De Ei-rammelaars deel 8 alweer!

@Klaproos wrote:

@Lotte wrote:
Hier moet er ook nog iemand verleid worden maar ik heb het idee dat me dat vandaag niet gaat lukken.

Hij vind dat er een dag tussen moet zitten. :wall:

En ik denk dat ik vandaag mijn eisprong voel…mannen.

Dan heb je ook duidelijk een kortere cyclus…

Daar ga ik wel vanuit.

Maar wanneer mijn nog precies zal zijn :think:

Precies 14 dagen na de eisprong, volgens de apothekersassistente :wink: vriendlief is thuis!

Vriendlief staat onder de douche :silenced: haha die heeft hard gewerkt vandaag, maar ga hem zo nog wel proberen te verleiden, hij weet er van haha, want ik heb steekjes links in mn zij net boven mn heup…? zitten die eieren daar!!!

We gaan er nog weer even voor… :pray: :pray: betekent wel dat ik een aantal dagen later ongesteld moet gaan worden dan… wat een gedoe :eh:

@Klaproos wrote:

Precies 14 dagen na de eisprong, volgens de apothekersassistente :wink: vriendlief is thuis!

Is niet altijd precies 14 dgn.

Kan wel wat variëren 12 tot max 18 dgn geloof ik :think:

Maar ze zijn meestal wel dezelfde aantal dagen.

Ik heb nu 3 keer precies hetzelfde gehad. 14 dgn naar +ovutest

Ik heb dan toevallig wel 14 dgn :mrgreen:

Klus ze klaproos :wink:

@Chelleke wrote:

@Klaproos wrote:

Is niet altijd precies 14 dgn.

Kan wel wat variëren 12 tot max 18 dgn geloof ik :think:

Maar ze zijn meestal wel dezelfde aantal dagen.

Ik heb nu 3 keer precies hetzelfde gehad. 14 dgn naar +ovutest

Ik heb dan toevallig wel 14 dgn :mrgreen:

Dat zei ze echt! Want ik vroeg hoe ik het evt met een onr. cyclus dan kon uitrekenen wanneer mn eisprong zou moeten zijn, toen zei zij: “Altijd 14 dagen voor je menstruatie begint.”

:wall: :wall: We hebben niet geklust, hij sliep toen ie zn kussen rook :wall: :wall:

Hoi,hoi,

Klaproos: Jammer dat je niet geklust hebt, vanavond weer een poging??!!!

En de rest: nog een leuke avond gehad???

Hier gaat het redelijk goed. Matthijs werd gistermorgen om half 10 wakker en had geen koorts (37.6). Hij heeft een halve boterham gegeten en goed gedronken. Vervolgens is hij toch naar het KDV gegaan (ze zijn erg flexibel). Om half 3 belde ze, hij had toch weer koorts (39.3). Heb hem meteen opgehaald, maar hij was erg vrolijk en heeft goed gegeten. Gisteravond had hij 39.2 en vanmorgen 36.8. Iemand een idee wat hij kan hebben. Misschien de zesde ziekte? Ben benieuwd hoe het vanavond is. Hij lijkt eigenlijk nergens last van te hebben, is vrolijk en speelt lekker. Moet vanmiddag werken, dus vriendlief is thuis.

Groetjes

Klaproos, en dan durven ze ook nog te zeggen dat mannen altijd zin in seks hebben.

Die van mij is al precies hetzelfde.

Gisteravond hebben we niet geklust, dus ik dacht ik ga hem vanmorgen verleiden.

Daar dacht hij anders over.

Maar uiteindelijk is het wel gelukt :dance:

Ik heb gewoon mijn charmes in de strijd gegooid :wink:

@Klaproos wrote:

Dat zei ze echt! Want ik vroeg hoe ik het evt met een onr. cyclus dan kon uitrekenen wanneer mn eisprong zou moeten zijn, toen zei zij: “Altijd 14 dagen voor je menstruatie begint.”

:wall: :wall: We hebben niet geklust, hij sliep toen ie zn kussen rook :wall: :wall:

Balen klaproos en dat ze dat zei geloof ik ook wel hoor :wink:

Ik zal even google op luteale fase…

Wikipedia

De tweede fase wordt luteale fase genoemd en begint op het moment dat de follikel gesprongen is, en de eicel er uit verdwenen is. De granulosacellen van het follikel veranderen van vorm en worden granulosa luteïnecellen. Onder invloed van het LH zullen deze granulosa luteïnecellen progesteron gaan produceren. Het follikel zonder eicel wordt geel lichaam (corpus luteum) genoemd en zal nog enkele dagen de productie van progesteron blijven voortzetten. Onder invloed van de progesteron (en ook oestrogenen) verandert het baarmoederslijmvlies waarbij de slijmklieren secreet produceren en afgeeft, en zo klaargemaakt wordt voor de innesteling van het embryo. Deze fase heet daarom ook wel de secretoire fase. Als dit geel lichaampje enkele dagen later stopt met de hormoonproductie, doordat het niet ondersteunt wordt door een zwangerschap geproduceerd hormoon hCG, zal het baarmoederslijmvlies ten gronde gaan en een bloeding optreden (zie verder). Deze fase duurt bij 10% van de vrouwen met een regelmatige cyclus ongeveer 14 dagen, maar blijkt te kunnen variëren van 7- 19 dagen. Bij vrouwen met een onregelmatige cyclus is de onzekerheid nog groter. Meer dan 70% blijkt vruchtbaar voor de 10 of na de 17 dag van de cyclus. De eisprong kan ongeveer 14 dagen voor de volgende menstruatie geschieden, maar ook veel eerder of later. Dus niet noodzakelijk rond de 14e cyclusdag. Het tijdstip van de eisprong kan dus niet bepaald worden door enkel een aantal dagen te tellen sinds het begin van de cyclus of terugtellen vanaf het eind van de cyclus; vooral als de duur van cyclus van de vrouw onregelmatig is.

@ Moon
Beterschap met/voor Matthijs :hug:

@ Lotte
Wel gelukt :mrgreen:

Nou ik had gister geen problemen mee hoor....
ik hoef hem niet eens te verleiden :mrgreen:

hoi ff snel door de lunch pauze heen

ivm vervelende meelezers update vanuit hier ff via pb! :mrgreen:

sssssssssssssssht even heel zachtjes typen

mijn zoontje is net in slaap gevallen in zijn campingbedje die hier beneden staat

we zijn namelijk nog druk in de weer met zijn kamertje

p@ is nu met zijn kast bezig en als die voor de 2de keer geverft is kan alles goed drogen

hopelijk is vanavond zijn kamertje klaar

slapen in zijn peuterbed vond ie heel eng dus vandaar dat we het campingbedje ook snachts hadden opgezet

we blijven iedere middag en avond gewoon proberen

het is natuurlijk allemaal heel spannend :smiley:

wat hebben jullie weer een heerlijk onderwerp uitgekozen haahahaha

het is idd zo dat zodra je eisprong is geweest het 14 dgn duurt voor je ongesteld word

daardoor komt het ook dat je soms wat later ongesteld word als je bv pas bij dag 18 je eisprong hebt gehad eenplaats van dag 11

ik heb hem altijd rond dag 16

je afscheiding verschilt ook van dag tot dag, dat heeft te maken met het verloop van je cyclus

en hoeft niet meteen iets raars te betekenen hoor

dus niet meteen zorgen maken he :hug:

hihihih tygo ligt gewoon te snurken

hij was gewoon hardstikke moe

en pat nog zeggen dat ik met hem naar ballorig moest gaan

nou het is de afgelopen dagen al spannend genoeg voor hem geweest

dus een dagje rust ie ook wel eens goed

Er is hier de hele dag niks getypt?? :shock: :shock:

Ik dacht: hee heb weer geen melding! Maar dat klopt idd dus…

Hier nog steeds raar in mn buik en beide zijden/zijen (??), als ik tot rust kom op de bank, zelfs wat naar in mn buik…en het duizelt ook nog steeds…

Ik fik mn lieve vriendje de hele tijd af :oops: :frowning: die vroeg al of het wel goed met me ging want ik doe de laatste dagen ‘anders’ … :frowning: Wou dat deze maand voorbij was…ccccccc

:hug: :pray:

Liefs Angèl trotse mama van Damian ?

Rondes voor Damian: 20 rondes geduurd

Rondes voor Brusje: 30-28-26

> ... +ovutest
> NOD 3 sept.

@Klaproos wrote:

Hier nog steeds raar in mn buik en beide zijden/zijen (??), als ik tot rust kom op de bank, zelfs wat naar in mn buik…en het duizelt ook nog steeds…

Ik fik mn lieve vriendje de hele tijd af :oops: :frowning: die vroeg al of het wel goed met me ging want ik doe de laatste dagen ‘anders’ … :frowning: Wou dat deze maand voorbij was…ccccccc

Over 8 dagen weet je of dat misschien door een zwangerschap komt :pray: :pray: :pray:

@Elle wrote:

@Klaproos wrote:

Over 8 dagen weet je of dat misschien door een zwangerschap komt :pray: :pray: :pray:

Ik ben zelf bang dat het komt omdat ik ongesteld ga worden :frowning:

wat een spanning klaproos

ik had tijdens mijn zwangerschap ook dat ik p@ de heletijd affikte en daarna huilend in de armen viel omdat ik het zo erg vond

dus wie weet :mrgreen:

@Klaproos wrote:

Ik ben zelf bang dat het komt omdat ik ongesteld ga worden :frowning:

:naughty: :naughty: :pray:

Liefs Angèl trotse mama van ? Damian ? (26-04-2008)

Rondes voor Damian: 20 rondes geduurd

Rondes voor Brusje: 30-28-26
> ... +ovutest
> NOD 3 sept.

Hier dan toch wat nieuws van onze kant, eerder dan verwacht

hier een voorzichtige april mama. We hebben een positieve test gehad, maar een hele historie van Mk’s en Bbz’s helaas.

Woensdag hebben we een echo om te kijken of het op de goede plaats zit en of alles groeit zoals het moet.

Ik neem nu al een week progesteron (dat is tegen de samentrekkingen van de baarmoeder) dit meot vaginaal , leuk detail Maar zo merk ik wel dat mijn baarmoeder gegroeid is deze week

we wachten nog even af, maar normaal zijn we 22 april uitgerekend.

dus nu 4 weken en 2 dagen zwanger

We gaan vandaag beginnen met vertellen aan de familie, veel eerder als we hadden verwacht, maar mijn emo buien zijn zo extreem en mijn vermoeitheid ook dat we te veel vragen krijgen, daarvoor zeg ik het nu ook al eerder hier als verwacht. Dus dus ook hier op kok, was eigenlijk pas de bedoeling na de 9 weken Maar mijn buik is nu al naar buiten aan het duwwen

Maar het is duimen en hopen dat alles goed gaat het was een hele verassing want het was onze ronde 1 al meteen raak hadden we echt niet verwacht!!

Klaproos!!! :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: ik hoop vor je dat het raak is!!!

veugje voorzichtig gefeliciteerd :inlove:

snap dat je heel voorzichtig bent en niet te vroeg wilt juigen

hopelijk mag je snel op je roze wolkje neerdalen en helemaal gaan genieten van alles

@Fnav: Meid wat een geweldig nieuws, ik :pray: dat beebje goed zit en lekker blijft.

En Klaproos: Ik :pray: voor een positieve test.

En verder hebben we hier vakantie!!! Vriend moet vandaag nog werken en dan 3 weken helemaal niets. Alleen wat we leuk vinden. Mijn vriend maakte gisteren nog een grappige opmerking. We zijn aan het kijken naar mogelijk een andere auto. Zegt ie: Als we die nu doen (hele grote MPV) dan hebben we genoeg ruimte voor Matthijs, de hond en als er dan ooit nog een kindje komt hoeven we geen andere auto!!! :smiley:

Nu even boodschappen doen en dan genieten van het mooie weer.

Groetjes Moon.