dec 2010/jan 2011 Stoppers !! Dotje Gefeliciteerd !!!

Ah, OK! Er zat geen kwade zin bij dus, maar vervelend is het wel. Dus hou het toch maar gewoon bij PM als het zo mocht zijn. Juichen we (om te beginnen) wel achter de schermen met je mee! :smiley:

Of ik rij zodra ik het weet naar me zus toe meld het en daarna meld ik het hier :stuck_out_tongue:

venix. dat is ook goed hoor. we blijven gewoon lekker voor je duimen.

P’cies! :slight_smile:

Bij de oktober mama,'s is te lezen dat Lily is bevallen van een dochter cathelijne. Het is allemaal heel snel gegaan.



Hier gaat alles goed. Zijn vandaag in het zkh geweest. Voelde de beeb niet bewegen. Dus hebben ze een hartfilmpje gemaakt en een echo. De beeb maakt het goed.



De hardebuiken zijn weer in vollegang.

hier ook:



Lily en familie!Van Harte gefeliciteerd met jullie dochter Cathelijne!!!



verder wou ik ff melden dat de 20 weken echo goed was! en we krijgen een zoontje! :dance: :dance: :inlove: :inlove:

petatje. wat fijn dat de 20 weken echo goed is. altijd weer een opluchting. en wat leuk een jongen. dus nu alles blauw blauw blauw

@Petatje wrote:

Lily en familie!Van Harte gefeliciteerd met jullie dochter Cathelijne!!!


Proficiat, Lily, hartstikke fijn! :thumbup: :mrgreen:


verder wou ik ff melden dat de 20 weken echo goed was! en we krijgen een zoontje! :dance: :dance: :inlove: :inlove:

Mooi te horen dat ook bij jullie alles goed is! :clap:

@ lily gefeliciteerd met de kleine meid !!!



@ petatje leuk een jongen !!!



hier verder weinig te melden. Nog steeds in de overtuiging dat ik morgen ongi ga worden. maar merk het wel

@venix ik blijf koppig duimen hoor :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray:



@sunrise jij ook al aan het rommelen dus!

venix. geef de moed niet op. het kan nog altijd raak zijn.



patatje. had je zelf het voor gevoel dat jullie nu een zoontje krijgen.



Hier zo af en toe aan het rommelen maar het zijn meer harde buiken dan. maar echte weeeen zijn het nog niet. dus we wachten maar rustig af. meer kunnen we niet doen.

ja ook deze keer had mijn voorgevoel het goed :inlove: :inlove:



ben benieuwd wanneer het bij jou gaat doorzetten :pray:

@Petatje wrote:

@venix ik blijf koppig duimen hoor :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray:


Ik ook! :snooty: :pray:



@sunrise wrote:
Hier zo af en toe aan het rommelen maar het zijn meer harde buiken dan. maar echte weeeen zijn het nog niet. dus we wachten maar rustig af. meer kunnen we niet doen.


Lijkt me echt een spannende tijd, zo tegen 't einde! En met Lily die je net het goede voorbeeld heeft gegeven :slight_smile:



En ik = nu echt vol-ko-men gaar :silenced: na een lange en stresserige dag op het werk. Maar wel tevreden over wat ik (niet) heb bereikt (Wat niet = buiten mijn eigen invloedsfeer; ik heb m’n best gedaan. En wat wel = gewoon goed en veel en nodig en iets waar ik echt allang tegenaan zat te hikken). Sorry, lief klein beebje, voor alle adrenaline en cortisol vandaag. Maar nu gaat mams lekker uitrusten en relaxen … Yeah, weekend! :mrgreen:

Blijf maar duimen hoor dames. Ga zelf toch steeds meer twijfelen maar ben gewoon bang om te denken dat ik zwanger ben want dan krijg ik zo’n teleurstelling als het niet zo is.



Denk dat ik zondag ga testen (tenzij ik ongi word natuurlijk) we hebben vannacht 2 logees dus morgenochtend niet handig als we het geheim willen houden.



Heb ook even het lijst aangepast. Bij Danielle het woordje bevallen blauw gemaakt omdat het een jongen is en bij Lily roze voor meisje. Nu Sunrise nog en dan zijn we klaar voor het eerste jaar :slight_smile: Hopelijk kan ik dan nog wel het lijstje aanpassen naar 2 nieuwe zwagere dames hier :pray:

ongi lijkt licht begonnen te zijn :wall:

Zo daar ben ik eindelijk weer eens. Net ook al in het topic van de septembermama’s gezegd dat ik het af en toe echt niet bij kan houden allemaal hier. Wij zijn nog met een redelijk klein groepje, dus dat gaat nog, maar daar zijn we met best een behoorlijke groep en als ik dan al tijd heb om bij te lezen is reageren nog een tweede… Maar goed, ik ga het hier weer even proberen :wink:



Ten eerste natuurlijk Lily van harte met jullie dochter en wat een prachtige naam zeg :inlove:



Petatje, je vroeg met wat te vertellen over de bevalling, fles of borst e.d. Zal ik zo hieronder doen.

En wat heerlijk dat de 20 weken echo goed was en wat leuk een zoon!



Sunrise, voel jij je alweer wat beter? Hopelijk blijft het niet alleen bij harde buiken… die kleine moet gewoon komen :wink:



Cathgirl, vervelend kan het zijn als iedereen het beter lijkt te weten he… Het enige wat ik nu tegen andere zwangere zeg is dit: “het beste advies is om je niks van alle adviezen aan te trekken”, dat is wat ik heb geleerd in de zwangerschap. Goeie toch? :mrgreen:



Ikke, nog van harte met je nieuwe baan meid! Super!



Venix, balen meid :hug: En het lijstje ziet er leuk uit zo en inderdaad moeten er nog 2 zwangere bij hoor!



Nou euhm… heb ik iedereen gehad? Niks en niemand vergeten? Ik hoop het.



Dan hoe het hier gaat en het beloofde verhaal…



Zaterdag 3 september gingen we naar het ziekenhuis om te worden ingeleid (was toen 38weken en 6dagen), ik heb een darmziekte en had de woensdag ervoor bij de controle al opeens 2 cm ontsluiting en door die 2 dingen werd het inleiden besloten.

Ze kunnen alleen pas de vliezen doorprikken als je 3 cm hebt en ik had die zaterdag nog steeds 2 cm, dus kreeg een tablet om de boel te helpen. 4 uur wachten, nog een tablet, weer 4 uur wachten, uiteindelijk werd ik om 11 uur 's avonds gewoon naar bed gestuurd met een slaappil, maar de weeën die in inmiddels had werden wel steeds heftiger. Om 1 uur 's nachts werd het nog erger de weeën (had natuurlijk niet geslapen) en bleek 4 cm te hebben, de vliezen werden doorgeprikt en toen werd het echt heel heftig en ging het ook heel snel, want 2 uur later had ik opeens volledige ontsluiting. Meneer had er alleen niet zo’n zin in en na bijna 1,5 uur persen hebben we uiteindelijk wat hulp gekregen van de vacuümpomp en was ik heel erg blij dat het erop zat. We mochten dezelfde middag lekker naar huis gelukkig, alleen die eerste week is me wel tegen gevallen lichamelijk, ik kon echt niks, alleen op bed liggen. Maar ja, dat is ook allemaal weer goed gekomen.



En nu zijn we alweer 7 weken verder, echt niet te geloven. Maandag even naar het CB om te wegen tussendoor, ben benieuwd!



Verder is het een vrolijk ventje wat alleen huilt als er iets aan de hand is, dus daar hebben we niet mee te klagen. En hij krijgt trouwens de fles, heb de eerste dag BV geprobeerd, maar dat was het niet voor mij.



O en Petatje, ik zet liever geen foto’s op internet sorry.



Nou, dat was het meiden, pfoe… een heel verhaal :mrgreen:

@venix wrote:

ongi lijkt licht begonnen te zijn :wall:


:frowning:

:hug:

is het vreemd als ik zeg dat ik het niet erg vind dat ik er alleen van baal dat me lichaam me op deze manier helpt herinneren aan me miskraam??



Want zo voelt het. Vind het niet erg om ongi te zijn maar voor me gevoel word ik elke 30 dgn met me neus op de feiten gedrukt en dat doet pijn.

Das niet zo raar vind ik hoor venix. Ik snap wel wat je daarmee bedoelt. Zo’n miskraam is ook niet niks. Sommige doen daar zo luchtig over, maar ik weet wat het met je doet en het is soms gewoon heel erg moeilijk en het doet pijn inderdaad.

vooral de opmerkingen “je bent nog zo jong” “het is maar beter zo anders was het misschien zwaar gehandicapt geweest” “het is nu zo snel gegaan” “er zijn zoveel mensen die het mee maken”



Dan denk ik echt van JA EN mag ik daarom niet verdrietig zijn omdat ik een kindje verloren ben ofzo ? En kan een 2e kindje deze dan zo makkelijk vervangen ??



Kan me wel voorstellen dat als je een volgende keer zwanger bent de pijn wat verzacht word omdat je weet dat het dan toch nog goed komt ondanks die eerste mk