Wat bij mij wel een nadeel is zonder de pil is dat ik langer en zeg maar heftiger ongesteld ben, hebben jullie dat ook? Vandaag al dag 7 en het is nog niet over… Met pil is het maar 5 dagen. Maar ja, dat moet ik er maar voor overhebben he
Vervelend dat je menstruatie van nature zo heftig is! Ik heb er weinig last van, maar ben dan ook altijd wel heel licht ongesteld. De eerste dag wat buikpijn, daarna nog een dag of 2 – 3 bloeden (zonder pijn); nooit zwaardere tampons dan maatje ‘normaal’ nodig.
Ook altijd wel weer bijzonder vind ik het om op een forum als dit over dit soort dingen te praten met elkaar. Je gaat dit niet met zomaar iedereen in je omgeving bespreken (met niemand eigenlijk...). Op die manier heb je hier zoiezo al een bepaalde band met elkaar.
Ja, zo leer je elkaar wel snel kennen, ja - en gelijk de dingen die er echt toe doen! :) Op zich praat ik er in mijn omgeving ook wel over, met mijn man en met enkele zeer goede vrienden. Maar dit is toch ook wel leuk, kunnen we elkaar steunen, tips geven, enz. en ook gewoon gezellig kletsen!
Sunrise, dat is even schrikken als je daarvoor moet komen en gelijk door kunt naar de dokter met je kleine meid. Sterkte en hopelijk gaat het snel weer helemaal goed met haar!
Cath, ik moet ten eerste zeggen dat je wel heel erg de tijd voor ons hebt genomen hoor Zo te horen was je weekend druk en gezellig. Nog gefeliciteerd met je man en leuk een nieuwe auto!
En ik snap wel wat je bedoelt hoor. Dat gevoel dat je hebt van nu kan er gewoon echt een kindje van komen. Moeilijk uit te leggen, maar snap dus precies wat je bedoelde. En ja, ik heb dat dus de vorige keer ook wel meegemaakt. Maar ja, daarna dus een ma… en nu heb ik wel zoiets van heel spannend weer. En toch wel een beetje angst dat het weer mis zou kunnen gaan. Maar ja, zoals ik al eerder zei, ik probeer er niet te veel aan te denken en me te focussen op de leuke en mooie dingen
Ben ik weer. Gisteravond had ik even snel bijgelezen en op wat dingen gereageerd. Maar bedacht me dat er nog iets was waar ik op wilde reageren, dus bij deze nog
Vervelend dat je menstruatie van nature zo heftig is! Ik heb er weinig last van, maar ben dan ook altijd wel heel licht ongesteld. De eerste dag wat buikpijn, daarna nog een dag of 2 – 3 bloeden (zonder pijn); nooit zwaardere tampons dan maatje ‘normaal’ nodig.
Bij mij is het op zich maar 2 dagen wat heftiger. Maar dan is maatje ‘normaal’ gelukkig ook nog voldoende. Het is alleen zo vervelend dat het lang duurt. Nu dus 8 dagen :? Dan is het de eerste 3 dagen een beetje, dan 2 dagen heftiger en dan de laatste dagen weer een beetje. Heel vreemd. Maar ja, zoals ik al zei, ik heb het er voor over
Zit trouwens nog steeds in de lappenmand hoor. Hoofdpijn is minder (maar nog op de achtergrond aanwezig), maar heb nu echt zo’n last van m’n neus en keel, niet echt handig als je voor de klas staat. Ik ging steeds pieperiger praten. De kinderen zeiden op het eind van ochtend echt gewoon ‘juf, we kunnen je niet zo goed verstaan’ hahaha :mrgreen: Gelukkig waren ze wel lief vandaag
Cath wat leuk zeg een nieuwe auto. wat voor een hebben jullie er gekocht.
ik heb trouwens een mail naar je gestuurd met daarin het lijstje.
het trouwen was overigens al met de kerk in portugal besproken, we moesten hget alleen speciaal via een kerk hier in nl nog gaan na vragen.
we wilden in een kerk trouwen omdat wij beiden katholiek zijn en dan was dit een logische stap.
we wilde natuurlijk ook met een feest etc maar dat was best prijzig. we moesten daarvoor al onze sprrageld neerleggen en nu hadden we zoiets dat als we een financiele tegenslag krijgen we echt in de problemen zouden komen. dat was het ons dan weer niet waar. we hebben in september al een top dag gehad, want toen zijn we hier voor de wet getrouwd.
meiden als jullie veranderingen voor het lijstje hebben . dan kan je het naar me pb-en.
Danielle. nog steeds niet lekker. en ook nog je stem kwijt. hopelijk waren de kids een beetje rustig voor je, dan hoef je ook niet hard te gaan praten. beterschap.
Met Soraya gaat alles goed. ze heeft goed gereageerd op het wek advies, ze nam het me niet in dank af.
ze speelt lekker en is super vrolijk. ze klaagt ook niet over pijn of zo.
gister is onze tv meubel binnen gekomen. toen wij hem in elkaar zette. mist wij een deur, die is dat meisje gewoon vergeten op de pak bon te zetten en is dus niet mee gekomen met de levering.
ik dus vandaag naar de ikea weer een deur gehaald. ik ben toen naar de klanten service gegaan en daar verteld dat ik er eigenlijk niet zo heel blij mee was. ze hebben toen mijn reisgeld terug gegeven…
ik heb trouwens een mail naar je gestuurd met daarin het lijstje.
Bedankt! Het staat nu in de beginpost! (heb 't iets kleiner moeten maken, mocht maar 600 px breed zijn en was 800 px; maar volgens mij is e.e.a. nog steeds goed te lezen :))
Het is alleen zo vervelend dat het lang duurt. Nu dus 8 dagen. Dan is het de eerste 3 dagen een beetje, dan 2 dagen heftiger en dan de laatste dagen weer een beetje. Heel vreemd.
Dit klinkt een beetje of het eigenlijk pas op de eerste heftige dag echt begint. Het kan wel dat je vóór je eigenlijke menstruatie al een beetje bloed verliest, maar drie dagen is wel veel. Als je je er ongerust over maakt, kun je het natuurlijk altijd even aan je huisarts vragen.
Zit trouwens nog steeds in de lappenmand hoor. Hoofdpijn is minder (maar nog op de achtergrond aanwezig), maar heb nu echt zo'n last van m'n neus en keel, niet echt handig als je voor de klas staat. Ik ging steeds pieperiger praten. De kinderen zeiden op het eind van ochtend echt gewoon 'juf, we kunnen je niet zo goed verstaan' hahaha :mrgreen: Gelukkig waren ze wel lief vandaag :wink:
Sterkte! En fijn dat je leerlingen je gespaard hebben :)
het trouwen was overigens al met de kerk in portugal besproken, we moesten hget alleen speciaal via een kerk hier in nl nog gaan na vragen.
we wilden in een kerk trouwen omdat wij beiden katholiek zijn en dan was dit een logische stap.
we wilde natuurlijk ook met een feest etc maar dat was best prijzig. we moesten daarvoor al onze sprrageld neerleggen en nu hadden we zoiets dat als we een financiele tegenslag krijgen we echt in de problemen zouden komen. dat was het ons dan weer niet waar. we hebben in september al een top dag gehad, want toen zijn we hier voor de wet getrouwd.
Ah, OK! Er is natuurlijk ook de optie om het eenvoudig/klein te houden; je kunt katholiek trouwen met de priester of diaken als getuige namens de Kerk en nog 2 tot 4 getuigen daarbij. Daar kun je dan iets bij doen wat past bij je budget, een etentje of kleine receptie ofzo. Wellicht minder leuk dan veel gasten en lekker lang feesten, maar het is precies evenveel waard in Gods ogen :)
Met Soraya gaat alles goed. ze heeft goed gereageerd op het wek advies, ze nam het me niet in dank af.
Kan me voorstellen dat ze dat inderdaad niet leuk vond ... Het is ook wel weer een goed teken natuurlijk; als ze suf en amper wakker te krijgen is, maak je je extra ongerust.
gister is onze tv meubel binnen gekomen. toen wij hem in elkaar zette. mist wij een deur, die is dat meisje gewoon vergeten op de pak bon te zetten en is dus niet mee gekomen met de levering.
ik dus vandaag naar de ikea weer een deur gehaald. ik ben toen naar de klanten service gegaan en daar verteld dat ik er eigenlijk niet zo heel blij mee was. ze hebben toen mijn reisgeld terug gegeven..
nou dat vind ik toch weer heel erg netjes.
een klein huwelijk in portugal dat kennen ze niet. in portugal doen ze het vaak groot. mijn man heeft een grote familie en groot kennissen kring.
een zaaltje of iets dergelijks afhuren dat is mega duur.
Portugal lijkt goedkoop maar het is mega duur,
we hebben al een keer de gelofte na elkaar gedaan maar dan voor de wet,
ik denk dat we op dit moment ons verstand zeg maar voor moeten laten gaan. mijn man is op dit moment ook niet heel zeker met zijn werk en is weer aan het soliciteren geslagen.
helaas hebben we al 1 keer moeten door staan dat hij zijn werk verloor en we aanspraak op de spaar rekening moesten maken.
daarom lijkt het ons niet verstandig om nu aal van de spar rekening gebruik te maken. voor ons dus genoeg reden om het af te blazen
oh wat ben ik blij dat het weekend is zeg. het was zo mega druk op het werk. collega’s die met vakantie zijn en daarbij nog een aantal zieke.
het was dus ff aan poten vandaag.
en vandaag ben ik toch onderuit gegaan op mijn werk. was eten aan het op warmen.( sommige kindjes eten warm bij ons) maar ik gleed weg in een bocht. echt waat het bordje met boerenkool ging door de lucht.
de muren zaten onder. oh maar ik heb mijn dijbeen toch bezeerd. het is helemaal bond en blauw…
een klein huwelijk in portugal dat kennen ze niet. in portugal doen ze het vaak groot. mijn man heeft een grote familie en groot kennissen kring.
een zaaltje of iets dergelijks afhuren dat is mega duur.
Portugal lijkt goedkoop maar het is mega duur,
we hebben al een keer de gelofte na elkaar gedaan maar dan voor de wet,
ik denk dat we op dit moment ons verstand zeg maar voor moeten laten gaan. mijn man is op dit moment ook niet heel zeker met zijn werk en is weer aan het soliciteren geslagen.
helaas hebben we al 1 keer moeten door staan dat hij zijn werk verloor en we aanspraak op de spaar rekening moesten maken.
daarom lijkt het ons niet verstandig om nu aal van de spar rekening gebruik te maken. voor ons dus genoeg reden om het af te blazen
Als dat een sociale verplichting is, maakt het het wel lastig, ja! Maar zijn er in Portugal geen arme mensen dan? Kan ik me toch niet voorstellen, dat iedereen daar zo’n dure bruiloft kan betalen. Wettelijk huwelijk is aanloop naar kerkelijk, maar vervangt het niet. (mmm, ik merk trouwens dat ik wel erg ‘twitterig’ zit te schrijven; zo beknopt dat de lidwoorden zelfs wegvallen :D)
oh wat ben ik blij dat het weekend is zeg. het was zo mega druk op het werk. collega's die met vakantie zijn en daarbij nog een aantal zieke.
het was dus ff aan poten vandaag.
Weekend? Bweeh, ik moet nog een dagje :P
en vandaag ben ik toch onderuit gegaan op mijn werk. was eten aan het op warmen.( sommige kindjes eten warm bij ons) maar ik gleed weg in een bocht. echt waat het bordje met boerenkool ging door de lucht.
de muren zaten onder. oh maar ik heb mijn dijbeen toch bezeerd. het is helemaal bond en blauw..
Binnen? Anyway, de 'lappenmand-story' gaat nog even door, zo! Veel beterschap en sterkte met je been!
Nou ten eerste, het lijstje ziet er toppie uit :dance: Wel heel grappig met 3 keer nod 31 dec op en rij :mrgreen:
Sunrise, gelukkig dat het beter gaat met Soraya, is toch weer een beetje een geruststelling lijkt me. En wat netjes dat je je reisgeld terugkreeg. Wel lastig inderdaad dat jullie het in Portugal niet “klein” kunnen vieren en alles :? Maar ik kan helemaal begrijpen dat je er niet al je spaargeld in gaat stoppen als je het misschien nog nodig gaat hebben! Nou ja, wie weet nog in de toekomst joh!
Hoe is het nu trouwens met je been? Is ook weer wat zeg…
Cathgirl, leuk een Peus en handig hoor gelijk een gezinswagen En voor jullie is hij nieuw toch! Een “echte” nieuwe is ook bijna niet te betalen zeg!
Maak me trouwens geen zorgen ofzo over die eerste dagen met een beetje bloedverlies, het is alleen een beetje irritant soms…
Nou en hier nog iemand die blij is dat het weekend is hoor! En voor mij dus ook gelijk het begin van de vakantie, heerlijk! Gelukkig voel ik me alweer iets beter en ik kan ook weer een beetje normaal praten haha.
Ligt er bij jullie ook zoveel sneeuw meiden? Hier is in 2 dagen alweer iets van 10 cm gevallen. Gistermorgen naar m’n werk was niet zo’n pretje… ik reed zo voorzichtig en langzaam en nog gleed ik bijna met m’n auto tegen een andere aan :shock: Echt zo eng als je door die gladheid geen controle hebt over je auto, bah!
Mijn NOD wordt misschien iets later dan Oudejaar; maar dat zie ik volgende week - wanneer ik mijn temperatuurverhoging heb gehad. De beste 'vrij’dagen (incl gisteren, vrijdag :D) zijn i.i.g. al weer voorbij hier; hebben we ook goed gebruik van gemaakt :mrgreen: Nu naar het klooster (1 dagje), daar zal het niet komen van zulke activiteiten (te gehorig), maar wel zin an
Prettig weekend allemaal! Allen met een NOD rond het einde van het jaar zullen jullie wel weten waar jullie je mee bezig moeten houden, nu iedereen ingesneeuwd is :lol: :mrgreen:
danielle, wat lekker zeg dat je nu vakantie hebt. heerlijk twee weken rustig aan doen. met welke leeftijd werk je of heb je dat al een keer gezegt.
hier ook ligt er ook een aardig pak sneeuw. maar niet zoveel als het zuiden, daar blijkt het veel erger te zijn. ik ben blij dat ik de weg niet meer op hoef. hier word er zo slecht gepekeld.
het is zo drama altijd als je de weg op moet, maar als je de kinderen in de sneeuw ziet spelen is het toch weet mooi,
met mijn been gaat het goed, t is nog wel bond en blauw maar doet niet meer zo pijn.
Ben mijn cyclus ff kwijt want ik heb weer wat bloedverlies, kan niet zeggen of t echt echt een menstruatie wordt…dat heb je met die minipil he, de 1e keer geen idee wanneer je een eisprong gaat krijgen :think:
Hier ook sneeuw, maar geen 10cm hoor! Heb wel op tv gehoord dat het overal op de wegen echt een bende was, maar hier in Eindhoven op zich prima te doen, niet veel bijzonders.
Danielle, lekker vakantie! Kun je dus ook lekker bezig zijn in je huisje
Cath, je zult het niet meer lezen, dus: hoe was het in het klooster? En…hoe kom je daar eigenlijk zo op? Is dat gebruikelijk in jullie kerk of vind je het gewoon fijn? En lekker zeg, een nieuwe auto! Groot gelijk dat je m op de groei gekocht hebt Wij gaan de volgende keer voor een volvo…thuis ook altijd volvo’s gehad en ik wil het vanwege de kooiconstructie…
Sunrise, fijn dat het beter gaat! En mooi lijstje hoor! Een vrienden van mij heeft echt zulke foto’s laten maken, kei mooi! Maarja, zij is echt echt zoon pinneke (= euh…heeeeeel slank) en ik ben niet extreem dik maar ik vind niet dat ik hety lijf heb voor zulke foto’s :roll:
Ik dacht bij mijn vorige zwangerschap ook dat ik echt tonnetjerond zou worden, maar niets was minder waar! Ik droeg volledig naar voren, had ook echt zoon ei-buik. Heb me nooit in mijn leven zo mooi en goed over mezelf gevoeld als tijdens mijn zwangerschap :inlove:
En dan die mensen die te pas en te onpas aan je buik gaan zitten. Blijf toch af mens! :naughty:
Allen met een NOD rond het einde van het jaar zullen jullie wel weten waar jullie je mee bezig moeten houden, nu iedereen ingesneeuwd is :lol: :mrgreen:
Je was me voor… ik zat ook over zo’n opmerking te denken :mrgreen:
Sunrise, ik heb groep 3, dus ze zijn een jaar of 6 bij mij in de klas. Heerlijke leeftijd om mee te werken, altijd veel lol met ze :dance: En gelukkig dat je been minder pijn doet!
Lily, dat is inderdaad even lastig dat je nu niet precies weet hoe en wat met je cyclus…
Hier is vannacht nóg meer sneeuw gevallen, er ligt bijna 20 cm :shock: We zijn vanmiddag lekker wezen wandelen en heb prachtige foto’s gemaakt in het park. Ik woon trouwens vlakbij Rotterdam, heb je een beetje een idee
Nou dames die morgen weer aan het werk moeten, voorzichtig met de gladheid die ze voorspellen :? Ik ga me morgen maar eens wagen aan het eerste gedeelte van de kerstboodschappen. Dat wordt alleen wel lopend denk ik :think:
danielle, wat lekker zeg dat je nu vakantie hebt. heerlijk twee weken rustig aan doen. met welke leeftijd werk je of heb je dat al een keer gezegt.
hier ook ligt er ook een aardig pak sneeuw. maar niet zoveel als het zuiden, daar blijkt het veel erger te zijn. ik ben blij dat ik de weg niet meer op hoef. hier word er zo slecht gepekeld.
Zojuist 2½ uur onderweg geweest, op een route die normaliter 2x zo kort duurt. De snelwegen waren wel goed schoongeschoven, maar te weini auto's om ze schoon te rijden (zout inrijden).
Enfin, ik werd helemaal blij, toen ik zag hoe goed de fietspaden (eindelijk!!!) schoongeschoven waren alhier. Ik rijd op de fiets naar en van het werk, en alhoewel ik winterbandne met spikes heb, is dat een ramp als ze slecht schuiven en vervolgens sneeuwsporen dooien en weer opvriezen. Met gewone banden kom je er dan helemaal niet meer doorheen, met winterbanden nog wel maar met moeite. Vrijdagmiddag was het zo erg, dat ik in de berm heb gefietst, omdat dat stukken gemakkelijker ging (stomme gemeente :thumbdown: )!
cath hopelijk kunnen jullie toch nog aan de klus.
Nou, niet daar hoor, het was zó gehorig en galmerig, ik schaamde me alhaast toen ik mijn man gewoon een nachtzoen gaf en het klonk of dat door het hele gastenhuis echo'de :D En de goeie tijd is hier nu alweer voorbij. Maar daar hebben we ook goed gebruik van gemaakt (al voordat we vertrokken) ;)
Welkom hier Petatje! Wat leuk dat jullie al zo snel voor een tweede willen gaan, spannend hoor!
Alles goed met de andere dames?
Ik voel me inmiddels niet meer ziekies ofzo, loop alleen nog te hoesten. Nou ja, gaat wel weer over
Iets vreemds wat ik vandaag had en eigenlijk elke maand. Want ik begin me iets af te vragen, maar heb geen idee of dat mogelijk is… Het lijkt namelijk wel of mijn darmen reageren op m’n eisprong ofzo. Hebben jullie daar wel is van gehoord? Ik vind het eigenlijk heel stom klinken. Maar als ik terug ga redeneren heb ik dat dus elke keer, beetje pijn in m’n buik, rommelende darmen, dat soort dingen :? En dan vraag ik me weer af of m’n eisprong nou echt afgelopen weekend was of dat het misschien vandaag was… Nou ja, lekker vraag allemaal he haha
Iets vreemds wat ik vandaag had en eigenlijk elke maand. Want ik begin me iets af te vragen, maar heb geen idee of dat mogelijk is… Het lijkt namelijk wel of mijn darmen reageren op m’n eisprong ofzo. Hebben jullie daar wel is van gehoord? Ik vind het eigenlijk heel stom klinken. Maar als ik terug ga redeneren heb ik dat dus elke keer, beetje pijn in m’n buik, rommelende darmen, dat soort dingen :? En dan vraag ik me weer af of m’n eisprong nou echt afgelopen weekend was of dat het misschien vandaag was… Nou ja, lekker vraag allemaal he haha
Op zich zijn er wel vrouwen die rond hun eisprong wat pijn voelen; zelfs een beetje bloedverlies is niet heel ongebruikelijk. Maar in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, geeft dat niet het exacte moment aan. Meer dat het ergens in de buurt zit (kan best een paar dagen tussen zitten). Als jouw NOD over 10 dagen is, lijkt het me waarschijnlijker dat je eisprong ergens afgelopen weekend of begin deze week was).
Klussen … whahaha, en ik maar denken - hoezo, wat dan, ik heb toch niks verteld over schilderen of boren of whatever?! :think: Mmm, moet nog ff aan het jargon van de KoK-site wennen Maar het ‘klussen’ is nu toch puur en alleen voor ons plezier; kindjes kunnen daar niet meer van komen. Niet dat we het daarom nu laten 8)
Temperatuursverhoging is inmiddels geweest; NOD kan wel op 31 dec blijven staan. Ik kan het nooit op de dag nauwkeurig zeggen, maar 31 dec of 1 jan is wel het waarschijnlijkste.