de volwassenen van tegenwoordig

Ik merk het in het verkeer met name als ik naast mijn man zit in de auto.

rechts inhalen, mensen afsnijden e.d.

En wat ik bij ons bij het kruispunt veel te vaak zie is dat mensen gewoon vol door rood licht rijden, wanneer afslaand verkeer al halverwege de bocht is ofzo. Doodeng als je dan met je kids achterin in de auto zit hoor.

Ik ben wat dat betreft misschien wel blij dat ik geen rijbewijs heb. :lol:

Hier (Almere) zijn de fietspaden gescheiden van de wegen en ik vind dat eigenlijk wel heel prettig en ook veel veiliger.

Bovendien ben ik sneller op de fiets. :smiley:

@mamma van sharondenise wrote:

@~Melanie~ wrote:
@aapie wrote:
@mamaMarije wrote:
@santos_05 wrote:
Staat er een man achter me… ‘sommige kutten denken ook dat ze alles kunnen maken en dan hebben ze ook nog een krijsend kind’ :evil:

Ja en dan heb je ook nog eikels die lopen te lullen :wall: .

En dat had ik hem ook eens gezegd :mrgreen:

Behalve in rijen bij kassas Ed. Zijn er in het verkeer ook een hoop mensen die altijd maar haast hebben (terwijl ze in hun auto zitten) en niett eens de moeite nemen om te stoppen bij een zebrapad.

Het valt me zelfs op dat mensen door hun haast de verkeersregels aan hun laars lappen en een gevaar zijn voor fietsers en voetgangers.

Ik ging dus vanmorgen j. Ophalen va schoo. Was met de fiets. Komt er voor mij van links een auto aan waarvan de automobilisge een vrouw was van een jaar of 60. Ik stop, omdat ze best wel hard reed en niet de indruk kreeg dat mevrouw zou stoppen. En dat deed ze dus ook niet…zo iemand mogen ze van mij van de weg halen :hand:

Goh, woon jij in Den Haag of zo :mrgreen:

Verkeersregels? Wat zijn dat? Zelfs hier met groen licht oversteekt moet je nog uitkijken dat je niet van je sokken gereden wordt :wall:

en das toch gek hè, want als je een km verder in Rijswijk komt, heb je dat dus echt vele malen minder.

Hier maken we enkel ruzie met bejaarde in scootmobiels die denken dat de Bogaard de TT van Assen is :wall:

Dat valt je tegen in rijswijk hoor, ze hebben mijn fietskar (met baby erin) een keer bijna van de sokken gekeken omdat ze niet verderkeken dan de fiets die ervoor reed. En de kruising bij de boogaard moet je altijd uitkijken voor je de kinderwagen naar voren duwt omdat ze vaak gewoon door rood blijven crossen.

Aan de andere kant zie ik ook continu voetgangers door het rode licht rennen om een sprintje te trekken voor bus of tram, waardoor auto’s keihard op de rem moeten. Het is daar gewoon geen fijn verkeer voor alle kanten.

@Mouse! wrote:

@mamma van sharondenise wrote:
@~Melanie~ wrote:
@aapie wrote:
@mamaMarije wrote:
@santos_05 wrote:
Staat er een man achter me… ‘sommige kutten denken ook dat ze alles kunnen maken en dan hebben ze ook nog een krijsend kind’ :evil:

En dat had ik hem ook eens gezegd :mrgreen:

Behalve in rijen bij kassas Ed. Zijn er in het verkeer ook een hoop mensen die altijd maar haast hebben (terwijl ze in hun auto zitten) en niett eens de moeite nemen om te stoppen bij een zebrapad.

Het valt me zelfs op dat mensen door hun haast de verkeersregels aan hun laars lappen en een gevaar zijn voor fietsers en voetgangers.

Ik ging dus vanmorgen j. Ophalen va schoo. Was met de fiets. Komt er voor mij van links een auto aan waarvan de automobilisge een vrouw was van een jaar of 60. Ik stop, omdat ze best wel hard reed en niet de indruk kreeg dat mevrouw zou stoppen. En dat deed ze dus ook niet…zo iemand mogen ze van mij van de weg halen :hand:

Goh, woon jij in Den Haag of zo :mrgreen:

Verkeersregels? Wat zijn dat? Zelfs hier met groen licht oversteekt moet je nog uitkijken dat je niet van je sokken gereden wordt :wall:

en das toch gek hè, want als je een km verder in Rijswijk komt, heb je dat dus echt vele malen minder.

Hier maken we enkel ruzie met bejaarde in scootmobiels die denken dat de Bogaard de TT van Assen is :wall:

Dat valt je tegen in rijswijk hoor, ze hebben mijn fietskar (met baby erin) een keer bijna van de sokken gekeken omdat ze niet verderkeken dan de fiets die ervoor reed. En de kruising bij de boogaard moet je altijd uitkijken voor je de kinderwagen naar voren duwt omdat ze vaak gewoon door rood blijven crossen.

Aan de andere kant zie ik ook continu voetgangers door het rode licht rennen om een sprintje te trekken voor bus of tram, waardoor auto’s keihard op de rem moeten. Het is daar gewoon geen fijn verkeer voor alle kanten.

Tuurlijk houd je dat maar het is écht vele malen veiliger in Rijswijk, mijn kids gaan daar naar school en ik haal al mijn boodschappen in Rijswijk en je ziet het meteen.

Hier op het Lorentzplein in Den Haag ben je je leven gewoon niet zeker als je ziet hoeveel idioten gewoon standaard door rood rijden en schelden als jij niet snel genoeg opzij springt :evil:

(maar ik ben bevooroordeeld, als ik de kans krijg verhuis ik ook naar Rijswijk, het is heel stom maar zodra je aan het einde van mijn straat de stadsgrens overgaat tref je een héle andere mentaliteit)

Hihi ja, ik ken het lorenzplein. We woonden daar tot voor kort vlakbij en ik heb er 2,5 jaar mn boodschappen gedaan. Die stoplichten daar zijn meer richtlijnen dan regels. :?

@mamaMarije wrote:

@santos_05 wrote:

Meer een lul die loopt te eikelen :silenced: Wat een asociale *** zeg!!! :sick:

Voordringen is idd erg irritant. Ik heb wel eens een grote mond gehad van een vrouw die vond dat ik aan het voordringen was. Ik zag toen 2 kassa’s en 1 rij. Dus ik sloot naïef aan bij de 2e kassa zonder rij. Het was heel onbewust en ik bood excuses aan, maar dat mens begon echt te schelden. Toen was ik zelf ook wel over de zeik :wink: ! Ik had het gewoon niet in de gaten…