2.5 jaar
Snap dat je in het begin alles zelf wil mee maken. De eerste stapjes en woordjes en het omdraaien en noem maar op.
Maar vind het gewoon te overdreven hoe me zus en zwager doen tegen over die kleine meid. Ik wil ook echt niet zo worden
@venix wrote:
2.5 jaar
Snap dat je in het begin alles zelf wil mee maken. De eerste stapjes en woordjes en het omdraaien en noem maar op.
Maar vind het gewoon te overdreven hoe me zus en zwager doen tegen over die kleine meid. Ik wil ook echt niet zo worden
Jammer altijd zulke dingen…
Wat een vervelende situatie, Venix, dat je niet op je nichtje mag passen! Ik heb ook nog nooit op mijn nichtjes en neefjes (zes in de leeftijd 0-6) gepast, maar dat is volgens mij meer omdat ik het zelf nooit heb aangeboden. Eerlijk is eerlijk: ik denk dat ik eerst zelf moeder moet zijn om überhaupt het zelfvertrouwen te hebben om met kleine kinderen om te gaan, in een andere setting dan een verjaardagsfeestje waarbij toch de vader en moeder in de buurt zijn. Maar als je het wel wilt en ook kunt … Als mijn broers en schoonzussen het aanbieden bij mijn kind, zou ik het i.i.g. zelf zeker niet afslaan! En ik verwacht ook wel, dat de neefjes en nichtjes hier op termijn wel eens zullen komen logeren, wanneer onze eigen kleine er eenmaal is. Jammer dat het in jouw familie zo niet werkt, en op den duur denk ik ook slecht voor je nichtje - overbeschermd worden is niet goed voor een kind.
Ik heb al wel is opgepast toen ik nog in de buurt woonde. Als ik dan bij me zus was en zij moest nog even boodschappen doen ofzo.
Zelf vertrouwen heb ik wel met kleintjes. Heb vroeg vaak genoeg opgepast en zelfs tijdens me opleiding gewerkt met kleintjes. Dus ben ze wel gewent.
Maar ze word inderdaad te beschermd opgevoed en das inderdaad niet goed.
@ikke_w wrote:
Mijn andere schoonzusje past normaal elke donderdag op mijn nichtje en die moet dan van amsterdam naar nijmegen rijden… ook bijna 2 uur…
En van die overbeschermde mensen ken ik… Verschrikkelijk… Mag toch hopen dat ik zelf niet zo wordt…
aiaiai,zal ik je hoop dan doorprikken,ik zei ook dat ik nooit zo zou worden en je wordt het toch hoor. Natuurlijk heb je gradaties maar je wordt zo…wen er maar aan
En wat voor jullie “overbezorgdheid” is,is voor de ouders van het meisje gewoon liefde hoor…
weet je hoe moeilijk ik het had om laura nog maar in een ander persoon (dan andrew natuurlijk) zijn armen te zien liggen?
Dat is gewoon onvoorwaardelijke liefde die je dan voelt en dat komt op andere mensen wel eens over als overbescherming
Petatje ik snap wel wat je bedoelt maar als een kind niet eens ff met haar tante iets kan/mag doen vind ik het toch de andere kant van onvoorwaardelijke liefde. Dat is gewoon TE beschermend
Eens met Venix in dit geval; ook omdat ik in mijn familie zie dat het wel degelijk kan. Mijn broers en schoonzusjes zijn ook überzuinig op hun kinderen (één schoonzusje in particular vind ik daar ook echt veel te ver in gaan, ze is bij het minste of geringste bang dat haar kinderen in enorm gevaar zijn voor infecties, ongelukken enz.). Maar toch hebben zij er geen probleem mee om hun kinderen bij mijn moeder, hun oma/opa van de andere kant of bij mijn andere broers/schoonzussen te laten. Waarom niet bij mij, heb ik hierboven al uigelegd, maar ik denk dat dat - van beide kanten - bijtrekt als wij hier zelf een kindje hebben. Ik zou ook niet zomaar mijn kind bij jan en alleman willen achterlaten, maar juist met mijn eigen familie vind ik het een ander verhaal (al mogen ze echt in het kraambed ook niet zomaar de kleine uit mijn armen trekken :mrgreen: maar als hij/zij 2½ is …)
(maar hé, ook ik ben nog geen moeder hè, dus wie weet wat voor een enorme draak ik nog word :twisted: )
cathgirl zal bij jou denk ik wel mee gaan vallen als ik je zo lees.
Ik snap best dat je bang bent dat er iets met je kind gebeurt maar geloof me met vallen en op staan word je kind alleen maar groot en zelf verzekerd van. Met zelfverzekerd bedoel ik dan dat het niet om elk klein dingetje gaat lopen huilen als het zich een keer stoot ofzo.
hmmm absoluut niet eens,maar ja,ben dan ook veranderd in een draak :mrgreen:
@Petatje wrote:
hmmm absoluut niet eens,maar ja,ben dan ook veranderd in een draak :mrgreen:
Jij bent ook degene met ervaring, ik kan het dan allemaal wel zo mooi denken nu … maar het moet zich ook nog maar even zo wijzen hè! We hebben het er over een jaartje nog wel over, dan weet ik echt hoe het gaat
Al hoop ik in ieder geval niet dat ik zo smetvrezig word voor m’n kinderen als m’n schoonzus … Nu ja, ik heb een mooie kinderfoto van mezelf om naar te kijken, als meisje van ca. 2 en met prachtige rouwranden onder mijn nageltjes :mrgreen: 'k Kom van de boerderij …
hihi cathgirl zo is het :thumbup: ik sprak ook zoals jullie hoor
maar ja,ieder is anders he…
smetvrezig ben ik zeker niet hoor. kindje moet zich kunnen vuil maken :mrgreen:
Haha leuke discussie dames :mrgreen:
Zal even mijn “visie” geven Bij mij is het ook wel zo dat ik eerst zei “dat zou ik noooooit doen” en opeens is je kleintje er en merk je dat je sommige dingen toch doet die je nooit zou doen… :silenced:
Ik zei van tevoren dat ik nooit op m’n tenen langs de kinderkamer zou lopen, omdat hij maar gewoon tegen wat geluid moet kunnen. Maar nu heeft hij de afgelopen dagen wat moeite met slapen overdag (slapen overdag doe je toch niet, dat is voor watjes :mrgreen: ) en opeens merkte ik dat ik op m’n tenen voorbij liep toen hij eindelijk even sliep hahaha Maar ja, als dat het ergste is he
Maandag zijn we nog even gaan wegen op het CB en meneer was toen 7 weken en al 5880 gram, dus hij doet het prima.
@MotormuisjeDanielle wrote:
Ik zei van tevoren dat ik nooit op m’n tenen langs de kinderkamer zou lopen, omdat hij maar gewoon tegen wat geluid moet kunnen. Maar nu heeft hij de afgelopen dagen wat moeite met slapen overdag (slapen overdag doe je toch niet, dat is voor watjes :mrgreen: ) en opeens merkte ik dat ik op m’n tenen voorbij liep toen hij eindelijk even sliep hahaha Maar ja, als dat het ergste is he
Nou, dat is inderdaad niet zo’n halszaak :mrgreen:
Maandag zijn we nog even gaan wegen op het CB en meneer was toen 7 weken en al 5880 gram, dus hij doet het prima.
Fijn dat het zo goed met gaat met je zoontje! En hoe gaat het met jou, en met je partner, kunnen jullie het ouderschap een beetje bolwerken tot nu toe?
ja voila danielle,hier ook zo van die dingen:die zou ik nooit doen,en toch :silenced: :lol:
fijn dat Lukas het zo goed doet hoor! krijgen we hem nog te zien? :-*
Danielle. Wat fijn dat lukas het zo goed doet.
Ik ben eigenlijk ook een draak. In het begin liet ik ook niet iemand op mijn kind passen. Ik had altijd zo iets van ik heb zelf voor het kind gekozen dus moet ik het zelf doen. Nu na 2 jaar wordt ik er iets makkelijker mee. Maar dan nog ben ik heel zorgvuldig met het uit kiezen van mensen en tot nu toe is het alleen als ik het echt nodig heb en niet voor de leuk.
Hier gaat het super.
Ons ventje drinkt goed de bv. Hij had alleen last van krampjes en met name de nachten dus van slapen kwam weinig te recht. Vandaag is de osteopaat langs geweest. En hij heeft naar hem gekeken en kleine oefeningetjes met hem gedaan. Hij is nu al een stuk rustiger. Ben benieuwd hoe de nacht gaat verlopen.
@sunrise hoe is de nacht verlopen?
heb even gespiekt trouwens bij de nov mama’s!!! :inlove: :inlove:
knappe kerel hoor :thumbup: :inlove:
@sunrise nav petatje’s post ook ff gespiekt. Mooi kereltje hoor
@ Danielle ben het ook met sunrise eens dat het goed is dat lukas het zo goed doet
Wat betreft bezorgheid. Blijf het er mee eens dat je jezelf altijd wel betrapt op dingen die je van plan was niet te doen en toch gebeuren. Maar blijf ook bij me mening dat sommige ouders TE bezorgd zijn. Bezorgd zijn is goed maar je kan het ook overdrijven.
Hier verder alles in orde. Weer begonnen met werken maar valt me wel zwaar hoor. Zijn maar 2 dgn van 4 uur en woensdag voor het eerst gedaan en was na 2 uur al moe en toen moest ik nog 2 uur trainen. Straks weer ochtendje werken dus benieuwd hoe dat gaat.
Maandag weer drukte hier. Ze komen me keuken vervangen. Dus hoop sloop en boor werk met vreemde over de vloer.
Iemand nog plannen voor komend weekend ? Hier komen me moeder zus en nichtje morgen deze kant op. Verder lekker rustig
Ten eerste weer bedankt voor alle reacties natuurlijk.
@ cathgirl: met ons gaat het best hoor, alleen een behoorlijk chronisch slaaptekort maar dat hoort volgens mij En ja, het is wel heel erg wennen nog steeds allemaal. Ik moet er zelf vooral erg aan wennen dat ik het niet zelf voor het zeggen heb, maar dat ik alles (zeker de eerste tijd) om Lukas heen moet breien. Maar ja, komt wel goed
@ sunrise, ben benieuwd hoe het gegaan is!
Nog 2 dagen voor mijn NOD…
Ben nu al 3 dagen steeds misselijk… Begint tegen een uur of 10.00, zakt af in de loop van de middag en komt tussen 20.00 en 22.00 weer terug… Helaas heb ik dit al een keer eerder gehad (alleen naar mijn idee niet zo precies als dit), dus zegt niet veel…
Nog even geduld hebben dus…
Had ik de bevallen dames al gefeliciteerd??? Zoniet gefeliciteerd
Succes Ikke word weer spannend deze maand.