nouja ze was 9 wkn dat ze de verloskundige belde
en dan moet je nog een afspraak maken dus ja dan kom je al een eind verder
mijn moeder komt nog uit de tijd dat je alleen een echo kreeg voor ernstige zaken
mijn moeder werd bij haar laatste zwangerschap op een gegeven moment wel heel erg dik ,
mijn vader zei toen van dit kan er nooit 1 zijn en idd bij een echo bleek me moeder in verwachting te zijn van mijn jongste 2 zusjes
en toen was ze 28 wkn ofzo :think:
Hier wordt een eerste echo ook met 11 weken gemaakt.
Ik mocht iets eerder omdat we toen ik ongeveer 11 weken zwanger was op vakantie waren.
Toen mocht ik kiezen of ik ervoor of erna wilde.
Er is mij verteld dat je rond 11 weken het mooiste beeld van het kindje krijgt.
@ Meggie: Van harte gefeliciteerd!!! :inlove: :inlove: :inlove:
Bij ons was de 1e met 7,5 weken maar toen was het nog een pinda :mrgreen:
Daarna met 12 weken geloof ik en die was al heel mooi :inlove:
Waarom heb je 2 echo’s gehad???
Hier is het gebruikelijk dat je 1 termijn echo krijgt en 1 screeningsecho.
Behalve wanneer het natuurlijk medisch noodzakelijk is.
Poeizie: Oh oke, nou ja het is per verloskundige praktijk denk ik ook verschillend. En wat Lotte zegt, bij 11 weken is alweer zoveel meer te zien dan bij bijvoorbeeld 8 weken.
Maar jeetje Poeizie dat is dan ook wat hihihi kom je er met 28 weken achter dat je zwanger bent van een tweeling hihi. Dat kun je je vandaag de dag niet meer voorstellen.
Sabje: dank je wel
Ik ga appeltje eten en dan naar bed, lekker slapen
Slaap lekker allemaal!
Tot morgen
Meggie, gefeliciteerd meid!!! Wat GAAAAFFFFF!!! :dance: :dance: :dance: :dance: Ik wens je een prachtige zwangerschap toe!
Misschien ben je ook wel een maartmama? :dance: Zou ik wel gezellig vinden!
@Lotte wrote:
Waarom heb je 2 echo’s gehad???
Hier is het gebruikelijk dat je 1 termijn echo krijgt en 1 screeningsecho.
Behalve wanneer het natuurlijk medisch noodzakelijk is.
Och wij waren verwent :oops:
we hebben meerdere echo’s gehad omdat we bij de gyn lopen
Leuk toch Chelleke.
Ik vond het weleens jammer dat wij er “maar” 2 hebben gehad, maar we hebben er bewust voor gekozen om geen pretecho te laten maken.
Ik vind dat je dan al teveel van het kindje ziet.
Hoe bv het neusje is enzo.
Owja, zo heb ik dat nooit bekeken.
Wij vonden het wel heel leuk :inlove:
2 foto’s lijken ook veel op elkaar, 1 in de buik en 1 uit de buik
:think: zo erg lijken ze niet meer
Wat grappig Chelleke, dat lijkt echt!! :inlove:
Lotte, hier oom 3 echo’s. De eerste met 9 weken om te kijken hoe ver ik ben (standaard procedure bij de vk). Dan de 12-weken echo en de 20-weken echo.
ik ben echt super verwent met echo’s
eerste was met 6wkn en 3 dgn. (zat in de mmm) gezien dat het hartje klopte
12 wkn
20 wkn
23 wkn (pret echo + geslachts bepaling)
vanaf 35 wkn zo’n beetje iedere week omdat ik toen doorgestuurd werd naar de gyn ivm met me overgewicht
en mijn gyn was gewoon een beetje echo geil :mrgreen:
moet zeggen dat ik dat niet zo erg vond hahahaahaha
maar wat een tamtam zeg in almere
er was iemand bij de pufclub die haar kindje was verloren vlak voor de bevalling (zwangerschaps suiker) en ze wilden bij de pufclub iedereen inlichten
maar de tam tam was al rond gegaan dat ik aan het bevallen was dus ze hebben mij niet gestoort en achteraf weer vergeten te bellen
vond ik achteraf wel moeilijk hoor, want ik ging met tygo voor het eerst naar het concultatie bureau en kwam haar toevallig tegen bij het gezondheidscentrum en daar vertelde ze het verschrikkelijke nieuws
ohhh als ik er aan denk zit ik weer met een brok in me keel en tranen in me ogen
vooral ook op de manier hoe alles was verlopen… het had noooit gehoeven … maar dat is een te lang verhaal … maar hoe het ook zij … echt verschrikkelijk
en dan sta je daar met je gezonde kindje … heb hem toen effe vlink geknuffeld toen ik weer thuis was
@ Matsjo: dank je wel ik denk zelf dat het een aprilkindje is
@ Chelleke: ze lijken inderdaad op elkaar
@ Karin: heb je vandaag nog getest?
@ poeizie: jeetje dat is ook naar om mee te maken zeg…
Ik heb besloten de assistente tijdens haar spreekuur te bellen om 11:00. De tijd in de ochtend is om alleen afspraken te maken. Ik heb mijn vragen maar even opgeschreven. Ben nu alweer zenuwachtig, wat is dat toch hahaha.
Ik zit echt met zoveel vragen…
Straks ook even de dietiste mailen over dat spulletje wat ik moest gaan gebruiken (fantomalt) dat is namelijk gewoon een koolhydraatbom en dat lijkt me helemaal niet goed of wel? Nou ja ik ga even mailen.
En wat kan ik gebruiken om de ontlasting soepel te houden om niet weer megalast te krijgen van een scheurtje in mijn slijmvlies (de verstopping begint nu namelijk al lichtjes)…
Maar straks eerst bellen ik geloof het soms echt nog niet…
Hoi, hoi,
Even nog m.b.t. onderwerp echo’s:
Hier ook veel echo’s gehad:
- 1 met ong 8 weken en 10 weken om de termijn te bepalen, wist nl niet hoever ik was (was voor ons een verrassing, hoewel ik wel gestopt was met de pil en anticonceptie, leg ik later wel een uit.)
- 1 met 18 weken omdat ik erege buikpijn had. Ik werk in het zkh waar ik onder controle was en kon meteen komen, extra echo dus, Matthijs lag dus heel idioot waardoor ik buikpijn had :mrgreen: .
- 1 heel uitgebreide 20 wkn echo i.v.m. nierproblematiek van mijn vriend.
- 1 met 32 weken om nog eens goed naar de nieren te kijken (alles gezond)
En verder tussendoor nog echo’s, vooral op het laatst. Was onder controle bij de verloskundige in het ziekenhuis en die had altijd echo apparatuur onder handbereik. En zij had dus zoiets van: we kunnen de doptone gebruiken om naar het hartje te luisteren, maar ach er zit geluid op de echo, dus laten we ook even kindje kijken.
Hoe was het bij de HA Meggie???
Groetjes Moon.
Pfff ik ga als ik terug kom van vakantie eens kijken of ik een andere huisarts kan krijgen hoor. Stomme assistentes… Zit nu gewoon te huilen, ook wel ontlading van de stress. En hormoontjes misschien…
Ik heb tijdens telefonisch spreekuur gebeld met de assistente (wat een vrolijk mens toch :evil: ). Ik leg mijn situatie voor en het is stil. Vervolgens “wil je het houden?” :shock: ik snap dat ze het moet vragen maar het kwam een beetje cru over. Ik vraag dus hoe het zit met misselijkheid en verstopping want dat zijn dingen waar je last van kunt krijgen en of je nou in Spanje zit of Nederland… daar is het lastiger er op in te spelen. Geen dokter niets (nou ben ik dan wel brutaal genoeg om dan naar een arts te gaan want dat heb ik eerder gedaan). Nee geen medicatie de eerste 3 maanden. Nou oké begrijpelijk. Maar verder geen tips… het hoort erbij. Ja dat snap ik maar als er kleine dingetjes zijn die helpen… waar ik op moet letten…
Ik vroeg dus wat zijn de stappen die ik nu moet ondernemen. Ja de verloskundige bellen. Ik zeg oké. En welke is dat. Ja die zit in de polikliniek. Ze wist niet eens hoe die heette (ik toevallig wel maar ik hoef het niet voor te kauwen toch?!)… nou ik heb maar opgehangen want met deze doos kwam ik niets verder. En ik moet straks met de dokter bellen wat de uitslag van het bloedonderzoek is. Hopelijk is zij wat beter gehumeurd…
Ik zal er ook wel weer een erg groot probleem van maken voor mezelf maar ze was zo onvriendelijk… ze heeft zeker een slechte vakantie gehad ofzo :evil:
Nou goed dan ga ik lekker de verloskundige bellen en dan hoop ik dat die wel tenminste vriendelijk is :? want vandaag kan ik geen onvriendelijke mensen hebben hoor…
Gelukkig is dit forum er en nog vele andere sites waar ik informatie kan vinden want deze assistente moet duidelijk met pensioen :twisted:
:shock: wat een stom wijf zeg :roll:
:hug:
Kan je geen afspraak maken bij ha en de ha je vragen voorleggen?
Hier ook iedere bezoek aan de gyn een echo :inlove:
Nou ja zeg Meggie.
Je wordt wel meteen van je roze wolk afgeknikkerd zo.
:hug:
Hoe reageerde de vk?
Ik bedenk me net ineens dat je tegen misselijkheid ook zwangerschapsgramules van vsm kan kopen.
Gewoon bij de drogist.
Ik ben tijdens mijn zwangerschap niet echt misselijk geweest maar de keren dat ik me niet zo lekker voelde hebben die granules goed geholpen.
Nou ik heb de huisarts net even gesproken en die was gelukkig aardig hahaha.
Chelleke: ik kan wel een afspraak maken hoor maar ja ik heb nog nergens last van. Ik ga gewoon vandaag eens bij de apotheek langs.
En ik zal het advies van Lotte ook tot me nemen. En Lotte die roze wolk zit ik nog wel op hoor maar ja het is nog zo pril allemaal dus vind het ook wel wat eng.
Maar goed ik heb wel de uitslagen van mijn bloedonderzoek… het ene deel van mijn schildklierwaarden waren wat verhoogd maar omdat het andere deel niet verhoogd was is het niet iets waar actie op moet worden ondernomen. Maar toen ik aangaf dat ik nu dus zwanger ben zei ze dat het wel iets is om in de gaten te houden gedurende de zwangerschap. Dat kan bij de verloskundige of zij doen dat (nou liever niet hahaha). En de dietiste heeft aangegeven dat de verloskundige aan mijn gewicht in de gaten “moet” houden.
De verloskundige kan ik tussen 17:00 en 21:30 bellen dus dat duurt nog even.
Ik ga nu ook wat eten want ik verga haast van de honger!
Oh en ik voel me al niet meer verdrietig hoor Die muts aan de telefoon zoekt het maar uit hahaha. Zuurpruim!
goed zo Meggie.
Laat je door die muts niet op je kop zitten. :-*