Ik heb overgewicht en heb geen bi gehad…
Ik moet ook flink wat kilo’s kwijt, zeker 25 kilo… Dat is ook een reden dat ik zwanger wil zijn, dan vliegen de kilo’s er namelijk af :mrgreen: Ik was op het eind van de zwangerschap 12 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Na de zwangerschap vlogen de kilo’s er weer aan, zeker toen ik met de pil begon. Verschrikkelijke zooi, die pillen…
joh Nikkie!
dat méén je!
hoe is het mogelijk,
hier was het echt precies andersom
ik was echt helemaal opgeblazen joh
bi komt door de hormonen dus je hebt gewoon pech pech pech als je het (heel erg) krijgt :?
ik heb het gekregen doordat ik op hoog niveau heb gesport , 7 dagen per week, en in 1 keer gestopt ben :doh: :naughty: en mijn lijf daar een enorme klap van gehad heeft…en de spieren allemaal een beetje “raar” zijn gaan doen… :?
ik moet er nu 8 afvallen…sinds ons besluit er toch weer voor te gaan ben ik áángekomen ipv afgevallen ( wat de bedoeling was :shifty: )
stomme stress :evil: en teveel chocolade rond pasen :drool: :silenced: :mrgreen:
naja heb nu gezegd dat ik op de zon wacht…zo is het afvallen ook niet te doen haast :shifty:
dubbel
volgens dat ding, die bmi meter moet ik 64 kilo wegen :o :shock: :o voor een máximaal gezond bmi…djeeezzzz dat weeg ik al…* ff tellen* ruim 12 jaar niet meer :doh: en dat ga ik ook niet meer redden hoor :snooty:
of ik moet weer gaan roken :silenced: :lol:
ik teken al voor 70 kilo :thumbup: weeg nu 79 :shifty:
Ik ben tijdens mijn tweede zwangerschap door medicijngebruik 44 kg aangekomen, dat dus in 9 maanden tijd! Ik ben 1.67 en woog altijd 60 kg, maar aan het einde van mijn zwangerschap dus 104 kilo! Ik heb in die zwangerschap ook bekkeninstabiliteit gekregen terwijl ik in de eerste zwangerschap dat niet had (toen woog ik aan het einde 74 kilo) Dus vandaar dat ik me afvroeg of het ook met gewicht te maken heeft.
Nu ben ik weer netjes 67 kilo, dus heel veel afgevallen, en hoop ik stiekem toch dat het zal schelen in een volgende zwangerschap. Maar we zullen wel zien, het is toch afwachten… Ik ben wel bang dat het terug komt of zelfs heel erg wordt, of dat ik er iets aan over houdt, hebben jullie die angst ook? En hoe gaan jullie er mee om mbt een volgende kinderwens?
Wat ik me ook afvraag is krijg je sowieso altijd BI als je het al eens eerder gehad hebt?
Wel veel vragen zo op de vroege morgen
kans bestaat dat je het weer krijgt…maar als je rugspieren sterk zijn compenseert dat weer iets…hoe erg het wordt is niet te voorspellen…en of je er iets aan over houd ook nie…hangt van zoveel dingen af…
ik heb wekenlang op mijn linkerzij moeten liggen en dus ja, aan het einde van de rit was mn rug slap en ik zo stijf als een hark en de bi speelt hier op in tijden van stress (verkeerde houding en krampachtig zijn) en rond de ongi…
bmi is 24.
Overigens geen bi gehad, gelukkig…
Wel heb ik nu last van een beschadigde tussenwervelschijf en dat is heel naar, vooral met lopen. Of liggen. Of staan :wall: Gewoon lastig dus.
Net op toilet wat bloed, maar het voelt helemaal niet als een menstruatie :roll: Ook al weer een tijdje geleden natuurlijk maar ik herken het niet meer zo goed
Ga er maar vanuit dat ik gewoon ongesteld ben nu.
mijn zus heeft ook BI…zij is nu over de helft en zit in een rolstoel…
kan nog net een paar stappen doen zeg maar…
ik denk dat ik meer richting ichias zit…
waar kan ik mijn BMI uitrekenen??? ben wel benieuwd hoeveel ik eigenlijk zou moeten wegen…
he ziet…ik heb bij mij zit mijn stuitbeentje scheef (richting binnenkant) en hierdoor ook last van onderrug…kan ook niet lang zitten… sta liever…
ben er ooit een keer op gevallen en sinds dien last…vooral met de bevalling…terwijl iedereen beweerde dat dat niet kon gebeuren :evil:
nou echt wel dus he…auwie!!!
gezelig met rug en beenweeën…en mijn ichias / bi
en dan gek vinden dat ik de eerste weken zo moeilijk trap kon lopen :?
ach we weten dat het zwaar word en dat ik ws weer veel pijn zal moeten lijden…maar wat je er voor terug krijgt maakt het wel weer goed :inlove:
wat is 9 mnd nou in een mensen leven??? (en daarna een jaar revalideren…)
ik las dat er iemand af was gevallen met de zwangerschap…RUILEN???
ik kwam 25 kilo aan :oops: in totaal…viel eerst af daarna kwam het er bij
binnel: bij mij heeft BI dus grote invloed op het al dan niet willen van nog een kindje… het is tegen mij gezegd dat ik zeker weer last met mijn bekken krijg als ik nu weer zwanger word, aangezien het nog steeds scheef staat.
daarom ben ik nu wel gemotiveerd om toch goed die oefeningen te doen, want inderdaad: als je rugspieren en lage buikspieren wat sterker zijn, dan zal het wat compenseren, zoals guusje al zei.
maar ik ben wel heel erg bang dat ik er echt iets aan over houd ja.
en ik ben ook bang voor een volgende bevalling… ik wil niet weer in een soort shock van de pijn raken. ik wil ook niet weer maanden lang elke nacht nachtmerries krijgen van op mijn rug moeten blijven liggen aan een ctg
dus ja… het heeft hier heel veel invloed op mij, heel die BI.
ik denk dat we zonder BI allang weer zwanger geweest waren
Ziet, inderdaad die ctg was rampzalig. Ik heb echt iedereen vervloekt in de verloskamer toen…
Ik blok gewoon, want ik wil er niet over nadenken. Ik heb zoiezo angst voor de pijn in de zwangerschap.
Iemand schreef goed te kunnen fietsen, nou hier gaat dat wel, maar ik krijg vaak zo’n pijn in mijn heup/bovenbeen erna. Aangezien we geen auto hebben fietsen we veel. Gister en eergisteren dus ook, en nu heb ik last.
Ik durf geen ibu te nemen omdat we dus vorige week … Dadelijk was het raak, dan neem ik liever geen ibu. Mijn vriend gaat zo nog een doosje paracetamol halen. Het zal allicht verlichten.
Iemand vroeg wanneer we trouwen. Nou volgende week al, dus de trouwstress is hier groot momenteel hihi…
wat spannend!!! :dance:
ja die heuppijn na het fietsen is hier ook wel
maar toch minder als na een stuk lopen.
(en ik vraag me dus ook af of het niet gewoon verminderde conditie is, die spieren in mijn benen bijvoorbeeld, zijn ook helemaal slap)
Ik kan dus redelijk goed fietsen, heb erna wel rugpijn, maar das allemaal goed te houden. Van lopen word ik na een paar minuten al helemaal niet vrolijk van. En om dan toch wat in beweging te blijven kies ik maar voor fietsen. Voor de rest doen wij echt veel te veel met de auto, dus beetje beweging op zn tijd is voor mij niet slecht. Merk ook met uit de auto van mn man komen dat dat heel lastig gaat. Zelf heb ik een hogere en daar is uitstappen toch een stuk makkelijker.
Het houd ons niet tegen om voor een kindje te gaan. Ben nog niet zwanger geweest dus heb de horor van een bevalling met bi nog niet meegemaakt, maar kan me er nu nog geen zorgen om maken, misschien dat ik na een eerste bevalling zeg, nooit meer, maar dat hoop ik niet. En nu denk ik er bewust nogmaar niet aan en ben ik druk bezig met oefenen.
@ziet: ik denk ook dat die oefeningen best heel veel voor me kunnen doen. Ben de laatste tijd wel erg makkelijk geworden, als iets niet lukt, doet mn man het wel, maar wil toch zelf ook weer gewoon alles kunnen doen. Al hoewel stofzuigen nooit mn favoriete hobby is geweest en ik die voor de Bi ivm rugklachten al niet kon Ik moet er maandag weer heen en dan zien we wel of er vooruitgang is. Als dat in 2 weken (met spijbelen tijdens de pasen) al kan.
wwb, spannend!!! Het wordt vast een onvergetelijke dag… Altijd beter dan die van ons… ik vond de dag van het trouwen ontzettend saai. We zijn 'smorgens vroeg voor de wet getrouwd en daarna hebben we vlaai gegeten met de ouders, broers, zus, en oma. We zouden eigenlijk 's middags foto’s laten maken maar dat hebben we verschoven naar de ochtend omdat het 's middags zou gaan regenen. 's middags mochten wij niet naar huis (vrienden van ons hadden het hele huis verbouwd, leuk als 20 weken zwanger bent. Ik heb toen ik zag wat ze hadden gedaan alleen maar kunnen huilen…) dus dat duudre ontzettend lang totdat we 's avonds eindelijk naar het restaurant konden om te gaan eten.
Het echte feest was op vrijdag avond, dat was super gezellig… Maar de trouwdag zelf, was slaapverwekkend…
Wat onze lieve vrienden hebben gedaan in huis?? het huis versierd met rood/wit lint, koste enige moeite om bij de voordeur te komen, de woonkamer verbouwd, meubels allemaal verzet, inhoud van de keukenkastjes op de zolder neer gezet, alle cd’s en dvd’s in een ander hoesje gedaan, alle linker schoenen op zolder neer gezet. Dat zijn nog de leuke dingen, het ergste van alles was confetti!!! :shock: Overal lag confetti, op de grond, op de kasten, op de trap, in de woonkamer, keuken, keukenkastjes, wc, slaapkamers, in bed, in bad, in de wasbakken, in de KLEERKAST… Oh wat heb ik gehuild…
We worden nog iedere dag herrinnerd aan het trouwen… er vallen regelmatig nog confettietjes achter de spiegel uit, of zo…
Ik hoop dat dit jouw bespaard blijft… Geniet van je dag!!!
he getver nikkie
dat soort dingen haat ik dus he
leuk dat iedereen het leuk vindt dat je gaat trouwen, maar waarom zo;n zooi maken?
ze hebben toch hoop ik wel geholpen met opruimen?
Ow Nikkie, wat een ellende…
Ik heb (heel tactisch) een aantal mensen (mn daggasten) uitgenodigd om de volgende dag na te komen kletsen uitgenodigd. Krijgen ze gewoon de stofzuiger in handen.
En alles op zolder zetten. Tjeee, dan moet mijn lief naar boven lopen, want ik loop zo min mogelijk trappen. Arme vriend. Of we laten ze dat ook doen. Ze hebben het ook boven gezet he.
He bah Nikkie wat een rot streek!! Zoiets moet leuk blijven toch?
Achteraf kan ik er wel een heeeeel klein miezerig beetje om lachen…
Alleen al om het feit dat ik iedereen huilend heb opgebeld dat ik ontzettend kwaad was…
Uhh… nee, ik heb geen hulp gehad. Ze hebben wel aangeboden om de volgende dag te komen om mee te helpen, maar ik had 's nachts al bijna alles opgeruimd en gepoetst… :roll: …
heel goed dat je iedereen heb gebeld :thumbup: :mrgreen:
Blegh vanmorgen ben ik ongi geworden :? en wat heb ik een pijn in mijn buik zeg. Ik begreep gisteren al niet dat ik zo een opruim bui had. Alles heb ik gedaan. Het hele huis van kamer tot kamer , (oke het zijn er niet zoveel maar toch :mrgreen: )
Hebben jullie ook altijd zo een opruimkick of ben ik echt een uitzondering?