dec 2010/jan2011-stoppers

Haha ja bij “klussen” dacht ik ook eerst huh?? :mrgreen:

Nou ja en met die eisprong enzo, ik vroeg het me af maar probeer er niet teveel op letten hoor… we zien het wel. En het is zoals cath al zegt ten slotte ook nog voor de lol :lol:

(al vind ik het natuurlijk stiekem wel heel spannend… ben niet zo goed met geduld hebben en afwachten en dat soort dingen :oops: )

Ff een vraagje aan jullie ‘medestoppers’: wat doen jullie met alcohol?

Ik heb besloten om zeer met mate te blijven drinken. Een bevriend huisarts wees me op de dubbele agenda van bijv. de Gezondheidsraad, die een zeer dwingend advies geeft om 9+ maanden ‘van de blauwe knoop’ te worden. Ze linkte naar een artikel van een Belgische huisarts die uitlegt wat eraan schort, zie hier. Overigens is deze rant over de ‘pregnancy police’ (in het Engels) en het cohortonderzoek waarnaar verwezen wordt daarin ook zeer lezenswaardig.

Hieruit concludeer ik dat het geen kwaad kan om één of twee keer per week één glaasje te drinken (dat is nu ook mijn alcoholdrinkfrequentie). Alleen een flesje trippel-trappist kan ik beter delen met mijn man; dat staat gelijk aan 2 gewone consumpties.

Bovengenoemde vriendin had trouwens nog wat tips voor de gezondheid van je kindje tijdens (mogelijke) zwangerschap:

@huisarts wrote:

Wat je (mijns inziens) gewoon niet moet doen tijdens zwangerschappen is:
  1. roken (WEL aantoonbaar lagere zuurstofspiegel en samenknijpen van de bloedvaten in de placenta met lager geboortegewicht van de baby, ook bij 1 sigaret per dag)
  2. meer dan twee koppen koffie per dag (aantoonbaar hogere kans op miskraam/vroeggeboorte, maar daar hoor je gek genoeg nooit iemand over) (Toevoeging van cathgirl: ik vond deze link; heb m’n eigen koffieconsumptie verminderd van 3 naar 2 kopjes per dag en ga muntthee enz kopen).)
  3. rauw vlees/kattenbakken ivm toxoplasma. Kans erop is heel klein maar áls je het krijgt is het erg. Voor mij was dat reden genoeg om risico niet te willen lopen, maar ik denk dat een ander met evenveel recht kan beargumenteren dat dat ook overdreven is.
  4. rauwmelkse kaas en gerookte vis, en ook gepasteuriseerde kaas die over de datum is of erg oude camembert. Hierop is bij proeven nog best vaak wel listeria aangetoond en ook daarvoor geldt: de kans is klein, maar het is erg.
  5. Kinderen met koorts en vlekjes. Meestal onschuldig maar de vijfde ziekte (parvovirus B19) is wel echt gevaarlijk voor ongeboren kinderen.

EN ook dit is allemaal relatief. Roken bij pasgeboren baby’s of kleine kinderen is minimaal zo erg als tijdens de zwangerschap wegens de vijf keer hogere kans op wiegendood. Owja, en als de test nog niet positief is, is er nog geen bloedcontact en kun je dus rustig je wijntje nemen.

hey,ik ben 27.

Nog 1 pilletje en dan gedaan…

spannend! ben benieuwd of het even snel prijs zal zijn als bij Laura. :think:

over drinken:

ik blijf gewoon drinken hoor,zeker nu met de feestdagen een apperitiefje en een glaasje wijn bij het eten.

Bij Laura ben ik 3 oktober naar een concert geweest en had ik net iets te veel gedronken. 23 oktober heb ik posi getest. Ze heeft er niets aan over gehouden. :mrgreen:

Zelfs in de zwschap heb ik af en toe een glaasje wijn gedronken hoor. :oops:

roken: ik ben gestopt in juli 2009 met de pil en ook met roken. Dus daar ben ik van af. Dit heb ik ook vooral voor mezelf gedaan hoor. :slight_smile:

Kerst: morgen gourmet bij mijn ouders met mijn grootouders en tante en nonkel. Grote hoop dus :lol:

zaterdag is het bij mijn schoonmoeder en zondag bij mijn schoonvader. Drukke dagen dus. En net nu is Laura ziek.

Morgen naar de ka. Heel de nacht heeft ze me wakker gehouden met hoesten en stikken in der slijmpjes. heb amper geslapen.

Vandaag is ze snotterig,hoesten,koortserig en hangerig.

Beloofd dus voor die drukke dagen :frowning: arme moppie :frowning:

@Petatje wrote:

Nog 1 pilletje en dan gedaan…

spannend! ben benieuwd of het even snel prijs zal zijn als bij Laura. :think:

Spannend! :slight_smile:

over drinken:
ik blijf gewoon drinken hoor,zeker nu met de feestdagen een apperitiefje en een glaasje wijn bij het eten.
Bij Laura ben ik 3 oktober naar een concert geweest en had ik net iets te veel gedronken. 23 oktober heb ik posi getest. Ze heeft er niets aan over gehouden. :mrgreen:
Zelfs in de zwschap heb ik af en toe een glaasje wijn gedronken hoor. :oops:

Doorzakken is niet zo 'n goed idee, maar aangezien je dochtertje tijdens dat concert nog geen bloed-op-bloed-contact met jou had en dus ook niet ten volle van jouw alcoholische versnaperingen heeft 'meegenoten', is het gelukkig niet erg geweest :)

En dat je een bloossmiley zette bij 'af en toe een wijntje' zegt wel iets over hoe gehersenspoeld we met z'n allen zijn over dit onderwerp :( Meerdere consumpties achter elkaar is niet goed, maar af en toe één glas is helemaal niet erg. Enfin, ik durf te wedden dat als je als zichtbaar zwangere op een terrasje een pilsje neemt, heel de moraalridderschap op je afkomt om te zeuren (die huisarts-vriendin ried dan ook af om dat te doen, gewoon om gezeur te voorkómen ;))

Hee meiden, jullie hebben flink getypt!

Voor mij is de wachttijd zéker voorbij, want ben flink ongi geweest :shock: Ga er dus vanuit dat de eerdere bloeding toch een soort ‘stopbloeding’ is geweest en mijn eisprong dus eerder is geweest dan 2 wk na het stoppen. Ik loop dus niet meer gelijk met jullie! :frowning: :wink:

Petatje: Heel hartelijk welkom! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd :slight_smile: Dus morgen je laatste pil! Spannend man! Was je de eerste keer ook zo snel zwanger? Ik ook, maarja, successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst enzo… :roll:

Cath; niet vergeten ook voor de gezelligheid te vrijen he! Ik snap het wel hoor, bij Bastiaan deed ik het ook precies zo maar achteraf vond ik het toch iets minder relaxt van mezelf :roll: En de term klussen, daar moest ik ook aan wennen en het duurde ook wel een dagje voor ik wist wat NOD was, haha.

Ik voelde altijd wel wat pijn aan één kant (zo ongeveer afwisselend L en R) rond mijn eisprong en ik het het één keer echt ‘du moment’ gevoeld. Ik vóelde het gewoon ploppen, behoorlijk bizar :shifty: Sinds de bevalling heb ik gewoon echt buikpijn rond die periode, niet echt een succes vind ik :?

Danielle, ik denk dus zeker wel dat je gelijk kunt hebben, want ik heb dat dus sinds de bevalling ook. Ik heb ook vaak last van mijn darmen tijdens mijn menstruatie en kan dan zelfs heel lelijke darmkrampen hebben.

Toch maar eens een ticker maken… :wink:

En m.b.t. alcohol: Ik drink eigenlijk heel weinig, maar nét de week voordat ik een positieve test had, had ik sinds lange een glaasje baileys gehad. En ik vond het zooooooo lekker!

En wat denk je, ik bleek tóch zwanger en vervolgens de hele zwangerschap zin gehad in Baileys :wall:

Ik denk dat zeker de eerste weken het niet echt schadelijk hoeft te zijn, maar ik persoonlijk drink tijdens mijn zwangerschap niet.

Hoe denken jullie trouwens over red bull? Cafeïne is al niet goed, laat staan…? Zou ik denken dan. Een collega is 20wk zwanger en die zag ik met een blikje red bull lopen… :think: Niet mijn keus.

Petatje, wat vervelend dat je dochter net nu ziek is :? Hopen dat ze er weer snel bovenop is!

Lily, de boel moet dus even op gang komen bij jou na de pil… Nou ja, komende maand meer geluk :wink:

Ben trouwens ook wel benieuwd, ik hoor dus nu al 2 keer het verhaal van de vorige keer snel zwanger. En was bij mij ook, toen ik de vorige keer stopte was ik met 2 maanden zwanger. Aan de ene kant heb ik dus zoiets van, het is wel snel mogelijk, alleen dan dit keer graag langer dan 10 weken zwanger blijven :eh: want daar ben ik wel weer bang voor, maar ja. Moet ook maar proberen om er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat is makkelijker gezegd dat gedaan :stuck_out_tongue:

Tja en alcohol… ik drink ook niet zo vaak en als ik drink niet veel. Heb aan de ene kant zoiets van ik drink bijv dit weekend gewoon 1 glaasje en aan de andere kant durf ik het ook weer niet zo goed, want stelll… denk ik dan haha. Maar ja, aan de andere kant… ik ging vanmiddag even bij mijn ouders langs en at een broodje mee. Werd me ossenworst voorgehouden en das volgens mij net als met filet american toch? Maar ja, ik dacht als ik het afsla vermoeden ze vast iets :mrgreen:

En Red Bull, dat is inderdaad een cafeïnebom :shock: ze zeggen toch dat je 1 kop koffie mag per dag als je zwanger bent, hoeveel koppen zou een blikje zijn :think:

O ja en de kerst haha :mrgreen: Ik ga zometeen lekker hapjes voorbereiden (sta ik morgen niet uren in de keuken :stuck_out_tongue: ), want morgen komen mijn ouders, schoonouders en zwager gezellig bij ons. En zondag houden we het lekker rustig :smiley:

Voor jullie allemaal gezelige dagen, geniet ervan! :-*

@Lily2006 wrote:

Voor mij is de wachttijd zéker voorbij, want ben flink ongi geweest :shock: Ga er dus vanuit dat de eerdere bloeding toch een soort ‘stopbloeding’ is geweest en mijn eisprong dus eerder is geweest dan 2 wk na het stoppen. Ik loop dus niet meer gelijk met jullie! :frowning: :wink:

Dan moest je cyclus blijkbaar nog op gang komen; nu ja, des te beter dat alles weer naar behoren werkt :slight_smile: Dat je NOD niet meer met die van ons gelijkloopt … Daar komen we wel overheen met z’n allen :wink: (bovendien is die van Petatje ook anders).

Cath; niet vergeten ook voor de gezelligheid te vrijen he! Ik snap het wel hoor, bij Bastiaan deed ik het ook precies zo maar achteraf vond ik het toch iets minder relaxt van mezelf :roll:

Haha, we zijn nog geen drie maanden getrouwd, dus dat is echt geen enkel probleem! :P Wij hebben vorige week overigens wel expres gevreeën op enkele dagen dat we eigenlijk moe waren ... maar toen we eenmaal bezig waren, was het toch heel fijn :)

En de term klussen, daar moest ik ook aan wennen

Dat woord ‘klussen’ gaat ‘m bij niet worden, denk ik; dat impliceert voor mij juist dat er geen of weinig plezier aan zou zitten :eh:

@MotormuisjeDanielle wrote:
En Red Bull, dat is inderdaad een cafeïnebom :shock: ze zeggen toch dat je 1 kop koffie mag per dag als je zwanger bent, hoeveel koppen zou een blikje zijn :think:

Valt wel mee met die cafeïne hoor, zie Wikipedia - een blikje Redbull bevat ongeveer evenveel cafeïne als een flinke kop koffie (en je mag 2 koffie/dag zonder verhoogd risico op problemen met je kindje). Echter, wat de andere ingrediënten van Redbull doen, weet ik niet. B-vitamines zijn goed, maar allerlei pepspul in jezelf stoppen, is al niet erg gezond voor jezelf. Het verhoogt hooguit je stressniveau nog wat (wat dat betreft is een glaasje alcohol beter, daar ontspan je door). Wat de combinatie van stoffen in RedBull bij de baby doet, weet ik niet (geen zin om het op te zoeken ;) omdat ik het zelf toch niet drink, en hier in het opic blijkbaar ook niemand het zelf drinkt). Maar zonder wat onderzoek zou ik er zeker niet aan beginnen.

Sunrise, zou jij een nieuw plaatje (max 600 px hoog) willen maken waar zij ook bij instaan, en dat naar mij mailen? Dan plaats ik het weer z.s.m.!

Oh ja, en voordat ik het vergeet: fijne Kerstdagen @allen! :slight_smile:

lilly bag toch ongi geworden. nieuwe ronde nieuwe kansen.

nu weet je gewoon dat je cyclus weer als van ouds is.

klussen is idd een gezellig werk woord van kok. maar wij doen het alleen maar voor het plezier. toen ik voor de eerste keer zwanger wilde worden ging ik het echt uit rekenen. hier door word je alleen maar gefrusteerd van. dus daar doen we niet meer aan,

petatje hoe gaat het nu met je dochter al weer wat beter.

mtb alcohol, redbull vind ik echt uit den boze als je weet dat je zwanger bent. kijk als je nog niet weet of je wel of niet zwanger bent en alcohol drinkt dan is het wat anders. maar asl je wel weet dat je een baby in je buik hebt vind ik het niet kunnen. je geeft je kind als het geboren is toch ook geen wijn of red bull in zijn fles want dan is het ineens slecht voor het kindje. hier drink ik absoluut al geen druppel als ik in de zogenaamde wacht week zit.

ik ben dus 1 van die moraal ridders.

het lijst je ga ik aan passen zo dra ik tijd heb. zal wel na de kerst worden.

Zalige kerst dames! geniet van deze leuke dagen! :-*

Met Laura gaat het al wat beter. Ze is al terug vrolijk :slight_smile:

Goedemorgen Dames

Ik heb vanmorgen mijn laatste pil geslikt. Vind het nu ook echt wel genoeg. Als je eenmaal besloten hebt te gaan stoppen duurt het toch nog wel een tijdje voor het zover is.

Allemaal heel veel succes en dat we allemaal snel een positieve test mogen hebben

@venix ja! eindelijk die laatste pil binnen! heel veel succes meissie! :thumbup:

hier nog geen pilstopbloeding te zien maar aan de krampen te voelen zal het niet lang meer duren.

Heb er al helemaal zin in :lol:

Bij Laura ben ik in juli gestopt en was ik oktober zwanger. ben is benieuwd hoe lang/kort het deze keer duurt. :wink:

was deze ochtend (beetje voorbarig haha maar ja,zo ben ik :oops: ) al eens ff aan het kijken wat de opties zijn voor duowagens.

Vind het ook gewoon leuk haha :oops:

Veel keuzes :shock:

Heey

@ petatje txs voor je succes wensing

Ik heb ook al paar dingen in huis voor een eventuele kleine zit zelf nu bij mijn vriend te zeuren om naar prenatal of babydump te gaan die hier open zijn vandaag maar dat wil hij nog niet :cry:

Heb er ook echt veel zin!!!

@sunrise wrote:

mtb alcohol, redbull vind ik echt uit den boze als je weet dat je zwanger bent. kijk als je nog niet weet of je wel of niet zwanger bent en alcohol drinkt dan is het wat anders. maar asl je wel weet dat je een baby in je buik hebt vind ik het niet kunnen. je geeft je kind als het geboren is toch ook geen wijn of red bull in zijn fles want dan is het ineens slecht voor het kindje. hier drink ik absoluut al geen druppel als ik in de zogenaamde wacht week zit.

Redbull ga ik ook niet doen, maar dat dronk ik toch al niet. Koffie- en theeconsumptie heb ik geminderd tot aan een acceptabel niveau. W.b. alcohol: het is nog van tamelijk recente datum dat kleine kinderen wel eens alcohol kregen, bijv. een slokje sterke drank om te slapen. Niet mijn keuze, maar als uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat af en toe drinken door de moeder tijdens de zwangerschap niet schadelijk is, dan lijkt het me sterk dat het ineens wél schadelijk zou zijn als het kindje al geboren is (idem als het incidenteel alcohol via de moedermelk binnenkrijgt). Het is allemaal niet zo zwart-wit als de Gezondheidsraad het wil doen laten schijnen (die erover schrijft als ware moeders die wel eens wat drinken, een soort van misdadigers, nou dat vind ik écht veel te ver gaan!)

ik ben dus 1 van die moraal ridders.

Ik heb geen enkel probleem met je standpunt en je eigen (niet)drinkgedrag, zolang je het maar niet aan anderen wilt opleggen. En zo te zien aan wat je schrijft, is dat ook niet je bedoeling :)

het lijst je ga ik aan passen zo dra ik tijd heb. zal wel na de kerst worden.

OK, ik zie het t.z.t. wel verschijnen in de mail :)

hey meiden,

allemaal een gezellige eerste kerstdag gehad,

wij wel hier hoor. onze vriendjes kwamen bij ons en met hun hebben we ook de cadeautjes gedaan. die kinderen van 8 , 2 . 1,5 jaar oud zijn weer ontzettend verwend.

ze bleven ook slapen was voor als voor de 2 kleintjes een feest want ze belsoten op de buurt wakker te worden en dan het op het huilen te gaan zetten. de papa’s en mama’s die hebben nu een slaap gebrek.

maar goed komen we ook weer over heen.

straks gaan we ook even naar mijn zus en gezin. soraya die speeltalltijd erg graag met haar neef en nicht. 4 en 2 jaar oud.

petatje wat een lieve kerst baby is laura zeg. :slight_smile:

venix kom je ook gezellig hier mee schrijven

cath. jij dus ook aan het minderen met je koffie/thee gebruik. doe ik hier ook. maar vind ik altijd wel moeilijk. maar denk dat ik dat als ik zwanger ben al snel niet meer lekker vind. dat vond ik toen ik zwanger was van soraya bleh. ik at vooral een ijs verslaving.

iemand zie zei weet niet meer wie dat ze na de bevalling steeds pijn heeft rond de eisprong. dat heb ik nou ook altijd. ik had altijd de hoop dat het na mate de tijd wel over zou gaan. maar heb er nu nog steeds last van.

oh en prenatale en baby dump zijn inderdaad erg leuke winkels om in rond te snuffelen.

ik moet zeggen dat ik me er vanmorgen ook op betrapte dat ik zei van hey lief als er weer een kleine zich aan dient dan moetje weer even de comode schuren en op nieuw verven.

hij ja en zolang is is het nog niet

fijne tweede kerstdag allemaal

@ sunrise ik kom zeker hier mee schrijven. Lijkt me gezellig een groepje die ongeveer tegelijk mee gaat maken.

ik heb me vriend zover om ff mee te gaan. dus snel sokjes en schoenen aan en gaan met die banaan :lol: :lol:

heb wel een bedrag afgesproken om uit te geven. Mij kenden blijf ik kopen totdat die kleine er is en hij/zij zit nog niet eens in me buik dus beetje rustig aan anders kan ik straks me huis niet meer in door alle spullen.

@ venix. welkom hier en heel veel schrijf plezier. hopelijk mag jij ook snel een wondertje in je armen hebben.

Venix, welkom en leuk dat je er bent! Zo worden we nog een hele club! :slight_smile:

Sunrise, hartelijk dank voor de nieuwe versie van de lijst; hij staat er inmiddels.

En @ allen, als het hebben van PMS-klachten enige indicatie geeft (geen idee!) dat er geen succesvolle bevruchting en innesteling heeft plaatsgevonden … nou dan ben ik deze cyclus NIET zwanger geworden. Mensenlief wat is het erg! Elke maand heb ik zo’n 4 Ã 5 dagen voor mijn ongesteldheid wel een dag dat ik wat gevoeliger voor kritiek enz. ben, maar nu ben ik compleet over de rooie van het aller-, allerkleinste dingetje. Met als absolute dieptepunt, dat ik gisteren tijdens de Mis kwaad ben weg gelopen uit de kerk om iets wat de priester zei (overigens over anderen, niet over mijzelf) :shock: Ook ruzie gehad op Twitter, waar ik prompt helemaal mee gestopt ben (ik zat er nog maar drie weken; het was ook een experiment voor mij, maar dat experiment is wel enorm in het honderd gelopen). En ik heb slecht geslapen en ben nu nog steeds niet om te genieten. Pffft… :?