de volwassenen van tegenwoordig

Pfff voordringen… Ik laat ze lekker, hoor. Als ze zo’n haast hebben en zich zo druk willen maken moeten ze dat vooral doen. Wacht ik wel een paar minuten langer. Ben blij dat ik relaxter in het leven sta. Heb helemaal geen

zin om me op te winden over dat soort dingen…

Groetjes,

LaBruja

ach… sommige volwassenen moesten zich schamen. Zo had ik gisteravond cursus, tja… en dan is altijd de een slimmer dan de ander, maar dat is gewoon zo.

Nu had iemand een vraag gesteld en nog geen tien tel later stelt een persoon opnieuw dezelfde vraag, maar op een andere manier. Ze begonnen toch te lachen… nou… schaam je!!

zet je mooi een ander in het hemd!! terwijl die omdat hij evt aantekeningen had gemaakt het had gemist oid.

Ik kan daar zo van balen!!

tja… en kwa voordringen. ALs je zwanger bent is het niet prettig om lang te staan, laat zelf vaak zwangeren als het kan voorgaan. Maar ik ga me er niet aan ergeren, ws ben je vijf minuten eerder buiten… tja… dus??

laat een ander zich maar onfatsoenlijk gedragen… ik wil niet zo voorbeeld zijn voor mijn kinderen

@Sennapen wrote:

Ja dat doe ik ook wel als ik heel veel heb, maar mensen doen het nooit terug als ik met 1 ding in mijn hand sta :evil:

Dan sta je nooit achter mij, blijkbaar :wink: Ik doe het wel (tenzij ik écht veel haast heb) en andersom: ik vraag het zelf ook (beleefd, natuurlijk) als ik maar één of enkele dingen heb. Meestal mag het, maar soms zegt men “Nee, sorry, ik heb haast� – even goede vrienden. Nog nooit een botte reactie op die vraag gekregen; ik vind het zelf ook niet storend als mensen het aan mij vragen (tenzij ze het echt zo brengen als ware het iets vanzelfsprekends, want dat is het niet).

Een tijd terug stond ik met mijn zoontje bij de kassa. Een jongen die achter ons stond vroeg heel vriendelijk of hij voor mocht, omdat hij de bus moest halen. Zijn oma lag in het ziekenhuis en hij wilde op bezoek gaan. Tuurlijk, geen probleem.

Een paar weken later staan we weer in de winkel. Er dringt een dame nogal bruut voor. Mijn zoontje tegen haar: “Mevrouw, moet u de bus nog halen?”. :mrgreen:

@Joos wrote:

Een tijd terug stond ik met mijn zoontje bij de kassa. Een jongen die achter ons stond vroeg heel vriendelijk of hij voor mocht, omdat hij de bus moest halen. Zijn oma lag in het ziekenhuis en hij wilde op bezoek gaan. Tuurlijk, geen probleem.

Een paar weken later staan we weer in de winkel. Er dringt een dame nogal bruut voor. Mijn zoontje tegen haar: “Mevrouw, moet u de bus nog halen?”. :mrgreen:

:shock: Kinderen … briljánt! :lol:

Laatst maakte ik het ook mee in de snackbar! Het was warm en er was hier braderie… Eenmaal netjes in de rij aan het wachten en net dat ik aan de beurt was, gaat een vrouwtje (ouder dan 70) haar bestelling doen… Ik keek haar aan en zei; mevr… volgens mij was ik aan de beurt dus even wachten jij.

Ik was nogal onbeschoft doordat ik ‘‘jij’’ zei maar voor zulke mensen heb ik dan al geen respect meer… En het leuke was want ik bleef het niet hierbij… Buiten op de bankje ijsjesn wezen eten met mn familie, ging die mevrouw bankje verderop zitten en ik tegen mn ouders zeggen dat ouderen van tegenwoordig denken dat ze voorrang hebben. Je had d’r kop moeten zien! :thumbup:

Bij ons op het eiland hebben vakantiegangers vaak ontzettend veel tijdsdruk. Dat merk je dus ook echt in alles, voordringen bij de kassa (nee gaat u gerust voor mevrouw, wij wonen hier en hebben geen haast), op het fietspad (kijk misschien eens om je heen, dan zie je nog eens wat), op terrasjes (je zit er toch voor je lol zou je denken, niet om je drinken achterover te gooien en weer weg te zijn) en ga zo maar door…

ik maak me er al niet meer druk om, voordringen schiet nooit op dus ze doen maar. :wink:

valt me op hoeveel “volwassenen” niet stoppen met bellen als ze aan de kassa staan. of nog onbeleefder gewoon tijdens het afrekenen opnemen en naar de kassiere gebaren dat die even moet wachten :lol:

vind het echt heel erg onbeschoft…ook rekenen ze vaak af en lopen dan bellend weg…niet even een daag of doei. je mag blij zijn met een halve glimlach! (tieners staan we vaak te smsse/pingen/whatsappen/internetten, maar stoppen we vaak met bellen bij de kassa)

@teun wrote:

valt me op hoeveel “volwassenen” niet stoppen met bellen als ze aan de kassa staan. of nog onbeleefder gewoon tijdens het afrekenen opnemen en naar de kassiere gebaren dat die even moet wachten :lol:

vind het echt heel erg onbeschoft…ook rekenen ze vaak af en lopen dan bellend weg…niet even een daag of doei. je mag blij zijn met een halve glimlach! (tieners staan we vaak te smsse/pingen/whatsappen/internetten, maar stoppen we vaak met bellen bij de kassa)

Sta/zit jezelf achter de kassa?

Zo ja, moet je de volgende keer als het je weer overkomt, en het is niet druk, gewoon wachten met scannen/aanslaan.

Net zolang tot dat mr/mevr uitgebeld is, kijken hoelang het duurt.

Ik vind dit dus ook echt heel irritant en onbeschofd :thumbdown:

Nou, misschien is het dan iets randstedelijks, want hier in t oosten maak ik het zelden mee hoor.

Kan me niet heugen wanneer ik voor t laatst te maken had met voordringen.

Of misschien erger ik me er niet zo aan. Ik ga zelf nooit shoppen als ik haast heb en als het al zou gebeuren denk ik ws… je komt jezelf met je haast en charisma vanzelf een keer tegen. Trek mijn schouders op en dat is het dan.

En sommige mensen vallen overal over, stond laatst een keer in een lange rij bij de hema… stond een vader met zijn zoon en die zegt tegen zijn zoon, ga maar vast in de rij staan. Wat die jongen doet. Papa ging vervolgens alvast bij de fotoautomaat aan de slag.

Stond daarachter een mevrouw heel gepikeerd te doen…“zooo, nee dat is lekker makkelijk, laat je zoon in de rij staan, kan jij nog verder winkelen… t moet niet gekker worden”

Waarop ik echt moest lachen en dacht… neeee, jemig, dat is ook echt verboden.

Ik vond het juist wel slim bedacht en het werkte goed. T is niet verboden, die jongen drong niet voor en wachtte netjes. Moet men zich daaaaar dan ook al druk om maken.

En bij de C&A afgelopen zaterdag was het erg druk, t was voor veel mensen niet duidelijk dat de rechter kassa niet voor ruilen was, die werden dan verwezen naar de linker, alwaar ze weer opnieuw in de rij moesten.

Er waren erg veel mensen die daardoor automatisch werden voorgelaten bij de linker en de bedankjes vlogen over en weer.

Tot er een mevrouw al niet kon wachten en over 4 mensen heen riep “hoe lang het nog kan duren, ze mos alleen effe wat ruilen” ook zij werd verwezen naar links en zei toen dingen als “belachelijk, wat een zooi, kan ik weer opnieuw in de rij aansluiten zeker enz” en ja… die kon idd aansluiten.

Niemand was meer bereid haar voor te laten. Terwijl dat ws wel was gebeurt als ze gewoon rustig had gewacht.

We stonden immers ALLEMAAL te wachten…

Het meeste maak ik voordringen mee bij de viskraam op de markt. Sta je met 10 man op kibbeling te wachten en dan is het tot nu toe altijd een 70+ vrouw. (niet steeds dezelfde vrouw ;)) en dan heel verbaasd kijken als iemand er iets van zegt.

Onvoorstelbaar hoeveel er wordt voorgedrongen. Misschiens is het inderdaad iets wat vaker voorkomt in de drukbevolkere gebieden zoals de Randstad. Het is mij in ieder geval wel al vaak genoeg opgevallen dat men hier over het algemeen meer haast heeft/kent.

Ik kan er ook heel slecht tegen, mensen die voordringen.

Nu woon ik in best wel een drukke stad waar iedereen altijd heel erg veel haast lijkt te hebben.

Ik vind mensen tegenwoordig toch een kort lontje hebben en helemaal niet meer zo sociaal.

Bellen aan de kassa doe ik ook nooit. Sterker nog mijn man belde me laatst toen ik in de rij stond, toen heb ik ook gezegd; “schat ik ga hangen, want ik sta in de rij bij de kassa, bel me straks maar terug.”

Maar gisteren werd ie helemaal mooi… Mijn moeder en ik staan in de rij gaat de telefoon van de kassière… geen goedemiddag, geen excuses helemaal niks. Dan krijgen ze ook geen beleefd woord van mij.

Ik vind mezelf best wel een sociaal mens. Ik houd altijd rekening met andere mensen, laat ook regelmatig mensen voor in de rij. Ik heb ook nooit echt haast, want ik probeer overal mijn tijd voor te nemen.

Daarom denk ik ook dat ik gewoon niet echt een stadsmens ben (zegt zij die in Amsterdam is geboren en opgegroeid) :wink:

Oh, afgelopen weekend nog zo boos over gemaakt, maar toch maar niets gezegd…

We zijn in een dierentuin en daar is dochterlief het helemaal zat, dus blijft huilen. Toch laat ik een kinderwagen voor, want die staat al een hele tijd te wachten tot ze tussen kan voegen.

Staat er een man achter me… ‘sommige kutten denken ook dat ze alles kunnen maken en dan hebben ze ook nog een krijsend kind’ :evil:

Was zoooooo kwaad, vroeg me echt af of hij zo’n haast had dat hij niet die 2 seconden even kon wachten en dat taalgebruik :twisted: ik heb er zo’n hekel aan he… dat vond ik nog het ergste… maar toch mn mond gehouden, want ik ben zo bang dat ik anders bonje krijg en met twee kinderen mee heb ik daar dan geen zin in :snooty:

Jeetje wat een taal niet dat ik een engel ben in mijn taalgebruik hoor :oops: Maar deze kerel had echt wel wat van mij te horen gehad en dan echt niet netjes.

@esmie wrote:

Jeetje wat een taal niet dat ik een engel ben in mijn taalgebruik hoor :oops: Maar deze kerel had echt wel wat van mij te horen gehad en dan echt niet netjes.

Nou ik ben zeker weten geen engel in mijn taalgebruik (een meisje kan je wel uit de vis halen, maar het viswijf blijft ergens diep van binnen altijd aanwezig), en deze meneer had dus zeker wel wat te horen gekregen, wat nou kutten :x.

Deze meneer zal er wel een hele tijd geen een gezien hebben, en daarom zo gefrustreerd zijn geraakt, en dat had ik hem echt gezegd ook, die was zeker weten met een rood hoofd de rij uitgelopen :angel:

@santos_05 wrote:

Staat er een man achter me… ‘sommige kutten denken ook dat ze alles kunnen maken en dan hebben ze ook nog een krijsend kind’ :evil:

Ja en dan heb je ook nog eikels die lopen te lullen :wall: .

@mamaMarije wrote:

@santos_05 wrote:

En dat had ik hem ook eens gezegd :mrgreen:

Behalve in rijen bij kassas Ed. Zijn er in het verkeer ook een hoop mensen die altijd maar haast hebben (terwijl ze in hun auto zitten) en niett eens de moeite nemen om te stoppen bij een zebrapad.

Het valt me zelfs op dat mensen door hun haast de verkeersregels aan hun laars lappen en een gevaar zijn voor fietsers en voetgangers.

Ik ging dus vanmorgen j. Ophalen va schoo. Was met de fiets. Komt er voor mij van links een auto aan waarvan de automobilisge een vrouw was van een jaar of 60. Ik stop, omdat ze best wel hard reed en niet de indruk kreeg dat mevrouw zou stoppen. En dat deed ze dus ook niet…zo iemand mogen ze van mij van de weg halen :hand:

@aapie wrote:

@mamaMarije wrote:
@santos_05 wrote:

Behalve in rijen bij kassas Ed. Zijn er in het verkeer ook een hoop mensen die altijd maar haast hebben (terwijl ze in hun auto zitten) en niett eens de moeite nemen om te stoppen bij een zebrapad.

Het valt me zelfs op dat mensen door hun haast de verkeersregels aan hun laars lappen en een gevaar zijn voor fietsers en voetgangers.

Ik ging dus vanmorgen j. Ophalen va schoo. Was met de fiets. Komt er voor mij van links een auto aan waarvan de automobilisge een vrouw was van een jaar of 60. Ik stop, omdat ze best wel hard reed en niet de indruk kreeg dat mevrouw zou stoppen. En dat deed ze dus ook niet…zo iemand mogen ze van mij van de weg halen :hand:

Goh, woon jij in Den Haag of zo :mrgreen:

Verkeersregels? Wat zijn dat? Zelfs hier met groen licht oversteekt moet je nog uitkijken dat je niet van je sokken gereden wordt :wall:

@~Melanie~ wrote:

@aapie wrote:
@mamaMarije wrote:
@santos_05 wrote:

Goh, woon jij in Den Haag of zo :mrgreen:

Verkeersregels? Wat zijn dat? Zelfs hier met groen licht oversteekt moet je nog uitkijken dat je niet van je sokken gereden wordt :wall:

en das toch gek hè, want als je een km verder in Rijswijk komt, heb je dat dus echt vele malen minder.

Hier maken we enkel ruzie met bejaarde in scootmobiels die denken dat de Bogaard de TT van Assen is :wall: