Zo is dat
@Meggie wrote:
Maar goed ik heb wel de uitslagen van mijn bloedonderzoek… het ene deel van mijn schildklierwaarden waren wat verhoogd maar omdat het andere deel niet verhoogd was is het niet iets waar actie op moet worden ondernomen. Maar toen ik aangaf dat ik nu dus zwanger ben zei ze dat het wel iets is om in de gaten te houden gedurende de zwangerschap. Dat kan bij de verloskundige of zij doen dat (nou liever niet hahaha). En de dietiste heeft aangegeven dat de verloskundige aan mijn gewicht in de gaten “moet” houden.
Heb jij een schildklierafwijking?
meg, het wordt tijd voor een andere huisarts. Wat een zuurpruim die assistente…
Nou net kwamen de waterlanders weer hoor toen manlief belde
Maar Chelleke: mijn schildklier wil wat te snel werken (niet zo vreemd dat aankomen dan ook zo lastig is). Het afgelopen jaar was mijn waarde wel weer oké maar omdat mijn cyclus weer raar werd toch maar weer bloed laten testen. En zoals iedere keer wijkt het één wel af en het ander niet. Dus geen reden om verder te handelen (althans dat vindt mijn huisarts).
Ik ga na de vakantie eens kijken hoe ik het aan kan pakken om een andere huisarts te krijgen.
Manlief wil dat ik preventief tamiflu meeneem op vakantie… ook al heb ik gezegd dat ik dat niet krijg hij wil dat ik toch alles probeer om het te krijgen. Ik snap hem ook wel, hij maakt zich zorgen maar hij vraagt eigenlijk iets wat ik niet voor elkaar kan krijgen.
En ik moet van hebben nog een zwangerschapstest halen, die met het termijn erop hahaha. Zo lief eigenlijk.
Nou ja ik ga straks echt eens wat doen hier want zit al de hele ochtend lui op mijn kont hahaha.
Ik ben blij dat ik hier even mijn hart kan luchten hoor. Het voelt soms wat ego :oops:
@ Meggie, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Wat ontzettend gaaf, geweldig nieuws!! whoehoeeeeeee :dance:
wat een muts van een ass. zeg :evil:
maar goed het lijkt wel iets wat in de baan hoort want ik heb zowel bij ziekenhuis als ha mutsen van ass gehad
toen ik belde naar de fertiliteitpoli ( ik moest bellen als het een pos test was) was het antwoord meteen oh … stilte
zucht ik meteen gezegt wat er was afgesproken en toen pas gingen de radartjes werken en was ze wel heel aardig hoor en mocht ik nog voor ze met de vakantie dicht gingen voor een echo alleen kon ze me niet beloven dat we een hartje zouden zien kloppen
nouja achteraf wel gezien dus was helemaal gelukkig
en van de ha was het ook meteen van : "was dat de bedoeling dan? "
zucht … :roll:
voor je ontlasting kan je lijnzaad met een hap vla of yoghurt nemen
en wat bij mij heel goed helpt zijn de musli koekjes van de aldi of de lidle
zijn van die zakjes met van die kleine ronde koekjes … staan vaak ook bij de ontbijtgranen
maar dan moet je er ook goed bij drinken hoor want anders werkt het averechts
en geloof dat je ook lactulose mag gebruiken als je erg verstopt zit maar dat zou je even bij de apotheek kunnen vragen
tegen de misselijkheid hoor je van alles
helpt geloof ik iig als je voor het opstaan een paar crackertjes te eten
dus op je nachtkastje leggen en niet meteen uit bed springen om van alles en nog wat te doen
je hebt ook lolies maar geen idee of die wat doen
heb zelf nooit last van misselijkheid gehad
ja een keer toen ik bij de AH kazen aan het uitzoeken was toen in ene een vlaag :sick:
en tjsa voor de rest… gewoon doen waar jij je lekker bij voelt
geen stress, toegeven aan je vermoeidheid en je lekker laten verwennen
daar was mijn man toen wel goed in hoor
mocht niks meer tillen en hij deed alles … maar ja nu niet meer he :roll: :snooty: :mrgreen:
nou vanochtend weer getest , negatief , ik snap er echt helemaal niets van
wou bellen met vervangende ha maar ik kan bellen tussen 8 en 10.30 pffff dat schiet lekker op
Nou zei mijn gynaecoloog bij de na controle bel maar weer als er iets is maar om daarom nou te bellen.
(al heb ik wel sinds zaterdag last van mijn litteken )
Nou Meggie, af en toe lekker ego maar hier hoor!! Zijn we ook een beetje voor. (Wat een muts daar bij de HA)
Misschien is Roosvicee-laxo wat?? Volgens mij mag je dit gewoon hebben en is nog gezond ook. Veel vers fruit (pruimen e.d) en groente eten.
Oh en die koekjes die poeizie noemt zijn ook nog eens erg lekker. (binnenkort maar weer eens menemen met de boodschappen, bedenk ik me)
Even ego: Heb een off- day. Sinds gisteren erge hoofdpijn en misselijk, lijkt wel een migraine aanval, heb ik al zeker 3 jaar niet meer gehad!
Ga nu maar eens een paracetamol nemen en even slapen want Matthijs slaapt nu ook.
Tot later!!
Meggie, die testen die de termijn van een zwangerschap aangeven, geven maximaal 3 weken aan.
Dus als de test 3+ aangeeft ben je 3 weken of langer zwanger.
Misschien alvast handig om te weten.
ik dacht tot 6 wkn :think:
maar iig ze gaan niet tot het einde van een zwangerschap mee :mrgreen:
Ik heb zo’n test in huis.
Niet gebruikt, maar wel de gebruiksaanwijzing gelezen.
Vandaar dat ik het weet.
ohja ik heb ook even gekeken op de site van clearblue
je hebt helemaal gelijk lotte
maar misschien ook meer met de redenering dat je dan met 3+ dan ook 6wkn zwanger bent in medische termen
dat ik daar mee in de war ben
@Meggie wrote:
Maar Chelleke: mijn schildklier wil wat te snel werken (niet zo vreemd dat aankomen dan ook zo lastig is). Het afgelopen jaar was mijn waarde wel weer oké maar omdat mijn cyclus weer raar werd toch maar weer bloed laten testen. En zoals iedere keer wijkt het één wel af en het ander niet. Dus geen reden om verder te handelen (althans dat vindt mijn huisarts).
Ik ga na de vakantie eens kijken hoe ik het aan kan pakken om een andere huisarts te krijgen.
Vraag anders een afspraak bij de internist aan.
Ik had ook een te snel werkende schildklier.
Die staat alweer heel wat jaren stil door radioactief jodium,
slik nu elke dag een pilletje maar met de zwangerschap moet de dosering omhoog.
En euh…lekker blijven luchten die hart van je
@ Karin1981
:hug: :hug:
Ik reageer later weer Het is alsof er hier een bom ontploft is hahaha.
@ girly: dank je wel!
@ Lotte: ik doe het ook een beetje voor mijn man hoor die begon er namelijk over toen gisteren de reclame op tv was hihihi. Nou ja en extra testen is nooit vervelend toch
@ poeizie: de andere assistent van de andere dokter is juist veel aardiger, dat is het frapante.
wat betreft ontlasting, ik zal eens kijken morgen in de stad naar die producten. En inderdaad veel granen eten.
ik vind het wel fijn om te lezen dat er hier al 2 zijn die niet misselijk zijn, soms lijkt het alsof iedereen kotsmisselijk is tijdens de zwangerschap maar dat is dus ook niet perse zo
heb je de meubeltjes van Tygo vandaag nog verder geschilderd?
@ karin: oh wat jammer zeg. Nou ja als je last krijgt van je litteken zou ik wel bellen hoor! Het is niet zomaar een ingreep!!
@ Moon: oh roosvicee is ook een goede tip ja!
Heeft de migraine nog doorgezet? Aan de ene kant beter van wel dan ben je er vanaf anders hang je er zo tegen aan! Hopelijk heeft de paracetamol in combinatie met het dutje geholpen!
@ chelleke: het vervelende is dat mijn schildklier dus niet heel erg te snel werkt schijnbaar. Maar ik ga het aangeven bij de verloskundige en die weet er vast wel raad mee.
Ik heb in de tussentijd nog niks gedaan… alleen maar gebeld met het GGD, m’n zwager en manlief. Schiet lekker op zo de dag hahaha.
En nu ga ik wat eten want ik heb honger.
Nou de hoofdpijn is gelukkig afgezakt. Morgen maar weer aan het werk. Heb echt totaal geen zin.Terwijl ik mijn werk wel leuk vind. Nog 2 weekjes en dan hebben we vakantie!!!
Meggie: ben tijdens mijn zwangerschap alleen ''s avonds misselijk geweest, zo na het avondeten. En dan echt de periode vanag 10 tot en met 18 weken ondeveer. Heb trouwens nooit echt gespuugd.
Poeizie: wel meubeltjes showen als ze klaar zijn. Ben helemaal niet nieuwsgierig :liar:
gelukkig dat de hoofdpijn gezakt is moon
voor mij is het ook alweer een tijdje geleden dat ik migraine heb gehad
ben niet meer verder gegaan met de meubeltjes, we zijn gaan kijken naar een andere auto en pat wilde perse vandaag …
wel een mooie hoor … hij moest alleen grondig gereinigd worden van binnen en buiten eer ik hem wilde hebben
dus deal is rond dat ze dat ook gaan doen…
niet dat ie verschrikkelijk vies was , maar met de schoonmaak aparatuur die zij gebruiken en die van mij scheelt toch en dan weet ik het wel weer dan ga ik me iriteren als ik het niet voldoende schoon krijg
thuis gekomen, tygo op bed en aan de poets gegaan
ff alle keukendeurtjes gesopt en alles afgestoft
gezogen gedwijlt etc .
morgen komt me zusje dus dan heb ik er ook verder geen tijd voor
misschien vanavond… ff een paar oude kranten op de grond en dan gaan met die banaan
en als ze klaar zijn maak ik zeker een paar fotootjes
oh me moeder belde net in ene
ma : ja haloooo met je moeeeeee! :mrgreen:
ik : halooooooo met je dochter :lol:
ma : heb je vrijdag vrij?
ik : uh nee moet werken
ma : hoelaat ben je uit dan (alsof ik uit school kom )
ik :nouja vier uur hoezo?
ma :nou uh heb je zin om met je moe in een trekkershut te slapen
ik : uhhhhh :eh: nou ma dat is lief aangeboden maar we gaan al naar de dierentuin en dan hard aan tygo zijn kamertje
ma : ohja, dat is ook zo… wat heb je toch weer een rare moeder he met die ludieke acties :mrgreen:
mijn moeder kan soms zo grappig uit de hoek komen :lol:
Ha meiden,
Ik vind mezelf even heel zielig, want hier zijn vandaag de :evil: :evil: gearriveerd. Deze cyclus was dus maar 26 dagen (de vorige 43). Ik hoop dat ie nu wel wat korter blijft. Meggie, helaas hebben de :: :: :: :: :**: bij mij dus niet geholpen . Ben wel misselijk en heb gevoelige (.)(.), dat heb ik anders nooit. Zo, nou de zelfmedelijdenmodus weer uit.
ohhh elle wat balen meid… je mag jezelf best ff zielig vinden hoor
is toch altijd een zware teleurstelling, het went nooit
zeker als je zo graag wilt :hug:
@Elle wrote:
Ha meiden,
Ik vind mezelf even heel zielig, want hier zijn vandaag de :evil: :evil: gearriveerd. Deze cyclus was dus maar 26 dagen (de vorige 43). Ik hoop dat ie nu wel wat korter blijft. Meggie, helaas hebben de :: :: :: :: :**: bij mij dus niet geholpen . Ben wel misselijk en heb gevoelige (.)(.), dat heb ik anders nooit. Zo, nou de zelfmedelijdenmodus weer uit.
:hug: :hug: