Ik ga vanaf deze ongi temperaturen en “klachten” bij houden in een schriftje… dan heb ik dat sowieso… en misschien eens een ovulatietest…
:hug: :hug: ikke
ga je nu nog een paar rondes proberen met temp’en en ovutesten? Of ga je een afspraak maken bij de HA ofzo? :hug: :hug:
Ik ga nu inderdaad eerst nog een maand of 4 temperaturen en ovu-testen doen… Daarna naar de ha… Maar hoop natuurlijk dat dat niet nodig is
Ik heb nu trouwens een ongi die beetje erger is dan normaal… Dus hoop dat dit betekend dat mijn lijf nu helemaal schoon is van alles en dat ik weer opnieuw kan beginnen…
Hoop echt voor je dat het lukt ikke. Vriendin van mij had ook moeite met zwanger worden toen is ze ovu testen gaan gebruiken en was ze binnen 2 mnd zwanger voor de 2e keer. Eerste was mis gegaan met 4 wk dus normale menstruatie gehad(dacht ze) de maand erna was ze zwager en heeft ze nu een gezonde zoon. Dus hoop dat het bij jou ook snel opschiet nu.
@ikke_w wrote:
Ik ga vanaf deze ongi temperaturen en “klachten” bij houden in een schriftje… dan heb ik dat sowieso… en misschien eens een ovulatietest…
Heel nuttig, zeker doen! Hier kun je een handige grafiek daarvoor downloaden.
Meet je temperatuur steeds 's ochtends voor het opstaan (probeer dagelijks ca. dezelfde tijd aan te houden) en op 2 cijfers na de komma nauwkeurig, dan heb je er het meeste aan. Breng de thermometer aan in je anus of vagina (dat laatste vind ik altijd heel wat prettiger en hygiënischer :)). Onder je oksel of tong is niet erg nauwkeurig en herhaalbaar.
En het is ook nuttig om bij te houden wat voor soort slijmafscheiding je hebt - dat zegt heel veel over je vruchtbaarheid! Als je dit allemaal bijhoudt, heb je geen ovulatietesten nodig. De beste momenten voor seks zijn wanneer je veel slijm hebt en nog geen verhoogde temperatuur. Mocht je willen, kan ik je wel helpen met het interpreteren van de grafiek - dat vergt wat extra kennis en oefening om dat nauwkeurig te doen (ik heb daarvoor toentertijd een cursus gedaan en ik heb dat bij mezelf toegepast voor anticonceptie, waarbij natuurlijk nog veel meer afhangt van de nauwkeurigheid).
Dankje cath
Ik heb op mijn iphone een cyclusplanner… daarmee kan ik ook precies alle symptomen, notities, intieme dagen etc kwijt…
Vanaf wanneer begin je met temperaturen? (moet eerst maandag een nieuwe thermometer halen, heb er wel 1, maar die is gebruikt voor de hond toen ze verdacht werd van baarmoederontsteking, niet zo fris dus, al is ie wel goed ontsmet)
Mocht ik er niet uit komen, dan pb ik je wel
Als je cycli hebt van (meestal) > 22 dagen, kun je prima beginnen met temperaturen v.a. einde ongesteldheid. Om temperatuurverhoging te kunnen vasstellen, moet je ook lagere metingen van daarvoor hebben - liefst minimaal 6.
W.b. je thermometer: het is dus belangrijk dat die 2 cijfers achter de komma aangeeft. De meeste koortsthermometers ‘doen’ denk ik één. Maar via internet moet wel iets te vinden zijn met 2. Als die die je nu hebt wél 2 doet, zou ik 'm gewoon nog eens extra met zeep en daarna iets ontsmettends wassen en je de moeite besparen van een nieuwe te kopen.
Hoop dat het allemaal gaat lukken ikke.
Volgens mijn cyclus van vorige maand is vandaag mijn niet ongi dag.
Nog niks te merken van ongi of zwangerschap. Ben wel al een week smorgens misselijk maar dat heb ik de afgelopen 4 mnd ook gehad en was het voorbij toen ik ongi werd. Dus we wachten gewoon af.
Hoe is het inmiddels, Venix? En Ikke, heb je al een goede thermometer ‘gescoord’?
Hier geen nieuws.
Volgens cyclus van afgelopen 2 mnd vandaag nod maar geen tekenen van ongi. Denk morgen testen
negatief en nog geen ongi te bekennen
Je cycluslengte varieert wat, er kan nog vanalles gebeuren. Dus de hoop nog niet opgeven :hug:
heb nu wel gevoel dat me ongi eraan komt dus de hoop is aardig op gegeven
nog geen ongi of ongi gevoel meer te bekennen Hoop is back maar gezien het feit dat ik af en toe een cyclus heb van 30 dgn wacht ik morgen af als ik dan neit ongi word test ik zaterdag opnieuw met ochtend urine ipv avond
Blijft dus spannend! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
net toch doorgezet
Bah, balen! :thumbdown: :hug: Overweeg jij ook om dezelfde stap te zetten als Ikke (of doe je misschien al zoiets, met ovulatietesten bijv.), of wil je liever niet zo je cyclus gaan monitoren met temperaturen e.d.?
voor mijn berekening ben ik pas vanaf eind juni weer bezig. Dus doe nog niks al heb ik wel ovulatie testen liggen die een vriendin van mij nog over had. Maar denk niet dat dat het probleem is Kijk wel of ik ze deze maand is ga proberen.
Hoe gaat het met jullie? Beiden weer in de ‘klusdagen’ zo te zien!