Ik vond je nog vrij netjes hoor , allemachtig, van mij had ze een ander soort snauw gekregen.
Ja, maar als je met een kind bent die als kan horen en jouw gedrag kan kopieeren, dan is inhouden toch een pre…anders had ik er ook zeker een snauw gegeven hoor, en hard genoeg zodat anderen het het zouden horen
Tja, maar aan de andere kant…biedt je mensen nog wel eens aan om voor te gaan als ze weinig boodschappen hebben, of oud zijn? :think:
Neemt niet weg dat voordringen gewoonweg niet hoort, hoor.
Ik wel.
Ik doe vaak eens per week boodschappen en heb dan een volle kar. Als ik nog moet uitladen, laat ik mensen met veel minder spullen altijd voor. Voordat ik alles op de band heb, kunnen er al 3 mensen afrekenen.
Dat doe ik ook, maar je ziet al aan de mensen of ze eigenlijk zelf willen gaan vragen en dan doe ik het dus niet Maar laatst was er ook een man die achter me stond, toen ging hij er naast staan en de vrouw voor me zegt: gaat u maar voor. En ik had echt zoiets van PARDON?! Ik heb niks gezegd, maar die bejaarden die altijd maar denken dat ze voorrang hebben :twisted: (maar dat is niet alleen met in de rij staan, maar ook de voorrang die ze denken te hebben met hun scootmobiel, in de bus, enz. Maar dat is een andere discussie :))
Ik vond je nog vrij netjes hoor , allemachtig, van mij had ze een ander soort snauw gekregen.
Ja, maar als je met een kind bent die als kan horen en jouw gedrag kan kopieeren, dan is inhouden toch een pre…anders had ik er ook zeker een snauw gegeven hoor, en hard genoeg zodat anderen het het zouden horen
Misschien, maar hij moet toch ook leren dat je je niet aan de kant laat zetten en er zeker wat van mag zeggen als mensen voordringen.
Maar het was zeer zeker niet netjes van deze vrouw.
Merk je trouwens steeds vaker, het is altijd maar ikke ikke ikke tegenwoordig, niemand denkt meer om een ander.
Ja, maat dat moet dan wel op een beleefde en nette manier gebeuren. Een snauw is niet netjes en kan in sommige gevallen voor conflicten zorgen en ik denk dat je dat in het bij:-) in van je kind wil mijden
Ik ben trouwens ook iemand die in de supermarkt iemand met minder boodschappen dan ik voor laat gaan. Een stukje geduld hebben is erg belangrijk, en als je haast hebt moet je geen boodschappen doen
Ja, maat dat moet dan wel op een beleefde en nette manier gebeuren. Een snauw is niet netjes en kan in sommige gevallen voor conflicten zorgen en ik denk dat je dat in het bij:-) in van je kind wil mijden
Ik ben trouwens ook iemand die in de supermarkt iemand met minder boodschappen dan ik voor laat gaan. Een stukje geduld hebben is erg belangrijk, en als je haast hebt moet je geen boodschappen doen
Oke, ik had een ander soort opmerking gemaakt
Ja dat doe ik ook wel als ik heel veel heb, maar mensen doen het nooit terug als ik met 1 ding in mijn hand sta :evil:
Ben ik het niet mee eens, je kunt naderhand nog altijd aan je kind uitleggen dat snauwen niet ok is, maar voordringen ook zeker niet. En dan vertellen hoe je het anders had kunnen doen.
Ik heb wel eens gehad, met een paar boodschapjes dat ik voor mocht, en dat heb ik afgewezen. Ik had geen haast en idd alle tijd. Heb gezegd dat het heel aardig was, maar ik gewoon mijn beurt bleef afwachten. Iedereeen staat daar voor 1 doel, en wie ben ik om voor te gaan als ik geen haast heb?
Ben ik het niet mee eens, je kunt naderhand nog altijd aan je kind uitleggen dat snauwen niet ok is, maar voordringen ook zeker niet. En dan vertellen hoe je het anders had kunnen doen.
Zie mijn openingspost. Ik heb haar gezegd op een nette manier dat ze aan het voorpiepen was. Daarop kreeg ik een grote mond.
Ik wil een voorbeeld functie voor mijn kinderen zijn. Dan ga ik niet in zijn bijzijn terug snauwen. Ook al kun je naderhand uitleggen dat snauwen niet correct is. Kinderen pakken hoe dan ook snel iets op.
Zie mijn openingspost. Ik heb haar gezegd op een nette manier dat ze aan het voorpiepen was. Daarop kreeg ik een grote mond.
Ik wil een voorbeeld functie voor mijn kinderen zijn. Dan ga ik niet in zijn bijzijn terug snauwen. Ook al kun je naderhand uitleggen dat snauwen niet correct is. Kinderen pakken hoe dan ook snel iets op.
Snap ik, maar soms vloept er wel eens iets uit, en ook ik ben soms sneller met mijn mond dan mijn gedachten om het netjes te willen doen. Ook die grote mond terug van die mevrouw zou ik achteraf proberen uit te leggen dat dat niet netjes is. Mijn kids snappen het gelukkig wel, dat ik ook mijn foutjes heb, en ook mijn excuses aan ze aan bied. Ik weet niet hoe ik op dat moment gereageerd zou hebben. Maar zij was gewoon niet netjes.
Ik heb 2 jaar bij een bakkerij gewerkt. Het waren vooral de ouderen die ongegeneerd voordringen En zo brutaal ook! Ik hield zelf goed bij wie er eerst bij de toonbank stond, dus vaak zei ik dan ‘sorry, die mevr. was voor u’ Nou als blikken konden doden… :roll:
Heb hier wel eens een discussie gehad met een vrouw met een rollator.
(Ik gokte haar begin 60)
Zij vond dat ze meteen de beurt mocht zijn omdat ze met zo’n ding liep. Dus ik zo: maar misschien mankeren wij ook wel wat maar zie je dat niet.
En heb dr mooi laten wachten, kom nou.
het is vast heel politiek a-correct, maar ik had laatst in de efteling zoiets: er stond een enorme rij bij jonas en de walvis of weet ik veel hoe die nieuwe achtbaan heet. Komt er opeens een vrouw in rolstoel, stik chagrijnige mensen erbij. Dat iedereen plaatst moest maken voor ze, want zij moesten gewoon naar voren kunnen ipv zoals de rest 2 uur wachten in de rij. Mag ik daar mijn vraagtekens bij zetten? Waarom hoeven zij niet te wachten? Waarom moeten zij, ook nog met een enorm vervelend gezicht want waarom springt niet iedereen aan de kant als de rolstoel al aan horen komen, door zo'n drukke rij van meters en meters en meters met die rolstoel? Als er iets met de vrouw in kwestie was dat ze niet uren in de rij kon staan (net als ik, ik ben halverwege omgekeerd aangezien mijn baby honger scheen te hebben), dan regel je dat maar met het park dat je via een geheime ingang naar binnen mag.
Het zijn tegenwoordig meer dingen waar de ouderen brutaal in worden.
Voordringen, tjah daar zeg ik ook wel wat van (soms normaal, maar meestal sarcastisch), maar weet niet wat ik zou doen als ik een brutale mond zou terug krijgen.
Voorlaten doe ik meestal ook, maar zoals Sennapen zei, word het nooit andersom gedaan.
Laatst was mijn neefje van 7 jaar gevallen met de fiets en toen had een oude wielrenner tegen mijn neefje gezegd: Lul, pas op :evil: Pff vind dat ook zo onbeschoft. Vooral omdat een oudere meneer was. En wij ze maar leren dat ze niet mogen schelden :?
Tja, maar aan de andere kant…biedt je mensen nog wel eens aan om voor te gaan als ze weinig boodschappen hebben, of oud zijn? :think:
Neemt niet weg dat voordringen gewoonweg niet hoort, hoor.
Ja absoluut ! Vind ik wel zo netjes. Als ik met veel boodschappen er sta en een ander 1 of 2 dingetjes heeft dan laat ik die voor.
Het voorpiepen heb ik ene hekel aan , maar zeg er vaak weinig van, soms een opmerking of zoals eerder vernoemd hier : Ow heeft u haast? Mag best even voor , heb alle tijd.
Ach ja druk me er om maken ook zonde tijd, maar ergerlijk zeker wel.