motermuisje welkom. leuk dat je mee komt kletsen.
nou wat leuk zeg al die cyclussen zo dciht bij elkaar.
zo maar mijn bedje in voel me zo niet lekker en mijn dochter ligt ook al met koorts op bed.
Leuk, weer iemand erbij (en NOD op Oudejaar :D); welkom Daniëlle Hopelijk gaat het bij jullie ditmaal wel goed!
@ Lily:
Ah zo (minipil); dat wist ik niet dat je daarbij geen stopweek hebt. Fijn dat je menstruatie weer zo snel terug is gekomen na het stoppen daarmee!
@Lily2006 wrote:
Ik had wel eerder gehoord trouwens van een dergelijke methode als NFP. Stop je er nu mee of ga je het nu gebruiken om je vruchtbare dagen te weten? Je kunt bijv ook ovulatietests doen.
Ik ga er gewoon mee door; gaat eigenlijk ook bijna vanzelf, aangezien ik genoeg ervaring heb met NFP om met maar heel weinig metingen te weten wanneer ik vruchtbaar ben. Ca. 1 à 1½ week/maand ’s ochtends voor het opstaan temperaturen, en het even gedurende 2 of 3 dagen in de gaten houden wanneer ik de meest overvloedige/vruchtbare afscheiding heb (niet eens door er actief naar te kijken zoals wanneer je NFP leert toepassen; ik voel het gewoon aan mijn lijf en zie het op de paar meest vruchtbare dagen ook tijdens het wc-papiergebruik na het plassen).
Als ik nÃet zou wÃllen weten wanneer ik vruchtbaar ben, zou ik een probleem hebben

zwangerschapsdementie
OMG, waar begÃnnen we aan!? :D
Dames ik wens jullie heel veel succes met het zwanger worden!!
6 jaar geleden ben ik gestopt met de pil, ook in december. Inmiddels ben ik 2 kindjes verder en vind het genoeg zo :inlove:
Ik wens jullie net zoveel geluk als ik heb!!
Thanks Debbie! Wat een heerlijk gevoel als je je compleet voelt :inlove: Hopelijk voel jij je ook snel beter :hug:
Woeahaha cathgirl, echt je hebt géén idee hoe ver die zwangerschapsdementie bij sommigen gaat! Echt lachen :mrgreen: Het vruchtbaar slijm is voor mij idd ook hét teken. Grappig, ik heb het altijd opgemerkt, al lang voordat ik zwanger wilde worden en me nooit eigenlijk afgevraagd wat het was. Maar toen ik in de periode dat ik zwanger wilde worden van Bastiaan erover las wist ik echt meteen wat het was, zo grappig.
Sunrise; hopelijk niet die buikgriep die rondzwerft? Balen joh, beterschap :hug:
Wat doen jullie trouwens voor werk? Ik werk 24u voor Bureau Jeugdzorg bij de jeugdbescherming als gedragswetenschapper (ik ben kinderpsycholoog) en ff wachten met de vooroordelen, ok :roll:
Daarvoor werkte ik met pubermeiden die waren opgenomen vanwege grote problemen en een verleden van (meestal) mishandeling, verwaarlozing en misbruik.
Nou leuk alweer om zo al die verschillende verhalen te lezen. Ook dat het voor de 1 de eerste is en voor de ander het tweede kindje. Wij weten nog niet helemaal waar we aan beginnen haha. Ik ben de vorige keer tot 10 weken gekomen, maar achteraf gezien voelde ik me de laatste 2 weken al minder zwanger zeg maar. Had toen dus eigenlijk de termijnecho, maar er was haast niks meer te zien…
Ontpillen heb ik trouwens niet. Ik ben vorig jaar oktober gestopt met de pil en toen was ik dus met 2 maanden zwanger. Na die ma had ik niet meer zo’n zin in die “onnatuurlijke” hormonen, dus hebben we het maar even met rubbers gedaan haha. Nu ben ik daar wel blij om, want ik heb nu bijna een jaar lang m’n cyclus bij kunnen houden. En van dat slijm las ik hier ook voor het eerst, maar wist toen inderdaad ook gelijk was het was, grappig he.
Wat bij mij wel een nadeel is zonder de pil is dat ik langer en zeg maar heftiger ongesteld ben, hebben jullie dat ook? Vandaag al dag 7 en het is nog niet over… Met pil is het maar 5 dagen. Maar ja, dat moet ik er maar voor overhebben he
Ook altijd wel weer bijzonder vind ik het om op een forum als dit over dit soort dingen te praten met elkaar. Je gaat dit niet met zomaar iedereen in je omgeving bespreken (met niemand eigenlijk…). Op die manier heb je hier zoiezo al een bepaalde band met elkaar.
Ik werk trouwens in het basisonderwijs. Elke dag een klas vol met kinderen van een ander hihi.
Zo’n lijstje bedoelde jullie ???
zo heb net een lijstje geplaatst denk alleen dat de kleur van de letters veranderd moet worden.
cath als jij wilt kan ik het naar je pb-en als hij helemaal af is kan je het voor aan de pagina zetten
die nfp inderdaad een handig ding. weet dat ooit een collega het had om in eerste instantie als voorbehoeds middel gebruikte en later juist anders om en die was ook in no time zwanger, hopelijk gebeurt dat bij jou ook zo.
bij ons was het helaas wat moeilijker om zwanger te worden. maar hopelijk gaat het dit keer sneller. en tja bij ons is het maar gissen naar de vruchtbare periode. maar inderdaad het slijm verteld al veel.
nou en verders denk ik dat we inderdaad gewoon een beetje op elkaar lijken. het is gewoon een beetje eng.
Want ook ik werk met kinderen, maar dan op een kdv met kindjes van 2 tot 4 jaar.
ik voel me nog steeds niet lekker heb al drie dagen last van hoofdpijn. mijn hele nek zit vast. ach dat gaat ook wel over.
net even bij de ikea geweest we gingen voor een nieuw bed kijken.
deze die we nu hebben is een beetje gammel geworden bij mijn vorige bevalling op klossen moest staan.
Mooi lijstje hoor :thumbup:
Voor mij nog de aanvullende info: Ben 27 jaar en het wordt voor ons de eerste en 31 dec is dus m’n nod.
Dat is inderdaad wel toevallig allemaal, ben benieuwd of het werk van de anderen er ook op lijkt We hebben nu al 3 dames die dus met kinderen/jongeren werken.
Vervelend sunrise dat je je niet lekker voelt, hopelijk gaat het snel beter! En ben je voor een nieuw bed geslaagd?
Ik ben vanmorgen lekker op onze zolder bezig geweest, lekker opruimen enzo. Het is nu een logeerkamer geworden. We zijn 2 maanden geleden verhuisd en zo langzaam aan wordt de lijst met dingetjes en klusjes die we nog moeten doen steeds korter. En ik hoop heel erg dat we over een aantal maanden aan de slag kunnen in de kamer die als “babykamer-to-be” is gereserveerd :inlove:
hey wat is het rustig vandaag geweest zeg,
ik ga de veranderingen even aan passen vind de rest het ook een leuk lijstje?
voel me al iets beter. ik had gewoon erg last van hoofdpijn en daarbij kan ik me zo naar worden. maar het gaat al veel beter.
helaas zijn we niet geslaagd voor een bed, we hebben wel een mooie gevonden en morgen gaan we die bestellen.
danielle net verhuisd. moet je nog veel in het nieuwe huis doen?
Ik vind het een hartstikke mooi lijstje!
Ik heb t dit weekend druk gehad, heb een workshop gegeven gistermiddag. Superleuk geweest maarja wel weg van manlief en dreumes.
Fijn dat je je al ietsje beter voelt sunrise! Niks waard, ziek zijn. Is er een reden waarom je moeilijk zwanger wordt? Of heeft het de vorige keer ‘gewoon’ lang geduurd?
Danielle, leuk, net verhuisd! Helemaal leuk, alles zelf naar je zin maken Wij zijn verhuisd toen ik 25 wk zwanger was. Geen aanrader! Heb me suf gefrustreerd omdat ik bijna nergens aan mee kon helpen en dat is echt drama voor miss controlfreak hier :roll:
Cath, hoe was je weekend?
Sunrise, gelukkig dat het dan alweer wat beter gaat. Hopelijk kan het bed snel geleverd worden!
En wat betreft ons nieuwe huis, voor de langere termijn zijn er nog genoeg dingen die we willen doen hoor haha. Bijvoorbeeld een nieuwe badkamer, keuken, dat soort dingen. Maar wat erin zit is goed genoeg om de eerste jaren mee te doen hoor. Zelf hadden we wat anders gekozen, maar het is nog prima te doen. Zulke dingen kun je nou eenmaal niet allemaal tegelijk doen. Er gaat al genoeg geld zitten in al die kleine klusjes! Dus voor nu zijn we eigenlijk aardig op orde met alles.
Lily, dat lijkt me inderdaad niks om zwanger te verhuizen. Ik ben ook zo’n controlfreak, dus ik snap wat je bedoelt haha.
danielle. met een husi ben je eigenlijk nooit klaar denk ik.
hebben jullie een nieuwbouw of een bestaand huis gekocht?
Lilly wat voor workshop heb je gegeven dan.
weten jullie dat trouwens hoe dat lijsje op de eerste pagina kan komen.
met een pb door sturen lukt niet.
vandaag maar weer naar de ikea gegaan. wat een leuke winkel is het toch.
helaas is het bed en voorlopig niet leverbaar. we hebben we een nieuw televisie meubel gekocht en die word dinsdag geleverd.
vandaag heb ik mijn ouders verteld dat we het huwelijk in portugal niet door laten gaan. ze hebben gelukkig heel rustig er op gereageerd.
Ik denk dat je het moet mailen naar Cath…via normale mail zegmaar.
Gelukkig dat je ouders rustig gereageerd hebben! Maar ze konden het denk ik wel snappen toch?
Ik geef workshops huidverzorging en make up voor een cosmeticamerk, oriflame. Ik ben al ongeveer 10 jr bezig met visagie, heb t tijdens mijn studie heel veel gedaan voor gala’s en bruiloften om wat bij te verdienen. Nu deed ik het alleen nog af en toe voor vrienden, maar toen kwam dit voorbij!
I love ikea! Het is dan ook wel 5 min rijden maar ik kom er graag. Vooral op een doordeweekse ochtend, haha.
Wij hebben van de week de meubels besteld voor Bastiaan zijn ‘peuterkamer’! Zo leuk! Wit met mandjes en dan een 1 pers bed, een commode/kastje en nachtkastje. Klerenkast staat er al en die ga ik schilderen Het kamertje krijgt een strand/zee thema en we zetten er een wastafel in. We hebben een kleien badkamer, dus wel zo handig. De aansluiting zit er namelijk al.
Nou…tis wel weer laat genoeg, ik ga naar bed want als ik ‘geluk’ heb is meneer om 6.15 wakker
Nee dat is ook zo eigenlijk sunrise, dat je in een eigen huis nooit klaar bent. Er is altijd wel iets te doen, maar dat vind ik juist wel leuk. Het is een bestaand huis trouwens.
En Ikea staat ook op mijn lijstje van favoriete winkels hoor. Vooral op het eind al die leuke frutsels enzo, kan daar nooit langslopen zonder iets te kopen 8)
Heb denk ik nog even iets gemist over een huwelijk, ga ik even terug lezen En over dat lijstje… daar ben ik ook niet zo goed in haha.
Leuk allemaal Lily, de plannen voor de nieuwe kamer van je kleine man
En ook leuk die workshops zeg. Ik ben niet zo heel erg van de make up, maar toen ik ging trouwen heeft iemand van oriflame mij ook opgemaakt. Hadden we eerst een paar maanden eerder zo’n soort party bij een vriendin thuis die ook ging trouwen.
Vandaag heb ik een beetje een baaldag, voel me beroerd, bleh :? Elke keer pijn in m’n hoofd, alles tussen m’n neus en keel zit dicht, heel vervelend. Maandag ben ik zoiezo altijd vrij, hopelijk kan ik morgen gewoon aan het werk. Nog even een klein weekje doorbijten en dan is het kerstvakantie.
Sunrise, nu ik het teruglees denk ik o ja, dat heb ik gelezen inderdaad.
Gelukkig dat je ouders zo reageerden… willen jullie in de toekomst nog wel zoiets doen of weet je dat nu nog even niet?
Heb er trouwens maar is een banner onder gezet met een ticker
lilly. leuke workshops geef jij zeg. ik draag ook niet veel make up. alleen bijna dagelijks oogpotlood en mascara en dan houd het op. maar het goed opmaken is een kunst op zich.
en wat een leuke plannen heb je voor je zoon. en ze hebben inderdaad op de kinderafdeling ook erg leuke meubeltjes.
we weten nu niet of we wel of niet of wanneer we dan wel in de kerk gaan trouwen. in ieder geval word het nu op de lange baan geschoven.
ik zie dat ik ook gister niet echt antwoord heb gegeven op een vraag.
mijn man en ik hebben over onze kleine meid 1,5 jaar gedaan. met een ma er tussen in. we liepen ook bij de fertiliteits afdeling.
maar denk ook dat het extra bemoeilijkd werd omdat ik er heel erg eigenlijk te erg mee bezig was.
vandaag heb ik soraya eerder van de kdv ( ik werk er zelf ook) ze had een flinke smakkerd met haar hoofdje op de grond gemaakt en werd duf.
en trok lijk wit weg.
we zijn naar de huisarts gegaan en ze heeft een lichte hersen schudding.
voor vannacht hebben we een wek advies mee gekregen.
thuis knapte ze gelukkig al ietsjes meer op.
Ik ben ff weggeweest, het was de afgelopen dagen erg druk! Inmiddels is het topic al lekker op gang gekomen, zeg!
Zo, nu eerst maar 'ns het topic doorlopen …
@Lily2006 wrote:
Woeahaha cathgirl, echt je hebt géén idee hoe ver die zwangerschapsdementie bij sommigen gaat!
Nâh, dat zal m’n baas leuk vinden, dan! 8)
Het vruchtbaar slijm is voor mij idd ook hét teken. Grappig, ik heb het altijd opgemerkt, al lang voordat ik zwanger wilde worden en me nooit eigenlijk afgevraagd wat het was. Maar toen ik in de periode dat ik zwanger wilde worden van Bastiaan erover las wist ik echt meteen wat het was, zo grappig.
Vroeger (als puber/vroege twintiger) had ik vaak heel veel van dat slijm en ik wist nooit waar het vandaan kwam. Ik associeerde het met seksuele opwinding, maar die voelde ik láng niet altijd als dat slijm er toch wel was. Wist ik veel dat er twéé soorten zijn – vaginaal slijm (wat toeneemt bij opwinding) en baarmoederhalsslijm (wat toeneemt in aanloop naar je eisprong). Tja, ondanks uitgebreide seksuele voorlichting in de biologieles was dit nooit verteld. Heel stom, eigenlijk :( Enfin, ik lette er niet echt op, en snapte het pas toen ik die NFP-cursus ging volgen (nu ca. 5 jaar geleden).
Wat doen jullie trouwens voor werk?
Ik werk op kantoor, als landbouwingenieur.
@Lily2006 wrote:
Cath, hoe was je weekend?
Leuk en druk! Vrijdag heeft manlief onze nieuwe auto opgehaald. Die is alvast op de groei gekocht, een stationwagon

@sunrise wrote:
zo heb net een lijstje geplaatst denk alleen dat de kleur van de letters veranderd moet worden.
cath als jij wilt kan ik het naar je pb-en als hij helemaal af is kan je het voor aan de pagina zetten
Mooi plaatje! W.b. lettertype, dat is nu inderdaad niet zo duidelijk. Misschien wat groter maken, en/of schreefloos (zoals bijv. Arial)? Dan moet rood wel kunnen denk ik, op een zwart-wit plaatje. Maar er is al een andere versie, begrijp ik (heb 'm nog niet gezien)? Wellicht dat ie al helemaal fris en fruitig (en duidelijk) is, dan heb ik niks gezegd

Oh ja, ik ben 34 (stond er nog niet in, zie ik; dat was ik blijkbaar vergeten te zeggen)
@sunrise wrote:
weten jullie dat trouwens hoe dat lijsje op de eerste pagina kan komen.
met een pb door sturen lukt niet.
Mail 'm maar door, naar contact (apenstaartje) kattekliek.nl - dan zal ik 't z.s.m. plaatsen in de beginpost.
nou en verders denk ik dat we inderdaad gewoon een beetje op elkaar lijken. het is gewoon een beetje eng.
Want ook ik werk met kinderen, maar dan op een kdv met kindjes van 2 tot 4 jaar.
Ik werk niet met kinderen, hoor, dus niet iedereen hier zit in dezelfde branche ;) Maar we hebben allemaal gemeen dat we privé 'iets' (=understatement!) met kinderen willen! :D
@sunrise wrote:
we weten nu niet of we wel of niet of wanneer we dan wel in de kerk gaan trouwen. in ieder geval word het nu op de lange baan geschoven.
Wat je uiteindelijke keuze ook zal zijn; ik zou jullie in ieder geval aanraden om eerst goed uit te zoeken wat een kerkelijk huwelijk inhoudt en in hoeverre je het daar mee eens bent en of het in jullie relatie past. Jullie zouden aanvankelijk in Portugal trouwen; katholiek dan, neem ik aan? (aangezien Portugal een katholiek land is) Dan zou je bijv. ***edit beheer, link verwijderd***eens kunnen bekijken; daar leveren ze goede achtergrondinfo.
ik zie dat ik ook gister niet echt antwoord heb gegeven op een vraag.
mijn man en ik hebben over onze kleine meid 1,5 jaar gedaan. met een ma er tussen in. we liepen ook bij de fertiliteits afdeling.
maar denk ook dat het extra bemoeilijkd werd omdat ik er heel erg eigenlijk te erg mee bezig was.
Wat fijn dat het uiteindelijk dan toch gelukt is! Was er een aantoonbare reden dat het zo lang duurde, en wat was uiteindelijk de oplossing voor jullie? (of wil je dat liever niet zeggen? Ik ben af en toe een té nieuwsgierig aagje, dan gewoon niet antwoorden hoor!)
Trouwens, wat een boel mensen in de lappenmand, zeg! Eerst Sunrise, nu Motormuisje …
@sunrise wrote:
vandaag heb ik soraya eerder van de kdv ( ik werk er zelf ook) ze had een flinke smakkerd met haar hoofdje op de grond gemaakt en werd duf.
en trok lijk wit weg.
we zijn naar de huisarts gegaan en ze heeft een lichte hersen schudding.
voor vannacht hebben we een wek advies mee gekregen.
thuis knapte ze gelukkig al ietsjes meer op.
… en Sunrise’s kleine meid ook nog

Beterschap @ allen die het nodig hebben! :hug: