de hormoonmeisjes kletsen hier door deel 2!!

@zientje wrote:

goodmorning allemaal,

Hopelijk schijnt het zonnetje daar ook.

Ben gisteren op fm geweest, was dag 12. Eén follikel van 10mm en eentje van 12mm, dus moet ik donderdag nog eens terug.

Gek want vorige maand, met zelfde dosis clomid, had ik op dag 12 al een rijpe van 20mm :think: .

De maand ervoor had ik een lagere dosis clomid en toen had ik op dag 12 hetzelfde als gisteren…uiteindelijk pas op dag 24 toen Pregnyl kunnen spuiten.

Maar ja,geduld is een schone deugd zeker hé, we zullen dus (weeral) maar eens afwachten.

Ondertussen al anderhalf jaar bezig en 6de ronde met clomid en Pregnyl, t zou toch wel eens gaan mogen hé.

Iemand hier al eens een ovariële drilling laten doen? Valt dat een beetje mee? Gyn sprak daarover…

Groetjes,
dat laatste heb ik nog nooit over gehoord! :shock:

Wel gek dat je nu nog geen rijpe follikel hebt en vorige maand wel. Ik zit ook maar te vergelijken met vorige maand…

hier is het vrijdag een eerste fm, op dag 10, want dag 12 is een zondag…

Het mag idd wel eens gaan komen Zien! Maar dat denk ik hier ook al gans de tijd…

Ik zit in de ‘het is niet eerlijk’ fase denk ik… als ik dan lees van mensen die een ‘ongelukje’ hebben door één keer te seksen :?

@babyenschede: succes met je onderzoek!

Ik heb ook een weekje vrij, maar het zit al goed vol!

zientje…zegt mij niets! Ik duim voor je :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

babyenschede succes!!!

Tinka jaaa heel herkenbaar! Ik was eigenlijk ook altijd boos (toen ik hoorde dat ik zelf geen eisprong had!) iedereen werd maar zwanger…

Bij mij is het gelukkig goed gekomen ik duim voor alle hormoon meiden dat het bij jullie ook goed komt!!!

Ik ken dat gevoel ook heel erg!

Ik zit momenteel in de fase: “het gaat toch niet lukken, dus waarom al die moeite doen”, maar gelukkig is mijn vriend niet zo…en gaan we dus gewoon door met alle onderzoeken. Maar af en toe zinkt de moed je wel in de schoenen!

Gisteren was ik in de AH en zag ik minstens 5 dikke buiken…aaaahhhh!! Zooo frustrerend dit!

Moed blijven houden, hoor! :hug:

Ik heb zelfs wel eens gezegd:

zoek maar een vrouw die wel normaal en vanzelf zwanger kan worden… aan mij heb je toch niks :oops:

Uiteindelijk is onze relatie wel stuk gelopen… maar om wat anders maar achteraf denk ik wel dat dit een rol heeft gespeeld

@pooh: was je toen al wel zwanger toen je relatie stukliep? of is de vader je nieuwe relatie?

Ik heb dat ook wel eens gezegd, maar hij gaat daar gelukkig niet op in. Zijn 1e vrouw is overleden, dus we beseffen allebei dat er ergere dingen zijn dan dit.

Voor de meiden die mijn verhaal niet kennen:

We hebben er 5 jaar over gedaan om zwanger te worden.

De hormonen waren in huis om de volgende weg in te slaan.

Toen ik toch nog zwanger raakte mbv actos.

Tijdens mn zwangerschap sloeg mijn ex om in een dominante man.

Ik heb dat toen gewoon geslikt, ik mocht geen keuzes maken omtrend de spulletjes voor de kinderkamer.

Ik hoopte dat dat zijn manier was om alles te verwerken.

Na de bevalling heb ik een ernstige complicatie gehad, zoek maar eens in de kraamtijd topic.

Vanaf dat moment is mijn ex doorgeslagen, dominant, agressief en vooral zelfmedelij.

Ik heb dat tot 8 maanden na de geboorte van Lianne geslikt en toen was ik op… en ben weg gegaan.

Nu gaat het erg goed met mij, ik voel me weer vrouw en straal.

Dit is het in notendop… ik zeg altijd : soms lopen dingen anders dan dat je vooraf hoopt…
[/spoiler][/spoiler]

wilde het in een spoiler zetten maar krijg het niet voor elkaar… dus meiden als je het niet wilt weten…

gewoon overheen lezen :wink:

Zientje, ik heb er echt nog nooit van gehoord!

Tinka, heel herkenbaar! Mijn oude buurvrouw is pas gescheiden en eigenlijk meteen een nieuw relatie, na een maand dus al zwanger. Daar heb ik echt heel veel moeite mee gehad. Dat die ongelukjes zo gebeuren en jij er zelf zoveel moeite voor doet en maar niet lukt.

Die dikke buiken om je heen zijn inderdaad niet te missen, heel frustrerend is dat vind ik.

Pooh, wat een verhaal, heb wel een stukje meegekregen maar niet helemaal. Heel knap dat je voor jezelf hebt gekozen en alleen maar goed dat je je nu zo goed voelt!

Hier is gelukkig wel de IUI voor morgen gepland! Mag ook wel, zit nu al op dag 30 van mijn cyclus.

Ben heel benieuwd naar hoe het morgen allemaal gaat. Maar dat zie ik vanzelf wel.

Ondertussen wat meer info over de ovariële drilling gekregen.

Blijkt toch een ingreep te zijn die bij PCO vaak gebruikt wordt. Er worden dan, onder gehele narcose, gaatjes in je eierstokken gebrand. Hierdoor verdelen de hormonen zich beter en ben je tijdelijk terug vruchtbaarder. Meestal is het een tijdelijk effect van een paar maanden tot een half jaar. Je bent er wel een paar dagen voor thuis van het werk, dat vind ik wel een nadeel.

Dit vond ik van uitleg:

Ovariële drilling: Vroeger bestond de operatieve behandeling van het PCO syndroom uit de wigexcisie van beide ovaria. Hiermee kon in bijna 90% der gevallen de ovulatie (tijdelijk) worden hersteld. Deze ingreep wordt sinds enkele jaren vervangen door laparoscopische drilling van de ovaria. Door middel van laser of electrocoagulatie wordt de ovariële cortex op een 20-tal plaatsen doorboord. Het gunstig effect van deze behandeling is ook slechts tijdelijk. Mogelijk nadeel is het ontstaan van adhesies.

De hele uitleg staat hier:

http://women.webmd.com/laparoscopic-ovarian-drilling-ovarian-diathermy-for-pcos

't Is een blijft een operatie, maar ik voel mij daar precies beter bij dan bij elke maand die hormonenbrol innemen??

hopelijk helpt het als je het laat doen Kizzy!

Zouden ze moeilijk doen op je werk hiervoor? Ben je niet thuis in de grote vakantie? Mss dan ergens?

@all: ben blij dat ik niet alleen ben met die gevoelens. Ik zie ook overal pasgeboren baby’s, dikke buiken en alles. Ook zie ik elke keer ik naar de tupperware vergadering ga een manager die zwanger is en rookt (sorry als er hier nog zo zijn :oops: ) maar dan denk ik elke keer, ik verdien eht meer dan zij om zwanger te zijn :oops:

Ik schaam me er wel om dat ik zo’n dingen denk, maar toch…

@pooh: ow, das wel heel naar, dat het zo is moeten lopen tussen jullie hoor! Fijn wel dat je je nu terug helemaal goed voelt! :slight_smile:

@twinnie: veels ucces met de IUI! Ik duim dat ze allen de goeie kant opzwemmen!

@babyenschede: ik ken dat gevoel van ‘het gaat toch nooit lukken’ maar ergens is er wel die hoop en idd je man waarvoor je doorzet. joris ook ook zo’n optimist, hij gelooft ook heel erg dat het snel zal goedkomen! Ik zal al blij zijn als ik met nieuwjaar goed nieuws kan melden! :shifty:

Gister de IUI gehad, viel me alles mee stond zo weer buiten! hihihi

Was best zenuwachtig, maar dat was nergens voor nodig!

Nu weer de … wachtweken in! :shock:

@Twinnie wrote:

Gister de IUI gehad, viel me alles mee stond zo weer buiten! hihihi

Was best zenuwachtig, maar dat was nergens voor nodig!

Nu weer de … wachtweken in! :shock:
idd, op tien min sta je vaak weer buiten en dan is het gebeurd…

Ik dui mvoor je hoor!

Twinnie: succes in de wachtweken. Hopelijk zijn ze snel voorbij én met goed nieuws hé.

Vandaag terug op fm, dag 15. Twee follikels van 14,5mm te zien, moet dus zaterdag nog eens terug.

Maar er is al groei, dus 't zal wel goedkomen denk ik.

tinka, succes morgen hé! Op welke dag ben je dan?

tinka succes morgen!

Twinnie weer wachten… ooo ik hoop het voor je!!! :pray:

zientje succes zaterdag!!!

Ik ga zaterdag op vakantie en weet niet of ik morgen nog kom kijken op kok. Allemaal heel erg veel sterkte!! :hug: En tot over 2 weken!!!

:-*

Zientje hoe was het zaterdag met je FM?

veel plezier op vakantie newbe!

Daarnet de inseminatie gehad, de zaadcellen waren minder beweeglijk dan de vorige keer, maar na behandeling was het iest met 24miljoen, je krijgt ook geen tidj om dat blad tegoei te bestuderen he :slight_smile:

De inseminatie heb ik niet gevoeld, itt vorige keer :slight_smile:

en nu weer 2 weken Utrogestan en wachten he…

Twinnie, zaterdag was de fm nog niet goed genoeg: 2 eitjes van 16mm.

Maar… vandaag terug geweest en 1 ei van 25 mm (!) en baarmoederslijmvlies van 13,8mm. Even bloedresultaten afwachten en dan hopelijk vanavond pregnyl spuiten. Valt het wachten een beetje mee bij jou?

Tinka, niets mee inzitten. Dat zijn toch nog veel goeie zaadcelletjes hé en je hebt er maar één doorzetter voor nodig (en een hoop chance).

Ik hou mezelf voor dat het tegen december wel eens zal lukken probeer om voortaan niet meer te hopen tussenin.

Rokende zwangeren of ‘lakse’ ouders die geen tijd in hun kind steken…daar kan ik ook niet zo goed.

@zientje wrote:

Twinnie, zaterdag was de fm nog niet goed genoeg: 2 eitjes van 16mm.

Maar… vandaag terug geweest en 1 ei van 25 mm (!) en baarmoederslijmvlies van 13,8mm. Even bloedresultaten afwachten en dan hopelijk vanavond pregnyl spuiten. Valt het wachten een beetje mee bij jou?

Tinka, niets mee inzitten. Dat zijn toch nog veel goeie zaadcelletjes hé en je hebt er maar één doorzetter voor nodig (en een hoop chance).

Ik hou mezelf voor dat het tegen december wel eens zal lukken probeer om voortaan niet meer te hopen tussenin.

Rokende zwangeren of ‘lakse’ ouders die geen tijd in hun kind steken…daar kan ik ook niet zo goed.
ik heb ook december in mijn hoofd… ik wil zo graag met nieuwjaar goed nieuws kunnen melden! :pray:

Ik wou even zeggen dat ik als ex-hormomenmeisje nog regelmatig met jullie mee lees en voor jullie duim. Ik hoop op snel weer een paar blije berichten!! Heel veel :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

En ik las iets over rokende zwangeren: ik kan daar ook helemaal niet tegen. Ik heb ook wel eens gedacht dat ik het meet verdiende om zwanger te zijn dan zij, omdat zij er zo laks mee omgaan en ik zo mijn best moest doen om zwanger te worden. ja, shame on me, maar ik denk wel een logisch gevoel hoor!

Ik hoop dat jullie snel ook kunnen genieten van geschop in je buik. Het is zo ontzettend leuk!!! Ik kan niet wachten tot mijn meisje er eindelijk is!