Inderdaad weer aan de klusdagen. Al ben ik meer bezig met alles in orde maken voor de pup. Misschien wel mooi beetje afleiding
We zien het wel.
Inderdaad… Klusdagen… Vandaag of morgen de eisprong als het goed is… dus nog ff goed klussen hahah… En dan maar weer afwachten…
Temperaturen is nog niet gelukt… heb nog geen goede thermometer…
heey meiden zie dat jullie in de klus of wacht dagen zitten.
hopelijk hebben jullie deze maand geluk en is het raak.
mijn duimen draaien op volle toeren.
venix hebben jullie je pup al op gehaald en hoe gaat ze eten.
met ons kleine vent gaat alles goed. hij groeit als kool.
ineens is zijn kleding gewoon klein aan het worden.
hij doet het goed en drinkt heel goed.
hij is een paar weken geleden wel behoorlijk ziek geweest. niet willen eten hoge koorts spugen en spuitluiers. dat heeft een kleine knauw in zijn groei gegeven. maar dat weet hij nu weer aardig recht te trekken.
zijn neus blijft dicht zittenwat we er ook aan doen. op advies een week lang gewone otrivin gegeven maar het mag niet baten. dus van de week even naar de dokter en dan worden we door verwezen naar de kno arts.
morgen moet ik weer werken.
ik ben benieuwd hoe dat gaat en of ik het vol ga houden.
want ook met mij gaat het niet lekker.
ik ben extreem moe en mijn benen doen me zeer. daar bij ga ik moeilijk naar t toilet en ben ik behoorlijk afgevallen.
ben al naar de dokter geweest alleen die tast in het duister.
vande week heb ik 6 buisje bloed af moeten staan. volgende week krijg ik de uitslag.
ben beniuwd wat daar uit gaat komen.
Hier inderdaad in de wachtdagen.
Pup hebben we nog niet. Halen we 18 gebr op. Het word een reu en gaat conan heten.
Hier ook in de wachtdagen… wat heb ik daar toch een hekel aan…
Mijn lijf neemt me de laatste 3 maanden steeds in de maling met misselijkheid, opgeblazen gevoel, rommel in de buik… en dan vervolgens toch ongi worden… Maar we zullen zien…
Ook ik ben flink ziek geweest voor 1,5 week terug (in mijn klusdagen, maar wel gewoon door gegaan)…
Wat vervelend Sunrise dat je je zo ellendig voelt… En wat sneu ook voor je kleine ventje dat ie zo verstopt zit…
Mijn nichtje heeft dit ook (is nu bijna 1,5) en zij krijgt nu buisjes en haar vergrote neusamandel wordt verwijderd…
Ook hier gaan de duimen weer op volle toeren! :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
En Sunrise, veel beterschap voor jou en de kleine! Hopelijk vinden ze wat eraan schort in je bloed (moe en zere benen in dit jaargetijde, doet mij denken aan vitamine D-gebrek?! Maar het zijn klachten die bij veel meer dingen kunnen passen), en hopelijk biedt een bezoek aan de KNO-arts ook soelaas voor je dochtertje.
W.b. weer werken: als dat niet gaat en je meldt je aansluitend aan zwangerschapsverlof ziek, dan krijgt je werkgever - als ik het goed heb begrepen - dat ook gewoon betaald uit hetzelfde potje als voor het zwangerschapsverlof. Dat is dus voor beide partijen beter dan het toch - tegen beter weten in - proberen, waarbij jij misschien van de regen in de drup komt en de werkgever uiteindelijk voor de kosten van jouw ziekmelding opdraait. Dus denk hier goed over na, en bespreek het ook met hen.
Ik ben trouwens vandaag juist de eerste dag thuis van verlof (4 weken voor de uitgerekende datum). Voelt wel raar, maar ik heb genoeg plannen (zo zitten mijn moeder en mijn schoonouders bijna 1½ jaar na dato nog stééds te wachten op een boekje met bruiloftsfoto’s! :oops: )
@ cathgirl genoeg te doen dus Wel raar idee verlof dat is toch teken dat die kleine elk moment kan gaan komen. Succes met de laatste lootjes.
Hier nog even nieuwe foto van ons puppy (toch beetje baby showen)
Aah, wat een schatje, Venix! :inlove:
vind ik nou ook
Enne heb iets besloten. Wil zwanger zijn voordat de laatste dec stopper (die nu zwanger is) bevallen is. hahahaha (als het lukt natuurlijk) Dus heb ik tot eind maart moet lukken lijkt me.
he meiden…ook hier draaien de duimen nog steeds op volle toeren hoor
sunrise goed te horen dat t zo goed gaat met je kleine mannetje!
Hopelijk gaat het met jou ook snel weer beter…ben je nog gaan werken?
cathgirl hoe bevalt je eerste verlofdag?
venix aah wat een dropje zeg :inlove: heeft jullie andere hond er ook al kennis mee gemaakt of niet?
nee Andere hond weet er nog niks vanaf. Dus vind het heel spannend hoe die gaat reageren. Denk wel goed want ze kan met veel honden overweg zolang de andere hond maar aandacht van haar mag hebben…zeg ik dat goed… Laatst waren we bij vrienden en was een pup van toen 7 wk die hele tijd onder een jas/vest werd gehouden… Dan moet ze er niets van weten. Maar als ze op straat een hond tegen komt wil ze alleen maar spelen en dat met haar 6 jaar… Echt nog speels voor haar leeftijd.
Trouwens (heb ik volgens mij al eerder gezegt) als iemand nog een buddy zoekt meld ik me bij deze aan
@venix wrote:
Enne heb iets besloten. Wil zwanger zijn voordat de laatste dec stopper (die nu zwanger is) bevallen is. hahahaha (als het lukt natuurlijk) Dus heb ik tot eind maart moet lukken lijkt me.
Mmm, da’s wel al best snel - kijk uit dat je hierdoor niet nog teleurgestelder raakt. Ik zou eerder mijn hoop stellen op temperaturen resp. ovulatietesten, om te weten dat je in ieder geval echt perfect op de juiste tijd ‘geklust’ hebt (blijf het een stom woord vinden ;)) Dan weet je in ieder geval dat je er alles aan hebt gedaan wat er aan te doen is (en als er iets raars met je cyclus aan de hand is, kun je dat ook zien - en hier evt hulp voor inroepen).
@Dotje wrote:
cathgirl hoe bevalt je eerste verlofdag?
Heel goed, en het bruiloftsfotoalbum is al bijna af! Had ik dáár nu bijna 1½ jaar mee moeten wachten … (arme moeder en schoonouders!) :mrgreen:
@cathgirl wrote:
@venix wrote:Enne heb iets besloten. Wil zwanger zijn voordat de laatste dec stopper (die nu zwanger is) bevallen is. hahahaha (als het lukt natuurlijk) Dus heb ik tot eind maart moet lukken lijkt me.
Mmm, da’s wel al best snel - kijk uit dat je hierdoor niet nog teleurgestelder raakt. Ik zou eerder mijn hoop stellen op temperaturen resp. ovulatietesten, om te weten dat je in ieder geval echt perfect op de juiste tijd ‘geklust’ hebt (blijf het een stom woord vinden ;)) Dan weet je in ieder geval dat je er alles aan hebt gedaan wat er aan te doen is.
Maar ik weet wanneer me eisprong is omdat ik een redelijk stabiele cyclus heb. Reken gewoon op 28 dgn (ongeveer gemiddelde) paar dgn ervoor en erna hou ik er rekening mee. Dus kwa timing zitten we goed.
@venix wrote:
Maar ik weet wanneer me eisprong is omdat ik een redelijk stabiele cyclus heb. Reken gewoon op 28 dgn (ongeveer gemiddelde) paar dgn ervoor en erna hou ik er rekening mee. Dus kwa timing zitten we goed.
Ga daar niet al te vast van uit - de kans is groot dat het zo is, maar het is geen wet van meden en perzen. Zie ook wat ik zojuist hierboven nog bij die post heb gezet (jij had 'm toen net al gequote/beantwoord). Het is bijv. mogelijk dat de periode na je eisprong langer of juist korter dan gemiddeld is. Is hij langer, dan zou je net te laat kunnen vrijen; is hij korter dan kan dat problemen met innesteling van een bevrucht eitje opleveren. Daarom is het ook bij een regelmatige cyclus goed om te kijken of je daadwerkelijk een eisprong hebt, en wanneer.
@ cathgirl naar mijn weten is het altijd 14 dgn na je eisprong dat je ongi word. De tijd tussen menstruatie en eisprong kan verschillen, daarom het verschil in cyclus…
@venix wrote:
@ cathgirl naar mijn weten is het altijd 14 dgn na je eisprong dat je ongi word.
Dat is niet altijd het geval; bij seksuele voorlichting op de middelbare school (waar ik dit in ieder geval ook gehoord heb) wordt er helaas te veel gegeneraliseerd. Menstruatie bijhouden is een goed begin om zicht op je cyclus te krijgen, maar als zwanger worden niet of niet goed lukt, is het goed om ook daartussen te gaan kijken.
Sunrise, hoe is het trouwens gegaan met je eerste werkdag(en) na je verlof?
mijn eerste werk week zit er weer op.
moet zeggen dat het me helemaal niet zwaar viel. ik vond het zelfs wel lekker om weg te zijn van thuis.
lourenço heeft het heel goed gedaan met de creche.
op donderdag kwam er abrupt een einde. ik werd door mijn moeder gebeld dat mijn oma in kritieke toestant in het zkh bleek te liggen en of ik daar met spoed heen wilde komen. die avond hebben ze de beademing gestopt en is ze over leden wel heel gek hoor hoe een dag een andere wending kan krijgen.
cath hoe is het met jou. nog heel even en dan mag jij ook al bevallen. gaat het nog steeds lekker met de zwangerschap.
venix. wat een dotje zeg dat hondje. ze zijn zo lief als ze zo klein zijn.
ikke hoe gaat het nu bij jou.
Sunrise, gecondoleerd met het overlijden van je oma! Veel sterkte voor jou en je familie :hug: Verder: goed te horen dat je je werk goed hebt kunnen oppikken!
Hier gaat het ook wel goed, al ben ik wel gevoelig voor virussen; het ene is nog niet weg of het andere heb ik alweer opgepikt. Hopelijk ben ik er met de bevalling wel vanaf. Verder geen gekkigheden, alleen héél veel mensen die zeggen: “Pas je wél óhop!” als ik naar buiten ga (“Nee hoor, ik pas helemaal niet op, ik zal zorgen dat ik uitglij en precies op mijn buik val, OK?” … ja ik raak het af en toe wel een beetje beu, al weet ik dat men het goed bedoelt ;))