De Ei-rammelaars deel 8 alweer!

@ Klaproos: joehoe waar ben je?!?! Ik mis je hier in het topic hoor! Inmiddels alweer aan de klus?!

@ Moon: fijn dat hoofdpijn is afgezakt! fijn om te horen dat ook jij niet misselijk bent geweest :slight_smile:

@ poeizie: hihihi moeders :slight_smile: heb je vanavond nog wat kunnen schilderen?

@ elle: balen meid! 26 is wel weer erg kort joh. En zelfmedelijden mag je hebben hoor :slight_smile:

Ik had de verloskundige praktijk gebeld vanmiddag rond 17:30 maar de praktijkassistente moest even overleggen vanwege mijn rare cyclus. Maar goed ik ben net terug gebeld door die vrouw dat ze nog niet heeft kunnen overleggen en dat morgen doet en mij dan 's middags terug belt.

Wat ik me trouwens afvroeg, hoe tel je vanaf een normale cyclus. Tel je het aantal weken vanaf de eisprong, innesteling of vanaf je laatste menstruatie?

Ik word namelijk lichtelijk geirriteerd dat ik vandaag al 2x heb gehoord dat het nog zo pril is en zo kort. Alsof het dan minder bestaansrecht heeft ofzo… ik snap dat ik vroeg ben maar dan nog moet ik dan maar wachten tot september ofzo? Mijn man zegt dat het mijn hormonen zijn en dat zal ook wel. Is het dan zo vreemd om te bellen zodra je een positieve test hebt? Zo ja dan moet de verloskundige haar website aanpassen want daar staat dat namelijk wel…

Voel me echt opstandig vandaag… :oops:

het is helemaal niet raar dat je belt zodra je een positieve test hebt hoor

heb ik toen ook gedaan en werd meteen in het bestand opgenomen en had een afspraak voor 2 wkn later

dan krijg je een intake enzo en worden er praktische dingtjes besproken en wat je kan verwachten, wie je moet bellen als er wat is etc

en je rekent je cyclus vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie

dus misschien is dan toch zo’n test met indicator voor jou makkelijk

want die geeft dan ook aan hoe lang je +/- bent

dat geeft de vk dan ook een beeld van hoe snel je moet komen

met 3+ zeker :mrgreen:

@poeizie wrote:

gelukkig dat de hoofdpijn gezakt is moon

voor mij is het ook alweer een tijdje geleden dat ik migraine heb gehad

ben niet meer verder gegaan met de meubeltjes, we zijn gaan kijken naar een andere auto en pat wilde perse vandaag …

wel een mooie hoor … hij moest alleen grondig gereinigd worden van binnen en buiten eer ik hem wilde hebben

dus deal is rond dat ze dat ook gaan doen…

niet dat ie verschrikkelijk vies was , maar met de schoonmaak aparatuur die zij gebruiken en die van mij scheelt toch en dan weet ik het wel weer dan ga ik me iriteren als ik het niet voldoende schoon krijg

thuis gekomen, tygo op bed en aan de poets gegaan

ff alle keukendeurtjes gesopt en alles afgestoft

gezogen gedwijlt etc .

morgen komt me zusje dus dan heb ik er ook verder geen tijd voor

misschien vanavond… ff een paar oude kranten op de grond en dan gaan met die banaan

en als ze klaar zijn maak ik zeker een paar fotootjes

oh me moeder belde net in ene

ma : ja haloooo met je moeeeeee! :mrgreen:

ik : halooooooo met je dochter :lol:

ma : heb je vrijdag vrij?

ik : uh nee moet werken

ma : hoelaat ben je uit dan (alsof ik uit school kom :wink: )

ik :nouja vier uur hoezo?

ma :nou uh heb je zin om met je moe in een trekkershut te slapen

ik : uhhhhh :eh: nou ma dat is lief aangeboden maar we gaan al naar de dierentuin en dan hard aan tygo zijn kamertje

ma : ohja, dat is ook zo… wat heb je toch weer een rare moeder he met die ludieke acties :mrgreen:

mijn moeder kan soms zo grappig uit de hoek komen :lol:

wat een geweldige actie van je mams wel lief bedoeld natuurlijk :mrgreen:

Meggie bij een normale cyclus tel je vanaf de laatste menstruatie

anders doe je toch zon clearblue test weet je ongeveer hoe ver je bent

elle balen meid :hug: je mag best ff klagen hoor

hahaha ja ze is leuk he …

zie nu pas dat je zoontje net zo heet als mijn neefje :oops:

Ik vind jullie allemaal lief! Dat even als eerste :slight_smile:

Pfieuw dus zo gek was mijn actie toch niet, ik begon echt al aan mezelf te twijfelen. En ik kan toch niet eerder dan september dus zijn we zo alweer 4 weken verder. Nou ja die assistente wist zich denk ik even gaan raad. Het is ook wel een erg raar iets natuurlijk hihihi.

Die test wilde ik donderdagmorgen (dan zit ik 3 weken vanaf mijn eisprong) gaan doen maar ik denk dat het dan maar morgenochtend word dan heb ik tenminste iets als bewijs haha.

Meggie, volgens mij is het per vk verschillend wanneer je moet bellen om een 1e afspraak te maken.

Op de site van de vk waar ik geweest ben staat dat je in week 6 van je zwangerschap moet bellen zodat je in week 8 voor het eerst kan komen.

Ik ben trouwens erg benieuwd wat de test aan gaat geven.

@Lotte wrote:

Meggie, volgens mij is het per vk verschillend wanneer je moet bellen om een 1e afspraak te maken.

Op de site van de vk waar ik geweest ben staat dat je in week 6 van je zwangerschap moet bellen zodat je in week 8 voor het eerst kan komen.

Ik ben trouwens erg benieuwd wat de test aan gaat geven.

Oh ja dat kan natuurlijk ook :slight_smile: Nou ja ik hou het er maar op dat ik vandaag wat sneller lichtgeraakt ben. Al die belstress pffff.

Ik ben net zo benieuwd als jij… ik vind het wel eng ook.

Maar morgenochtend ga ik er rond 7:30 uit dus zal daarna de uitslag wel laten weten :slight_smile:

ja me to :mrgreen:

Ik begin trouwens wel een kok-verslaafde te worden jeetje zeg… :oops: :shock:

@Meggie wrote:

Ik begin trouwens wel een kok-verslaafde te worden jeetje zeg… :oops: :shock:

:mrgreen: :mrgreen: is niet erg hoor zijn we bijna allemaal

:cry: Dan mis ik je berichtje morgenochtend, want ik ga rond 7.30 uur naar mijn werk.

Vergeet je niet een foto van de test te maken?

Ik vind het altijd zo mooi om een positieve test te zien.

Pfieuw dan kan dat schaamsmiley wel een :mrgreen: worden hahaha.

Oh jammer Lotte maar dan heb je je iets om op te verheugen hahaha :lol: :stuck_out_tongue: :wink:

Ik maak zeker een foto, leuk voor mezelf en voor het plakboek toch :slight_smile:

hahaha idd zijn we allemaal

word het al tijd voor een meeting ? :mrgreen: :lol:

:D:D:D:D

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa volgens mij word ik ongie :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: na 45 dagen eindelijk maar toch

hihihihi het gaat weer nergens over

als we maar lol hebben met z’n alle :mrgreen:

het valt mezelf trouwens mee dat ik nog niet om kom van de slaap

tygo ligt op bed, man is aan het werk, hondjes en katjes in de mand en ik heerlijk de gehele hoekbank en laptop voor mij alleen 8)

goh waar zullen we het eens over hebben?

raden hoelang meggie zwanger is?

kijken wie er morgen gelijk heeft :mrgreen:

@Karin1981 wrote:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa volgens mij word ik ongie :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: na 45 dagen eindelijk maar toch

zou heerlijk zijn karin

dan weet je iig waar je aantoe bent :smiley:

als ik ff een maand aan de pil wil beginnen wanneer moet ik ook alweer beginnen :think:

Oh Karin dat is wel heel erg fijn zeg!!! Klinkt zo gek maar ik herken die opluchting hoor.

En raden hoe ver ik ben hahaha.

Nou ik kan je alle details geven hoor, van conceptie, tot vermoedelijke eisprong, bevruchting en innesteling :slight_smile:

Misschien ben ik wel raar ofzo hoor maar ik denk dan, nou als die feiten duidelijk zijn, bij een cyclus van 28 dagen tel je vanaf de eisprong 2 weken terug, geldt dat dan niet voor alle cyclussen die langer zijn dan normaal?!