ik had vroeger de microgynon30⦠al vanaf dat ik 17jr wasā¦
toen ik 28 jr was gestopt⦠zwanger geworden⦠na de bevalling weer begonnenā¦
en toen begon de ellende⦠ik voelde me mezelf niet meerā¦
ik was vlak⦠op alle frontenā¦
dus met 3 mnd ding in de prullenbak gegooid⦠en langzaamaan ging het weer steeds beter met meā¦
na de bevalling van jade heb ik de mirena genomen⦠die heb ik nu bijna een jaar en nu kan ik zeggen dat het beter gaat⦠in het begin moest mijn lijf echt zwaar wennenā¦
wij zijn klaar met de kinderwens⦠en als de mirena is uitgewerkt gaan vriendlief onder het mesā¦
dan hoef ik niets meer te slikken of in te laten brengen om niet zwanger te wordenā¦
jee, ik zit hier helemaal :shock: wat een herkenbaarheid bij sommigen van jullie. Ook ik heb hier altijd mycrogenon geslikt en nu de nepper die āhetzelfdeā zou zijn.
Menn, ik herken mezelf niet meer. Wel typisch hoor dat zoveel van jullie dezelfde klachten hebben! Ik ga er toch maar eens met mijn huisarts over praten. Ik dacht zelfs al dat ik in de overgang zat of zoiets, maar dat is met pilgebruik toch ook niet echt mogelijk, toch?
Herkenbaar hoor ⦠ik werd gewoon echt emotioneel heel vlak van de pil,
tot het depressieve aan toe. Snel de deur uitgeknikkerd en daarna dus met de
rubbers.
Wat ik wel slikte was El Mare rondom menstruatie ⦠toen voelde ik mij nog beter. Geen last meer rondom mn menstruatie en werd het minder pijnlijk :thumbup:
vandaag voor de 3e keer ongesteld geworden in het midden van de pilcyclus. De derde keer dus sinds ik de nepper slik, voorheen nooit last van gehad. Morgen ga ik meteen de ha bellen :evil: Kan hij meteen mijn stemmingswisselingen inschatten 8)
ik heb vandaag met de assistente gebeld en toen ik het probleem uitlegde, zei ze meteen: āo ja, dat hebben we vaker gehoord, ik zal de echte mycrogynon klaar laten leggen, op medische indicatieā. :shock: :shock:
wtf, ben ik me dan verdorie al maanden rot aan het voelen en het is gewoon een centenkwestie???
Dus ik vanmiddag naar de apotheek om een paar doosjes op te halen. Zegt de assistente daar: wat een onzin, die andere is precies hetzelfde. Zit precies hetzelfde hormoongehalte in, alleen het omhulsel kan wat anders zijn.
Tja, ik zei nog zwak: blijkbaar is het niet hetzelfde. Maar ja, om daar nou weer in discussie te gaan⦠Ik weet het toch ook allemaal niet.
ik heb vandaag met de assistente gebeld en toen ik het probleem uitlegde, zei ze meteen: āo ja, dat hebben we vaker gehoord, ik zal de echte mycrogynon klaar laten leggen, op medische indicatieā. :shock: :shock:
wtf, ben ik me dan verdorie al maanden rot aan het voelen en het is gewoon een centenkwestie???
.
Ja hoor, er zit dus wel verschil in die pillen??
En ik maar denken dat ik een winterdepressie had
(dat zal er ook wel bij hebben gezeten, ik denk dat het dubbelop ging)
Ik ga nog een paar maanden zo zonder pil uittesten en daarna ook maar eens vragen naar de echte mycrogynon
Ik blijf het wel raar vinden dat de ene zegt dat het hetzelfde is en de ander dat er wel verschil in zit.
Daar snap ik echt helemaal niks van.
Ben wel benieuwd naar de mening van mijn eigen huisarts hierover.
na mijn zwangerschappen aan de pil en nuvaring gegaan. (niet tegelijk uiteraardā¦) Beiden zorgden er voor dat ik een soort monster werd met een libido van -10, daarbij 3-4 x per week flinke hoofdpijn.
Nu gestopt met alles (een maand of 3) en het gaat veeeeel beter!! Minder hoofdpijn, weinig stemmingswisselingen en vooral een gezond libido!!!
Voor mij voorlopig alleen condooms, ook al is dat niet alles⦠Die hormonen werken voor mij helemaal nietā¦
Nou, ik heb dus (zonder pil) enorm veel last van stemmingswisselingen in mijn cyclus. Ik word er echt helemaal niet goed van.
Nu heb ik van de huisarts die goedkope mycrogedinges gekregen, maar ik durf er haast niet aan te beginnen na al die verhalen hier.
In de bijsluiter wordt ook van alles beschreven als stemmingswisselingen en depressie. Nou, daar word ik ook niet erg blij van :shifty: .
Ik heb de pil gekregen vanwege vrij hevig bloedverlies en dus die stemmingswisselingen. Maar ik zit er dus echt niet op te wachten dat dat laatste juist erger wordt.
Ik weet nu dus niet zo goed of ik er wel aan moet beginnen. :think: