de volwassenen van tegenwoordig

Gisteren was ik met mijn zoon naar de musical droomvlucht in het efteling theater. We stonden in de rij om wat te eten en te drinken te halen (net als vele anderen). Ik heb altijd geleerd netjes in de rij te gaan staan en op je beurt te wachten. Nu stond ik in een vrij rare rij waarbij er diverse mensen van links aanschoven.

Komt er er een vrouw naast me staan van een jaar of veertig. Ze ziet mij met mijn zoon staan, ziet mijn beginnende zwangere buikje en begint zichzelf naar voren te duwen. Het schiet haar nauwelijks wat op want uiteindelijk staan we tegelijk vooraan. En dan, mevrouw werpt zich voor me en doet haar bestelling :? Ik kijk haar alleen maar aan, krijg een vuile blik toegeworpenen als ik dan zeg dat het netter van haar was geweest om netjes op haar buurt te wachten omdat ze duidelijk aan het voorpiepen is krijg ik een grote mond en wordt er gezegd dat ik me niet moet aanstellen :shock:

Ik heb een diepe zucht geslaakt en het gelaten voor wat het was…maar man o man, volwassenen worden steeds brutaler.

Of ben ik nu onredelijk?

Oudere mensen kunnen er idd wat van…

Slaat nergens op…

Kijk maar bij eens supermarkt,

sta je lang in de rij, gaat er een kassa bij,

hoe snel ze dan wel niet met die karretjes rennen… :naughty:

ben het met je eens, dit valt mij ook wel eens op bv in de rij bij de kasse mag ik even voor heb niet zo veel nou dan zeg ik gewoon van nou ik moet ook wachten en heb mn kinderen bij me die ook graag na huis willen en dan staan ze te kijken :lol:

OOh ergelijk he zulke mensen. Jij bent zeker niet onredelijk.

Ik had net zo gereageert mischien anders als ik alleen daar had gestaan zonder zoon :oops:

Volwassen/ouderen vind ik vaak nog erger dan de jongeren waar iedereen altijd over valt.

Jaren in een winkel gewerkt, en als je 't hebt over grote mond, voordringen en denken dat je alles kan zeggen en doen, zijn t 8 vd 10x ouderen.

Zeker het voordringen :silenced: vreselijk! heb toen ook wel es tegen een dame gezegd “mevrouw,sluit ook u even achteraan de rij aan, ook ouderen moeten op hun beurt wachten” (mensje piepte zich er altijd tussen…) daarna heeft ze altijd keurig op dr beurt gewacht…

Ik kan me daar ook zo aan ergeren, even wachten is zo moeilijk tegenwoordig blijkbaar.

In de winkels moet ik er vaak wel om lachen al die mensen die naar de lege kassa rennen, en vervolgens daar in de rij komen te staan :roll: . Ik blijf dan meestal rustig in de rij staan, die dan vaak zo snel leeg loopt dat ik nog eerder aan de beurt ben dan die mensen die alle moeite doen om voor te piepen, bij de extra kassa 8) (die vaak nog aangemeld moet worden enzo)

Ik ken het, en meestal laat ik het maar vind ik het niet de moeite waard.

Heel sarcastisch zeggen,“oh u heeft haast en u zou graag voor willen, gaat u gang hoor mr/mevr, ik heb allllllllllllllllluh tijd”.

Oeh maar soms hè, dan doen ze het erom, dan ruiken ze dat je niet lekker in je vel zit.

Ik heb nogal een behoorlijk postuur, dus dan kunnen we kijken wie er harder kan duwen :angel:

Dat laatste enkel als er geen kinderen bij zijn, dat spreekt voor zich.

gelukkig lossen mijn kinderen dit soort dingen vaak voor mij op door net iets te hard te roepen ‘ooooh dat mag toch helemaal niet mama!’.

En dan poeslief antwoorden: nee heb je helemaal gelijk in hoor, is echt niet netjes, maar sommige mensen trekken zich daar weinig van aan :angel: .

Enige situatie waarin ik niet poeslief blijf met dramgedrag is bij de oversteek.

Tja, maar aan de andere kant…biedt je mensen nog wel eens aan om voor te gaan als ze weinig boodschappen hebben, of oud zijn? :think:

Neemt niet weg dat voordringen gewoonweg niet hoort, hoor.

Als ik zonder kind was geweest had ik idd anders gereageerd en mw nog meer op dr plaats gezet.

Waarom worden volwassrnrn/ouderen steeds brutaler? Misschien omdat de jeugd ook bruraler wordt?

Ik vind zoiets dus ook bloed irritant.

Vaak heb je het al snel in de gaten, dan zie je dat geschuifel langs je, steeds iets dichterbij proberen te komen.

Kijk, ik lig er verder niet wakker van hoor (zou er ook niet snel een topic over openen :wink: ) of laat het mijn dag verpesten.

Maar op zo’n moment denk ik wel ‘Heb je d’r weer één…’ :?

Ik toon ook altijd mijn sarcatische ik.

‘Kijk Robin, dát is nu voorkruipen, onbeleefd hé?’

‘Nou, ik wacht nog wel een paar minuten langer hoor’

‘Ik weet niet of je het merkt hoor, maar ik was eerst’

En toevallig de laatste keer bij de bakker, toen begon die mevrouw ineens te bestellen en toen heb ik haar gewoon afgekapt. ‘Sorry, maar ik was eerder’, en begon te bestellen.

Vroeger liet ik het me vaak gebeuren, alles onder het mom van beleefd zijn, maar daar heb ik nu echt poep aan.

Ik laat wel eens mensen voor,

(als ze er niet om vragen, of zelf al doen :angel: )

of ouders waarvan je al ziet, met huilende kids,

en zwetend van ik wil asp weg uit deze winkel)

@Elka wrote:

Tja, maar aan de andere kant…biedt je mensen nog wel eens aan om voor te gaan als ze weinig boodschappen hebben, of oud zijn? :think:

Neemt niet weg dat voordringen gewoonweg niet hoort, hoor.

Ik wel.

Ik doe vaak eens per week boodschappen en heb dan een volle kar. Als ik nog moet uitladen, laat ik mensen met veel minder spullen altijd voor. Voordat ik alles op de band heb, kunnen er al 3 mensen afrekenen.

Hier gelukkig nooit last van.

ja hoor, als ik met mijn weekendboodschappen in de rij sta en iemand schuift aan met een brood en een pakje boter… bied ik ze zelf aan om voor te gaan.

Of als ik alleen ben (wat zelden voorkomt) en ik iemand met een duidelijk zwaar vermoeid kindje op sleeptouw, hoogzwangere vrouw die niet zo lekker meer op d’r benen lijkt te staan etc etc.

Dat vind ik ook niet meer dan normaal.

En als iemand het netjes vraagt ‘goh ik heb alleen dit, zou ik even voor mogen’ kan het vaak ook wel.

Heb alleen 1x gehad dat het meegedeeld werd ‘ik mag zeker wel voor he’ eh nee :oops: .

Gelukkig gebeurt het hier niet vaak, want als dit soort dingen met dagelijks dan wel wekelijks zouden gebeuren zou ik ernstig gaan twijfelen aan de mensheid :shifty: .

En voor wat betreft ‘de jeugds van tegenwoordig’ … dit riepen ze in de oudheid ook al. Zurigheid komt met de jaren zullen we maar denken :wink: .

@aapie wrote:

Knip

Komt er er een vrouw naast me staan van een jaar of veertig.

@Gab wrote:

Oudere mensen kunnen er idd wat van...

:think: :think: ...is 40 al oud tegenwoordig? :mrgreen: :mrgreen:

@Ruud wrote:

@aapie wrote:
Knip

@Gab wrote:

ben jij al pensionado? :angel:

Echt vervelend is dat.

Heb hier wel eens een discussie gehad met een vrouw met een rollator.

(Ik gokte haar begin 60)

Zij vond dat ze meteen de beurt mocht zijn omdat ze met zo’n ding liep. Dus ik zo: maar misschien mankeren wij ook wel wat maar zie je dat niet.

En heb dr mooi laten wachten, kom nou.

Maar aapie: toch gegaan? Heb je geen spijt achteraf?

Ik vond je nog vrij netjes hoor , allemachtig, van mij had ze een ander soort snauw gekregen. :hand:

@mamaMarije wrote:

@Ruud wrote:
@aapie wrote:
Knip

@Gab wrote:

ben jij al pensionado? :angel:

Je bent zo oud als dat je je voelt :P

@mutsie...ja ben blij toch gegaan te zijn. J. Heeft zich vermaakt :mrgreen: