Nou mijn dipje is weer een klein beetje voorbij hoor. Bedankt dat jullie allemaal zo lief waren :oops:
Vriendje heeft al eerder aangegeven dat hij echt zowieso eerst naar zijn familie wilt gaan in september naar Suriname en dat ik daarna waarschijnlijk mag stoppen. Nu heeft ie er alleen wel duidelijk bij gezegd dat we eerst een andere woning moeten hebben :shock:
Hij wilt niet het risico lopen dat ik8 a 9 maanden zwanger ben en dan we dan nog steeds op zoek zijn naar een andere woning of dat we dan net gaan verhuizen aangezien ze aangeven dat een zwangere vrouw wat op het einde loopt niet meer zoveel mag tillen.
Nu ben ik dus nog harder aan het hopen dat we voordat we op reis gaan al een andere woning hebben Helpen jullie mee hopen :mrgreen:
We gaan nu eerst maar even naar de big day off april leven en dan gewoon hopen dat alles voor mij voorspoedig zal verlopen.
Maar wij gaan dus wel dan voor een 2009 kindje :mrgreen: aangezien ik gewoon volle moed blijf houden dat we dit jaar al een andere woning krijgen…
Ik voel me al een paar dagen niet zo heel lekker. Ben erg moe tot aan het draaerige toe…heb al een paar dagen dat ik een ongesteldheidsgevoel heb ik mijn buik en wat denk je dat iedereen roept: Ben je zwanger :shock:
Jammer genoeg kan ik hier nog steeds geen ja op antwoorden, dus gaan we nog maar even vrolijk door met klapperen :mrgreen:
Meiden, hoe staat het met de bi? Al iets beter? :hug:
nee
vandaag ging het heel erg slecht met BI…
ik moest naar de mensendiecktherapeut weer
en die zag het al meteen aan me.
ik baal gewoon van die terugslagen; dan denk je je lichaam eindelijk door te hebben en te voelen wanneer je het aankunt om een stukje te wandelen
en dan kom je weer ineens niet meer vooruit…
(dat was toch een maand geleden zo, maar nu toch niet meer?)
ik baal dat het zo langzaam gaat
ik baal dat ik voor mijn gevoel helemaal niks doe
ik baal dat ik geen groei zie, maar terugslag
ik baal van het onbegrip om me heen
ik baal dat ik anderen moet inschakelen voor me, omdat ik het zelf niet kan
ik baal gewoon van die hele BI en ik wil dat het over is!
en ik baal ook dat het bij een volgende zwangerschap weer zo zal zijn
Ziet,
een hele hele dikke knuffel van hier. Ik herken je gevoel (al is het, ik durf het niet te zeggen, hier een beetje beter momenteel… ik wacht op de volgende stap terug… 2 vooruit 1 achteruit is het hier…)
Ik voel met je mee meid, ik snap je!
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
ik heb gisteren ook veel gelopen…tja en nu voel ik gelijk mijn bil weer he…
ook als ik ongi ben…
morgen ga ik weer veel lopen…ik ga het maar gewoon trainen… misschien dat ik dan de pijn (leer negeren) overwin?
tja moet wat he…
is igg goed voor de vetjes die ik dan kwijt (hoop te) raak (raken)
pfff hou maar op over de vetjes…
ik hoop op heel mooi weer
de hele zomer lang
want fietsen gaat wél
en dan kan ik ook eindelijk weer wat aan die vetjes (zeg maar vetten!) doen.
wwb: bij jou dus precies zo…
:hug:
colle: lopen trainen = goed
maar kijk maar uit met negeren van pijn
want daardoor zit ik nu ook zo
:hug: voor jullie!
Ikzelf weet niet wat voor pijn het kan veroorzaken maar ik wens jullie allemaal veel sterkte!
Bij mij gaat het ook niet lekker. Lag gister in mn bedje te creperen van de pijn in mn bil, waarschijnlijk omdat ik dan eindelijk ontspannen lig.
Lopen is voor mij ook bijna niet te doen, als ik naar het eind van de straat loop kom ik al bijna niet vooruit en ik ‘waggel’ ook vreselijk heel raar. Fietsen gaat wel dus ik zit ook echt op het goede weer te wachten. Bij ons in de buurt hebben we hele mooie fietsroutes dus ik zit echt weer naar de zon uit te kijken!! Op de hometrainer is het toch ook niet alles en mijn hometrainer is ook niet zo goed, die slaat een beetje door. Moet dus echt een nieuwe kopen, maar alle centen gaan nu naar de tuin. Die gaan we volgende week doen :dance:
ooh mijn god… klapperende Bi pacientjes hier …
ik heb het ook… voral als ik ongi ben of mijn eisprong heb. ook lopen gaat niet …
In mei start ik een dieet… als iemand mee wil doen, kunnen we elkaar steunen ?
Hier moet er maar 30 kilo af :oops:
:hug: aan alle meiden met Bi
ik ben er vandaag en dit weekend niet veel dus ik reageer maandag ff op iedereen :-*
Ik voel met jullie mee bekkendames!
Hier ben ik ook druk bezig om mijn bekken zo sterk mogelijk te krijgen. Dan wil ik er nog graag 10-15 kilo af, de bovenverdieping moet klaar zijn en dan gaan we er weer voor!
Fijn weekend!
Is hier nog een plekje vrij?
Ik ben Binnel, 27 jaar en mama van 2 lieve meiden van 4 en bijna 2 jaar oud. Ik wil graag zwanger worden van ons derde kindje maar moet van mezelf nog even wachten tot we helemaal klaar zijn met het verbouwen van ons huis. Wanneer dat precies is weet ik niet, maar waarschijnlijk tussen september 2008 en februari 2009, afhankelijk van hoe snel het gaat.
Het lijkt me leuk nu alvast met jullie mee te kletsen!
Jullie mogen me aan het lijstje toevoegen.
Groetjes Binnel
ik ga dit weekened een nieuw lijstje maken heheh
want het past er niet meer goed op
Maandag staan jullie er allemaal op :mrgreen:
ik ben nu al drie wk aan het sonja bakkeren…maar dan een aangepaste versie…aangezien we allebei fysiek zwaar werk soen…eten we wat meer dan zij ons toezegt zeg maar…
maar verder houden we ons er wel aan…en geen snack meer he…
dat scheelt ook…+ veel drinken…(dat lukt wat minder…)
dus Vuegje gaan we saampjes op…
(ik wil toch tussen de 5 en 10 kilo eraf…ietsjes mider dan jij maar dat geeft niet…vriendlief zit meer in jouw richting zeg maar…maar hij doet zijn best en daar gaat het om.)
binnel WELKOM
loesje meid een dikke :hug: voor jou…
hier gaat het redelijk…hebben een flink end gelopen (achter de kinderwagen daus dat gaat makkelijker) en ik moet zeggen het ging best…morgen zeg ik vast wat anders :roll:
ik vergeet heel vaak bij dat soort dingen mijn navel in te trekken, ter versterking van mijn dwarse buikspieren…maar het begin is er…
en ik moet weer gaan beginnen met vacuumsteppen…mijn ab ligt daar te verstoffen :oops:
toch maar andere dinnetje bellen…
zo ik ga weer verder
:-* Colle
Ik lees hier veel over bekkeninstabiliteit. Helaas heb ik er tijdens de tweede zwangerschap ook erg veel last van gehad… Ik heb met mijn fysiotherapeute afgesproken dat ik zo gauw ik zwanger ben bij haar op therapie ga om vanaf het begin af aan mijn bekken weer sterker te maken. Ter preventie zeg maar. Misschien is dat ook een idee voor jullie??
Zou gewicht uitmaken in hoeverre je last krijgt van BI?
veugje: ik doe met je mee, met lijnen!
hier moet er ook minimaal 20 vanaf.
(ik was er dus 25 afgevallen,
maar er zit nu al weer 8 kilo aan.
gewoon door te weinig beweging)
ik weet niet of BI met je gewicht te maken heeft.
in mijn geval komt het vanuit een aangegroeide (of juist niet aangegroeid) rugklacht: heb lumbalisatie, dus mijn heiligbeen is niet aangehecht aan mijn onderste wervels aan 1 kant. In plaats van bot zit er aan de rechterkant dus niks, een gat.
dus al het gewicht komt op die wervels te liggen, en daardoor heb ik al jaren rugklachten, hernia’s of gewoon verkeerd geschoten tussenwervelschijven.
als je zwanger bent, dan verweekt de hele boel natuurlijk
en ik had totaal niet in de gaten dat dit niet mijn rug, maar mijn bekken was.
ik ging er dus vanuit dat ik het er uit moest lopen, zoals ik altijd had geleerd met die rug… maarja dat moet je dus juist niet doen.
binnel: welkom hier!
ja, fysio heeft gelijk, je kan maar beter nooit stoppen met die oefeningen om het bekken steviger te krijgen.
mijn mensendiecktherapeute zegt dat ook, alleen ontkom je er niet aan dat de boel gaat verweken, er moet immers een kind doorheen kunnen.
dus eigenlijk heeft het tijdens een zwangerschap niet zo veel zin, maar meteen erna moet je er gewoon weer mee beginnen. Tijdens de zwangerschap wel heel goed op je houding letten en een consequentie verbinden aan pijn: rust
Of het met gewicht te maken heeft geen idee, mijn bmi is 25 (of eigenlijk 26, maar tot 25 is binnen de marge dus is gewoon wishfull thinking) en ik ben ook nog nooit zwanger geweest. Heb dus gewoon ‘geluk’ :liar: gehad dat ik nu al BI heb :?
Moet gewoon braaf mn oefeningen doen, maar na een dagje werken en lopen/bukken/veel zitten is de fut er een beetje uit 's avonds en ben ik blij als ik lig. Gelukkig is het weekend en kan ik morgenochtend gewoon lekker fit aan mn oefeningen beginnen. Wil ook nog wel 5 kilo kwijt, maar aangezien we in mei toch echt gaan beginnen :dance: :dance: :dance: vind ik het nu zonde om mezelf uit te hongeren :mrgreen: misschien dat iets meer beweging genoeg is voor die laatste kilo’s. Toch maar gaan fietsen (hup zonnetje hup).
@binnel:welkom bij de klapper dames
mijn bmi is 38 :shock:
ik had ook een bmi van 36, maar nu is hij bijna 34.
Ik ben zo trots op mezelf. Het is al jaren een strijd voor me hoor, maar nu lukt het.
Misschien was die trouwjurk wel mijn motivatie, maar ik ga doorzetten, ook na de bruiloft.
En of bi ook met overwicht te maken heeft betwijfel ik hoor. Ik heb echt hele slanke mensen gekent (zelfs iemand met ondergewicht) en die hadden zeer heftige klachten van bi, 1 zelfs erg invaliderend.
Ik geloof wel dat overgewicht op je gewrichten drukt, maar bi is word er niet door veroorzaakt.
Misschien wel het herstel bemoeilijkt, maar ik zou dat zeker niet zo zwart/wit durven stellen hoor.
wanneer ga je trouwen wwb?
(ik heb ook een bmi boven de 30
geloof nu 32 ofzo, maar heb al weer ff niet gekeken, dus het kan net zo goed meer zijn)