dec 2010/jan 2011 Stoppers !! Dotje Gefeliciteerd !!!

Ik zwaai ook weer eens :slight_smile:

RETEdruk met twee stuks, en zeker nu ik weer aan het werk ben…het is ook nog eens verschrikkelijk hectisch op mijn werk, dus ff rustig erin komen gaat hem niet worden :wink:

Maar :inlove: Om 2 kindjes te hebben en te zien hoe ze al contact maken met elkaar!!!

Anyway, mijn duimpjes draaien voor jullie allemaal, of het nu net zwanger, bijna bevallen, een keizersnee is of nog steeds moeten wachten… :hug:

vandaag eindelijk de uitslagen van mijn bloed gekregen.

ik blijk een flinke te kort aan vitamine d te hebben.

dat verklaard mijn oververmoeid heid.

en erge pijn in mijn armen en benen.

vandaag heb ik een soort van shot aan vitamine van de dokter gekregen, en moet ik nu elke dag vitamine d slikken en moet het over een maand stukken beter met me gaan .

gelukkig is er dit uitgekomen en niet iets anders…

verder gaat het prima met ons en doen we het lekker rustig aan

Valt dan gelukkig idd nog mee sunrise. Ff rustig aan doen en bijkomen.

venix wanneer kon je de pup ook weer halen? Was toch ook een deze dagen? :think:

vanmorgen dotje !! Goed onthouden :slight_smile:

hij loopt lekker rond en slaapt heel veel. met de andere dieren gaat het gelukkig ook goed.

@ikke_w wrote:

@cath maakt niet uit… Had zelf ook goede hoop… Maarja, helaas…

Mijn lichaam houdt me zeker vreselijk in de maling… Verschrikkelijk…

:hug: en goed te horen dat er no hard feelings zijn. Ik kan soms zo stom uit de hoek komen, dat moet je er dan net bij hebben …

@sunrise wrote:

vandaag eindelijk de uitslagen van mijn bloed gekregen.

ik blijk een flinke te kort aan vitamine d te hebben.

dat verklaard mijn oververmoeid heid.

en erge pijn in mijn armen en benen.

vandaag heb ik een soort van shot aan vitamine van de dokter gekregen, en moet ik nu elke dag vitamine d slikken en moet het over een maand stukken beter met me gaan .

gelukkig is er dit uitgekomen en niet iets anders…

verder gaat het prima met ons en doen we het lekker rustig aan

Fijn dat ze ontdekt hebben wat het is én dat het iets is wat (inderdaad) goed en snel opgelost kan worden! Toen je het laatst zei, deed het me hier al erg aan denken, zeker vanwege die pijn in je benen i.c.m. oververmoeidheid. Ik had zelf ook te weinig vitamine D, maar waarschijnlijk niet zó een tekort als jij (ik begon met 45 nmol/l, wat is jouw waarde nu?), die pijn heb ik zelf niet gehad, maar ik was wel moe. Opgekrikt met pilletjes (25 µg/dag), 2x/week vette vis en (afgelopen november) een zonvakantie. Nu zit ik 2x zo hoog, ca. 90 nmol/l

Jij zult aan je klachten te zien wel een stuk minder nog hebben dan ik toen en dan is het heel goed om te beginnen met zo’n ‘shot’ - dan schiet het gelijk lekker op! Vanaf medio maart kun je ook weer ‘zon gaan happen’ (voor die tijd heeft het - althans voor vitamine D-aanmaak - nog geen zin, omdat ie dan nog te laag staat), te beginnen rond het middaguur en zonder zonnebrandcrème. Later in het voorjaar natuurlijk wel zonnebrand gaan gebruiken, want dan kun je weer verbranden. Maar probeer altijd even eerst 5 of 10 minuutjes ‘puur natuur’ in de zon te komen, want ook lage factor zonnebrandcreme houdt nagenoeg alle UV(B)-straling tegen die voor vitamine D-aanmaak zorgt (ca. 98%) (dat is ook één van de redenen dat zoveel mensen tekort aan deze vitamine hebben; voorzichtig zijn i.v.m. huidkanker is goed, maar té voorzichtig zijn kan dus wel weer dit andere probleem opleveren).

mijn waarde is 38. dus vrij laag.

hopelijk gaat het snel beter. ik merk nog geen verschilmaar dat kan nog wel ff duren voordat mijn lichaam goed gaat reageren.

aan het buiten zijn ligt het bij mij niet. ik werk op een kdv en dus veel buiten met de kids ook met mijn kids ga ik graag aan de wandel.

ze denken bij mij dat toch mijn zs waarschijnlijk te veel van mij heeft genomen.

ook in de familie komt osteoperose voor en dat heeft ook weer met afbraak van vit d te maken.

venix hoe is het met je pup. hoe heet hij ook alweer cunan of zoiets.

je zal er weleen dag taak aan hebben

Hopen dat je je snel beter voelt sunrise.

Hier gaat het goed met Conan. Eerste nacht 2x eruit geweest en afgelopen nacht 1x. En voor elke keer dat ik er snachts uit geweest ben een plasje in huis. Vind dat hij het knap doet.

En inderdaad is een dagtaak zo’n kleine… moet oppassen als ie straks 9 mnd is want dan gaat ie uittesten. Laat dat nou net zijn als ik hoogzwanger ben…niet echt goeie timing maar komt wel goed :slight_smile:

@sunrise wrote:

mijn waarde is 38. dus vrij laag.

hopelijk gaat het snel beter. ik merk nog geen verschilmaar dat kan nog wel ff duren voordat mijn lichaam goed gaat reageren.

aan het buiten zijn ligt het bij mij niet. ik werk op een kdv en dus veel buiten met de kids ook met mijn kids ga ik graag aan de wandel.

Dat is inderdaad best laag, maar niet zo extreem als ik verwachtte met die pijnklachten. Gelukkig maar, dan is het waarschijnlijk ook tamelijk snel weer op een mooi niveau! Gaat inderdaad niet van de ene dag op de andere, maar binnen een maand voel je waarschijnlijk wel verschil. En fijn dat je standaard al veel buiten komt. Niet standaard (vanaf het begin) met de zonnebrandcrème en dan komt het over een paar maandjes wel weer goed met die zon! :thumbup:

ze denken bij mij dat toch mijn zs waarschijnlijk te veel van mij heeft genomen.
ook in de familie komt osteoperose voor en dat heeft ook weer met afbraak van vit d te maken.

Misschien, en het is nu in ieder geval zeker de slechtste tijd van het jaar - al weer zowat een half jaar geen vitamine D uit zonneschijn en dan moet je dus alles uit je dieet halen (veel mensen halen dat bij lange na niet; vette vis is eigenlijk het enige waar het in echt fatsoenlijke hoeveelheden inzit en dat is niet echt iets Hollands om dat heel vaak te eten). En dan inderdaad een zwangerschap, doet er ook niet veel goed aan. Is je zoontje ook getest? Nu ja, ik neem aan dat die gewoon standaard zijn 10µg/dag krijgt (via flessenvoeding, of als supplement/druppeltjes als je de borst geeft) :)

Ook als de zon weer zijn werk kan doen, is het wel aan te raden om i.i.g. 10 µg/dag te blijven slikken, zo'n kleine hoeveelheid kan absoluut geen kwaad over langere termijn en je voorkómt er eventuele ellende in de volgende winter mee.

Pff… Hier al 3 dagen een vervelend gevoel in de buik… Het voelt als ongesteldheids"pijn" echt een zeurderig gevoel…

Voelt ook alsof er iets “stroomt” geen idee ho ik dat uit moet leggen…

Klussen en afwachten maar weer (nu bijna eind klusdagen)

@ikke_w wrote:

Pff… Hier al 3 dagen een vervelend gevoel in de buik… Het voelt als ongesteldheids"pijn" echt een zeurderig gevoel…

Voelt ook alsof er iets “stroomt” geen idee ho ik dat uit moet leggen…

Klussen en afwachten maar weer (nu bijna eind klusdagen)

Dat ‘stromen’ is waarschijnlijk je meest vruchtbare afscheiding … nú is het goede moment voor ‘klussen’ dus! :smiley: Sommige vrouwen voelen ook hun eisprong, dat kan dat ‘gezeur’ in je onderbuik verklaren.

Even een snelle zwaai…

Hoe is t met jullie?

cath hou je het nog een beetje vol? Of heb je veel last van de laatste loodjes?

venix Hoe voel je je? En gaat t goed met de pup?

hier gaat het goed. merk niet dat ik zwanger ben en das nou psies de angst dat het fout zit…

met de pup gaat het super net voor het eerst naar de dierenarts geweest. Voor het eerst in de bus mee enz. was spannend maar ging super.

@Dotje wrote:

cath hou je het nog een beetje vol? Of heb je veel last van de laatste loodjes?

Mijn verkoudheid is gelukkig weg, dus ik kan 's nachts weer goed ademen. Maar ik merk wel dat ik ‘verweek’; last van mijn heupen/bekken en ook van één schouder (heb ik denk ik iets te veel mee gedaan). Ook vooral 's nachts lastig, maar met een paracetamolletje slaap ik wel. En ach, het duurt niet lang meer, en het is voor het goede doel :slight_smile:

venix. ik begrijp dat je een beetje druk maakt over het wel en niet goed gaan van je zwangerschap omdat het al een keer is mis gegaan en je nu niet eens het gevoel hebt dat je zwanger bent.

Je hoeft niet altijd last te hebben van zwangerschaps verschijnselen.

had ik ook niet bij alle drie de zwanger schappen.

maar ik bergrijp je ongerustheid.

het liefst wil je even een kijkje in je buik nemen om te zien of alles goed gaat.

fijn dat alles zo goed gaat met de pup.

cath alweer bezig met de laaste loodjes, hoe voel je je is het al aan het rommelen.

wat doe jij eigenlijk voor werk?

hier gaat alles goed, heerlijk druk op mijn werk. Lourenço doet het heel goed op de creche.

@sunrise wrote:

venix. ik begrijp dat je een beetje druk maakt over het wel en niet goed gaan van je zwangerschap omdat het al een keer is mis gegaan en je nu niet eens het gevoel hebt dat je zwanger bent.

Je hoeft niet altijd last te hebben van zwangerschaps verschijnselen.

had ik ook niet bij alle drie de zwanger schappen.

maar ik bergrijp je ongerustheid.

het liefst wil je even een kijkje in je buik nemen om te zien of alles goed gaat.

Inderdaad! Venix, heb je al een afspraak voor een echo? Dan wordt het gelijk een stuk ‘echter’ :slight_smile:

cath alweer bezig met de laaste loodjes, hoe voel je je is het al aan het rommelen.
wat doe jij eigenlijk voor werk?

Er rommelt nog niks; na enkele nachten indalingsweeën (begin vorige week) niets meer gevoeld van dien aard. Maar ik weet dat het snel kan beginnen! Ik ga niet meer van huis zonder reserveonderbroek en kraamverbandje in mijn tas, just in case ;)
En ik werk op kantoor, als landbouwingenieur. Sinds 3½ week ben ik met verlof.

hier gaat alles goed, heerlijk druk op mijn werk. Lourenço doet het heel goed op de creche.

:thumbup:

Yeahh :dance: :dance: Nieuws van Petatje:

“Na 9 maand alleen maar mijn grote zus te horen ben ik op 22-02-2012 geboren zodat ik kan laten weten dat ik JACK zal heten. 3955gr en 53cm lang. Ik lig nog wel in een warm bedje met wat extra zuurstof maar verder ben ik gezond”

Wendy, man en Laura, ook hier van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jack! Geniet ervan :inlove:

hoop niet dat ze het erg vind of dat ze het mss liever zelf wilde posten als ze weer thuis is :oops: :oops:

Petatje, van harte gefeliciteerd! :smiley:

@petatje Gefeliciteerd meis!!!

@ cathgirl ik heb volgende week vrijdag een echo. Vanddag al 2 afmeldingen gehad bij okt mama’s dus zenuwen zitten er nu helemaal goed in :frowning: Maar merk nog niks waardoor het fout zou zitten dus ik hou de moed erin.