cariska, het infuus werd aangelegd voor eventueel toedienen van medicatie. Je kan namelijk een medicijn krijgen zodat je baarmoeder meer ontspant waardoor een draaipoging beter gaat,…
Plus dat ALS je placenta opeens loslaat ofzo, je meteen onder narcose kan voor een eventuele keizersnee!!
Maar oh wat was het spannend!!!
Tsjee Lisajoy, écht een eigenwijsje dus :lol: !!! Balen dat de draaipoging is mislukt. Succes met jullie beslissing.
Zit hier alweer lekker vroeg achter de pc… :? luv’ heeft om de week vroege dienst en gaat er dan om 5:00 uit…zo af en toe kan ik dan ook niet meer slapen :?
Dus zal nu ff foto’s van ons kamertje in het sf zetten :lol:
Oh wat balen zeg, Lisajoy! Maar goed, je hebt het in ieder geval geprobeerd. Succes met het maken van een beslissing.
Tanja, ik denk toch niet dat het m’n ei is. Vorige maand had ik ook 4 dagen ongipijn voordat de ongi eindelijk doorzette. Heb het daarvoor nooit gehad. Heb gister en eergisteren wel een heeel klein beetje bloedverlies gehad. Eergisteren net na het klussen :oops: .
Nou ja, weet niet wat ik ervan moet maken. Afwachten maar.
Ik ga meteen even door naar het showforum .
O Lisajoy, wat balen zeg!! En een moeilijke beslissing hoor. Brr, je zult wel veel diverse verhalen gaan horen en lezen over stuitbevallingen. Ik zou zeggen, vertrouw op je eigen gevoel!!
Honing, raar hoor, dat je dat gevoel nu hebt! Vervelend dat je dan niet weet wat het nou zal zijn. Afwachten maar weer, we :thumbup: :thumbup: voor een positieve afloop!!
Hier alles prima. Morgen 38 weken. Wat mij betreft mag de :inlove: zich dan aankondigen. Maar het blijft afwachten. Vind het wel heel spannend worden nu. Het zou zomaar elk moment kunnen gebeuren. AAAHHH!!
Joli, heb je ook iemand hier die voor je kan melden als de kleine er is?
Honing, hoe is het bij jou? duim nog steeds voor je meis!
lisajoy, heb je al een beslissing genomen?
hier gaat het prima op wat vervelende nachtwerk na (wilco wil nog wel eens een hele nacht wakker zijn en wil dan alleen bij mij zijn)
Hopelijk krijgt dat kleine ventje ook snel zijn ritme wat te pakken.
met mij gaat het ook prima alhoewel de wond van de kS een beetje s geïrriteerd.
Ik ben trouwens nog maar 1 kg verwijderd van mijn oude gewicht!!
:mrgreen:
over een paar weekjes maar wat aan bijn buikspieren doen, heb nu echt een hang buikje…
xx
famke
hallo hallo
@lisajoy ooo wat jammer zeg…veel succes met je beslissing.
oooo vandaag 27 weken…
vanavond naar de verloskundige hopen dat alles goed is, heb namelijk de laatste tijd wat meer last van mijn buik. pijnlijke last. dus moet het even vragen aan haar. maar goed het zal allemaal wel oged zijn
ik ga ff op het showforum kijken ff foto’s kieken…
oooh wat ben ik beurs zeg!!! Mijn bekken en mijn schaambeen doen zeer, echt niet normaal!!
En ik heb spierpijn op plekken, waar ik niks van begrijp?? hihi
Gelukkig voel ik onze kleine dame goed bewegen, dus volgens mij heeft zij nergens last van!!
Denk toch dat ik voor een geplande keizersnee ga kiezen. Hoe leuk iedereen ook zegt dat ik een stuitbevalling wel aankan, ikzelf ben daar nog niet zo zelfverzekerd van…
Ik vind het wel kiezen uit twee kwaden hoor; of ik kies voor een stuitbevalling, maar niemand kan mij garanderen of dat idd gaat lukken en hoeveel pijn dat doet.
En als ik kies voor een keizersnee kan niemand mij vertellen hoe snel ik weer herstel. En met name dat herstellen is voor mij erg belangrijk, aangezien ik nog een kleine puk heb rondlopen van 3 jaar!!!
moeilijk moeilijk moeilijk…
Karen, vervelend dat je pijn in je buik hebt!! Hoop dat de VK weet wat er misschien kan zijn…Bandenpijn misschien???
Femke, oooh die nachten ik was het alweer vergeten…(of gewoon geblokkeerd hahahahaha) Hoop idd dat hij snel een ritme heeft!
En dat je je zo goed voelt na een keizersnee, vind ik dan weer heeeeeeeel fijn om te horen hihi.
Hoe gaat het in combinatie met je oudste zoon??? Kan je hem wel optillen of iets met hem doen??
Joli, het wordt idd spannend meid!!! Volgens mij zijn jij, ik en Hendrika nu een beetje aan de beurt he!! Ben benieuwd hoor wanneer onze ukkies komen…Alhoewel ik weet het misschien volgende wk al!!! hahahahaha
Honing, wat hou jij er toch een vreemde cyclus op na! Ik dacht ook meteen aan een eisprong, en misschien is die bloeding wel een innestelbloeding??? We blijven natuurlijk hoop houden he!!!
Tanja, had het al in het showforum geschreven, maar ik vind je kamertje echt superleuk geworden!!!
Volgende week volle maan en het schijnt dat er dan veel beebjes geboren worden :inlove: Schijnt zelfs echt te blijken uit de geboortecijfers! Ik ben benieuwd!! Je hoort ook wel eens zeggen dat je niet negen maanden, maar negen manen zwanger bent. Nou, dat geldt voor mij wel volgende week, dus dan zou het de 14de moeten komen, dan is het echt volle maan, of in ieder geval in de week van volle maan. Zou het??
Overigens kan niemand hier voor mij komen melden dat de beeb er is! Ik hoop al dat niemand stiekem meeleest. Vind ik toch een naar idee hoor, dat iemand die je kent meeleest, zonder dat jij het weet. Maar ik zal proberen zsm een berichtje te plaatsen als de beeb er is! Al is het dan maar even zonder foto
Hier enorme last van mijn benen. Het trekt aan mijn scheenbenen, komt iemand dat bekend voor? Het lijkt wel vocht ofzo! Niet eerder zo erg last van gehad. Als luv straks thuis komt, kan hij aan de bak met een lekkere massage
Vandaag ook mijn werk zo goed als helemaal afgerond! Ik zit nog met 1 artikel, waarvan de interviewkandidaat niet meer reageert. Heel irritant en het komt nu natuurlijk ook niet goed uit. Heb nu de redactie gemaild en ben benieuwd hoe ze reageren. Ik wil er nu gewoon klaar mee zijn! Ga nog wel wat administratie doen, maar geen opdrachten meer. Dat kan nu gewoon niet meer! Wil niet dat ik ga bevallen en dat ik dan nog moet denken aan werk…
lisajoy, ik voel me prima!
Vorige week al fietsend naar het dorp geweest (was nadien wel kapot hoor) en vandaag wezen wandelen met Wilco! heerlijk!
Jurjen mijn oudste kan ik nog niet optillen en stofzuigen doe ik ook nog niet maar voor de rest valt het mij ontzettend mee.
Ik keek ook bijzonder tegen het herstel op maar zoals het nu gaat mag ik niet klagen!
xx
famke
vandaag weer op controle geweest en alles was goed de beeb lag echt al helemaal vast in de bekken.
ook nog even snel een echo gehad om te kijken na vruchtwater en kon het niet laten om te vragen of ze nou het geslacht kon zien en net als vorige week ging de beeb tegen werken en niks te zien dus ik dat ze het met de 20 week goed hebben gezien :thumbup: anders wordt het snel de beebkamer veranderen.
zelf krijg ik nu wel het idee dat het geen weken meer duurt steeds wat gerommel in mn buik, harde buiken en af en toe een steek van onder maar ja nog steeds een bib dus we wachten maar weer af.
en hoe gaat het met de andere waggelende dames???
Honing we duimen voor jullie :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Meiden, bedankt voor jullie :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: .
Er is vanbinnen vanalles gaande, tenminste zo voelt het. Ik reken toch heel erg op een ongi . Heb nu wat bruinverlies en aangezien m’n ongi altijd zo begint heb ik niet veel hoop meer.
Het wordt hier wel heel spannend met al die beebs die er elk moment aan kunnen komen! :mrgreen:
Lisajoy, wat moeilijk zeg! Ik heb zelf nog nooit wat over een stuitbevalling gelezen dus ik zou niet weten wat dat in kan houden. En zelfs als je erover leest dan wil dat nog niet alles zeggen natuurlijk.
Bijna vakantie! :dance:
Tanja, klinkt bekend dat je niet meer kan slapen soms als je partner er eerder uit moet, heb het hier ook af en toe!
Gisteren al naar de vk geweest ipv vandaag. Was bij een vriendin en bij het afvegen op het toilet zag ik opeens bloed…was erg geschrokken en zonder iets te zeggen naar huis gegaan. Daar bleef het (niet heel veel hoor!). Meteen spoedlijn van de vk gebeld en mocht 's middags langs komen.
Vriendin weer opgebeld (had zelf geen auto) en zij is meegeweest. De beeb doet het gelukkig goed en ik voel nog heel veel leven dus alles prima. Hartje en bloeddruk enz was ook goed.
Wel bleef iedere keer als ik moest plassen het wat rood/roze achtig dus vanmorgen voor de zekerheid urine naar huisarts gebracht om te controleren op blaasontsteking…
Vanmiddag om 14.00 uur kan ik bellen voor de uitslag. Nu zie ik trouwens niets meer.
Verder kwarktaart en monchoetaart aan het maken, vriendlief is morgen jarig dus een feestje!
ooh Cariska, WAT ENG!!! Kan me voorstellen dat je meteen naar de VK wilde!! Gelukkig dat alles goed ging met de baby, maar je zal wel geschrokken zijn!!!
Nou, ik ben eruit hoor. Ik kan idd geen beslissing maken op basis van ervaringen van anderen…je weet toch nooit hoe het bij jezelf zal gaan…
MAar ondanks het feit dat zowel mijn VK als de gynecoloog ervan overtuigd zijn dat ik een stuitbevalling aankan, geloof ik het zelf gewoon niet.
Ik ben er zooooo bang voor om het te proberen, dat ik heb besloten om toch een geplande keizersnee te kiezen. Waarschijnlijk zal mijn herstel langer gaan duren (vervelend met Nina), maar qua veiligheid voor de baby is een keizersnee beter en daar kies ik toch voor!
MAnlief is drie weken thuis vanaf de bevalling en kan eventueel daarna nog 2 a 3 weken vakantie opnemen met uren van 2009. Dus het loopt wel los denk ik…
Echt…er is een blok stress van me afgevallen nu ik echt besloten heb!!! Heerlijk!! Nu dinsdag naar het ZH en dan een datum plannen!!! SPANNEND!!!
Jeee wat schrikken Cariska! En vooral omdat je pas op 28 weken zit. Maar het schijnt wel voor te kunnen komen. Soms is het gewoon een gesprongen adertje ofzoiets. En tegen het eind van de zw schijnt het ook normaal te zijn als je wat bloed verliest. Maar het blijft volgens mij gewoon schrikken hoor! Gelukkig kon je snel terecht bij de vk en was alles goed!
Goed dat je besloten hebt Lisajoy! Als je er zelf geen vertrouwen in hebt, kun je het beter niet doen. Ik heb behoorlijk enge verhalen gehoord over stuitbevallingen, maar goed, er zijn ook genoeg positieve verhalen. Maar vertrouwen op je eigen gevoel is het beste. Jee, wel de tweede keizersnee van ons clubje! Spannend dat je straks al weet op welke datum je beebje geboren gaat worden!
Hier alles goed. Gister een behoorlijk emodagje. Zag het allemaal niet meer zitten, de bevalling, de verhuizing, ons huis wat we nog moeten verkopen. Een tranendal, maar nu gelukkig weer Vanmiddag om 16 uur naar de VK. Ben benieuwd of ze nog goed ligt!
Hmmm Cariska taart! Heb ik ook zo’n trek in! Ik wil graag aarbeienkwarktaart met slagroom en muisjes serveren aan de visite. Heerlijk roze en eens wat anders dan beschuit met muisjes :mrgreen: En ik vind het zelf zooo lekker, hihi. Ik heb alles al in huis. Mochten de ingredienten op de datum raken, dan hebben wij alvast een voorproefje :drool:
Haha Hendrika, wij hebben ook maar 1 keer kunnen spieken, tijdens de 20-weken echo. Ik heb ook nog altijd zo’n idee dat het stiekem toch een jongetje zou kunnen zijn… Het zal toch niet! Hahah. Nou, ik vind het allebei prima hoor. Alleen heeft het jongetje dan wel veel roze kleertjes
Karen, hoe was het bij de VK, alles goed??
T@nj@, bij jou ook alles goed?
lisajoy, goed dat je een beslissing hebt kunnen nemen…wanneer je de datum weet mogen wij die dan weten???
Joli, de vk zei idd ook dat het een gesprongen adertje kon zijn… ben echt super blij dat ik de beeb veel voel!
De kwarktaart is ook een aardbeien versie…mocht er een stukje overblijven ga ik er ook muisjes enzo op doen… ff proeven wat jij de vistite gaat voorschotelen haha…
urine is nagekeken en is schoon. Dus was het w.s. een adertje die is geknapt…hoop maar dat die niet vaak meer knappen want dat is erg schrikken!
hallo hallo
nou gisteren naar de vk geweest. alles was goed het hartje gehoord. en de baarmoeder groeit goed. dus ben helemaal blij…
ze heeft ook nog gevoelt hoe het kindje licht. en hij/zij ligt op dit moment nog in een stuit. maar er is alle mogelijkheid dat het kindje nog draaid. dus laten we daar maar op hopen.
nou vandaag gewerkt. nou het viel me eigenlijk nog wel tegen. heb veel last van mijn benen. en ben vreselijk moe. ik had niet gedacht dat het zo deze keer zo zwaar zou zijn.
nou vandaag een afspraak gemaakt bij het CWI want als je een ww uitkering aan wilt vragen moet je je ook in schrijven bij het CWI.
die gaat dan samen met een coache een baan voor je zoeken, maar eigenlijk hoop ik dat die coache gaat zeggen dat ik die anderhalve maand niet meer hoef te solliciteren.
nou vandaag hadden we eigenlijk weer een haptonomische zwangerschapsbegeleiding, maar door een fout zijn we nu telaat en kunnen we niet meer.
mijn man zijn namelijk dat we om kwart voor 8 moesten, maar ik kijk later in mijn agenda moesten we om kwart voor 7.
maar ik baal er zo van dat ik gewoon loop te janken. ik heb echt het gevoel dat ik vreselijk gefaald heb door niet in mijn eigen agenda te kijken maar gewoon op mijn af te gaan. terwijl ik altijd mijn eigen zaakjes goed regel en bij hou.
echt ik baal er zo van. ik denk denk dat ik echt last heb van mijn hormonen want ik jank anders nooit zo snel.
maar ik baal er gewoon zo vreselijk van.
thanks voor de uitlaat klep
karen … tjah die hormonen, kan hier soms ook wel om alles janken, gewoon doen dus lucht gewoon enorm op!!!
Lisajoy, wat fijn dat je een beslissing hebt genomen. Zal inderdaad wel een opluchting zijn.
Ben ook heeel benieuwd wanneer het dan gaat gebeuren. Wanneer weet je dat?
Cariska, wat een opluchting zeg! Kan me voorstellen dat je het toch wel even benauwd had.
Hier alles nog een beetje hetzelfde. Beetje bruinverlies & ongikrampen.
Ga m’n cake even uit de oven halen. Bananen- cake met kaneel :drool: . Hoe was jouw taart gelukt Cariska?
Tanja, alles goed?
Lisajoy, een geplande keizersnee gaat er rustig aan toe, ook heb je nog een paar weken om je er geestelijk op voor te bereiden en dat is ook wel prettig alhoewel ik toen eenmaal de datum was vast gelegd niet kon wachten…
Ik hoop dat j herstel net zoals de mijne mag zijn, het is vandaag 3 weken geleden en ik mag niet klagen! heb zonet alweer gedweild…
Het enigste wat ik nu nog niet kan is stofzuigen (helemaal niet erg) Jurjen optillen en autorijden (dat “mag” niet tot 6 weken)
karen marieke, fijn dat alles weer goed was bij de VK!
xx
famke