Dec '07 Stoppers: 2e BUB, Hendrika gefeliciteerd met Maurice

hey dames!

lisajoy, gefeliciteerd met je 33 weken! gaat snel he, zometeen kun je lekker genieten van je verlof!

Honing, alles was goed bij de controle indd! met jou ook alles goed?

karen marieke, jee wat erg zeg!

hier rommelt het een beetje, maar dat zegt niks natuurlijk, vorige week heeft het ook dagelijks gerommeld en dat ging na een paar uurtjes dan ook weer weg…

we zien wel.

xx

famke

Hey meiden!

Terug van vakantie!! Tunesie is echt prachtig en de mensen zijn echt heel vriendelijk. We hebben heerlijk weer gehad, lekker aan het zwembad en strand gelegen.

Helaas ben ik daar ziek geworden :frowning: begon de 3e dag met diarree (dat gebeurt wel vaker als je in het buitenland vreemde dingen eet), na 2 dagen op bed doorgebracht te hebben met een poedertje dat door de reisleiding werd geadviseerd, werd het niet erg beter. Ik kreeg koorts en vreselijke krampen aan één kant. We hebben een dokter gebeld, ik bleek een darmontsteking te hebben…Een antibiotica kuur gekregen en ik kon een dag later iig weer aan het zwembad liggen :mrgreen: Die kuur was maandag af maar ben nog steeds aan de diaree en heb af en toe koorts :?

Vandaag de HA gebeld om er zeker van te zijn dat ik al die medicijnen wel had mogen gebruiken tijdens de zwangerschap (we hebben het daar ook dubbel nagevraagd bij arts en apotheek hoor).

De doktersassistente stond me te woord en zei dat ze ‘die medicijnen niet kent’ en dat ik alleen maar paracetamol mag gebruiken als ik pijn heb :twisted: Grrrrrr wilde zo snel mogelijk het gesprek afronden om daarna vreselijk overstuur te raken. Ik zou het mezelf echt nooit vergeven als mn kindje er iets aan overhoudt…

Ben dus vanmiddag met alle medicijnen naar de apotheek gegaan en gevraagd of het echt geen kwaad kan (alle bijsluiters waren nl alleen in het arabisch en frans :? ) Ook daar kende ze het niet en werd het voor me uitgezocht. Ik zou morgen worden teruggebeld…gelukkig belde ze vanmiddag al :mrgreen: en het kon totaal geen last voor ons kleintje :dance:

Ben weer wat kilootjes verloren deze vakantie…Op advies van de dokters.ass (en apotheek!) heb ik nu een goedje dat er iig voor zorgt dat ik genoeg vocht vasthoud, als het vrijdag nog niet beter gaat moet ik ff langskomen.

Ik duik weer op de bank! Excuus voor mn ego-bericht, ik zal snel bijlezen.

:-*

Hai meiden,

ik meld me ook weer even! Ik lees wel mee hoor :mrgreen:

T@nj@, dat klinkt naar zeg! En daar zit je op vakantie natuurlijk al helemaal niet op te wachten. Gelukkig kunnen die medicijnen geen kwaad, in het buitenland zijn ze daar toch veel makkelijker mee dan hier! Nu maar lekker rustig aan en uitzieken.

Karen Marieke, wat een heftig bericht zeg! Kan me voorstellen dat je daar echt even door van de kaart bent. Bah!

Lisajoy, jij hebt echt heerlijke ‘feest’ dagen achter de rug zo te lezen! Leuk als je Nina dan zo ziet genieten, dat lijkt me echt één van de mooie dingen van het moederschap, zo’n stralend gezichtje!

Honing, al aan het aftellen? Al ‘voorgevoelens’? We duimen weer keihard met je mee hoor :thumbup: :dance: :thumbup:

Famke, jij bent in ieder geval aan het aftellen, spannend!!!

Cariska, hoe bevalt de nieuwe auto? Heb je de maxicosi al geïnstalleerd :wink:

Hier gaat het gelukkig ietsje beter. Vorige week werd ik geveld door een griepje en dat sukkelt nu nog steeds door. Verkouden, hoesten. Gelukkig wel weer meer energie. Vorige week zag ik het echt even niet meer zitten. Vooral werken was heel erg lastig. Maar nu dus weer de goede kant op. Verder (nog steeds) nergens last van!

Dinsdagavond zijn we bij zo’n info avond in het zkh geweest. Dat stelt echt niks voor zeg! Maar goed, we hebben de verloskamers gezien en daar ging het mij om. Ik twijfel nog steeds of ik nou thuis of ik het zkh wil bevallen. Ik neig naar het zkh, maar pff, ik wil eigenlijk pas op het laatste moment beslissen. Wat doen jullie en waarom?

Vanavond ‘partneravond’ op de pufles. Ben benieuwd!

hallo dames,

wat is het hier rustig zeg.

hier gaat het nu ook snel alweer bijna 35 week pfff nog 2 weekjes en dan mag de baby komen begin het nu wel spannend te vinden en ben nog steeds druk bezig met de laatste dingen klaar te maken aan te schaffen wieg bekleden enzo.

moet wel eerlijk zijn dat ik tot mn eigen schrik nu niet zo veel haast heb als bij de 1ste :oops:

vroeg me af wat voor namen er in ons groepje in de smaak valt voor de beebs ???

hier gaan we zoals het lijkt weer voor ziekenhuis bevalling gewoon polis met eigen verloskundige mocht de kleine toch snel willen komen moeten we dan maar zien maar thuis wil ik eigenlijk niet.

zag gisteren bij de appie dat die nu ook babyflesvoeding hebben voor pasgeboren kindjes, maar wij hebben kruidv*at genomen.

hallo hallo

nou na twee dagen ben ik weer een beetje bijgekomen van het nare bericht. maar eigenlijk is het hele ziekenhuis nog van slag. we hebben het er dagelijks over. ook hoe het kan gebeuren zo jong en dan een hartstilstand.

nou hij word zaterdag begraven. ik denk dat ik nog even een kaartje stuur naar zijn vrouw en zoon. maar wat een gedoe zeg. echt niet tof.

nou gisteren naar de verloskundige geweest. alles is goed. ben nog maar 5 kilo aangekomen deze 23 weken. dus ben wel heel blij.

het hartje nog gehoord. het kindje was lekker actief. en bij baarmoeder groeit ook goed. hij zit nu twee vingers boven mijn navel. dus het gaat goed.

@tanja nou ik ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt gehad maar jammer dat je zo ziek bent geweest.

@honing… ooooo spannend we gaan de dagen weer aftellen. ik hoop het echt voor je meid :thumbup: :thumbup: :thumbup:

nou slaap lekker allemaal

Hey meiden,

Hier weer ff een snelle update: ik wordt met de dag zieker, hoge koorts etc. Gistermiddag bij de ha geweest ‘ze had het niet zo op antibiotica’ en wilde me dit ook niet weer geven. Ze willen eerst weten wat het is voor er medicatie gegeven wordt. Ik ben er op zich wel blij mee hoor dat ze zo voorzichtig zijn (maar dan ga ik weer twijfelen of ik die anti-biotica wel had moeten nemen).

Dus gisteravond na het doktersbezoek, direct naar het ziekenhuis om het eea op kweek te laten zetten (had om 16u een afspraak maar ze wilde eerst met allerlei mensen bellen en overleggen wat te doen, dus was rond half 6 pas thuis) In de loop van het weekend krijg ik uitslag, tot die tijd moet ik afw88. Als ik echt veel zieker wordt moet ik weer bellen (wat is veel zieker? :? )

Nou ja, zit dus aardig in de lappenmand. Gelukkig lukt het me om iig veel te blijven drinken (heb de hele dag door dorst), maar ondertussen blijf ik ‘leeglopen’.

Karen, sterkte met de begravenis morgen.

Honing, :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Hendrika, komt voor jou ook al dichtbij idd! Spannend!

Joli, hoe was de partnerles? :mrgreen: Ik heb de 24e mn eerste pufclub-bijeenkomst.

Duik mn bedje weer in

T@nj@, wat balen zeg, dat je je zo rot voelt!! Hopelijk knap je snel weer op. Bij mij hakte dat griepje er al behoorlijk in, laat staan als je echt beroerd bent met koorts, bah!

En we zijn niet naar de partnerles geweest :oops: Ik voelde me nog steeds niet zo goed en het is ook niets voor ons. Zo’n pufklasje is al niks voor mij en om daar dan als twee dwazen samen te gaan zitten puffen, nee, dat zag ik niet zitten. Ik heb ook meteen afgemeld voor de volgende lessen. Ik weet genoeg. Ik weet hoe ik moet puffen, moet persen en verder reageert toch elke vrouw anders op de weeën, dus ik laat het aan de natuur over. Ik doe zelf oefeningen voor mijn bekkenbodemspieren, die ik op de les heb geleerd en dan vind ik het wel best. Slecht he? Maar het voelt goed zo.

Karen Marieke, fijn te horen dat het zo goed gaat met je beebje! Toch altijd weer lekker, die bevestiging van de vk.

Hendrika, ook alweer 35 weken! We komen nu echt in de spannende weken van de bevalling terecht! Van mij mag mijn beebje ook wel twee weekjes eerder komen hoor, ik ben er klaar voor :inlove:

hallo hallo

@joli. nee hoor is niet erg.

ik zit er eigenlijk over na te denken om nog zwangerschapshaptonomie te gaan doen. want het lijkt me zo leuk voor mijn man, om lekker met de kleine in contact te komen.

en een kennis van mij heeft dat ook gedaan en zij is ook helemaal niet zo zweverig net als ik ook niet. maar zij vond het ook erg leuk. dus misschien gaan we dat nog doen.

en ik krijg het ook vergoed van de verzekering, dus dat is helemaal mooi.

eigenlijk een vraagje… wie van de meiden heeft wat gekozen.

ik zelf heb me al aangemeld voor zwangerschapsgym.

oooo meiden vanavond toch wat lekkers gegeten, een patient had gerookte zalm gekregen en die heeft hij aan ons als verpleging gegeven. ooooooooooooo wat was dat lekker zeg. echt ik heb echt genoten helemaal geweldig.

Tanja welkom terug! Balen dat je ziek bent geworden zeg! Gelukkig konden die medicijnen geen kwaad!!!

Hopenlijk voel je je snel beter!!!

Joli, de auto is super! Maxicosi er nog niet in gehad…hoef ik niet te proberen weet gewoon zeker dat ie passen gaat haha…

Ik wil thuis bevallen, lijkt me gewoon lekker om in mijn eigen huis te zijn, onder mijn eigen douche en in mijn eigen bed…

Ik ga ook geen pufcursus doen … is ook niets voor mij dus kan het me heel goed voorstellen!!!

Hier verder alles prima, Johan is begonnen met het verven in de babykamer…yippie hihi

Hallo allemaal,

De pc is gemaakt! :clap:

Tanja, wat ontzettend balen zeg! :-* :-* Ik leef met je mee.

Hier is het allemaal een beetje vaag. Ik had dus volgens mij donderdag m’n NOD, ik heb namelijk deze maand ovulatietesten gebruikt dus ik kon het zo’n beetje uitrekenen.

Maandag en dinsdag had ik ongikrampjes en woensdag echt de hele dag flinke buikpijn alsof er een mega ongi aan zat te komen. maar geen bloed dus.

Donderdag dus getest en die was negatief. Sinds donderdag middag een heeeeeel klein beetje bloedverlies. Het is een beetje rozig zeg maar. Vanochtend ook nog en nu dus helemaal niets meer.

Ga dus morgen weer testen als het niet doorzet :roll: .

Ik hou jullie op de hoogte!

Spannend Honing!! Wat goed dat je ovulatietesten bent gaan gebruiken, je cyclus was niet erg regelmatig, hopelijk kunnen jullie hier beter mee ‘mikken’ :wink:

Cariska, we willen natuurlijk wel foto’s van de babykamer zien he!

Famke, hoe’st bij jou? Al druk aan t aftellen?

Ik wil ook graag thuis bevallen, lekker mn eigen bed en douche en beebje in zijn/ haar eigen wiegje :mrgreen: . Luv is alleen niet zo overtuigd, hij wil graag dat ik in het ziekenhuis beval ‘voor als er wat gebeurt’. Gelukkig hebben we nog ff om te beslissen.

Wat ik zelf een nadeel vind is dat ik (hier iig) niet boven mag bevallen (dit zodat je niet van boven gehaald hoeft te worden als er een ambulance moet komen).

W.b namen, daar komen we wel uit :mrgreen: we hebben beide een lijstje gemaakt met namen die we allebei mooi vonden, deze bij elkaar gevoegd en direct gaan strepen als de ander ‘het echt niks vond’. Gelukkig hebben we allebei redelijk dezelfde smaak!

Gisteren heeft luv de meubels van de babykamer in elkaar gezet! Tsjee wat wordt dat echt zeg! Zal zo ff foto’s maken en in het showforum zetten.

Het lijkt of ik iets aan de beterende hand ben! Iig geen koorts meer vandaag :dance: Wel nog aan de diarree en enorm futloos :?

Ga ff foto’s maken

Honing spannend zeg! Ik duim hard voor je!!! :pray:

Tanja ga zo meteen kijken naar de foto’s natuurlijk plaats ik ze ook als het verven klaar is!!

Wat betreft onze namen heb ik al een heel lijstje…johan niet … Hij gaat er over nadenken haha…

gisteren heeft Johan voor het eerst Horkie kunnen voelen … hé hé eindelijk!

Oee Honing, spannend! Het zou een innestellingsbloeding kunnen zijn! We :thumbup: :pray: :thumbup: !!!

T@nj@, echt superleuk, die meubeltjes! Echt wordt het dan he?

Hier alles goed. Nog steeds verkouden en moe. En waar ik nu echt veel last van heb, is van zuur. Brrr!!! Maar heb nog wel overal trek in :wink:

Op hoeveel gewicht zitten jullie nu? Ik zit op 18 kilo erbij… pff! Wil eigenlijk onder de 20 blijven, maar ja, met mijn ik lust alles buien. Vooral appeltaart met slagroom, gevulde koeken, dat soort dingen, hmmm!! O, en chocolade…

honing we duimen voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

namen waren wij ook snel uit al voor de 20 week.

en kwa kilo’s hmm hoe moet ik het zeggen nog steeds geen kilo’s aangekomen ben namelijk in totaal 8 kilo kwijt :inlove:

geboorte kaartjes zijn we nu ook zo goed als over uit wat moeilijk en een keuze en zelf maken wou ik graag maar mn moeder zei van doe nou maar niet laat maar fijn doen heb je er geen werk van dus dat hebben we maar besloten.

ben er ook nog hoor :oops: maar druk druk druk…helaas!!!

Tanja, fijn dat je er weer bent, maar het klinkt allemaal niet goed he! Wat vervelend dat je zo ziek bent meid!! Hoop dat je snel weer opknapt, met of zonder medicijnen!!!Ben benieuwd wat het ZH zegt!!

Joli, ik heb ook al twee weken last van hoestbuien…gek wordt ik ervan!!! Dus ik begrijp wel een beetje hoe je je voelt!!

Hey jij nog maar 6 weekjes he !! Wat gaat het snel opeens!!! Ben je al met verlof eigenlijk?

Ikzelf ben nu 9 a 10 kilo aangekomen en daar ben ik errug blij mee :lol: Bij Nina was het 25 kilo totaal, en ik heb daar heeeeeeel lang over gedaan om dat er weer allemaal af te krijgen, dus ik klaag nu niet hahahaha

Honing, wat raar met die negatieve test!! Hopen dat je te vroeg hebt getest meid!! We gaan duimen!!!

Cariska, auto showen!!!

Karen, ik heb bij mijn 1e zwangerschap gewoon zwangerschapsgym gedaan, maar meer voor het leuke hoor…Bij de bevalling heb ik er geen seconde aan gedacht!! Vandaar nu dus ook niks gedaan…puffen en persen, iedereen kan het!!!

Wie gaat er trouwen borstvoeding geven??? Want ik heb het idee dat ik de enige ben hier, of niet???

En namen, ja ik weet natuurlijk hoe we ons meisje gaan noemen, maar dat blijft nog echt even geheim!! :silenced: Bedenk me trouwens nu ook opeens dat ik nog steeds geen foto’s van de babykamer heb gemaakt…gaat ik snel doen!!

We hebben sinds vandaag een laptop! Ff wennen hoor…

Nou, ik duik mijn bedje in,…ben MOE!!!

Goede morgen…

wordt nu wel heel spannend hoor, nog een paar daagjes!

Oppas geregeld voor Jurjen, in huis is alles klaar (mijn ventje heeft ook nesteldrang :mrgreen: )

lisajoy, ik ga ook weer proberen BV te geven. bij Jurjen heb ik 4 maanden gekolft. dit omdat hij in het begin te zwak was voor aan de borst (kreeg een sonde) en later al gewend was aan de speen…

Deze keer gaan we er voor!

Honing, hoe is het nu? heb je alweer getest of zijn de duiveltjes toch gekomen?

xx

famke

Joli, balen dat je last hebt van zuur! Hier nog maar 6 kilo aangekomen … maar met de chocoladepepernoten komt er vast wel meer aan …

Lisajoy, Johan heeft op dit moment de auto mee maar zal vanavond of morgen foto maken.

Ik wil ook proberen borstvoeding te geven.

Honing :pray: :pray: :pray:

Ja, dat zuur is af en toe echt naar! Ik probeer nu echt kleine beetjes te eten, maar soms maakt dat niks uit en als ik dan buk… Maar de verkoudheid lijkt eindelijk een beetje af te nemen. Nog niet helemaal weg, maar wel een stuk minder gelukkig!

Honing, al nieuws :pray: :pray:

En wat zijn jullie allemaal weinig aangekomen! Ach, ik hoop maar dat het er snel weer af is :mrgreen: Het schijnt dat als je borstvoeding geeft, het ook sneller gaat, het afvallen. Ik wil bv gaan geven, als het lukt. Ik wil er geen hele drama’s van maken als het niet lukt. Maar ik ga het zeker wel proberen en zoals ik het nu kan bekijken wil ik het een half jaar proberen. En dan afbouwen.

Joli, wil je hoop niet wegnemen, maar toen ik van Nina beviel was ik meteen 13 kilo lichter…

Maar door de BV geen ons!!! Je krijgt er zo’n honger van, tenminste ik wel, dus ik viel echt niets af!! Ik heb de overige kilo’s er afgekregen met lijnen!! BLEH!!

Maarja, het schijnt per persoon teverschillen!

Vandaag twee vuilniszakken vol babyspul uit de garage gehaald, en oooh wat heerlijk om alles weer in je handen te hebben!! Mijn lodger en wrapper zitten al in de was, en verder zoveel schattige roze schoentjes en pakjes gevonden van Nien, ik wist niet eens meer wat ik allemaal had!! Tis net sinterklaas hier met uitpakken :lol:

Zo lekker pizza eten :drool: laat die kilo’s maar komen hahahahaha

Nou meiden dit is m’n laatste cyclus banner hoor! :pray:

Het heeft gister dus doorgezet… We moesten al vroeg vertrekken omdat we bij m’n schoonouders op bezoek gingen en die wonen nogal ver weg. Ik kon dus niet posten hier.

Tja, jammer dus. Er is dus wel wat gaande geweest want ik was uiteindelijk 3 dagen overtijd en heb een week ongibuikpijn gehad.

Klinkt misschien gek, maar het geeft me weer wat meer moed. Er is in ieder geval een keer wat gebeurd.

Ik kan het verder gelukkig wel relativeren. Ben met een hoop dingen bezig en zolang het een keer gaat gebeuren (in de niet te verre toekomst) vind ik het prima.

Tanja, hoe is het met jou? Hoe voel je je? Wanneer krijg je de uitslag van de testen? Ik duim dat alles goed is.

Oh Famke, het wordt nu echt spannend! Kun je nog slapen, of lig je wakker van de spanning? :wink:

Heerlijk Lisajoy om die spulletjes uit te pakken! Maak je wat foto’s of staan die al op het showforum? :think:

Ga weer ff verder met werken, heb er helemaal geen zin in vandaag… :roll: