De verkopers zien af van de verkoop Zij kunnen niet voor de overdrachtdatum een andere woning krijgen zeggen ze… Zij hadden al getekend, wij zouden dat vanavond doen…
De verkopers zien af van de verkoop Zij kunnen niet voor de overdrachtdatum een andere woning krijgen zeggen ze… Zij hadden al getekend, wij zouden dat vanavond doen…
Nou dat zou ik ook weleens willen weten of dat zomaar mag… getekend is immers getekend tenzij ze een bewijs hebben geloof ik… net zoals je een bewijs moet leveren als je het niet kan kopen voor de overdrachtsdatum…
Maar buiten dat wat shit zeg… jeetje… echt mega balen meid!!
Ik ga zo even bellen met rechtshulp… Wij hebben zelf die handtekening natuurlijk niet, die ligt bij hun makelaar Anders hadden wij het gemeen kunnen spelen en gewoon onze handtekening eronder kunnen zetten.
Hun makelaar snapt er ook helemaal niks van en staat emotioneel gezien ook aan onze kant. Ze zei nog: Als ik nu naar de wc zou gaan en ik blijf daar een kwartiertje zitten en jullie zoeken het koopcontract en zetten daar jullie handtekening onder, dan zou het klaar zijn… maar dan ben ik morgen geen makelaar meer!
Ik vind het serieus asogedrag, er bestaat ook nog zoiets als fatsoen…
@ Volgens mij hoeven ze die boetes pas te betalen als beide partijen hebben getekend. Dat is 10% van het verkoopbedrag. En volgens mij kun je zelfs de koop nog annuleren binnen 8 dagen na het tekenen. Dat staat tenminste wel in ons koopcontract.
Maarja, vervelend is het wel!! Nu moet je nog hals over kop op zoek naar een nieuw huis of tijdelijk onderdak vinden tot je daar in kunt… Pff, sommige mensen weten echt niet wat ze willen!!
Heb net berekend wat het ons extra zal kosten als wij voor 4 maanden een chalet huren bij een camping hier in de buurt (dan kunnen in ieder geval de kinderen naar buiten) Misschien dat de verkopers deze kosten van de verkoopprijs af willen doen? (denk het niet… ze willen echt niks)
Bedenk me net dat de katten van mijn vriend (3 stuks :sick: ) dan ook 4 maanden in pension moeten :shock: even kijken wat dat gaat kosten.
Maar inderdaad, de boetes gelden pas wanneer beide partijen hebben ondertekend, we hebben geen poot om op te staan.