De stoppers van mei 2005 (deel 2)

jeetje wat spannend Mosje!! ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt wat er aan de hand is. maar hoe kan het dat je vermoed dat je baarmoeder niet goed ligt? jij hebt op het werk dus ook nog niet verteld dat je bezig bent om zwanger te raken. ik ook nog niet, maar heb het wel aan vriendinnen verteld, moet toch ergens mijn verhalen, teleurstellingen ed kwijt!



Goh Puk wat vervelend dat je zo’n lange cyclus hebt, dan is het echt lang in spanning zitten iedere ronde! ik merk zelf dat ik de eerste weken van mijn cyclus er minder mee bezig ben dan de laatste weken, wanneer je weet dat je toch niets meer er aan kunt veranderen. Je banner geeft aan dat je 4 dagen over tijd bent maar is dat dan wel zo, of gaat dat ding maar tot 40 dagen? succes met het afwachten in ieder geval.

Garfiel en Puk… spannend hoor!!!





Ik duim voor je!!!



Ik zie ook alleen maar zwangere dames rondlopen of dames met een kinderwagen met echt een pasgeborene erin. Maar ja, dat komt denk omdat ik het ook zo graag wil. Heb ik een maand last van ofzo. :oops:



Liefs Janine

mm Linkie,

Nooit opgevallen, vandaag mn 48e dag… Hoe staat mn banner ervoor???



Vandaag ana een nieuwe functie begonnen in het bedrijf… We spannend hoor, de automatische piloot is geheel weg zeg maar…





Wordt saai, maar niets te melden verder hier. In het weekend nog maar eens testen…



Puk

nou dat ding gaat inderdaad niet verder dan 44 dagen…



Is ook zo uitzonderlijk. hahah :wink:



Puk

mosje

hoe is je onderzoek gegaan? ik ben erg benieuwd…leek me erg spannend, want misschien heb je wel dingen te horen gekregen die je niet wilde horen!!



puk

misschien even een domme vraag maar hoe veel dagen ben je nu overtijd? je had het over een cyclus van 47 dagen, is dat normaal voor jou, want nu zat je op dag 48 dus zou dat betekenen over tijd of zegt dat nog niets.



ik zelf neem nog maar geen banner want je wordt zo met je neus steeds op de feiten gedrukt, dus ik laat het nog even wat het is…misschien verander ik later nog van gedachten…wie weet.



garfield

ook heel veel succes met het afwachten weer deze maand! wie weet…duurt lang he die dagen/weken totdat je wat weet?

Nou vanmorgen dus het onderzoekje gehad. Ging allemaal goed en moet nu twee weekjes wachten op de uitslag. De ha zei wel dat alles er goed uitzag en dat mijn baarmoeder gewoon op de goede hoogte zit.

Ze heeft wel aangegeven dat ook al is de uitslag van het uitstrijkje geheel goed dan kan ik alsnog voor een inwendige echo naar de gyno. Tenminste als ik daar zelf behoefte aan heb. Maar tot nu toe zag het eruit dat alles in orde is, dus dat is weer een opluchting.

Ze zei ook dat er veel vrouwen zoals ik langskomen, dan kijkt ze het een en ander na en stelt de meeste gerust. Blijkt vaak dat ze binnen twee maanden weer terug komen maar dan om te melden dat ze zwanger zijn. Klinkt natuurlijk erg goed!!!



Is wel raar dat je 's morgens daar met je benen wijd ligt en een paar uur later ben je gewoon weer aan het werk.



Ik zag dat er spannende tijden zijn voor zowel Puk als Garfield. Ik ga de komende tijd dus weer :pray: :pray:

Oh ja en linkie: nee ik heb het absoluut niet op mijn werk verteld. Dan heb je kans dat ik gelijk een stuk minder serieus word behandeld of minder wordt ingepland. Er zijn nogal wat slechtere ervaringen bij ons op werk met vrouwen die kinderen hebben.

Ik heb het dus eigenlijk nog tegen niemand verteld dus daarom is dit forum wel lekker. Vind het wel moeilijk hoor want zou het er graag met mijn moeder of een vriendin over hebben maar ja we hebben besloten het een verassing te houden.

Hoi meiden,



Linkie,

De eerste ronde had ik een cyclus van 46 dagen, de tweede van 41 dagen en de derde (nu dus) van 50 dagen. Wel lang dus!!

Gemiddeld: zo’n 45-46 dagen.



Heb het idee (nog niet zeker) dat de duiveltjes er alsnog aankomen…Zo niet dan doe ik zaterdag nog een test…



Liefs,

Puk

zo te lezen is het voor iedereen weer spannend op het moment, dus sterkte en succes in ieder geval!!! ik zelf zit nu in de 2e week na de :evil: , dus we kunnen de komende dagen weer een poging doen om proberen zwanger te raken. ik voel mijn eisprong niet dus voor mij is het gokken omdat mijn cyclus niet helemaal gelijkmatig is. Hij schommelt tussen de 28 en 30 dagen maar heb vorige maand een cyclus van 38 dagen gehad en eerder ook al eens een van 34 dus helemaal zeker weet ik niet hoe mijn cyclus is.



Puk

jou cyclus is erg lang en dat maakt het wachten steeds ook erg lang! ga je morgen nog een test doen? of is de ongesteldheid toch gekomen? ik hoop dat je nog een kans maakt!!!



Mosje

wat fijn dat het onderzoek bij de HA goed is gegaan en dat je wel enigszinds gerust gesteld bent. het blijft toch altijd vervelend om daar met je benen wijd te moeten liggen! maar ja het is voor een goed doel he?

ben je er al over uit of je een inwendige echo wilt?

maar hoe komt het dat je denkt dat misschien iets afwijkend is met je baarmoeder?

ik zelf denk ook wel eens je kunt wel een jaar proberen en dan pas na de HA gaan maar als er toch wat mis is, kun je dat beter eerder weten want dan is dat jaar ook niet voor niks, maar ja helaas werkt het niet zo en willen ze toch dat je eerst een jaar probeert voordat je langskomt. Hoe kwam dat bij jou zo?

succes in ieder geval weer met het wachten de komende twee weken op de uitslag, maar wie weet ben je in de tussen tijd wel zwanger of kan dat niet gezien je cyclus?



wat zijn er trouwens weinig mensen bij dit onderwerp actief. heb het idee dat het bij andere maanden meer is. zijn er inmiddels al zoveel zwanger?

Hai Linkie,



Het momenteel hier erg rustig, dat is wel eens anders geweest. Ik denk dat de meesten het druk hebben. Het zal binnenkort vast wel weer een keer wat drukker worden.



Dat mijn baarmoeder gekanteld is weet ik al vanaf mijn 14e aangezien toen al een uitwendige echo bij een gyno heb gehad. Echter doordat mijn menstruatie deze maand heel kort was en dus afweek van andere perioden ben ik naar de huisarts gegaan om het na te vragen. En toen volgde het inwendige onderzoek etc.

Dus eigenlijk een beetje geluk bij een ongeluk want nu wordt ik voordat we het een jaar geprobeerd hebben al doorgelicht.



Ook wij zitten midden in onze klusdagen. En ook ik weet niet precies wanneer mijn eisprong is. Deze maand voor het eerst aan het temperaturen en ook met ovulatietests. Misschien kan ik dan een beetje uitzoeken wanneer mijn eisprong is.

Tijdens de klusdagen proberen we het om de dag te doen maar dat lukt niet altijd. We maken allebei best lange dagen met werk en dan heb je 's avonds niet altijd zin. Maar meer dan twee dagen zitten er meestal niet tussen.



Nou ik hoop op een succesvolle klusperiode voor iedereen!!!

Hee meiden,



Gister zijn de :twisted: :twisted: :twisted: toch gekomen…

Op naar de vierde ronde dus…





Puk

Jammer puk.



Garfield ik :thumbup: :thumbup: voor je.



:-* jentel

Hallo meiden!



Hoe gaat het met jullie?



Hier is manlief ook weer thuisgearriveerd en het hoognodige moest natuurlijk weer even gebeuren. :think:



Tja, je weet maar nooit wanneer je op je best bent :o . Hopelijk gaat het nu beter na het slikken van dat kuurtje. Dus hopelijk wordt ik weer over 2 weken ongeveer ongi of juist niet. Maar ja wel balen. Ik heb me ook weer voorgenomen dat als ik voor 1 december niet ongi bent geweest gaat testen. Maar ja, zo ver is het nog niet. Maar het zet je wel aan het denken, omdat de vorige ronde ook 2,5 maand duurde en toen is het nog opgewekt ook!



Zijn jullie lekker vrij of moeten jullie werken? Ik moet heel het weekend werken. Vandaag van 15-23 en morgen van 8-16. Vanavond hebben we boerenkoolfeest. Dan komen alle groepen van de instelling bij elkaar en dan eten we boerenkool onder het genot van een carnavalsvereniging! Errug leuk voor de bewoners! Ik moet zo ook nog sporten. Dit wordt dan de derde keer van de week. Goed hé? Ik ben 7 ons afgevallen. Niet veel maar toch wat. In centimeters was ik ook het e.e.a. kwijt, maar iemand anders meette me, dus daar kan het verschil in liggen.



Heel verhaal!



Fijn weekend!



liefs, Janine

Puk, we gaan er weer voor.



Ik moet nog even (ahum) een week afwachten! Het enige dat deze keer anders is, zijn de steken die ik af en toe heb die ik ook voel bij mijn eisprong en die heb ik toch echt een week geleden gehad. Ik heb ook vaak last van een spastische darm en dit voelt wel ietsje anders, maar voorlopig houd ik het daar maar op :roll:



Janine, misschien is het een goed idee om ov. testen te gebruiken. Die kunnen je wat meer info geven als het goed is! Lekker dat je 7 ons kwijt bent. Ik probeer wel een beetje op te letten met wat ik eet, maar de onsjes komen er in het weekend meestal weer aan. Niet dat ik echt hoef af te vallen, maarja, ik ben toch een vrouw hè en die vinden zichzelf nou eenmaal altijd te zwaar :lol:



Groetjes Garfield

Hee meiden…



Elk nadeel heeft zn voordeel…(wie zei dat ook alweer… haha)

Donderdag dus ongi geworden… Gisteren was ik de boel al bijna allemaal kwijt… Wel vlug he???





Ik zit ook een beetje met dat sporten… Ben begin dit jaar gestopt omdat ik de eigenaar van de sportschool een … vind. Nu wil ik weer wat gaan doen, weet alllen niet zo goed wat… Nog tips???

Welke sporten doen jullie en waarom vind je het leuk???



Hoor het wel…

Liefs,

Puk

Hoi Puk,



Ik volleybal en tennis, allebei in competitieverband. Daarnaast ga ik regelmatig skeeleren, het voordeel daarvan is dat je het ook in je eentje kunt doen. Tennis kun je nog lang blijven doen als je zwanger bent, maar volleybal zal wel snel afgelopen zijn denk ik…

Fitness heb ik nooit leuk gevonden, maar dat spinning lijkt me ook wel gaaf. Als ik klaar ben met mijn studie hoop ik nog meer te kunnen gaan sporten!



Groetjes Garfield

Ha

ik ben even lekker een weekendje weg geweest met een vriendin, is altijd gezellig en goed om je gedachtes even van je af te zetten maar ook wel weer fijn om manlief te zien!!! :smiley:



Puk: balen zeg dat je toch weer ongi bent geworden en zo’n lange cyclus hebt…is moeilijk gokken zo! van die ovulatie testen zouden misschien wel kunnen helpen of temperaturen maar aan de andere kant dan ben je er nog meer mee bezig…mm :think:



Janine: uit jou verhaal begreep ik dat je wat problemen hebt met je ongesteldheid? :?:



Garfield: voor jou is de 'wacht’periode weer aangebroken, wat kan een week dan lang duren he? ik help je :pray: dat het deze keer raak is!!



Ik zelf heb afgelopen zomer getennist en dat kun je inderdaad nog lang blijven doen ook al ben je zwanger. ben nu ook wat aan het kijken wat ik wil met sporten. een paar vriendinnen van mij doen aan aqua-tai bo, dat kun je volgens mij ook nog lang doen. maar ik denk zelf dat ik dat niet echt leuk vind. zal binnenkort eens even een proefles doen. zwemmen is ook altijd goed, maar daar moet je ook van houden natuurlijk. spinning is behoorlijk heftig heb ik gehoord, maar lijkt mij ook wel leuk…lekker zweten en je na afloop helemaal voldaan voelen! :dance:

o ja hoe krijg je eigenlijk zo’n banner onder je berichtjes?

http://www.kindjeopkomst.nl/html/tickers/tickers_001.htm



Hier kan je je banner vandaan halen Linkie!



En antwoord op je vraag:

Ik ben gestopt met de pil, toen werd ik ongi.

Daarna na 34 dagen werd ik weer ongi.

toen moest ik het officieel op 16 augustus weer worden maar dat werd ik niet. Testen testen testen uiteindelijk 3 oktober naar de ha gegaan.

Weer negatief dus is mijn ongesteldheid opgewekt met een medicijn.

Maar door dat akkefietje weet ik dus niet wat mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn. Zodoende. De ha zei ook dat als ik niet reageerde op dat kuurtje, er iets fout zou zijn bij mij. Maar gelukkig werd ik ongi dus daar ligt het niet aan!



Fijne avond nog! Ik heb net gesport en heb nog plenty energie!



Oww ja dames, vanavond de eerste aflevering van csi geregiseerd door Quintin Tarantino!! Dont forget!

Heel goed Janine, ik was het alweer vergeten!! :clap:



Groetjes Garfield