De stoppers van mei 2005 (deel 2)

Bedankt Janine, was een spannende aflevering. Wel irritant dat wordt vervolgd.



Dit weekend hebben we druk geklust. Had gisteren mijn eisprong (volgens de ovulatietest) bovendien was vanochtend mijn temperatuur hoger dan dat ie de rest van mijn cyclus is geweest. Dus… afwachten maar weer. We hebben in ieder geval ons best gedaan.



En garfield, weet je al iets.

Mosje

spannend nu weer he? Jij bent dus aan het temperaturen en gebruikt inmiddels ovulatie testen. En bevalt dat? Heb je het idee dat het je wat oplevert of geeft het ook wel weer meer druk? Ben je hier al lang mee bezig? Wat een vragen he? Maar ja ik denk daar ook over na en weet nog niet wat ik er mee wil dus daarom graag ervaringen. OOk van de andere meiden als die er zijn natuurlijk!



Garfield

Voor jou is het ook weer spannend want volgens je banner is het nog een paar dagen en dan is het erop of eronder. Al signalen voor het een of het andere? Hoe ben je er onder?



Janine

bedankt voor de banner tip, ik zal em binnenkort toch maar eens gaan aanmaken want vind ik toch wel leuk en handig. alleen moet ik kijken hoeveel dagen ik mijn cyclus laat duren want dat verschilt dus wel wat. Maar voor jou is het helemaal vervelend wanneer je niet weet hoe lang je cyclus nu is… :think:

Hai Linkie,



Ik ben echt super blij dat ik de testen ben gaan gebruiken. Ik dacht eerst dat het niets zou worden maar precies op de 14e dag van mijn cyclus testte ik positief (in ieder geval één positieve test), dat was zaterdag. Zondagochtend heb ik nog een keer getest (nog steeds positief) en hebben we dus geklust en volgens mij heb ik mijn eisprong zondagavond licht gevoeld. Dus voor de zekerheid maandagochtend nog een keer geklust en nu maar afwachten.

Ik had wel een idee wanneer mijn eisprong was maar ik wist het nooit echt zeker, en nu wel. Bovendien is mijn temperatuur maandagochtend licht omhoog gegaan, dus helemaal volgens het boekje.



Ik ben echt super enthousiast erover, maar ja dat is per persoon verschillend.



De echte klusperiode is nu wel korter (vind hubbie jammer) want vroeger gingen we nog wel een weekje flink door. Nu doen we het weer wat rustiger aan.



Nou weer een heel verhaal, maar ik zou zeggen probeer die testen zelf een keer. Ik heb ze via internet gekocht, volgens mij 15 stuks van 25 euro of zo.

Hoi meiden,



Ik gebruik ook ov. testen (via http://www.L10.nl) en ben ook erg tevreden. Zo kun je mooi je cyclus in de gaten houden en weet je wanneer je ongesteld zou moeten worden. Het klopt steeds tot op de dag. Deze ronde had ik - dacht ik - een positieve test, want de dag erna was de streep lichter, maar de dag dáárna juist weer donkerder. Ik ga nu dus voor de zekerheid uit van een marge van een paar dagen.

Ik voel verder niets bijzonders. Alleen van die steken die je met de eisprong ook voelt, hoewel dat nu alweer een stuk minder is.



Groetjes Garfield

even uitproberen of mijn banner nu hieronder komt staan!



en meiden bedankt voor jullie ervaringen ik zal eens even op die site kijken!

we zitten als het goed is nu in onze klusdagen dus voor deze maand heeft het geen zin meer…maar wie weet voor de volgende maand (hoop ik niet natuurlijk) :wink:



garfield: het verhaal over je positieve test, is dat over de ov test of over een zwangerschapstest? ik hoop het laatste want dat zou een goed teken zijn! let me know :smiley:

He Linkie,



Nee hoor, ik bedoelde een positieve ov. test, ha ha!!



Groetjes Garfield

garfield maar ik hoop natuurlijk nog steeds dat het straks ook een positieve zwangerschapstest is!! ik zal voor je :thumbup:

niemand actief de afgelopen dagen ? :frowning:



garfield: ik ben heel benieuwd hoe t met je is en of je al wat weet?



en ook voor de andere meiden hoe gaat ie???



fijn weekend alvast!

Hoi Linkie,



Ik had het een beetje druk afgelopen week en nu heb ik eventjes tijd. Ik ga zo uit eten met een oud-collegaatje dus dat wordt gezellig :dance:

Hier nog geen :evil: :evil: maar wel nog steeds van die steken in mijn zij. Hopelijk is er niks met mijn nieren aan de hand want dat had ik een paar jaar geleden ook en toen had ik eerst nierbekkeninfectie aan de ene kant en daarna nierontsteking aan de andere kant.

En da’s niet fijn :naughty:

Als het niet te laat wordt, kom ik vanavond nog wel even posten…

Anders: PRETTIG WEEKEND!



Groetjes Garfield

hai garfield

leuk dat je meteen gereageerd hebt. Het wordt nu wel heel spannend of niet? wat denk je zelf? Met die steken? Ik hoop niet dat het betekend dat je weer iets met je nieren hebt…maar…



wij hebben de afgelopen dagen flink geklust en nu maar hopen dat het deze maand voor ons ook een keertje raak is. Een vriendin van mij is net zwanger en het zou wel heel leuk zijn wanneer we samen zwanger zouden zijn, maar ja dat heb je niet in de hand he? helaas!

Hai hai



Garfield, spannend hoor! En hopelijk hebben die steken in je zij geen verband met je nieren. Ik hoop voor je dat de :twisted: :twisted: wegblijven!!



Fijn weekend!



liefs, Janine

Hoi meiden,



Vanochtend weer het gevoel dat ik ongesteld zou worden, maar het heeft nog niet doorgezet.

Tja, en dan krijg ik stiekem weer hoop natuurlijk…

We gaan straks naar mijn ouders en we blijven daar ook eten, dus lekker even iets anders om me mee bezig te houden!

We zouden gaan gourmetten en ik moet nu dus hard op zoek naar ons gourmetstel :think:



Groetjes Garfield

Garfield ik blijf voor je :thumbup: en :pray: !

probeer wel lekker allemaal dingen te ondernemen zodat je er niets steeds aan hoeft te denken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan he?

ik heb het idee dat ik nu mijn borsten alweer wat voel tintelen terwijl mijn ei net geweest moet zijn. ik probeer er niet te veel aan te denken en waarde aan te hechten want vorige maand was het ook zo (toen was ik een week overtijd toen toch weer :twisted: ) dus ja…zegt niets…weer afwachten de komende weken…

Hoi Linkie,



Ik ben er nu gelukkig ook wel iets rustiger onder. Mijn vriend vindt helemaal dat ik niet moet zeuren omdat dit feitelijk pas onze derde ronde is. Maarja, als vrouw zijnde is dat denk ik toch gewoon anders…



xx Garfield

het gebeurt ten slotte wel allemaal in ons lichaam en je wilt daar gewoon vertrouwen in hebben.

bovendien wanneer je eenmaal besloten hebt om aan kinderen te beginnen wil je natuurlijk ook wel zo snel mogelijk zwanger zijn, toch? dan is iedere maand weer een maand te lang!

Inderdaad!



Gisteren even wat verwarring, ik dacht dat ik ongesteld was, maar dat bleek dus niet zo te zijn (beetje raar verhaal, maar daar komt het op neer). Nog steeds afwachten dus…

Mijn cyclus was de vorige keer 35 dagen en de keer ervor 34 dagen. Ik zit nu op 37 dagen, dus er wordt wel steeds stiekem een dag bijgesmokkeld zo :naughty:

Nou, wij gaan een dagje weg en ik moet nog even iets aan mijn haar doen, dus ik ga maar weer!!



Groetjes Garfield

o, o, o wat spannend!!!



heb je voor jezelf aan in het hoofd wanneer je een test wil gaan doen?



en nog geen signalen behalve de steken in je zij?



veel plezier vandaag, lekker even weg! is goed voor de afleiding!

Hoi Linkie,



Ik heb vanochtend getest. Had mezelf natuurlijk een beetje gek lopen maken, maar helaas… hij was negatief. Ook nog niet ongesteld, dus ik weet het even niet meer.

Normaal blijft de fase tussen je eisprong en je menstruatie normaal even lang, dus ik verwacht dan toch wel vandaag of morgen iets!!

Ik wil altijd graag duidelijkheid, dus hopelijk houd ik het even vol om niet te testen. Als ik voor die tijd nog niet ongesteld ben, ga ik donderdag weer testen… dan ben ik jarig!



Wanneer wordt het bij jou weer spannend, over een week ofzo toch?!



Groetjes Garfield

oooh…wat jammer dat je test nog niet positief is, maar zo lang je nog niet ongesteld bent ligt alles nog open! ik blijf voor je :thumbup:

Ik herken je onzekerheid en spanning, ik zat vorige maand in dezelfde situatie en omdat je zo graag wil, wil je graag snel zekerheid. Ik hou ook niet van die fratsen…gewoon duidelijk wel of niet zwanger en niet van die vage periodes waarin je zweeft tussen hoop en vrees. Het ene moment denk je dan: het is zo…en het volgende moment ben je weer overtuigd dat je gewoon ongesteld wordt. Vervelend dat je lichaam je zo lang in spanning houdt!!! hou me in ieder geval op de hoogte en het kan zijn dat je nog niet voldoende hcg hormoon in je lichaam hebt. Maar aan de andere kant kun je misschien maar beter van het slechtste uitgaan dan valt het misschien erg mee, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik uit ervaring.

voor mij is het nog een zo’n anderhalve week wachten dus voorlopig weet ik nog niets.



vandaag net weer te horen gekregen dat een collega zwanger is van de tweede, tja thats life. Toch deed het me niet heel veel gelukkig. Had het ook wel verwacht.



groetjes Linkie



in ieder geval: TOI TOI TOI

Hoi Linkie,



Dat is een positieve benadering zeg, dat de test nog niet positief is, ha ha!

Ik hoop dat je gelijk hebt. Anders snap ik er niet zoveel meer van en hebben de ov. testen op deze manier ook niet veel zin. De afgelopen twee keer klopte het eigenlijk precies, dus ik hoopte eigenlijk al dat er nu een beetje regelmaat in mijn cyclus zat. Tot nu toe was het 30-33-41-34-35-??

Ik kan voor mijn gevoel wel weer een paar dagen vooruit zonder te testen. Ik weet ook niet hoe snel dat hormoon evt. gaat als ik gisteren nog een negatieve test had. Donderdag ben ik jarig, dus misschien dat ik het dan niet kan laten. Heb ik mijn eerste cadeau misschien al binnen!!!



Het blijft soms een beetje dubbel hè, als vrouwen om je heen zwanger worden/zijn. Ik heb ook al een paar collega’s voor moeten laten gaan, maar ik heb er nu ook niet zo heel veel moeite meer mee. Mijn vriendin is begin december uitgerekend, dus misschien dat het dan even slikken wordt als ik weer zo’n kleine hum zie… maar ik gun het haar helemaal hoor!

Vanavond weer naar school, dus wederom voldoende afleiding :shock:



Groetjes Garfield