dec 2010/jan2011-stoppers

hier nog steeds geen bloeding na mijn pilstop. :roll:

Wel de befaamde krampen,rugpijn en hoofdpijn. 8)

@cathgirl hopelijk ben je snel van je slechte humeurtje vanaf meis!

:hug:

Jeetje jullie zijn actief geweest! :smiley:

Ten eerste natuurlijk aan venix een heel hartelijk welkom! Leuk dat je ook met ons mee komt kletsen :dance: Hoe oud ben je als ik vragen mag? En is het voor jullie de eerste?

Leuke kerstverhalen verder van iedereen en idd een leuke kerstbaby hoor petatje :inlove:

cath, dat gevoel heb ik ook wel is, dat je om niks uit je vel kan schieten :evil: alleen heeft het volgens mij niet echt met mijn ongi te maken of de aanloop ervan. Nou ja, hopelijk voel je je snel weer beter!

En petatje, misschien komt er wel helemaal geen bloeding joh :angel:

Leuk trouwens over dat dingen kopen en kijken naar babyspulletjes enzo. Alleen doe ik dat deze keer absoluut niet, maar dat ligt helemaal aan het gevoel wat ik erbij heb door de vorige keer… Toen ik wist dat ik toen zwanger was ging ik ook gelijk dingetjes kopen en kreeg ook al gelijk cadeautjes van m’n ouders en schoonouders. Aan de ene kant heel erg leuk natuurlijk, maar ja… toen was het met 10 weken mis… dan is het minder. Dus ik heb echt een gevoel van, als het deze keer weer zo mag zijn, dan ga ik wachten tot 10 weken en dan pas dingen kopen. Maar ja, ik kan het wel helemaal begrijpen, want al die spulletjes zijn zó leuk :inlove:

O ja en om nog even op de alcohol terug te komen, m’n moeder probeerde me gister nog wijn aan te smeren haha. Maar ik had al met hub afgesproken dat ik naar huis zou rijden, dus had een mooi excuus om daar onderuit te komen. Anders zouden ze al wat vermoeden en dat zou ik niet leuk vinden :stuck_out_tongue:

O ja, nog wat vergeten wat ik wilde zeggen haha.

Zat nog is na te tellen en zie het ook in m’n ticker, eigenlijk is 1 jan m’n nod en niet 31 dec.

Heb sinds gisteren een rommelend buikje (onderin) en beetje van die pijn in m’n onderrug… geen idee wat dat te betekenen heeft :shock: Dat heb ik dus normaal als ik ongi ben en dus ook blijkbaar rond m’n eisprong. Maar dat ik het nu heb vind ik raar. Ik heb snel last van m’n darmen, dus dat zou het ook kunnen zijn, maar heel stiekem hoop ik natuurlijk wat anders :oops:

en toen was ze daar! kunnen we weer aftellen naar de eerste echt nod. :smiley:

Had me op het andere forum laten pendelen,zeggen maart 2011 jongen :thumbup: ben eens benieuwd!

bedankt trouwens over de complimentjes van Laura :inlove: ben zo trots op me meisje!

@Danielle: snap best dat je dan niets meer wil kopen tot je de 12 weken gepasseerd bent.

goed excuus he dat je nog moet rijden met de auto :thumbup: :lol:

Pff morgen werken. MAar voel al aan keel en oren dat Laura en Andrew niet de enigste zieken zullen blijven hier :frowning:

txs allemaal voor he welkom heten.

ff de vragen die ik tegen mij gericht ben tegen gekomen:

hoe oud ben je? ik ben 26 in maart word ik 27

Is het jullie eerste? Ja dit is de eerste. Mede omdat mijn vriend (paar maanden jonger) er nog niet helemaal klaar voor was en ik al 10 jaar rugpatient ben waar ik afgelopen jaar eigenlijk pas de juiste hulp voor heb gekregen waardoor het eerder niet kon ivm medicijn gebruik. Begin van dit jaar zat ik nog dagelijks aan de morfine dus niet heel erg handig om dan aan een kind te beginnen.

Nu heb ik van 2 fysio’s me huisarts me revalidatiearts en verloskundige groen licht gekregen alleen verwachten ze dat ik het wat zwaarder ga krijgen dan de gemiddelde vrouw.

@ alcohol gebruik eigenlijk vind ik dat het ieder zijn eigen keuze is. Zelf drink ik al bijna niet en ga het dus gewoon nu helemaal niet meer doen. Betwijfel in hoe verre het echt gevaarlijk is. Tuurlijk worden de risico’s dat er iets fout gaat groter maar das het zelfde met roken en nog zoveel andere dingen. Denk dat het met alles in het leven (ook buiten een zwangerschap) dat je gewoon niet TEveel moet nemen maar dat af en toe geen kwaad kan

@Petatje wrote:

@cathgirl hopelijk ben je snel van je slechte humeurtje vanaf meis!
Mmm, ik weet niet of het een ‘gewoon’ PMS-je as usual is - het was/is nu zó heftig. I.p.v. ‘ff’ uit mijn slof schieten, zijn er in de afgelopen dagen meerdere dingen gebeurd en zit ik flink in de put. En enkele weken geleden had ik ook zo’n baaldag, terwijl dat niets met PMS te maken gehad kan hebben. Het begint meer regel dan uitzondering te worden en dat beangstigt me.

Morgen ga ik naar de dokter om te bespreken of het misschien beter is om weer antidepressiva te gaan slikken. En nu met mijn man, of het misschien niet beter is om te wchten met zwanger worden. Als ik het nu al ben, kunnen we die beslissing niet meer nemen. Maar als ik ongesteld word, dan willen we zeker een half jaar stoppen met de pogingen (en weer gaan zorgen dat het juist niet gebeurt).

Mocht dat gebeuren, dan trek ik me terug uit dit topic en moeten we nog even kijken hoe overdracht m.b.t. het overzichtje in post 1 kan plaatsvinden. Mgoed, zover is het nog niet, en als ik wel zwanger ben (hetgeen ik over een week zou moeten weten), dan blijf ik natuurlijk gewoon hier.

Trouwens, even voor de duidelijkheid: als ik nu zwanger blijk te zijn, zijn we er gewoon erg blij mee! het betekent alleen, dat we driedubbel ons best moeten doen om dat kleine hummeltje een goede start te geven.

@ cath even voor jouw een hele dikke :hug: .

lijkt me een moeilijke situatie waarin je nu zit een situatie dat je misschien je wens even aan de kant moet zetten.

het lijken mij geen makkelijke beslissingen die je moet nemen.

petatje. jammer zeg ongi geworden. je cyclus is nu dus echt op gang gekomen en kan je voor het echie beginnen.

venix. al 10 jaar rugpatient. tjee lijkt me geen pretje. hoe is dat gekomen dat je zo veel problemen met je rug hebt?

als je het niet wilt vertellen is dat goed hoor

danielle. kan wel begrijpen dat je niks wilt kopen. na wat je allemaal hebt mee gemaakt.

Hier heb ik zelf ook een ma gehad en het was een behoorlijke heftige periode voor me geweest. het wilde ook niet mijn lichaam verlaten dus ben op een gegeven moment op de opertatie tafel terecht gekomen.

liet het bij jou zelf los?

ben net gebeld door een vriendin. ze is van het weekend op 1e kerstdag heel romantisch door haar vriend ten huwelijk gevraagt.

nu heeft ze mij als getuige gevraagt. wat een eer zeg.

helemaal omdat ik haar nog niet zo heel lang ken.

de mannen die kenden elkaar vanuit portugal en ze zijn elkaar uit het oog verloren. en in juli hebben ze elkaar weer terug gevonden.

en tussen ons bleek het bijzonder goed te klikken.

Hé meiden,

Welkom Venix! Spannend joh, nu eindelijk groen licht :clap: Op naar veel gezondheid én vruchtbaarheid :wink:

Euhm, nog even over alcohol…natuurlijk gaat het dat ene glaasje niet zijn, maar alcohol is wel degelijk heel gevaarlijk voor de ontwikkeling van je kind en kan echt verregaande gevolgen hebben voor het kind na de geboorte! Zoek maar eens op Fetal Alcohol Syndrome…

Natuurlijk zijn er genoeg carnaval-baby’s die volkomen gezond geboren worden, maar onderschat het alsjeblieft niet.

Ik weet het toevallig omdat dit óók bij mijn werk hoort. Kinderpsychologie wordt ook wel ontwikkelingspsychologie genoemd en dat begint ook heeeeeeeeeelemaal bij het begin :wink:

Van de zomer had ik niks te doen en toen heb ik een lijst gemaakt met de gevolgen van verschillend middelengebruik in de zwangerschap en ik schrok er echt van :shock: Het is bij ons wel handig om te hebben omdat we regelmatig te maken hebben met moeders die aan de drugs zitten :thumbdown:

Cath, Jeetje meid wat een heftigheid ineens…weet je zeker dat je niet even wil afwachten of je lijf en je ‘hersens’ je zelf gaan helpen hier doorheen te komen? Het is even wennen om het ‘zelf’ te gaan doen :hug: Misschien is het iets om wat gesprekken met je psycholoog of een maatschappelijk werkster te doen, zodat je wel kan ventileren? Sterkte met je beslissing :hug:

Danielle, Hmm, snap dat je voorzichtig wil zijn nu! Het lijkt me echt afschuwelijk om mee te maken :frowning: En wie weet is het raak, hoe was dat de vorige keer? Op dat moment ‘voelde’ ik he-le-maal niks (ik heb getest om er maar ‘vanaf’ te zijn. En daar zat ik, in mijn eentje op maandagmiddag met twee knalblauwe strepen :mrgreen:) maar achteraf heb ik 3 dg van tevoren enórm pijn gehad vlak boven mijn schaambeen wat ik nooit eerder had gehad. Maarja, ik dacht dat mijn ongi zou doorbreken :roll: Ik was niet misselijk, had geen opvallend pijnlijke borsten, ik had geen enkele reden om te denken dat ik zwanger was, haha.

Petatje, goed juist dat het is doorgebroken. Dan kun je nu voor het echie! En de teller op nul :wink: Hopelijk word je iig niet ziek, dat is zo zuur met de feestdagen :hug:

Sunrise, wat gaaf, een huwelijk! Klinkt helemaal romantisch :inlove: Soms heb je dat he, dat het gewoon meteen klikt. Hoe lang is je MA nu geleden? Akelig dat het dan ook nog zo naar moet stoppen, dat het blijft zitten :frowning:

Hier vliegen de baby’s me om de oren! 5 collega’s zwanger, eentje bevallen, eentje bijnz bevallen heb ik begrepen via sms :wink: 2 met verlof en nog eentje aan het werk! En het kindje van een vriendin is van de week gehaald…lag in volkomen stuit en ze heeft gekozen voor een ks. Dus ze bracht de kerstdag door in het ziekenhuis :roll: Én nog een vriendin zwanger! IK ben echt kei-jaloers hoe erg is dat :oops: En ook veel banger dan de vorige keer dat het niet lukt ofzo…zo van, in het verleden behaalde garanties…raar hoor :think:

Hmz ik ga maar eens onder de douche, morgen weer aan de bak :thumbup:

@ sunrise ik ben 12 jaar geleden uitgegleden op ijzel waardoor 1 van mijn wervels beschadigd is. Heb dus 9 jaar lopen Kl*te met onderzoek hier en daar fysio hier en daar. Ben al behandelt voor oa hernia’s en bekkeninstabieliteit tot ze er eindelijk achter kwamen.

Vorig jaar febr werd gezegt ga eerst maar 3 jaar revalideren dan zien we wel of je ooit zwanger kan worden. Ben vorig jaar december begonnen (beetje uitstel gehad door verhuizing en samenwonen en wachtlijsten) mei dit jaar dus half jaartje later kreeg ik van revalidatie al groen licht om rondom de bruiloft (1 april) te gaan beginnen. Op een gegeven moment hadden mijn vriend en ik besloten om te beginnen als de pil die ik in huis had op was.

Dus NU !!!

Getuige op een bruiloft zijn is inderdaad een hele eer. Was ook de eerste reactie toen ik die van mij ging vragen.

Goede morgen (ja nog net morgen ;)) allemaal,

Ik ben net nieuw hier dus weet nog niet zo heel erg goed hoe het hier allemaal werkt :roll:

Ik zal me even voorstellen, ik ben dotje en woon nu iets meer als 1,5 jaar samen met mijn vriend. Begin December kreeg ik een antibiotica kuur en was de pil dus niet veilig. Hierop hebben mijn vriend en ik besloten dat ik zou stoppen met de pil vanaf toen omdat we toch heel graag een kleine zouden willen ( was toen pas net een week aan mijn nieuwe pilstrip bezig)

Dus nu wachten of mijn normale cyclus een beetje op gang wil komen…

Ik hoop dat ik hier mee mag schrijven? Want vind t wel leuk om met mede december stoppers te praten hoe het allemaal verloopt enzo :slight_smile:

Groetjes!

@ Dotje Welkom hier. Hopelijk is het bij jou/jullie ook snel raak. Tuurlijk mag je hier mee schrijven. Hoe meer hoe leuker toch ?

Ben nog beetje nieuwe in dit alles hoor wat word er bedoelt met NOD?

ADD ow wacht heb het al gevonden op internet. De eerste dag voor mij zal komende vrijdag zijn waarop ik het verwacht.

Dat is waar! :slight_smile:

Hopelijk hebben we allemaal snel geluk, want als je er eenmaal voor gaat kan het eigenlijk niet snel genoeg gaan he haha.

@ venix dit word dus je eerste keer na het stoppen met de pil?

Word dit allemaal jullie eerste keer om zwanger te worden?

Inderdaad. Heb op 2e kerstdag me laatste pil geslikt. Ben wel meteen maandag begonnen met foliumzuur omdat ik gelezen heb dat het een tijdje duurt voordat het goed in je lichaam mee werkt.

@ dotje op pagina 1 van deze topic kan je zien wie er mee praten en voor hoeveelste kindje ze het gaan proberen.

En je hebt ook helemaal gelijk dat het niet snel genoeg kan gaan.

dotje, welkom en leuk dat je mee komt schrijven. hopleijk mag jij ook snel zwanger worden.

men ik ben zooooo moe. heb een beetje een chronisch slaap te kort door mijn dochtertje. die is lekker aan het nacht braken.

verders denk ik dat het deze maand niet is gelukt. maar eerst even de nod afwachten en anders miscchien volgende maand beter.

Meiden, wat hebben jullie veel getypt in een korte tijd haha :wink:

Dotje, welkom! Leuk weer iemand erbij hoor :smiley: En het wordt allemaal snel genoeg duidelijk hoor hoe het hier allemaal werkt. En anders vraag je het maar.

Petatje, hoe gaat het met je? Heb je de ziektekiempjes nog niet overgenomen? :wink: En met dat pendelen, bedoelde je dat ze dus zeggen dat je in maart zwanger zou worden van een jongen?

Venix, dat is een heel verhaal meid over je rug :eh: En je bedoelt neem ik aan je eigen bruiloft toen je groen licht kreeg?

Cath, hoe voel je je nu? En het is inderdaad een moeilijke beslissing :hug:

Sunrise, wat onwijs leuk dat je getuige mag zijn zeg!

Wanneer was jouw ma? Voor of na de “goede” zwangerschap zal ik maar zeggen. En dat is idd erg heftig, dat je er zelf voor geopereerd moest worden :shock:

Bij mij was het zo, ik had met 6 weken een echo en die was goed. Toen had ik met 10 weken een echo en toen was het niet groter geworden en het hartje klopte niet meer. Het leek dus snel na die echo van 6 weken mis te zijn gegaan. Toen stelde de gyn voor om medicijnen mee te geven om de boel op gang te brengen. Ik moest voor het slapen gaan die tabletten inbrengen en afwachten maar. Nou toen kwam 's nachts de hele bups eruit (sorry geen lekker verhaal) en een pijn dat het deed. Ik denk dus een soort van weeën zeg maar. Dus het kwam los met hulp bij mij, maar alles kwam er wel uit in ieder geval en was daarna nog 2 weken ongi ofzo :? Nou ja, ook een heel verhaal dus.

Lily, om eerlijk te zijn weet ik niet meer zo goed hoe het de vorige keer was :think: Volgens mij had ik helemaal nergens last van vantevoren. Maar ik heb dus nu echt al sinds zondag de hele tijd een licht ongi-gevoel onderin m’n buik en last van m’n onderrug. Het ene moment is het meer aanwezig dan het andere moment, dat wel. Nou ja, nog een paar dagen afwachen maar.

En dat jaloerse is niet zo gek hoor. Dat heb ik vooral de afgelopen maanden heel erg gehad. Bij mij op het werk ook 3 collega’s zwanger en een aantal bekende, dus dat gevoel ken ik wel :oops: En ook dat bange gevoel heb ik wel zoals ik al eerder zei. De vorige keer met 2 maanden zwanger, maar ja… zwanger blijven zou ook wel fijn zijn he…

Nou volgens mij heb ik iedereen beantwoord :stuck_out_tongue: hihi.

Hebben jullie nog plannen met oud en nieuw? Ik ben gewoon lekker thuis met m’n mannetje en m’n zwager komt gezellig bij ons die avond/nacht en blijft bij ons slapen.

venix. wat een ellende zeg zo met je rug. en dat op jonge leeftijd. en wat naar dat je gewoon niet eerder geholpen kon worden door al die foute diagnoses.

danielle. de ma was voor de goede zwangerschap zeg maar.

ik kreeg met 7 wkn een echo en daar vertelde me ze dat alles er goed uit zag en dat ze het hartje zagen knipperen. ik zag dit niet en mijn man ook niet. ik ben naar huis gegaan en heb later mijn echo met die van mijn zus zij was 2 dagen eerder uitgerekend dan ik. haar kindje was groter en het zach er gewoon anders uit.

toch heb ik het zkh gebeld en mijn verhaal verteld. ze vertelde kindjes nu al erg konden verschillen en dat ik me niet zo druk moest maken. ik vertrouwde het niet en eisde nog een echo en die heb ik uiteindelijk gekregen. helaas bevestigde dit mijn vermoedens het kindjes leefde niet meer.

we hebben eerst gewacht of het uit zich zelf mijn lichaam wilde verlaten maar dat gebeurde niet. daarna moest ik medicijnen inbrengen wat een hoop krampen gaf maar het hielp niks. daar na nog een keer medicijnen in gebracht maar weer zonder resultaat. uit eindelijk moest het dus opperatief verwijderd worden. het was een hele moeilijke tijd. iedereen om me heen raakte maar zwanger en ik was mijn kindje verloren.

uit eindelijk raakte ik zwanger van soraya.

Sunrise, dan hebben we waarschijnlijk dezelfde medicijnen gehad. Alleen vervelend dat het bij jou niet ging daarmee. Zo zie je maar dat dat per persoon kan verschillen. Ik had inderdaad ook voor nog een keer mee gehad voor als het de eerste keer niet zou lukken. Maar bij mij kwam het er vrij snel uit. Rare gewaarwording is zoiets hoor, dat gevoel kan ik nog zo ophalen :frowning:

Nou ja, we kijken gewoon positief naar wat komen gaat vind je ook niet. En jij hebt gelukkig al een gezonde dochter :smiley:

@ jaloerse gevoelens die ken ik ook erg goed. Heb op een gegeven moment echt in een babyboom gezeten er waren er gemiddelt 3 tegelijk in me omgeving zwanger en de ene was net bevallen en de volgende kwam met het heugelijke nieuws. Nu begint dat af te zakken en mag ik gaan beginnen.

@ miskramen heb het zelf natuurlijk nog niet meegemaakt maar mijn zus wel. Die had met 9 wk geen hartje en de gyn twijfelde of me zus wel 9 wk was. Daarom 2 weekjes gewacht en nog steeds geen hartje uiteindelijk ook operatief verwijdert. Heb toen echt wel gemerkt wat het met iemand doet.

Wijziging: Me zus heeft nu een gezonde dochter van 1,5 jaar oud

Het ergste eraan bij me zus vond ik dat ze op de avond van haar curritatie gebelt werd door een outbound callcenter met een aanbieding en toen me zus nee zei kwam die gast met de opmerking “das leuk voor de kinderen” zoals jullie vast begrijpen werd me zus toen echt pissig.

@ oud en nieuw geen plannen we hebben 2 jongen katten in huis die hun eerste oud en nieuw hier vieren dus weet nog totaal niet hoe ze gaan reageren. Lekker rustig thuis dus.

@ me rug het is niet makkelijk geweest maar ben wel blij dat het nu beter gaat en dat ik zonder de morfine kan sinds februari dit jaar. Anders had ik nog langer moeten wachten voor ik aan een kindje kan beginnen

Bedankt allemaal voor het welkom heten :slight_smile:

Heb net het hele topic door gelezen zodat ook ik een beetje op de hoogte ben van jullie…maar het was zoveel dus sorry als ik niet alles onthou :oops: en misschien dingen dubbel zou vragen…

Venix, wat een verhaal zeg over je rug…gelukkig dat je toch sneller als verwacht groen licht kreeg :slight_smile: Ik ben trouwens ook gelijk met foliumzuur begonnen toen ik met de pil stopte.

Nou mijn cyclus is nog echt in de war denk door het stoppen met de pil :frowning: zoals uitgerekend zou ik eigenlijk afgelopen weekend een eisprong krijgen, merkte er in eerste instantie niks van totdat ik zondag ineens last kreeg van een zeurende pijn in mn onderbuik, plus de soort afscheiding had zeg maar die je kunt hebben rond je eisprong al was dat een dag later alweer ver over (beetje smerig misschien :wink: ) maar goed, ik dacht dus dat dat alles door een eisprong kwam…Gisteravond zag ik wat licht roze afscheiding (snapte er al niks van waar dat dan vandaan kwam want ik zou pas over 1,5 week ongesteld moeten worden) en ja hoor, vanmorgen was het al van licht roze naar bruin bloed verlies wat steeds meer word :frowning: dus waarschijnlijk is al die buikpijn gewoon geweest omdat mijn menstruatie eraan kwam/komt…nu even wachten of het doorzet ja of nee, al vrees ik voor het eerste…Tuurlijk heeft alles weer eerst tijd nodig om weer “normaal” te worden maar stiekem vind ik het ook wel jammer.

Met oud en nieuw gaan we bij mn ouders thuis vieren, voorgaande jaren altijd bij vrienden gedaan maar hebben sinds begin dit jaar een jong hondje dus dit word haar eerste oud en nieuw en weten natuurlijk niet hoe ze op vuurwerk zal reageren, dus zo kunnen we haar lekker mee nemen :slight_smile: