**De Ei-rammelaars** Deel 7

@Meggie wrote:

@Lotte wrote:
Dat vraag ik mee ook weleens af, net als het feit of de omgevingstemperatuur invloed heeft.

Ik kan me zo voorstellen dat wanneer het bv 25 graden in je slaapkamer is je lichaamstemp ook hoger is.

Maar of het wat uit maakt :think:

Ja dat denk ik ook. Maar goed wat dat betreft staat ook niet iedere arts achter het temperaturen. Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd op hetzelfde tijdstip temperatuur. Dus wat dat betreft neem ik het met een korreltje zout :slight_smile:

Heb je een leuke verjaardag Lotte?

Dank jullie wel!

Enneh, wat vinden de artsen wel een goed systeem dan??

Hahaha ja dat weet ik ook niet. Ik heb het ook maar gelezen :oops:

Manlief vond dat ik er moe uitzag en moest direct naar de dokter :roll: :roll: :roll: :roll: en anders maar eerste hulp… mannen hahaha.

Ik ben net klaar met eten, ik had totaal geen zin om te koken maar had de aardappels al geschild dus dan moet ik wel. Maar heb lekker gegeten :mrgreen:

En nu de rommel opruimen :?

Ja je zal er wel niet zo florisant bij lopen na zulke slopende nachten :roll:

@Klaproos wrote:

Ja je zal er wel niet zo florisant bij lopen na zulke slopende nachten :roll:

Nou ik heb gewoon heel snel donkere kringen. En soms doe ik er weleens een make-upje op maar op de dagen dat ik thuis ben heb ik daar vaak geen zin in. Maar goed beter dat ie zich zorgen maakt dan dat ie zich niet om me bekommert.

Hoe is het verders met jou Klaproos? Heb jij nog iets van vakantie voordat je bij je nieuwe baan begint?

Nou ik ga nu echt maar eens de rommel opruimen… :think:

Rustig hier :o :wink:

Ik verveel me ook al de hele avond. Ik heb net lekker kipnuggets gebakken :oops: :roll: 8) :smiley: ik had er zo’n zin in.

En nu ga ik zo naar bed :slight_smile: Iemand die af wil vallen had het niet gedaan denk ik haha. Al die calorieën van die nuggets en dan vlak erna slapen, dat is weer een pondje hahaha. Spannende dag morgen :slight_smile:

Welterusten!

Goedemorgen weer!

Haha goeiemorgen Meggie! :-* Ik zal eens even terug gaan lezen :wink:

Heb helaas geen vakantie, zaterdag de 15e is mijn laatste dag in de optiek en maandag de 17e start ik met mn nieuwe baan als peuterspeelzaalleidster. Het weekend van 25september gaan we even met zn 5en een weekendje weg. Hebben we wel zin in!

Verder gaat het goed hoor, mn ongesteldheid is al weer over, ben heel benieuwd naar mn nieuwe cyclus. Neem deze keer geen risico’s haha! Lekker klussen wanneer we er zin in hebben, zo veel mogelijk haha!

Hoe gaat het met jou? Je bultjes en dingetjes? Moest je nou vandaag naar de diëtiste?

@Klaproos wrote:

Heb helaas geen vakantie, zaterdag de 15e is mijn laatste dag in de optiek en maandag de 17e start ik met mn nieuwe baan als peuterspeelzaalleidster. Het weekend van 25september gaan we even met zn 5en een weekendje weg. Hebben we wel zin in!

Verder gaat het goed hoor, mn ongesteldheid is al weer over, ben heel benieuwd naar mn nieuwe cyclus. Neem deze keer geen risico’s haha! Lekker klussen wanneer we er zin in hebben, zo veel mogelijk haha!

Hoe gaat het met jou? Je bultjes en dingetjes? Moest je nou vandaag naar de diëtiste?

Jammer dat je echt non-stop werkt maar goed het geld is natuurlijk ook wel handig met de verhuizing op het oog? Ik neem aan dat je dan misschien nog wel vrij bent? Hoeveel ga je nu eigenlijk werken?

Inderdaad gewoon gezellig klussen :mrgreen: Hopelijk is het deze cyclus dan wel raak :pray:

Met mijn bultje gaat het goed, die is bijna weg maar moet nog zeker tot eind deze week smeren.

Verder ben ik vooral benieuwd of ik nog ongesteld ga worden binnenkort en of de test dit weekend positief of negatief zal worden. Ik durf niet zo goed te hopen.

Ik blijf ongi-krampen houden (eigenlijk al vanaf mijn eisprong) dus ben benieuwd hoelang dat nog duurt. Inmiddels alweer dag 76 van de cyclus…

Ik moet inderdaad vanmiddag naar de dietiste. Ik ga zo even stofzuigen en dan douchen. Dan heb ik nog even lekker de tijd om niks te doen voordat ik er naartoe moet.

Ik twijfel nog of ik er blijf want ik heb gemerkt dat alles wat ze zegt ik toch al weet. En dat ik dezelfde valkuilen blijf houden en niet goed weet of ik discipline genoeg heb daar wat aan te doen…

Misschien is de diëtiste niet de persoon om jou die discipline bij te brengen…of is aankomen gewoon niet de manier? Hoeveel moet je nog aankomen om een zogeheten gezond gewicht te hebben? Ik ben namelijk ook volgens alle normen veel te licht, maar ben wel gezond.

Is je gewicht serieus de reden dat je menstruatie uitblijft??

Ik moet nu nog 5 kilo maar als er vandaag 3 bij zit dan 2 kilo. De reden dat ik er naartoe ging was eigenlijk om gezonder te leren eten. Dus meer groenten (ik eet echt heel erg weinig groente), meer durven variëren en nieuwe dingen durven eten. Maar ja tot dusver, 3 maanden later, is van al dat alles niets terecht gekomen. Mijn angst voor onbekend voedsel is groot en ik vraag me af of wat ik wil haalbaar is. Ik wilde het graag omdat een kindje ook zal moeten leren groentes te eten etc. En als ik het zelf bijna allemaal nooit gehad heb, niet lust of niet durf te eten wat voor voorbeeld ben ik dan?! :oops:

Dat is eigenlijk een beetje HET probleem… hoe leer ik iets aan mijn kindje als ik het zelf niet lust/kan… :silenced:

Of dat de reden is dat mijn ongesteldheid onregelmatig is daar twijfel ik wel aan. Want juist nu ik aankom blijft het weg :roll:

En ik merk dat ik het ook lastig vind om die verantwoording dan af te leggen. Ik doe het natuurlijk voor mezelf maar soms heb ik dagen dat ik er gewoon geen puf voor heb en eigenlijk gewoon de hele dag op snoep, koek en chips wil leven. Gewoon omdat ik dat lekker vind. En dan eet ik natuurlijk wel mijn ontbijt en lunch maar ja pfffff. Het onbezorgde is er gewoon een beetje uit. Maar ik denk dat ik dit vanmiddag allemaal maar eens ga zeggen.

Ooh zo oke… Misschien ga je juist wel mee-eten als er een kleine is?

Je zou eigenlijk een vriendin moeten hebben met wie je samen kan gaan koken :smiley:

@Klaproos wrote:

Ooh zo oke… Misschien ga je juist wel mee-eten als er een kleine is?

Je zou eigenlijk een vriendin moeten hebben met wie je samen kan gaan koken :smiley:

Hahaha nou mijn man wil me hierin echt vaak motiveren maar die gaat net weer een stapje te ver, iets te enthousiast en dan word ik boos.

Maar wat je zegt, mijn hoop is ook wel dat ik dan mee ga eten. Het scheelt dat mijn man wel alles lust dus die is hierin dan een goede opvoeder.

Is het bij jullie ook al zo raar weer? Ik weet gewoon niet watvoor shirtje ik aan moet trekken.

Ja… net regende het hier… nu schijnt de zon weer… :s heb een lange broek aan met een haltertop, de kinderen spelen volop buiten en hebben een korte broek/rok en t shirt aan…

Hmmm ik denk dat het dan toch maar een bloesje wordt… Nu schijnt de zon weer fel. Neem wel een vestje mee voor vanmiddag. Hoef pas over 1,5 uur weg dus zit wat te lanterfanten op KOK haha.

Hier ben ik weer :oops:

Gisteren naar de huisarts geweest en alle testen zijn goed…en het uitstrijkje was een PAP 1, volgens de arts het allerbeste.

Wel heb ik sinds 1.5 week enorme uitslag, daarom ging ik naar de huisarst, het is niets ernstigs, en gaat als het goed is vanzelf weg binnen 2 maanden…hopelijk eerder, want we zijn binnenkort 1 jaar getrouwd en wilde de top van mijn jurk aan doen op een nette broek met mijn trouwpumps eronder, maar die uitslag zit vooral op mijn hals,nek,gezicht, pfff…en met een lage top ziet het er dan niet echt mooi uit…ik ga op zoek naar een burka

Ben ik van het ene af komt het volgende, ik grap altijd wel met mijn man of die wel met mij een kindje wil, aangezien ik lichamelijk altijd wel iets heb, dus geen goede genen heb om door te geven haha…

Maar voor de rest gaat het goed, ik las in de gauwigheid dat er wat jarigen zijn geweest, gefeliciteerd nog.

Girly: wat vervelend zeg! Ook niet iets van een creme gekregen? Wel fijn dat de uitslag van je uitstrijkje goed is. Weer een zorg minder toch?!

Mijn bezoek bij de dietiste was zwaar teleurstellend. Geen gram aangekomen… dat had ik dus echt niet verwacht. Dus maar weer mijn eetpatroon onder de loop en ik heb wel een vermoeden waar het zit dus daar dan maar aan werken. En ik ga een poeder nemen om het aankomen wat te versnellen. Fantomalt. Daarna hadden we het nog over energiedrankjes maar daar ga ik niet aan beginnen. Die dingen zijn vet duur. Ik heb geen geldboom in de tuin. Ben echt teleurgesteld. Ik denk dat een negatieve zwangerschapstest nu nog minder teleurstellend zou zijn…

Ik heb de testen maar alvast gehaald (in dat dorp ken ik namelijk niemand). Maar heb sinds vanmiddag zo’n negatief gevoel dat het vast en zeker een negatieve test zal zijn.

Nou goed ik ga er gewoon weer voor. Als ik komende 6 weken er alles voor gegeven heb en ik ben nog niks aangekomen dan is dit schijnbaar mijn gewicht. :evil: :evil: :evil:

Meggie meid :hug: :hug: :hug:

Wat een teleurstelling… :frowning: en wat vreemd… je verwachtte eigenlijk zelf 3kilo aangekomen te zijn…

Tja… ik kan ook niet aankomen hoor… ben 52kilo, al zeker 8 jaar lang (op de zwangerschap na dan, toen woog ik 9 kilo meer… na de bevalling 54 kilo)

Hoe was je gewicht voor die tijd dan? Ben je ook altijd slank geweest?

Hee en als het na die weken nog niet ‘beter’ is, dan heb je je best gedaan hoor…

Ik zou me meer zorgen maken om je menstruatie dan om je gewicht :thumbup: Was je al weer minder moe?

Even snel voor Meggie: Lieverd :-* :hug:

@ Girly; een burka? even zoeken op marktplaats :stuck_out_tongue:

Nee gekheid, wat vervelend van die uitslag meid… jeukt het ook?

Fijn dat je uitstrijkje goed was :slight_smile:

@ Lotte; al iets meer bekend?