dec 2010/jan 2011 Stoppers !! Dotje Gefeliciteerd !!!

Zo nieuwe deel



Hier onder het lijstje met de mensen die nog mee praten bij ons. Als ik mensen mis of als er meer info bij mag komen te staan graag even in een prive berichtje aan mij sturen dan pas ik het lijstje aan.



Welkom L.ukas en C.athelijne L.ourenco J.ack L. M.aarten A.my E.vy M.irthe



Welkom M.irthe Dotje gefeliciteerd met jullie meisje.

Meld :slight_smile:

Bij deze meld ik me ook

op naar een mooi deeltje

meld :mrgreen:



op naar roze roze en roze :-*

Hartstikke mooi gemaakt, dat lijstje! Mijn uitgerekende datum is 26 feb.



En nu duimen voor jullie, Venix en Ikke, dat jullie er ook binnenkort met een uitgerekende datum bijstaan! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :pray:

Blij dat jullie me lijstje leuk vinden.



Dotje zit rond 22 maart met uitgerekende datum tel ik dat goed ???



(heb ff bij maart mama’s gekeken en kom op 26ste :slight_smile:

@Dotje wrote:

Hier woensdag echo gehad :smiley: was echt super :inlove: en we weten nu ook of het een jongen of meisje is :wink: Maarrrrr, mondje dicht hihi :silenced:


En was verder alles goed? (of was het geen medische echo; 17 weken is wat vroeg voor de reguliere (20-weken)echo)?



Wij hadden gisterenochtend de 20-wekenecho en alles aan het kindje zag er superdelux uit. Het enige waar niet op ingezoomd is, is tussen zijn/haar beentjes, dat weten we dus niet :wink: Het kindje liep qua alle metingen mooi in de pas qua groei, behalve zijn hoofd (ik zeg maar ‘zijn’, ‘hij’ enz., omdat ‘het’ zo stom klinkt en we weten in ieder geval zeker dat het geen ‘het’ is!). Dat was met 12 weken al groot en was dat nu nog steeds (net onder de bovenlijn, waar 95% van de kindjes van die leeftijd onder zit). Nu ja, mijn man en ik hebben ook allebei een dikke kop, dus … 8)



Ik moet met 32 weken (net na Nieuwjaar) nog even terug om naar de placenta te laten kijken. Die ligt nu op 1½ cm van de uitgang, dat is net iets te dichtbij (moet 2 cm worden). De kans dat het bijtrekt is heel groot, dus ik maak me er geen zorgen over.


Nog iemand leuke plannen voor het weekend?

Ja, ik! A.s. zondag wordt mijn nichtje gedoopt en ik ben haar peettante! :inlove:

Ik krijg rond half 9 bezoek van vrienden van ons uit het zuiden van het land. Gaan we lekker gezellig weekend van maken dus mijn weekend zit ook goed vol geplant. :slight_smile:



Cathgirl jammer dat je het nog niet weet (als je het wel wil weten)

Hoop dat je placenta niet voor problemen gaat zorgen maar denk dat dat wel mee zal vallen.

@venix wrote:

Cathgirl jammer dat je het nog niet weet (als je het wel wil weten)
Nee, we wilden het juist niet weten! De echoscopiste zoomde echt overdreven ver in op het bovenbeentje (voor één van de standaardmetingen die ze moest doen), ze zei er ook gelijk bij - anders zien jullie het misschien per ongeluk tóch! Ze zei ook dat het de laatste tijd weer meer ‘in’ is om het niet te weten voor de geboorte, terwijl enkele jaren geleden echt heel veel mensen het wel wilden weten.



Wij vinden het wel prima zo - van allebei de ‘smaakjes’ is even goed voor ons en we konden onze nieuwsgierigheid bedwingen. We verzinnen gewoon 2 namen, en kopen wat sekseneutrale kleding - goeie kans dat we sowieso overstelpt worden met babykleding, dus daar moet je zelf niet te veel (kleine maat) van inslaan. Babykamer doen we niet aan; we zitten in een krap flatje wat in de verkoop staat en de baby komt sowieso om te beginnen op onze kamer te liggen. Dus dat is ook geen overweging om het nu al te weten.


Hoop dat je placenta niet voor problemen gaat zorgen maar denk dat dat wel mee zal vallen.

Dat denk ik ook, en anders is 32 weken tijd zat om ons er zorgen over te gaan maken. Dan hebben we nu nog 12 zorgeloze weken voor ons ;)

dan lekker zo houden en een verrassing is ook erg leuk hoor. Ik ben te nieuwsgierig om het niet te willen weten dus zou ik het wel willen.

:inlove: wat fijn dat je 20 weken echo goed wad cathgirl!

Veel plezier op het doopfeest!

Meld me even alleen meiden. En Lukas is op 4 September geboren (voor het lijstje :wink: ). Ga nu snel naar hem toe, want hij begint net om z’n voeding te roepen :mrgreen:

Cathgirl fijn dat je 20 weken echo goed was! :inlove: Heel veel plezier morgen!



Venix mijn uitgerekende datum is 22 Maart :slight_smile:



Fijn weekend iedereen!

ooh boy! ben toch moe hoor :thumbdown:

Laura was er al om 5u30. Die ligt natuurlijk,eigenwijs dat ze is :lol: ,al van 7u terug op bed…heerlijk te slapen…mama heeft ook een poging gedaan maar toen vond eigenwijs brusje het nodig om heel de tijd te liggen schoppen…straks nog maar eens proberen dus :inlove: :mrgreen:



hebben trouwens nieuwe lappie! :dance: na meer dan een maand toch maar ff eentje gehaald gisteren. Nu is mijn internet weer erg langzaam maar dinsdag komt er al een technieker. :thumbup:



ga zo even langs men ouders,haartjes kleuren en dan staat er straks nog een mand was om te vouwen en een mand om te strijken :thumbdown:

maar ja,moet gedaan worden he,de hoop dat kabouters het komen doen heb ik al lang opgegeven :wink: :stuck_out_tongue: :lol:

Zo, even wat meer gelezen hier.



cathgirl, die placenta zou ik me idd geen zorgen om maken. Aan het begin van mijn zwangerschap lag mijn placenta helemaal voor de baarmoedermond, later kwam hij steeds hoger en hoger te liggen, dat “schuift” en groeit eigenlijk altijd nog wel mee naar boven vertelde ze mij ook.



petatje, zijn die kabouters nog langsgeweest? Als dat zo is, moet je ze hier ook even langssturen :mrgreen:



Hier verder een rustig dagje vandaag. Hub is eindelijk ook weer eens een dagje lekker thuis, die heeft het op het moment onwijs druk op z’n werk. Jammer dat dat net nu is, maar ja niks aan te doen. Nog een week en dan heeft hij lekker een weekje vakantie, daar kijken we erg naar uit.

@danielle nee hoor,geen kabouters te zien :lol:



hoe gaat het nu met Lukas? is de bevalling eigenlijk vlot gegaan?

en krijgt hij fles of borst? vertel eens even wat seg over jullie mannetje :naughty: :mrgreen:

enneuh spam je ook een foto? :inlove:

hello dames



Ik meld me ook weer ff. Bezoek van afgelopen weekend is net weg gegaan en ben kapot. Echt dood moe en blij dat het weer rustig is in huis.

Was wel heel erg gezellig.



@kabouterjes die heb ik hier ook helaas niet gezien :frowning:

venix gezellig dat het hele weekend is gebleven. kan me voor stellen dat dat best energie vreet. je bent toch constant in de weer om ze het naar hun zin te maken,

kan je nu een beetje uitrusten.



hier het hele weekend met een ziek meisje gezeten. t begon vrijdag nacht met spugen. ze had 2 keer haar bed onder gespuugt. zaterdag verhoging en hangen en niks willen eten.

gister hangen en langzamerhand weer wat eten.

nu lijkt ze weet lekker opgeknapt.



maar nu lijk ik een beetje aan de beurt. ben misselijk maar net niet tot spugen aan toe en heb me werkelijk leeg gescheten. sorry voor de details. ik hoop voor straks dat ons meisje ff lekker gaat slapen zodat ik er ook ff in kan duiken.

Beterschap daar Sunrise.



Loop hier overspannen thuis dus alle tijd om lekker te slapen :slight_smile:

Jammer van die kabouters … En Sunrise, veel beterschap!



Dan mijn weekend: zoals gezegd het doopfeestje van mijn nichtje :slight_smile: Het was leuk en druk! (ook in de kerk; 2 andere dopelingen onder wie een achterneefje, dus ook veel verder-wegfamilie gezien)



Wel te lijden gehad onder de ‘zwangerschapsmaffia’ … Tja, ik ben de laatste in de familie die zwanger is geworden en dat speelt denk ik ook wel mee. Drie schoonzusjes met ervaring … En dan die überbezorgdheid (ik noem het betutteling). Vertelde ik dat ik naar de sauna was geweest, “maar mág je dan wel naar de sauna?!â€?. Ja, ik lig natuurlijk minimaal een half uur op de hoogste plank in het zweethok. En of ik Turkse appelthee met kaneel mocht … “Van kaneel krijg je een hoge bloeddruk hoor!â€?. Oh ja, hij is nu al 200 boven 120, dus oppassen geblazen met zo’n enorme hoeveelheid! En ik vertelde over onze geboekte zonvakantie naar Tenerife, medio november. “Hoeveel weken ben je dan? 27 weken bij terugkomst … Hè, maar dan mag je toch helemaal niet meer vliegen?â€?. AAAAARRGGHHHH, nou dan zwem ik wel naar huis, zwemmen is goed als je zwanger bent! Zo ook nog wat gezeur over dat ene schijfje leverworst en vitamine A … Het lijkt soms wel of men denkt dat zwangere vrouwen ineens geen functionerende hersenen meer hebben en dat je ze dus voor de zekerheid maar alles moet voorkauwen! (OK … ik heb geen van deze antwoorden daadwerkelijk gegeven, maar ik moest hier ff spuien, hoor!).



Nu, dit klinkt wel heel dramatisch :shock: In werkelijkheid waren dit maar kleine onderdelen van het gesprek; verder was het gelukkig wel gewoon leuk. Pas halverwege vorige week voelde ik de kleine voor het eerst, en nu was hij heel erg druk. De neefjes en nichtjes waren flink aan het rondrennen en gillen enz. en daar reageerde hij op (weet ik gelijk dat z’n oren het goed doen ;)). En de avond ervoor waren mijn man en ik al bij mijn moeder, die ons een workshop broeken korter maken heeft gegeven :mrgreen: Ik heb heel korte benen en kan nagenoeg nooit iets passends vinden; met positiekleding helemaal een ramp. Ik had dus toch maar 3 te lange broeken gekocht, en die hebben we nu met z’n drieën ingekort; op een gegeven moment zaten we ieder met een pijp en naald en draad. Was hartstikke gezellig! :slight_smile: En nu weten we voortaan ook hoe het moet :dance: