En toch durf ik nog steeds niet te testen… Heb namelijk wel 2 dagen licht bloedverlies gehad… Maar dat was de helft van mijn normale lichte ongi (heb om de maand zwaar-licht-zwaar-licht) du denk dat de test gewoon negatief gaat wezen…
En toch durf ik nog steeds niet te testen… Heb namelijk wel 2 dagen licht bloedverlies gehad… Maar dat was de helft van mijn normale lichte ongi (heb om de maand zwaar-licht-zwaar-licht) du denk dat de test gewoon negatief gaat wezen…
Het is heel normaal om als je zwanger bent, juist rond je menstruatiedagen wat bloedverlies te hebben. Zoals je het omschreef, was het zó typisch (ook i.v.m. geen/weinig klachten)! Maar als dit lijkt te passen in je normale ongesteldheidspatroon is, heb ik misschien toch te vroeg gejuicht. Al blijft het alsnog lichter dan wat je gewend bent.
Wat wil je doen i.p.v. testen? Afwachten hoe je cyclus nu verloopt (met/zonder temperaturen), bijv. hoeveel/wat voor slijm je afscheidt? Afwachten tot je ‘gewoon’ ongesteld wordt (dat duurt dus nog een hele tijd als je nu toch niet zwanger blijkt te zijn). In hoeverre zou dat een eventuele teleurstelling minder maken?
Ik temperatuur nu trouwens een week… Zowle vaginaal als met oorthermometer en alle keren is de temperatuur van mijn oor precies 1 graad lager dan mijn vaginale temperatuur… Kan ik nu blijven meten met de oorthermometer en er dan vanuit gaan dat die 1 graad verschil zo blijft? (ik vind vaginaal temperaturen niet zo prettig en handig)
Kwam er trouwens wel achter met temperaturen dat mijn temperatuur een eind lager is dan een paar jaar terug… (ik zit nu op 36,3 gemeten via de orthermometer, voorheen was dit 37,2)
Ik weet niet of oor- vs vaginatemperatuur dezelfde verhouding blijven houden als er iets met je lichaamstemperatuur verandert. Dus ik zou het nog even zo blijven doen.
Dit had ik geschreven vóórdat ik zag dat je negatief getest had. Sorry, maar alsnog (w.b. meetmethode enz.) wel nuttig om te laten staan; bovendien had je het toch al gelezen en dan is het stom als het ineens weg is):
Overigens, dan meet je nu vaginaal omstreeks 37,3? Lastig te zeggen omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt (van eerder in je cyclus, bedoel ik), maar dit klinkt hoog! En dat zou betekenen dat je nu niet in de eerste helft van je cyclus zit (en dus dat je andere cyclus nog niet afgelopen is en dus dat je waarschijnlijk zwanger bent - dan hou je de verhoogde temperatuur van na je eisprong nl vast). Maar alleen als je test, weet je het zeker.
Ik weet niet of oor- vs vaginatemperatuur dezelfde verhouding blijven houden als er iets met je lichaamstemperatuur verandert. Dus ik zou het nog even zo blijven doen.
Overigens, dan meet je nu vaginaal omstreeks 37,3? Lastig te zeggen omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt, maar dit klinkt hoog! En dat zou betekenen dat je nu niet in de eerste helft van je cyclus zit (en dus dat je andere cyclus nog niet afgelopen is en dus dat je waarschijnlijk zwanger bent - dan hou je de verhoogde temperatuur van na je eisprong nl vast). Maar alleen als je test, weet je het zeker.
ik heb net getest (half uurtje terug) en die was negatief… Week geleden (5 februari was de eerste dag van mijn ongi, toen dus het meeste bloedverlies was, al was dit nog weinig)
Helaas… Net toch maar getest… En hij was negatief…
Dus wij gaan maar weer voor de volgende ronde :S
Hè, oh sorry, dit had ik helemaal niet gelezen - alleen je laatste berichtje (over temperaturen). Wat balen meid! :hug: Ik moet zeggen: had het absoluut niet verwacht (dat het niet raak zou zijn, bedoel ik). Verkeerd ingeschat, sorry!
Dan terugkomend op temperatuur: jouw basis ligt blijkbaar hoog. Ik zou zeker nog enkele weken zowel oor- als vaginatemperatuur blijven meten, dan zie je of er een verhoging is rond/na de eisprong en zo ja: hoe de twee temperaturen zich dan verhouden - of daar nog steeds 1 graad tussen zit. Dat kun je dan in het vervolg gebruiken om evt alleen in je oor te meten.
Veel succes en nogmaals sorry voor mijn misplaatste enthousiasme van de afgelopen dagen!
Balen ikke. way kan je lichaam je af en toe flink in de maling nemen he.
een licht bloeding of licht rose bloed verlies hoeft niet altijd een beginnende zwangerschap te zijn hoor. je kan ook gewoon heel licht menstrueren.
een vriendin heeft het ook elke keer ver overtijd licht bloed verlies maar heel weinig en licht roze en dan blijkt de test elke keer weer negatief te zijn.
ikke hopelijk haal je wat meer uit het tepraturen. hoop dat het nu voor jou deze maand echt raak zal zijn
Hier alles zn gangetje…donderdag weer bij de vk geweest en alles was weer goed…kleine ligt alleen nog steeds in stuit Volgende week woensdag terug komen, en als hij dan nog in stuit ligt dan gaan ze dmv een echo kijken hoe hij precies ligt en of hij nog gedraaid zou kunnen worden (als we dat willen) anders word het dus een ks…maak me er wel allemaal beetje druk om, dus hopelijk draait ie nog gewoon keurig
Hoe is het inmiddels met jou en je kindje, en hoe ligt het?
Hier alles zn gangetje…donderdag weer bij de vk geweest en alles was weer goed…kleine ligt alleen nog steeds in stuit Volgende week woensdag terug komen, en als hij dan nog in stuit ligt dan gaan ze dmv een echo kijken hoe hij precies ligt en of hij nog gedraaid zou kunnen worden (als we dat willen) anders word het dus een ks…maak me er wel allemaal beetje druk om, dus hopelijk draait ie nog gewoon keurig
Hoe is het inmiddels met jou en je kindje, en hoe ligt het?
Beebje ligt nog steeds in stuit…Waarschijnlijk door de amnionstreng die ik heb. Ze vertelde dat kindjes met hun hoofdje altijd een stabiel plekje in de buik zoeken wat dus normaal beneden is, bij de bekken maar bij mij heeft ie dat plekje gevonden bij de streng omdat het daar wat krapper is en voor hem dus stabiel. Omdat hij er dus met zn hoofdje tegenaan ligt durft de verloskundige het niet aan om te draaien, dus worden we doorgestuurd naar de gyn. Moeten daar morgen om half elf al zijn, krijgen dan een intake en echo en hoe het verder gaat, maar als ik de vk moet geloven is de kans klein dat de gyn het wel aandurft om te draaien en zal het dus toch een ks worden.
Hier vanmorgen dus naar de gyn geweest…en het word toch een ks Baal er wel een beetje van, toen k thuis kwam ook wel even wat tranen gehad…had graag een natuurlijke bevalling gehad, maar helaas geen keus. Hebben gelijk een datum geprikt, dat maakt het dan weer wel “echter” en is het enige positieve eigenlijk, weten nu zeker wanneer hij zal komen haha. Enige nadeel aan de datum is dat we er verder geen inspraak op hadden want het was nog de enige beschikbare, en juist op die dag is mn schoonzus ook jarig, maarja niets aan te doen. Kunnen nu echt gaan aftellen :inlove: blijft alleen wel een geheimpje dus kan jullie niets mededelen
aan de ene kant jammer dotje aan de andere kant misschien wel beter en een datum hebben is toch wel spannend. Kwa datum ach je kiest er niet voor. Met mijn vorige zwangerschap was ik een dag voor de verjaardag van mijn man uitgerekend en nu ergens tussen 17-20 okt me schoonmoeder is 18 okt jarig en mijn moeder 21 okt… dus komt zo ie zo daar in de buurt. nogmaals je kiest er niet voor.
Hier vanmorgen dus naar de gyn geweest…en het word toch een ks Baal er wel een beetje van, toen k thuis kwam ook wel even wat tranen gehad…had graag een natuurlijke bevalling gehad, maar helaas geen keus.
Kan me voorstellen dat je hiervan baalt, ja Maar van de andere kant misschien ook wel fijn (of in ieder geval goed) dat je de onzekerheid nu niet meer hebt: zou het allemaal wel goed gaan met een vaginale bevalling? Een keizersnede is geen pretje, maar het heeft al wel heel veel levens van kinderen en moeders gered, doordat men er op tijd bij was om te weten dat het de beste optie was.
W.b. de datum: wat spreiding van verjaardagen in de familie is fijn, maar als het bij jullie is zoals bij ons (met alle neefjes en nichtjes erbij inmiddels best wel grote familie, en de gewoonte om verjaardagen in het weekend te vieren) is het zelfs als het niet precies op dezelfde dag valt vaak al lastig met vieren. Tenminste, bij ons is het zo druk op de verjaardagskalender, dat het wel heel moeilijk wordt om er precies tussendoor te plannen (net of je een zwangerschap al kunt plannen).