Gebruikte ook de merkloze variant van de microgenon ,een drama dat spul. Terwijl ik dus met de echte microgenon veel minder last had.
:
Hee ja, die heb ik ook, ik vroeg mn huisarts al waarom ik niet gewoon de mycrogenon 30 kreeg, toen zei hij dat dit hetzelfde was, maar dan een goedkopere versie, heel raar.
maar ik heb besloten, ik ga vandaag niet met een nieuwe strip beginnen.
ik ga het een tijdje proberen zonder.
een maand of 3 ofzo.
als ik dan geen verbetering merk moet ik het toch ergens anders zoeken.
o en Sija, ik heb juist een heel aardige huisarts hoor
hij heeft me al tig x geholpen en serieus genomen met alle oorontstekingen van Yara en mn eigen ontstekingen in mn lies.
dus daar niks negatiefs over hoor!
Oh gelukkig maar!
Ik dacht dat je wel eens geschreven had dat hij spanningsklachten en stemmingsproblemen niet zo serieus nam, of althans, niet met handige adviezen kwam…
Ben benieuwd waar je nu voor gaat kiezen. Bedenk dat het meeleven met anderen en attent zijn juist een supergoede eigenschap is, dus die muur hoeft niet, maar iets weer los kunnen laten, dat zou wel handig zijn.
Vind het afschuwelijk, het kan nooit exact hetzelfde zijn anders hadden ze dezelfde naam gehad.
Het is wel hetzelfde, maar dan van andere fabriek. En die andere fabriek mag niet dezelfde merknaam gebruiken. Wat je van hulpstoffen kunt merken weet ik niet, is zetmeel en bijenwas enzo, lijkt mij dat dat niet zoveel uitmaakt, maar wellicht is dat voor iedereen anders…
ja ik heb inderdaad ook gehoord dat het een kwestie van geld is
dat de apotheek deze goedkoper kan leveren ofzo
wij zijn ook aanvullend verzekerd, dus dat maakt hier ook niet uit.
ik zal mn huisarts binnenkort ook eens bellen, wat hij hier van vindt
Vorige week van apotheker gehoord dat de fabrieken aan het eind van het jaar hun medicijnen voor een bepaalde prijs aanbieden en de fabriek die dan het goedkoopste is mag voor een heel jaar pillen leveren aan alle klanten van die verzekeraar (volgen jullie het nog?). Het jaar daarna gebeurt dat weer. Dus in 2011 heet microgynon weer anders en dan komt het wellicht uit Pakistan in plaats van uit India… Door dit principe zijn de medicijnen opeens veel goedkoper geworden, en dat is wel goed voor de verzekeraars en voor de premie van iedereen.
Als je er van uit gaat dat de verschillende merken waar allemaal dezelfde stof in zit ook even goed werken is dat principe best slim vind ik. Maar voor mensen wel onrustig als je ieder jaar voor je gevoel een ander medicijn krijgt, wat er heel anders uit ziet.
o en Sija, ik heb juist een heel aardige huisarts hoor
hij heeft me al tig x geholpen en serieus genomen met alle oorontstekingen van Yara en mn eigen ontstekingen in mn lies.
dus daar niks negatiefs over hoor!
Oh gelukkig maar!
Ik dacht dat je wel eens geschreven had dat hij spanningsklachten en stemmingsproblemen niet zo serieus nam, of althans, niet met handige adviezen kwam…
Ben benieuwd waar je nu voor gaat kiezen. Bedenk dat het meeleven met anderen en attent zijn juist een supergoede eigenschap is, dus die muur hoeft niet, maar iets weer los kunnen laten, dat zou wel handig zijn.
groetjes!
o, dat zou kunnen ja, dat was mijn oude huisarts, die stuurde me gewoon weer weg toen ik over hypoglycemie begon.
terwijl nu blijkt dat het dat gewoon wel is, toen was het helemaal nog niet erkend.
moest het allemaal zelf uitvissen op internet.
nu zijn mijn huidige huisarts en de dietist het gewoon wel eens gelukkig.
Ik heb ook ontzettend veel last van de pil, alles al geprobeerd (behalve spiraal want daar ben ik op persoonlijke gronden gewoon tegen). Nu al ruim jaar gestopt… echter wel met het resultaat van ‘ongeplande’ zwangerschap nu… maar echt eigen schuld hoor… was niet zo heel trouw met ‘de rubbertjes’…
Maar ik voel me wel beter zonder pil!
Om even aan te geven: ik heb psychische klachten waar ik OOK medicijnen voor heb, maar de stemmingswisselingen vanwege de pil waren echt anders en veel meer gerelateerd aan de cyclus. Ik merk echt verschil in mijn ‘gewone driftbuien’ en de sombere gevoelens van de pil!!
Om even aan te geven: ik heb psychische klachten waar ik OOK medicijnen voor heb, maar de stemmingswisselingen vanwege de pil waren echt anders en veel meer gerelateerd aan de cyclus. Ik merk echt verschil in mijn ‘gewone driftbuien’ en de sombere gevoelens van de pil!!
ik ben al zo lang aan de pil geweest dat ik helemaal niet meer weet hoe ik me zonder pil voel.
ik had in mn puberteit ook wel last van driftbuien, als iets niet wilde lukken ofzo
maar dat sombere, depressieve had ik toen nog niet.
ik hoop echt dat dat door de pil komt en dat ik er gauw wat van merk dat ik em niet meer slik.
ik heb ook geen idee na hoeveel tijd die hormonen uit je lijf zijn hoor.
het is natuurlijk wel zo dat je gelijk na het stoppen met de pil al zwanger kunt worden, maar hoe het verder werkt met die hormonen weet ik eigenlijk niet.
Ook ik was een vreselijk monster en ijskonijn in 1 met de pil en nuvaring. Ik heb diverse pillen geprobeerd (ook de Yazz), maar ik bleef gewoon een onaardige ijskoningin, brrr.
De mirena ook geprobeerd, maar ik schijn een van de zeldzame gevallen te zijn die die spiraal eruit werken met de baarmoedercontracties… pijnlijk, niet fijn etc.
Voor ons dus rubbers nu. Mijn mood-swings zijn over, ook mijn boze buien zijn ‘milder’ en ik ben geen ijskonijn meer.
Wat hormonen toch met je kunnen doen he…
Owja, en na het stoppen met de pil voelde ik me na een week al wel weer meer mezelf worden.