hahahah dat ook nog idd. Heerlijk al die mensen hier met ervaring (al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet hoop dat het bij ons nog lang duurt wil dat wij ook zo’n hummeltje krijgen)
ik lees wel mee hoor maar lappie is al een tijd dood dus kan enkel stiekem op het werk reageren en/of heel kort op mobiel!
@cathgirl lijkt me leuk hoor als je komt mee schrijven terug? schrijf je trouwens ook bij de 9maandenmama’s?
@venix en ikke kindjes komen idd niet wanneer je wil maar eerder wanneer je het niet verwacht denk ik :think:
Laura is verwekt in een extreem rustige knuffelmaand
en deze keer had ik het ook niet verwacht omdat we rustig aandeden na de mk…
1 jaar proberen is eigenlijk echt niet alng hoor,dat is redelijk gemiddeld.
Alleen zie je in ons stop topic echt wel heel rappe mensen
Maar een kindje is voor jullie wel weggelegd hoor :-*
Bij mij was het wel snel gegaan. Ook snel mis ongeveer net zolang als het proberen. Dus wat dat betreft moet ik nog ff 4 rondes wachten want dan heb ik 9 mnd proberen voor een 9 mnd zwangerschap. Nu was het 3 mnd proberen voor 3 mnd zwangerschap.
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt natuurlijk
Fijn, ik doe weer mee hier Petatje, er is een februari 2012-topic in het 9 maanden-mama-subforum maar dat is zó enorm druk (zeker 20 a.s. moeders) … Daar stap ik niet zo gemakkelijk ‘binnen’, ik ben meer iemand van de kleinere groepjes. Ik zit op KoK nu dus hier, en in een topic voor christelijke moeders en één voor plaatsgenootjes. Vind ik goed zo.
Venix en Ikke: vinden jullie het niet lastig om zwangere (of zelfs al bevallen) verhalen te horen van de rest hier? In principe kan iemand in het starterstopic ook nog schrijven als ze is geworden, natuurlijk. Maar van de andere kant lijkt het me wel erg lastig voor jullie, omdat jullie nog bezig zijn. Als het jullie ff te veel wordt, gewoon zeggen hoor!
Als ik voor mezelf spreek heb ik echt wel me moeilijke momenten. Maar gun het iedereen wel dus ben ook wel blij als ik hoor/lees dat het bij jullie allemaal goed gaat. Dus ja soms is het moeilijk maar ben ik snel overheen omdat ik ook gewoon blij voor de andere meiden ben. Denk dat het voor ikke en mij moeilijk word als een van ons nu zwanger is en de andere de laatste is. maar ja moet er toch 1 de laatste zijn
@Petatje wrote:
@venix en ikke kindjes komen idd niet wanneer je wil maar eerder wanneer je het niet verwacht denk ik :think:
Laura is verwekt in een extreem rustige knuffelmaand
en deze keer had ik het ook niet verwacht omdat we rustig aandeden na de mk…
1 jaar proberen is eigenlijk echt niet alng hoor,dat is redelijk gemiddeld.
Alleen zie je in ons stop topic echt wel heel rappe mensen
Maar een kindje is voor jullie wel weggelegd hoor :-*
Ja, inderdaad heel rap ja, dat is ook één van de redenen waarom ik hierboven aan Venix en Ikke vraag of ze dat wel trekken. De wereld zit soms zo oneerlijk in elkaar

Bij mij was het eigenlijk ook nog onverwacht, omdat mijn man op dag 11 van mijn cyclus op zakenreis moest voor een week. De kans werd daarmee wel heel klein, dachten we … maar die laatste vrijpartij op dag 10 bleek toch gewoon ‘aangeslagen’ te zijn (nee, het is dus niet van de melkboer en ook niet van de postbode :lol: ) Mijn eisprong was erg vroeg (dat zag ik pas nadien - ik hield mijn cycli nauwkeurig bij), waarschijnlijk op dag 13. De zwangerschap kwam toch nog als een verrassing, zeker omdat ik in die tijd zó druk was met andere dingen (op mijn NOD waren we aan het verhuizen …). Maar ik wist het gelijk, toen ik de (vage) aanwijzingen zó op een rijtje beschreven zag staan in een boek over zwangerschap bij de allereerste verschijnselen

Ondertussen word ik hier tijdens het typen geschopt (wel heel zachtjes hoor; gisterenochtend voelde ik het pas eerst met zekerheid), echt een aparte gewaarwording :inlove:
@venix wrote:
Als ik voor mezelf spreek heb ik echt wel me moeilijke momenten. Maar gun het iedereen wel dus ben ook wel blij als ik hoor/lees dat het bij jullie allemaal goed gaat. Dus ja soms is het moeilijk maar ben ik snel overheen omdat ik ook gewoon blij voor de andere meiden ben. Denk dat het voor ikke en mij moeilijk word als een van ons nu zwanger is en de andere de laatste is. maar ja moet er toch 1 de laatste zijn
OK … aangeven als het té is hè, als ik bijv. in mijn post hierboven teveel details schrijf, dan haal ik het gewoon weg. En w.b. de laatste zijn: het kan natuurlijk ook altijd nog zo zijn, dat jullie tegelijk zwanger worden

Plannen jullie trouwens de 'klus’dagen (ik blijf dat een rare term vinden ;)) op de meest gunstige tijden in je cyclus (bijv. met slijmwaarnemingen, temperaturen of ovulatietests) of probeer je er misschien juist niet al te veel op te letten?
ik probeer er niet al teveel op te letten maar hou wel bij wanneer ongeveer me eisprong is. Heb gemerkt dat me eerste cyclus 27 dgn is en daarna standaard 30 dgn. (eerste toen ik gestopt was en na me MK) Dus kan wel uitrekenen wanneer ongeveer.
Dan weet je het inderdaad wel ongeveer. De beste dagen zijn op het moment zelf te herkennen doordat je dan vaak vochtig bent (gewoon door de dag heen, niet alleen bij opwinding). Soms is het zoveel, dat je het echt voelt lopen (al is dat per vrouw verschillend; niet iedereen heeft zo’n overvloed). Dat is slijm van de baarmoederhals dat een goede voedingsbodem en doorgang voor zaadcellen geeft. Het zit er in de dagen voor (en soms de dag van) de eisprong.
Zo ik begrepen heb, zijn er (bijv.) gynaecologen die de tip geven om om de dag te vrijen … Pfft, dat lijkt me echt een opgaaf. Door wat meer te letten op zulk soort aanwijzingen als jij al doet (kalender) en dat van dat slijm, kun je de vruchtbare periode toch wel op een week nauwkeurig kennen en in de weken daarbuiten kun je gewoon vrijen of niet vrijen naar gelang jullie daar zin in hebben - voor wel of geen zwangerschap maakt dat dan toch geen verschil.
Ik vrij wanneer ik zin heb. Maar denk wel beetje na over wat de “beste” dag is. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Voor me zwangerschap had ik het 2 mnd wel gedaan (nieuw en spannend dus ben je ermee bezig) en derde ronde deed ik het niet en was het raak. Nu had ik zo iets van zie het wel maar toch de dag van je eisprong was ik er heel druk mee bezig want vorige keer was het zo snel raak. Nu deze maand ook minder mee bezig geweest dus merk het wel
Dat is ook een prima instelling; de ontspanning erin houden is belangrijk en met ‘op commando’ vrijen wordt het uiteindelijk niet leuker als het dan toch niet zou lukken.
tjee meiden wat hebben jullie weer veel geschreven zeg,
cath wat leuk dat je weer mee komt schrijven.
venix ik herken heel veel in jouw worden. bang zijn dat je als laatste over blijven en nog niet zwanger zijn.
dat had ik ook voor soraya. iedereen was zwanger en ik had een mk gehad en raakte maar niet zwanger. helaas was bij ons wel het clubje van stoppers uit elkaar gevallen en dat vond ik best wel heel moeilijk.
ik zal jullie verlopig gewoon blijven steunen en langs komen waaien.
ga wederom heel hard voor jullie dat het raak mag zijn.
en ook bij mij kwamen de zwangerschappen wanneer ik er niet mee bezig was…
hier ben ik met de laatste loodjes bezig. en ook ik heb slapenloze nachten. niet door een blerend kind of zo maar ik kan gewoon niet meer lekker liggen in bed.
heb al veel harde buiken dus ben benieuwd hoe het gaat de komende weken.
Hé meiden,
Cathgirl wat leuk voor je dat je zwanger bent!
Venix en ikke_w: :hug:
Hier alles goed. Ook laatste loodjes…
@sunrise sterkte met die laatste loodjes hoor! :hug:
ik volg jou en lily wel hoor :-
@venix jou tijd komt wel hoor :hug: kan me voorstellen dat het allemaal wat moeilijker voor je is,zeker nu je uitgerekende datum eraan komt :hug: :hug:
ik duim nog steeds dat je snel blijvend zwanger mag zijn :-
ook voor ikke blijf ik duimen,komt helemaal goed :hug: :-*
is het misschien een idee om toch weer een lijstje te maken van de dames die hier nog mee typen en wat er met hun aan de hand is ??
Iets van
MotormuisjeDanielle Bevallen van een jongetje
Sunrise Zwanger uitgerekend ??
Lilly2006 Zwanger uitgerekend ??
Petatje Zwanger uitgerekend ??
Cathgirl Zwanger uitgerekend ??
Ikke_w NOD op ??
Venix NOD op 22 okt
Wat vinden jullie ervan als ik dat even in een leuk lijstje zet voor begin van het topic ?? Vind wel leuk om dan een beetje een overzicht te hebben wie hoever is en wie er nog mee typen en we dus in de gaten moeten houden
Prima idee hoor! Ik ben 30okt uitgerekend
Zo iets ??? (wil er nog aan knutselen hoor maar alvast al beginnetje)
wauw venix mooi hoor!
ik ben uitgerekend 13 maart 2012 :thumbup:
Mooi hoor! Maar eh…30 oktober dus
mooi lijstje hoor,
neem jij dan het topic over. ik vind het prima.
oh en ik ben uit gerekend 7 november