Dec 2010 / Jan 2011 stoppers deel 2

hier gaan we voor de volgende knuffel (klus) ronde. vandaag dan toch ongi geworden.

hoewel ik het jammer vind ben ik aan de andere kant ook wel weer opgelucht, we kunnen weer verder.



ik zal zo spoedig mogelijk het lijstje weer verversen. op de handere laptop staat het programma waar mee ik al tijd werk staat op de andere computer

@sunrise aan de ene kant balen dat je toch ongi bent aan de andere kant mooi dat je van die onzekerheid af bent.



Hier net ff uurtje gesport bij me fysio gaan vanaf donderdag me schema zwaarder maken. Morgen weer dagje werken en dan donderdag weer vrij :stuck_out_tongue:

Even kort…

sunrise, balen maar wel zekerheid in ieder geval :hug:

en wij komen net van m’n ouders en hebben het verteld. de vorige keer (voor de ma dus) was de verrassing natuurlijk groter, maar ze waren blij :smiley:

nu ga ik gauw even douchen en m’n bedje in, ben moe! morgen ga ik uitgebreider reageren!

Hoi Hoi



Mag ik me hier ook aanmelden? Wij hebben besloten om voor een 3e kindje te gaan…Maar we laten het wel een beetje op zijn beloop, geen ovulatietestjes enzo… ik heb nog nooit een normale cyclus gehad, dus zou niet weten hoe of wat… ben vorige week ongesteld geweest, maar ik weet van de vorige keren dat het nu wel weer 8 weken of zo kan duren.

Ik zie er ok wel een beetje tegenop om zwanger te raken, althans het zwanger zijn niet, maar heb nog al wat heftige bevallingen gehad, zowel voor mij zelf, als voor mijn kindje, die een paar weken heeft moeten knokken voor haarleven…



Ik heb 2 kindjes, 1 is 5 jaar en de ander is net 3 geworden.



als jullie nog vragen hebben stel ze gerust



gr oessie

@ wondertje en waar gaat de vakantie naartoe? :slight_smile:



@sunrise balen meid…maar nu weet je tenminste wel waar je aantoe bent…op naar de volgende ronde! Nieuwe ronde, nieuwe kansen he :wink:



@motormuisje leuk dat je ouders het nu weten! Dringt het zelf al helemaal tot je door? :smiley:

oessie welkom bij de december januari stopper. gezellig dat je mee komt kletsen .



leuk zeg nog een derde. wat naar zeg dat je zulke heftige bevallingen en dat je kindje zo moest vechten voor haar leven.

ben je daar dan niet weer bang voor?

@ wondertje waar gaat de reis heen ?



@ oessie Welkom. Zoals sunrise al zei naar van de heftige bevallingen hopelijk valt het dit keer mee.

sunrise, ja ik ben er best wel weer bang voor, met mijn eerste was het domme pech, zij draaide tijdens het persen (sterrekijkertje) waardoor ze zuurstoftekort heeft gehad, ze heeft 2 weken op het IC gelegen… ik ben heel veel bloed verloren, heb transfusies gehad en ben later nog geopereerd. Mijn oudste dochter heeft er epilepsie en een slechte motoriek aan overgehouden.

Maar met mijn jongste mocht ik van de gyn niet weer zoveel bloed verliezen, dus werd ik ingeleid, maar de placenta kwam niet , en dus verloor ik alleen maar meer bloed (een uur is een uur zei de gyn) er staat een uur voor, maar heb heel vaak geschreeuwd opereer me nou… uiteindelijk een operatie gehad… mijn Hb was 2.3 en zat op het randje…



Ze hebben me wel gezegd dat mocht ik een 3e willen de kans groter is dat de placenta weer blijft zitten, dus zou wel heel goed in de gaten gehouden willen worden.



maar een 3e kindje is zo welkom :inlove:

Hé meiden,



Welkom Oessie! Stoer hoor, dat je ondanks de heftige bevallingen er toch nog een keertje voor gaat! Maarja, de wens hè… :inlove: Ga je nu andere afspraken met de gyn? Misschien zelfs een keizersnede o.i.d.?



Sunrise; balen meid…maar nu kun je in ieder geval weer verder :hug:



Daniella; en hoe voelt dat, om het nieuws te delen?



Venix: maken ze bewust je sportschema zwaarder zodat je spieren sterker worden? Ennuh, nesteldrang :wink: is prima, maar pas wel op jezelf!



Wondertje: Ow heeeerlijk, waar gaan jullie naartoe op vakantie? Wat een vooruitzicht :smiley:



Gisteren hebben het hele kamertje kunnen schilderen! De kleur blauw is echt te gek. Ik heb wel een kleine sfeerimpressie maar die staat nog niet op de pc…

Verder denk ik dat ik mijn NOD en dag of 5 moet opschuiven, want volgens mij heb ik nu sinds gisteren vruchtbaar slijm :thumbup: Zo irritant, ik ga altijd uit van 30 dagen, maar sinds de bevalling is mijn cyclus wat langer (30-37) en meer wisselend in het aantal dagen :think:

@ oessie zoals lily al zei stoer dat je na zulke bevallingen nog aan een derde begint. Denk dat ik het niet zou aandurven



@ lily me zus heeft gister het “show” forum laten zien. Want een heerlijk koppie heeft je zoontje. En ja ze maken idd me schema bewust elke 6 wk zwaarder is nu alleen al 3 mnd niet gebeurt.



@ nesteldrang dat heb ik niet echt maar als ik de hele week werk en het hele weekend amper iets kan doen door de pijn moet het toch gebeuren op momenten dat het wel kan. Morgen ben ik weer vrij dus kan ik rustig aan doen.



Heb wisselende diensten dus moet echt in me hoofd schema maken van die dag dat doen en die dag dat zodat wel alles op zijn tijd aan de beurt komt.

Ik werk 4 dgn deze week ben ik dinsdag donderdag en zondag vrij maar volgende week ben ik vrijdag zaterdag en zondag vrij dus tussen aanstaande zondag en de donderdag erop heb ik eigenlijk te weining tijd voor het huishouden dan nu maar alles beetje goed doen zodat ik volgende week het beetje op zijn beloop kan laten gaan.

lily vervelend he die onregelmatige cyclussen… :?

Ja nogal! Vroeger was het echt op het uur af 30 dg, een week van tevoren gespannen borsten, op de dag zelf gespannen borsten weg en ong. een uur na wat steken begon het. Het overkwam mij nooit dat ik ineens onverwacht ongi werd :thumbup:



Maar nu, sowieso het afgelopen jaar voordat ik de cerazette ging gebruiken een aantal keer met zw test gezeten omdat ik tot een week ‘overtijd’ was. Irritant. Én ook nog eens veel klachten rondom. buikpijn rond eisprong, 4 dg voor ongi buikkrampen, darmkrampen, rugpijn, hoofdpijn. Als het doorbrak was ik gewoon labiel van de hormonen, stond letterlijk te trillen op mijn benen. Weer buikkrampen en darmkrampen en rugpijn en dan lekker 8-10 dg de ‘kraan open’. Was dus zo’n 2 weken per maand ‘bezig’.



Venix: ja, dat is natuurlijk wel als je veel werkt. Maar toch oppassen hoor…het lijkt me wel moeilijk evenwicht vinden tussen activiteiten en versterken maar tegelijkertijd ook béschermen.



Petatje, hoe ist meid?

Welkom oessie heftig je bevallingen. Hopen dat het dit keer iets beter zal gaan, en dat ze alles goed in de gate houden.



@sunrise: :frowning: , maar je weet nu wel waar je aan toe bent, op naar de volgende ronde.



@Venix: succes met je zwaarder schema. Ik moest van mijn fysio vooraf een schema maken en inplannen wanneer ik wat deed. Wanneer ik moest werken moest ik minder inplannen. MAar ookal had ik erg last van mijn rug toch proberen te doen wat ik had gepland, anders schoof het inderdaad naar een betere dag en dan deed ik alles met gevolg weer week lang niks kunnen doen.



We wilden eerst naar egypte, maar willen dan vanalles bekijken. De jongste is liever lui dan moe en wilt niet zo op pad.

Dus nu word het Kroatie op de camping, wilde eerst 3 weken, maar het worden er nu waarschijnlijk 2. Moeten ook nog 2 honden naar de kennel brengen, tikt voor 3 weken ook erg aan. En mijn mijn is zelfstandig dus als hij niet werkt komt er niks binnen :?



@Danielle: En voelt het goed het grote nieuws verteld te hebben. Word het weer een stukje echter



liefs

hey meiden!



@oessie welkom!! Knap hoor dat je ondanks de heftige bevallingen toch nog voor een 3e kindje gaat!



@lily ben benieuwd hoe het kamertje er uit komt te zien!! Is inderdaad irritant als je cyclus steeds zo wisselend is…ik snap ook niks van mn cyclus op het moment…heb al 2x deze cyclus gedacht vruchtbaar slijm gezien te hebben :? maar welke van de 2 nou echt is? Of misschien wel geen van beide? Ik heb echt geen idee meer…wacht wel af, zou a.s. zaterdag mijn nod hebben als ik uit ga van de 1ste keer dat ik dacht mn eisprong te hebben gehad…mocht een test volgende week negatief zijn dan wacht ik nog maar een week langer…



@wondertje Egypte lijkt me ook super mooi! Maar is inderdaad echt een land waar je wel vanalles moet bekijken. Kroatie is ook leuk toch! Lekker hoor!

Dag Dames,



Kan ik met jullie meeschrijven? Wij gaan er ook namelijk weer voor!



Wij hebben een dochtertje van net 1 en zijn met de AC gestopt toen ze 9 mnd was. Omdat ik BV heb gegeven en een veel te lage BMI had heeft het even geduurd voordat ik weer ongesteld werd maar in dec was dat voor het eerst! Nu gaan we er dus weer echt voor in de volgende ronde. Waarschijnlijk wordt ik rond 11 jan ongesteld en hoop dat dat dan ook weer direct de laaste keer is. Het wachten was vervelend maar ongesteld zijn viel ook weer tegen, hihi.



hopelijk vinden jullie het gezellig als ik met jullie meeklets.



Groetjes Mik

heey



@ mik geen probleem welkom bij de club.



Vandaag lekker gewerkt wel druk maar heb me niet hoeven haasten.

Op me nieuwe rooster bevalt het me echt prima



Heb vanaf volgende week vrijdag t/m de dinsdag erna vrij!!! Das gewoon een midweek aan vrije dagen zonder erom gevraagd te hebben echt heerlijk vooruitzicht.

Nou ja, jullie geloven echt niet wat er net gebeurd. Ik ga er helemaal voor zitten, op de bank, laptop op schoot. Dus ik had al een heel verhaal zitten typen en gereageerd op bijna iedereen. Komt serieus onze kat over de laptop heenstampen, loopt over de aan/uit knop en drukt hem gewoon uit :shock: Dus nu moet ik weer opnieuw beginnen… waaaaaahhhh… :doh:

Nou dus daar doe ik weer een poging:



Oessie, welkom hier! Wat een verhaal van je bevallingen…



Dotje, het begint een beetje door te dringen hoor :wink:



Lily, het is heerlijk dat ik er nu vooral met m’n moeder over kan praten (echt van die moeder-dochter-baby-praat he :angel: )



Venix, je hebt het er maar druk mee meid!



Wonertje, klinkt alsnog als een leuke vakantie toch. En het wordt inderdaad steeds een beetje echter :slight_smile:



Mik, ook welkom hier!



Nou dan hier… we hebben het dus gisteravond aan m’n ouders verteld en vanmiddag aan m’n schoonouders en zwager. Leuke reacties.

En ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt bij de gyn. 31 januari mag ik, dus nog even ruim 3 weken doorkomen… Nou ja, ik ben gewoon positief. Probeer me niet te druk te maken :wink:

haha wel leuk zo’n kat zeg… kwam zeker aandacht te kort :wink:

leuk dat jullie het verteld hebben… en spannend hoor de 1e echo…

hahahaha motormuisje geef mij ook zo’n kat.



Spannend naar de gyn dan zou je denk ik al wel een hartje moeten hebben aangezien je dan rond de 7 wk bent.



Vind het echt leuk dat er al iemand van ons positieve testen heeft. maakt het allemaal wat realistischer vind ik.

oessie. wow dat zijn wel hele heftige bevallingen zeg. :shock:



Danielle. leuk dat je het nu hebt verteld over je zs. dan kun je er nu wat meer open over babbelen.



Mik welkom. gezellig dat je mee komt kletsen.





volgens mij heb ik nog van oessie en mik dan de gevens nodig voor het lijstje. leeftijd etc



venix lekker zeg dat je nog even lekker vrij bent.



wonder. leuk zeg vakantie. kroatie blijkt heel mooi te zijn. wanner gaan jullie.



wij waren aan het kijken voor turkije. maar men wat duur is dat zeg. en dan ook nog 2 honden naar het pension brengen dus kassa.

Dus waarschijnlijk word het weer gewoon zoals elk jaat familie bezoek in portugal