanger wordt).

Inmiddels ongesteld geworden, afgelopen zaterdag. Dus in het weekend over anderhalve week ben ik op m'n vruchtbaarst ... zitten m'n man en ik net dán in een klooster (met zeer gehorige gastenkamers) voor een dagje retraite ... whoeps :mrgreen: Nou ja, het is maar één dagje, we 'kunnen' vast nog wel ff thuis, op zaterdagochtend voordat we vertrekken :)

Als ik het mag vragen...wat voor medicijnen gebruik je nu waarmee je niet zwanger mag worden? Als je 't niet wil zeggen ook goed hoor :)

Gebruikte, want inmiddels ben ik er helemaal van af :) Het waren antidepressiva. Op zich mag je daar wel zwanger mee worden (na overleg met de arts), maar als het niet nodig is, dan liever niet. Je moet dan in ieder geval in het ziekenhuis bevallen en ik hou dat liever open. Als je moet kiezen tussen zwanger met antidepressiva, of kans lopen dat je zo depressief als een deur wordt, dan is het zeker beter om te blijven slikken. Maar dat is niet van toepassing bij mij, daarom heb ik het in overleg met de huisarts mee afgebouwd.

@sunrise wrote:

Mag ik hier ook mee komen schrijven.

Graag zelfs, en welkom :slight_smile: Hopelijk lukt het bij jullie ook snel om zwanger te worden!

@Lily2006 wrote:

Trouwens, denk dat we anders misschien dec 2010/jan2011 stoppers kunnen worden. Cath, wil je de titel v.h. topic aanpassen?

Done :slight_smile:

@sunrise wrote:

het blijft rustig hier.

hopelijk komen er nog meer stoppers bij.

wanneer is jullie nod ongeveer. die van mij op de laatste dag van het jaar. dus word het de vraag knallen we die af met echte of jip en janneke champagne.

Mmm, ik moest ff opzoeken wat ‘nod’ was … had uit het zinsverband wel enig idee, maar was toch niet geheel zeker van m’n zaak. Mgoed, Niet-Ongesteld-Dag, dus Die is bij mij rond de jaarwisseling (heb een ietwat onregelmatige cyclus, dus kan 't nu nog niet zeggen). Officieel kan ik met NFP zeggen dat ik zwanger ben, als ik meer dan 18 dagen achtereen een verhoogde temperatuur heb (dat begint rond de eisprong) en dan nog niet ongesteld ben geworden. Maar bij mij duurt die verhoogde-temperatuurfase nooit langer dan een dag of 11, 12; dus als ik daarna nog steeds niet ongesteld ben, is er al reden voor (voorzichtige) blijdschap!

Trouwens leuk, Sunrise en Lily, dat onze cycli blijkbaar nogal parallel aan elkaar verlopen. Als e.e.a. in dezelfde maand lukt, zijn we dan ook rond dezelfde tijd uitgerekend. Mgoed, nu niet op de zaken vooruit lopen… Eerst nog maar eens goed oefenen met manlief en dan vanaf volgende week ‘voor het echie’ :stuck_out_tongue:

Hoi dames!

Ik sluit me ook graag bij jullie aan!

Eigenlijk zat ik hier al een jaar geleden bij de stoppers van okt 2009, toen raakte ik met 2 maanden zwanger, maar kreeg een MA. Best wel heftig allemaal, zowel geestelijk als lichamelijk.

Daarna gingen we opeens verhuizen en leek het ons handig even te wachten… nu zijn we er weer helemaal aan toe en gaan we het weer proberen.

Lees dat we het qua cyclus goed uit hebben gezocht, want mijn nod is ook 31 dec haha. Ben benieuwd!

Groetjes van Danielle

Woeahaha we gaan lekker met onze cyclussen!

Motormuisje, natuuuuurlijk ben je welkom! Nu we ‘al’ met 4 zijn is het misschien leuk om een overzichtje te maken…wie is er een handige henriette met dat soort dingen? Wat akelig trouwens, een MA…kan me voorstellen dat dat erin hakt :hug:

Cathgirl: Goed joh, dat je van de anti-dep bent :slight_smile: Voelt vast ook lekker. Over menstruatie; bij de minipil loopt dat allemaal net ff anders. Je hebt nl geen stopweek maar strippen met 28 pillen. Geen stopweek geen onttrekkingsbloeding :wink: Dat is ook de reden dat ik hem slikte want met de normale pil heb ik last van migraineaanvallen in de stopweek. Dit was de laatste pil die ik van de huisarts mocht proberen en anders niks. Dus, gelukkig beviel hij heel goed. Sommigen worden zoals ik meteen ongesteld, sommigen pakken hun cyclus weer op en worden na 4 weken ongesteld, en bij sommigen duurt het veel langer.

Ik had wel eerder gehoord trouwens van een dergelijke methode als NFP. Stop je er nu mee of ga je het nu gebruiken om je vruchtbare dagen te weten? Je kunt bijv ook ovulatietests doen.

Ikzelf heb de vorige keer heel erg ‘opgelet’ wanneer de goede dagen zouden zijn en was toen meteen zwanger. Nu wil ik het wat meer loslaten dus mogelijk duurt het ook ietsje langer (als ik het kan! Want ja, ik weet toch wanneer het is… :roll:)

Ik ben trouwens de afgelopen week zooooo verstrooid! En wat pijnlijke borsten, krampjes hier en daar. Aan het ontpillen ofzo :think: Kan ik me vast voorbereiden hoe ik ben als ik zwanger ben. De vorige keer ging het wel goed qua zwangerschapsdementie, ben benieuwd hoe het nu zal zijn :mrgreen: