**De Ei-rammelaars** Deel 7

@ Klaproos: ik weet niet of ik die extra dag erbij kan nemen. Misschien kun je in de toekomst wel bij je nieuwe baan extra werken of invallen. En ik vind het raar dat ze er mee komen na je eerst afgebrand te hebben…

Ik heb inmiddels de dokter weer gebeld… mijn hart heeft het zwaar vandaag… maar mag om 16:00 WEER terug bellen want de dokter wil mijn hele dossier doornemen vanmiddag… dus ben benieuwd wat daar uit gaat komen… nogmaals aangegeven dat ik niet zwanger ben, ongerust ben en gewoon dat het al zo lang is… beetje rare assistente moet ik zeggen, die van de andere dokter is aardiger…

Ik ben benieuwd… (en ben zo blij dat ik toch gebeld heb!)

Meggie, waarom maak je niet gewoon een afspraak bij de dokter.

Daar hebben ze toch spreekuur voor?? :think:

Meggie, wat goed dat je hebt gebeld!

Jeetje… weer terug bellen… dat zal niet meevallen inderdaad maar je kan het hoor.

Wel heel fijn te weten dat de dokter je vraag serieus neemt en het dossier gaat bekijken. Vanmiddag komt hij vast met een antwoord of reactie.

Anders zou ik inderdaad een afspraak maken om er eens rustig met hem zelf te kunnen praten in plaats van de assistente.

Buffy

@Lotte wrote:

Meggie, waarom maak je niet gewoon een afspraak bij de dokter.

Daar hebben ze toch spreekuur voor?? :think:

Deze dokter werkt niet zo snel op afspraak. Dan moet ik eerst de assistente uitleggen waarom ik wil komen en dan beslist die of ze eerst met de huisarts overlegt of een afspraak maakt (hoe vaak ik al niet telefonisch dingen heb moeten afhandelen…).

Om even een voorbeeld te noemen, dat met mijn scheurtje in mijn slijmvlies dat is eerst behandeld als een aambei (na telefonisch overleg). Als dat niet hielp met een week dan moest ik terug bellen. Dat hielp dus niet en toen kon ik pas langs komen. Wel op de dag dat ik gebeld had.

Daarnaast mogen als je op de dag zelf belt alleen spoedgevallen, dingen die niet kunnen wachten.

Maar goed dan nog is ze deze week alleen nog op vrijdag en dan werk ik dus kan dan niet (tenminste het is erg lastig om er vrij voor te krijgen). En dan duurt het weer 2 weken voor ze terug is dus vond dit dan de snelste weg. Eventueel kan er dan alsnog een afspraak gemaakt worden. Want als ik om een afspraak had gevraagd dan was dat hoogstwaarschijnlijk pas na haar vakantie gepland.

Mijn man is ook zeer ontevreden over deze dokter… maar ja mag je zomaar overstappen naar een andere dokter… dat denk ik niet.

Snap je nu een beetje mijn handelswijze? Normaal gesproken had ik ook een afspraak er voor gemaakt (dat had dan volgende week geweest) maar nu gaat ze dus op vakantie. Ik dacht dat ze al weg was maar kwam er gister achter dat ze er deze week nog was.

Ik snap jouw reactie wel hoor :slight_smile:

Waarom zou je niet zomaar over kunnen stappen?

Volgens mij kan/mag dat best hoor.

En ik weet het niet zeker, maar volgens mij ben je niet verplicht om aan de assistente te vertellen waarom je graag een afspraak wil.

Lekker makkelijk om alles telefonisch op te lossen, dat kan toch helemaal niet.

Wat een rare gang van zaken.

Ja natuurlijk mag je gewoon overstappen op een andere dokter.

Echt wel hoor.

Ga gewoon eens kijken welke praktijken er nog meer in de buurt zijn.

Als er andere lokaties zijn kan je ze gewoon bellen en vragen of je daar klant kan worden. Is volgens mij helemaal geen probleem hoor.

Buffy

@buffy wrote:

Als er andere lokaties zijn kan je ze gewoon bellen en vragen of je daar klant kan worden.

Buffy

Patient Buffie :wink:

@ Meggie: Je bent in nederland vrij om je eigen hulpverleners te kiezen, dus ja, je mag over stappen naar een andere huisarts als mede je man. Meestal moet je dan je dossier opvragen en naar de nieuwe huisarts brengen.

Nou ik ga erover nadenken. Misschien is het ook wel iets wat bij mij ligt, dat ik niet assertief genoeg ben. Ik vind het lastig om voor mezelf op te komen.

Ik heb in ieder geval weer gebeld en ze wilde dat ik eerst een bloedtest zou doen voor allerhande dingen. Dus heb de brief gehaald, gelijk doorgefietst naar de poli en ben weer 2 buisjes bloed armer.

Ik wilde eerst tot maandag wachten maar dacht “stel dat ik ongesteld word komende dagen dan zijn mijn waarden natuurlijk anders, zeker bij de hormonen”. Dus dacht probeer het toch en gelukkig mocht ik nog :slight_smile: de laborante vond het erg slim van me want ik had helemaal gelijk. En ze herkende het helemaal (vervolgens kreeg ik een verhaal over haar cyclus :))

Dus als ze over 2 weken terug is van vakantie bellen voor de uitslag en ik neem aan verder kijken hoe of wat. Dan zitten we inmiddels in augustsus en dan gaan manlief en ik gewoon aan de klus. Voordeel is dat hij op vakantie iedere dag wel wil hahaha.

@ Bianca: hoe is het met jou, al ee positieve test in handen :smiley:

Ik las bij de juli mama’s dat Bianca (nog) niet ongi is geworden dus het is spannend.

Oh ja en ik heb gelijk even een cadeautje voor mijn zusje gehaald voor de kleine als ik zondag ga, een ienieminie rompertje maatje 40 :inlove:

Hoe gaat het eigenlijk met het kleine meiske???

@Lotte wrote:

Hoe gaat het eigenlijk met het kleine meiske???

Ze doet het naar de omstandigheden goed. Op het moment is het even spannend want ze krijgt medicatie om de ductus te doen sluiten en dat brengt toch wel risico’s met zich mee. Maar mijn moeder zei dat ze het goed doet.

Ze groeit ook, poept haar luiers lekker vol, dus naar de omstandigheden doet ze het goed.

Goed om te horen dat het naar omstandigheden goed gaat.

Dat kleine meisje wordt echt wel groot.

Volgens mij is het een vechtertje.

Volgens mijn zusje heeft ze ook al echt een karaktertje van zichzelf, eigenwijs :slight_smile:

Maar ze is inderdaad wel sterk. Het scheelt natuurlijk dat ze verder helemaal gezond is. Geen afwijkingen of wat dan ook zoals je soms wel eens ziet.

Misschien dat ik haar zondag ga bekijken, ik snotter altijd dus ben een beetje afwachtend erin. Niet dat ik verkouden ben denk ik maar ja wil ook geen risico nemen.

Maar ze is alweer bijna 3 weken oud :slight_smile:

Is ze ook al goed gegroeid?

Ze zit in ieder geval weer boven haar geboortegewicht 50 gr. En wat ik heb gehoord is dat ze zo’n 20 gr. per dag groeit. Dus dat gaat ook de goede kant op.

Zo Meggie jij hebt ook een dag achter de rug zeg!! Wat GOED van je dat je er bovenop zit nu! Mooi bloed laten prikken :clap: Top van je! Ben benieuwd naar wat er uit komt! Duurt dat twee weken joh de uitslag? Of wacht nu je op je eigen arts?

Je mag idd zo overstappen hoor, ik heb nu eindelijk een arts die ik leuk vind en die mij serieus neemt, dus waar ik ook woon in dit plaatsje ik reis naar hem af :wink:

Ook fijn dat de kleine het goed doet zeg!! :inlove: Maatje 40…het is ook niks hè :lol: wat klein…

Bianca nog niet ongesteld dus, tjeemig wat spannend :shock: Wanneer gaat ze testen??? :pray:

Ik bedenk nog of ik die extra dag wil werken, het zijn natuurlijk wel centjes hè… En ik kan er altijd nog weer weggaan als het me niet bevalt. Als ze me die dag in de week fijn mijn ding laten doen (mailings, website enz…) dan kan het nog best een leuke afwisseling zijn.

Nou wij krijgen zo visite, dus ga even koffie zetten! :-*

De dokter gaat vrijdag op vakantie en dan is ze er 3 augustus weer. Dus kan die dag dan bellen. Ze werkt op ma, woe en vrij geloof ik. De andere dagen is er een andere dokter. En volgens het lab is er met 1 week wel een uitslag dus ga dan mooi weer bellen.

Tsja wat betreft de centen Klaproos heb je wel weer gelijk. En inderdaad als het dan die dingen zijn, 1 dag in de week is dan nog wel te overzien :slight_smile:

Misschien staat het al ergens maar wanneer begin je met je andere baan?

Nou ik ga de vaat opruimen, douchen en dan bijna naar bed. Helaas morgen werken, het beviel me wel lekker de hele dag lanterfanten haha. Maar ja voor 2 dagen mag je niet klagen toch.

@Klaproos wrote:

Hihi Poeizie, ik dacht dat ik wel verteld had wat ik deed, ik zit in de Optiek en deed die opleiding dus ook! Na 1 jaar gedaan te hebben heb je hiermee helaas niks…

Maar dat is niet erg… Het voelt niet dat ik alles voor niets heb gedaan, want dan noemde een collegaatje gister, heb veel plezier gehad op school ook al was het heel pittig!

@ Bianca; hoe is het???

ohhh wat erg :oops: hoe kwam ik er nou bij dat jij ook verzorgende deed

… dan ben ik in we war met iemand anders :oops:

maar jammer dat het niks is geworden…wel aardig dat je evengoed nog mag komen werken :mrgreen: