Dec 2010 / Jan 2011 stoppers deel 2

hey sorry dames,

lees alles wel mee maar heb vandaag erg weinig tijd gehad om te reageren.

Wat een drukte hier vandaag seg! en dat voor men eerste 4/5 dagje.

Welkom aan de nieuwe meiden!

Morgen reageer ik uitgebreid! :-*

hey meiden

Wij gaan het onze ouders vertellen door een soort ehbo koffertje te maken. Eerste Hulp Bij Oppassen.

Dus rompertje erin slabbetje paar luiers drinkfles setje kleding enz.

Nu heb ik ineens heel erg de behoefte om dat zsm af te gaan maken.

Ook al zou ik bij de eerste run zwanger zijn dan is dat volgende week dus snap er echt niks van.

Denk alleen wel dat ik het toch maar ga afmaken vandaag ff kijken wat de laatste dingen zijn die ik nodig heb.

Goede morgen allemaal!

@ mik welkom! Leuk dat je ook mee komt schrijven.

@ venix lekker hoor zo’n vooruitzicht aan vrije dagen! :smiley:

@ motormuisje hahaha leuk zo’n kat :stuck_out_tongue: Spannend dat je de 31ste bij de gyn moet komen! Lekker van genieten en niet te druk maken inderdaad :slight_smile:

nou ik zal maar weer s richting school vertrekken…ben nu al moe dus hoop dat de dag snel om is :slight_smile:

Erg leuk idee venix! Van dat koffertje! :smiley:

Welkom bij de club mik

@danielle: leuke kat heb jij, ik zou balen en lachten tegelijk :smiley:

Fijn dat je over 3 weken al naar de gyn mag, en goed van je dat je positief blijft denken. Dat moet je ook gewoon doen het is natuurlijk echt super.

@ sunrise: schrik ook steeds weer van de prijzen, maar portugal is toch ook lekker. Wij gaan niet elk jaar op vakantie en we hadden gezegd dit jaar gaan we weer en dan lekker genieten. we willen in het begin van de grote vakantie gaan (juli)

@Venix: Lekker he een paar vrije dagen achter elkaar. En een heel leuk idee van dat koffertje echt grappig

liefs

Dag meiden,

Fijn dat ik kan meeklesten ik ben 28 jaar en we gaan dus voor een 2e kindje, waarschijnlijk wordt mijn eerste echt NOD zo rond 8 feb als ik nu direct a 28 dgn ongesteld word zoals voorheen (moet dus eerst 11 januari ongesteld worden).

Wel gek hoor, zat nooit op een ongesteldheid te wachten maar sinds onze dochter 9 mnd was ging het erg kriebelen en vond ik dat toch best lastig. Nu 4 mnd later wel fijn een soort van bevestiging dat alles nog werkt en nu weer echt duimen voor een zwangerschap. Had al een aantal keren getest ivm het uitblijven van de menstruatuie maar een neg zwangerschapstest kwam dan wel erg hard aan. Nu gelukkig meer duidelijkheid.

@Danielle wat leuk dat jullie het verteld hebben en nu aftellen tot het bezoek aan de gyn.

@Venix wat een goed idee van dat koffertje en nu al de kriebels om het af te hebben!

@Oessie fijn dat die heftige bevallingen je niet van je droom hebben afgeholpen (een 3e) maar wel extra spannend hoor!

@Sunrise familie in Portugal ook handig! En vast ook erg lekker voor je vakantie!

@ Dotje spannend en lastig een irregulaire cyclus hopelijk wordt jke er wat wijs uit!

Bij de dames die voor een 2e 3e gaan hoelang heeft het de vorige keer bij jullie geduurd?

Groetjes Mik

ik vond het ook een erg leuk idee. Eerst wou ik wachten op een eerste echo foto en die op een taart laten zetten maar zolang kan ik denk ik me mond niet houden zeker niet tegenover me moeder en zus.

Had vanmiddag nog wel een discussie met me zus. Die zegt dat ik teveel bezig ben met zwanger worden/kind hebben. Omdat ik haar verteld had dat ik met kadootjes bezig ben om te vertellen dat ik zwanger ben en die spullen vast aan het halen ben en als ik iets leuks zie voor hier thuis alvast haal.

Ik vind het allemaal wel meevallen en wil het gewoon op tijd geregelt hebben. Wil niet dat ik er bij wijze van spreken volgende week achter kom dat ik zwanger ben en dat ik dan nog alle kadootjes moet gaan regelen.

@ mik lijkt me erg lastig die wisselingen in je cyclus hoop dat het bij mij beter geregelt is. Als het goed is word ik over 3 wk voor het eerst “zelf” ongestelt tenzij ik natuurlijk zwanger ben wat ik niet verwacht maar wel hoop.

@ sunrise handig he familie in een leuk vakantieland. Mijn vriend heeft een oom en tante in italie.

Zo’n koffertje is inderdaad een leuk idee, heb ik wel eens eerder van gehoord.

Wij hebben de vorige keer voor onze ouders en voor m’n zwager een slabbetje gekocht met iets van een tekst met opa/oma/oom en ze hun ogen dicht laten doen en dan die slabbetjes omgedaan. Was erg lachen :stuck_out_tongue: alleen iets minder dat het toen niet goed ging.

Nu had ik dus toch zoiets van, we vertellen het maar “gewoon”. Maar toen we dus langsgingen had mijn moeder het op de een of andere manier al door (iets met een moeder-dochter band :wink: ) en tegen m’n schoonouders en zwager hebben we gezegd dat ze de slabbetjes weer uit de kast konden halen en toen wisten ze ook genoeg :mrgreen:

hahaha ik ben ook echt benieuwd naar de reacties die wij gaan krijgen.

@mik eerste keer was ik zwanger in ronde 3,dit is nu ronde 1 en we laten lekker de natuur zijn gang gaan.(Vorige keer erg ermee bezig met ovu-testjes (of eigenlijk enkel in ronde 3 ovu-testjes) maar nu lekker rustig aan :angel: :liar: )

@koffertje zo hebben wij gevraagd aan onze meters of ze meter wouden worden :mrgreen: leuk idee.

nu denk ik gaan we sowieso wat langer wachten om het te vertellen en dan denk ik dat ik L. truitje aantrek met nr 1 en ik een truitje met nr 2.

Of een truitje bij L. met “nu ben ik niet meer in men” en dan een eendje eronder :lol:

@danielle 31 januari is al bijna zover he! spannend,aftellen naar die eerste echo :inlove:

mik, ik was bij alledrie de keren (heb 1e keer een MK gehad) gelijk eerste ronde zwanger… (1e keer zelfs door de pil heen) :shifty:

hey meiden,

Hier nog steeds niet bezig met na denken over hoe ga ik het vertellen, ik wil juist zi min mogelijk met een zwangerschap bezig zijn.

Ik was er voor mijn eerste zwangerschap ook heel erg mee bezig en het hield het na mijn idee ook wel een beetje tegen.

pas toen ik dacht van weet je laat maar het is klaar nu beelk ik prompt zwanger te zijn.

Portugal is inderdaad een mooi land. maar heb het ook wel een beetje gezien. ga er elk jaar naar toe en soms wel eens 2 keer perjaar

dat is een voordeel als je alleen maar een vliegticket hoeft te kopen. dat zal dit jaar ook wel zo gaan. vinden opa en oma natuutlijk ook leuk

vanmorgen op het werk een officielle brandoefening gehad. binnen enkele minuten stond het hele kdv buiten te vernikkelen in de kou. we werden gecontroleerd door de brandweer en nog een bedrijf. we zijn weer geslaagd.

oessie. mag ik nog jouw leeftijd en je nod hebben voor het lijstje.

ik ben 29

ennuh mijn NOD, zou het echt niet weten heb nog nooit een normale cyclus gehad, kan 8 weken tussen zitten of 2 weken… dus daar kan je niks van op aan… bij beide zwangerschappen was ik ook steeds al 7 weken omdat ik geen flauw idee had dat ik zwanger was…

Petatje, haha voor mij klinkt 31 jan. helemaal niet als “bijna zover” :mrgreen: Maar ik tel er erg naar af ja.

Oessie, o jij dus ook zo snel… ik de vorige keer (ma) bij ronde 2 en nu bij ronde 1 :shock:

Wel lastig hoor met zo’n onregelmatige cyclus.

Sunrise, fijn altijd zo’n oefening… ik zit zelf in de BHV, dus ik moet dat soort dingen ook altijd regelen.

Nou ik ga op weg naar m’n werk zo, nog even 1 dagje doorkomen en dan weer lekker weekend.

@sunrise dat idee heb ik dus ook. Hoe meer je er mee bezig bent hoe minder snel het gaat. Dat idee had ik tenminste bij me zus.

Ik vind niet dat ik bezig ben met zwanger raken maar wel dat ik gewoon alles graag van tevoren geregelt heb.

Toen mijn zus net bevallen was moesten er nog zoveel dingen gehaalt worden dat ik elke dag opgebelt werd van kan je dit nog even halen en dat nog even halen. En zeker omdat ik mogelijk door mijn rug de 40 wk niet haal vind ik dat alles er gewoon moet zijn en op tijd moet zijn.

Ik had alles voor de komst voor soraya in huis. Maar toen soraya geboren was moest mijn op en neer rijden naar de baby winkel en of apotheek of de thuis zorg winkel.

dan moest ik andere flessen of speentjes hebben weer tepelhoedjes omdat de bv niet goed wilde lopen. een weegschaaltje om het gewicht van soraya goed in de gaten te houden.

Mijn man die heeft werkelijk de benen uit zijn lijf gelopen. hihih.

helaas je bent dus niet altijd goed voorbereid om wat komen gaat.

Ik ben Jay, 33 jr. en moeder van een lieve dochter van 4. En eigenlijk wilde ik in februari stoppen met de anticonceptie…maar het is dus toch januari geworden. Ik had zelfs al een topic geopend: ik stop in februari…maar er reageert niemand op… :roll:

Gisteravond toch het besluit genomen: we gaan er dan maar nu al voor…wat maakt het ook uit. Ik weet dus nog helemaal niet wanneer mij NOD is…maar goed. We zien wel. Ik ben wel helemaal bezig met het zwanger worden…pfff…ik zat net zelfs al op marktplaats te zoeken naar een kamertje en een wagen… :mrgreen:

[/quote]

Hé meiden,

Welkom, Mik! Schrijf lekker mee :slight_smile: Ik ga ook voor de 2e en de vorige keer was ik de 2e ronde zwanger. Best onverwacht nog, want ik dacht die maand zeker te weten NIET zwanger te zijn :roll:

Jay, welkom! Het begint nu al aardig vol te lopen hier :slight_smile: Joh, niks mis met lekker ermee bezig zijn, beetje vooruit dromen. Zolang je het ook af en toe wel los kan laten :slight_smile: Wij zouden eigenlijk ook in maart pas ervoor gaan, maar eind nov zei manlief ineens “Ach, we kunnen nu ook wel stoppen”, en zodoende :mrgreen:

Sunrise: Dat hoor je toch vaker he, dat het lukt op het moment dat iemand het ‘loslaat’. Je hoort ook veel dat mensen met de eerste heel veel moeite hadden om zwanger te worden en daarna plop zo zwanger waren van een tweede.

Venix, het is ook goed op voorbereid te zijn :thumbup: Maar je blijft het altijd houden dat je tegen dingen aanloopt die je toch nog wil of moet hebben. Daar kom je denk ik niet onderuit. Denk wel dat het juist heel goed is om volledig voorbereid te zijn als het je rug betreft en je ook goed laten voorlichten. Ik denk niet dat de bevalling per se zwaarder hoeft te zijn, maar het dragen van de zwangerschap wel.

Danielle: Haha, 31 jan? Nog eeeeeeeuwen weg! :roll: Gaat het een beetje met de zorgen? Ook apart he, dat moeders dat soort dingen zoals de zwangerschap aan je zien. Mijn moeder voorspelde precies wanneer ik ging bevallen terwijl ik toen pas 38wk zwanger was :shock: dus nog niet echt in de bevalmodus…

Oessie; ah, dus zwanger worden was tot zover niet echt een probleem :wink: Fijne wetenschap, maar wel superirritant als je zó onregelmatig bent…Dan kun je haast blijven testen :?

Nou, hier is Bastiaan helemaal blij met zijn nieuwe kamer in de maak :inlove: Telkens als hij boven komt wil hij in zijn nieuwe kamer kijken en dan zegt hij ‘mooi he, mooi he!’ Zo schattig :inlove:

Verder niet zoveel te melden. Van de week bruismake up training gehad, erg leuk! En ook nog leerzaam, bruidsmake up is toch wel net iets anders dan galamake up enzo :thumbup: En altijd gezellig met alle meiden bij elkaar :slight_smile:

Dus van deze groep is al iemand zwanger… :shock: Danielle gefeliciteerd! Wat goed! :thumbup: En volgens mij las ik bij sommigen dat ze ook snel zwanger zijn geraakt de vorige keren. Oessie en Motormuisje, dacht ik… Ik was de eerste keer ook vrij rap. In ronde 2 was het raak. Ik hoop zo dat het nu ook gauw gaat…maar ik ben nu alweer 4 jaartjes ouder…ben echt benieuwd…

Ik hoop dat ik het bij kan houden met de verhalen hier…ik probeerde net even wat te lezen, maar kom er nu niet door heen… :lol: Ben nl. op mijn werk en daar word ik eigenlijk geacht te werken…hahaa! Dus niet… :shifty: En thuis zit ik in een grote verbouwing en krijg ik misschien niet de tijd om mijn laptop tussen de puinzakken vandaan te toveren. Maar ik ga mijn best doen. Want ik zit soms toch wel met mijn hoofd in grote roze wolken en dan is het wel fijn als je je verhalen kan delen. Ik vind het ook erg moeilijk om mijn mond te houden over de plannen voor gezinsuitbreiding. Het liefst schreeuwde ik het van de daken…:lol:

Lily, bruidsmake-up? Visagie? Dat lijkt me leuk…maar ik heb al genoeg dingen die ik doe…haha! Huisjes verbouwen, schilderen…mama zijn natuurlijk…ook nog werken en 3 honden…maar visagie is ook leuk… :slight_smile: Is wel belangrijk dat ik iets voor mezelf heb, dat merk ik nu met dat hele zwanger gedoe…ik kan wel gemakkelijk afleiding vinden.