Ik zit momenteel in de fase: “het gaat toch niet lukken, dus waarom al die moeite doen”, maar gelukkig is mijn vriend niet zo…en gaan we dus gewoon door met alle onderzoeken. Maar af en toe zinkt de moed je wel in de schoenen!
Gisteren was ik in de AH en zag ik minstens 5 dikke buiken…aaaahhhh!! Zooo frustrerend dit!
@pooh: was je toen al wel zwanger toen je relatie stukliep? of is de vader je nieuwe relatie?
Ik heb dat ook wel eens gezegd, maar hij gaat daar gelukkig niet op in. Zijn 1e vrouw is overleden, dus we beseffen allebei dat er ergere dingen zijn dan dit.
Tinka, heel herkenbaar! Mijn oude buurvrouw is pas gescheiden en eigenlijk meteen een nieuw relatie, na een maand dus al zwanger. Daar heb ik echt heel veel moeite mee gehad. Dat die ongelukjes zo gebeuren en jij er zelf zoveel moeite voor doet en maar niet lukt.
Die dikke buiken om je heen zijn inderdaad niet te missen, heel frustrerend is dat vind ik.
Pooh, wat een verhaal, heb wel een stukje meegekregen maar niet helemaal. Heel knap dat je voor jezelf hebt gekozen en alleen maar goed dat je je nu zo goed voelt!
Hier is gelukkig wel de IUI voor morgen gepland! Mag ook wel, zit nu al op dag 30 van mijn cyclus.
Ben heel benieuwd naar hoe het morgen allemaal gaat. Maar dat zie ik vanzelf wel.
Ondertussen wat meer info over de ovariële drilling gekregen.
Blijkt toch een ingreep te zijn die bij PCO vaak gebruikt wordt. Er worden dan, onder gehele narcose, gaatjes in je eierstokken gebrand. Hierdoor verdelen de hormonen zich beter en ben je tijdelijk terug vruchtbaarder. Meestal is het een tijdelijk effect van een paar maanden tot een half jaar. Je bent er wel een paar dagen voor thuis van het werk, dat vind ik wel een nadeel.
Dit vond ik van uitleg:
Ovariële drilling: Vroeger bestond de operatieve behandeling van het PCO syndroom uit de wigexcisie van beide ovaria. Hiermee kon in bijna 90% der gevallen de ovulatie (tijdelijk) worden hersteld. Deze ingreep wordt sinds enkele jaren vervangen door laparoscopische drilling van de ovaria. Door middel van laser of electrocoagulatie wordt de ovariële cortex op een 20-tal plaatsen doorboord. Het gunstig effect van deze behandeling is ook slechts tijdelijk. Mogelijk nadeel is het ontstaan van adhesies.
Zouden ze moeilijk doen op je werk hiervoor? Ben je niet thuis in de grote vakantie? Mss dan ergens?
@all: ben blij dat ik niet alleen ben met die gevoelens. Ik zie ook overal pasgeboren baby’s, dikke buiken en alles. Ook zie ik elke keer ik naar de tupperware vergadering ga een manager die zwanger is en rookt (sorry als er hier nog zo zijn :oops: ) maar dan denk ik elke keer, ik verdien eht meer dan zij om zwanger te zijn :oops:
Ik schaam me er wel om dat ik zo’n dingen denk, maar toch…
@pooh: ow, das wel heel naar, dat het zo is moeten lopen tussen jullie hoor! Fijn wel dat je je nu terug helemaal goed voelt!
@twinnie: veels ucces met de IUI! Ik duim dat ze allen de goeie kant opzwemmen!
@babyenschede: ik ken dat gevoel van ‘het gaat toch nooit lukken’ maar ergens is er wel die hoop en idd je man waarvoor je doorzet. joris ook ook zo’n optimist, hij gelooft ook heel erg dat het snel zal goedkomen! Ik zal al blij zijn als ik met nieuwjaar goed nieuws kan melden! :shifty:
Daarnet de inseminatie gehad, de zaadcellen waren minder beweeglijk dan de vorige keer, maar na behandeling was het iest met 24miljoen, je krijgt ook geen tidj om dat blad tegoei te bestuderen he
De inseminatie heb ik niet gevoeld, itt vorige keer
Twinnie, zaterdag was de fm nog niet goed genoeg: 2 eitjes van 16mm.
Maar… vandaag terug geweest en 1 ei van 25 mm (!) en baarmoederslijmvlies van 13,8mm. Even bloedresultaten afwachten en dan hopelijk vanavond pregnyl spuiten. Valt het wachten een beetje mee bij jou?
Twinnie, zaterdag was de fm nog niet goed genoeg: 2 eitjes van 16mm.
Maar… vandaag terug geweest en 1 ei van 25 mm (!) en baarmoederslijmvlies van 13,8mm. Even bloedresultaten afwachten en dan hopelijk vanavond pregnyl spuiten. Valt het wachten een beetje mee bij jou?
Ik wou even zeggen dat ik als ex-hormomenmeisje nog regelmatig met jullie mee lees en voor jullie duim. Ik hoop op snel weer een paar blije berichten!! Heel veel :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
En ik las iets over rokende zwangeren: ik kan daar ook helemaal niet tegen. Ik heb ook wel eens gedacht dat ik het meet verdiende om zwanger te zijn dan zij, omdat zij er zo laks mee omgaan en ik zo mijn best moest doen om zwanger te worden. ja, shame on me, maar ik denk wel een logisch gevoel hoor!
Ik hoop dat jullie snel ook kunnen genieten van geschop in je buik. Het is zo ontzettend leuk!!! Ik kan niet wachten tot mijn meisje er eindelijk is!