Wij hebben er inderdaad bewust voor gekozen om in augustus te stoppen met de pil. Toch zou een zwangerschap / kindje nu wel met open armen ontvangen worden hoor.
Enige nadeel eraan, wat me zorgen geeft, is dat ik nog niet met foliumzuur gestart ben, en nog gewoon paar glaasjes wijn heb gedronken laatste tijd. Bang dat dat schadelijk kan zijn…
Als het goed is word ik vandaag ook ongesteld… Ook nog geen enkel teken aan de lucht…
Maar ik ben zeker niet zwanger Anders is het wel een oooooeerrsterk kindje!
@Mariamaria; het Ãs mogelijk, mijn zoon is ook dwars door de pil gekomen (daarom gebruiken wij nu dubbelop!) Ook ik heb toen nog van alles doorgedaan, slikte nog geen foliumzuur, rookte nog :shock: , zat aan de diclofenac ivm rugklachten (achteraf duidelijk waarom, was gewoon zwanger…), slikte de pil gewoon nog een week door, drinkte mn Malibu-colaatjes in het weekend… Ik wist pas met 5 weken dat ik zwanger was… :roll:
Had gister wel een enorm eierstokrammel-moment, pfff…
Mariamaria, natuurlijk mis het beter als je foliumzuur had geslikt en geen alcohol had gedronken maar het hoeft niet meteen heel schadelijk te zijn hoor.
Maak je daar maar geen zorgen over.
Ik zou nu alleen wel met foliumzuur beginnen als ik jou was.
Het duurt ongeveer 4 weken voordat er voldoende voorraad is opgebouwt dus mocht je nu niet zwanger zijn dan heb je in augustus genoeg voorraad
En het kan geen kwaad om het langere tijd te slikken.
@mariamaria: Spannend!! Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
@klaproos: voor jou ook wel spannend zeg… Het zou dan inderdaad wel een oersterk kindje zijn
Hier gaat het opzich wel goed. Heb alleen wat problemen met school en dat geeft de nodige spanningen. Spanningen die ik niet mag hebben ivm mn maag…
Vorige week ruzie gehad met de docent, vanochtend weer… Ik volg die lessen voor mijn laatste examen. Die heb ik al twee keer gemaakt, dus het is uiterste noodzaak dat ik het deze keer wel haal… maar op deze manier gaat dat ook niet gebeuren en dat zit me totaal niet lekker. En die docent ook niet, want die zegt vaak genoeg: ik doe mijn ding, de rest ligt bij jullie. als jullie je best niet doen, zal het mij een worst zijn of je slaagt of niet. En dat terwijl ik wel mijn best doen, ik hou ervan om te presteren, leer liever zoveel mogelijk dan te weinig en ik ben altijd aanwezig… maar het is een rot vak… ik hoop dat het een beetje duidelijk is, maar dr gaat een heel verhaal aan vooraf dus of het zo duidelijk genoeg is hihi…
Verder ga ik zometeen naar de nagelstyliste. Heb wel weer ff zin in een tut momentje haha.
@ Jannigje: Leuke dag gehad gister? Was vast heel druk!!
Nou meiden, tot gauw!
@ Sabje; haha, denk niet dat er nu een kindje aan komt hoor, misschien dat mn ongi een dag langer uitblijft dan anders… Vind het niet erg om korter ongesteld te zijn, want vind het een smeerbende van niks :evil:
:hug: :hug: met je school, ik weet hoeveel stress dat kan opleveren…
Mn vriend belt me net doodleuk op dat ie weer gezakt is met de prijs van zijn woning :eh: terwijl we van de week er nog over hadden gehad dat dat niet zo verstandig is nu… hij is nu gewoon al 10.000 gezakt sinds ie te koop staat (febr) :shock:
Hij zal wel weten wat ie doet… we worden nu zo wel beperkter in onze woningkeuze en ik zie onze baby steeds verder afdrijven … :think:
@ mariamaria: ben benieuwd, heb je al een idee of je gaat testen of niet?
Ik vind het altijd wel frapant om te lezen dat mensen zwanger raken door de pil. Dan ben je denk ik als vrouw super vruchtbaar ofzo.
Ikzelf gebruik nu al bijna 5 jaar geen pil, tussendoor spiraal geprobeerd maar die bleef niet zitten. In al die jaren gebruiken wij condooms (ook tijdens het gebruik van de pil) maar nog nooit is ie gescheurd en nog nooit is er een ongelukje of wat dan ook gebeurd. Geen per ongeluk zwanger voor mij hahaha. Maar goed in onze situatie was dat ook niet verstandig geweest.
Toch een soort van cadeautje dan als je toch zwanger wordt
@ Lotte ik hoop ook dat het lijstje snel korter wordt
@ Sabje: wat een rotsituatie meid! Irritant als docenten zo’n houding hebben want misschien ligt het wel aan zijn manier van uitleggen dat jij het niet snapt. Heb jij een andere benadering nodig. Geen enkele student is hetzelfde. Is er niet een andere docent die het vak ook geeft waar je terecht kan? Of misschien een studiegenoot die het vak al achter de rug heeft? Mensen die al klaar zijn met de studie die je kunnen helpen?
@ Klaproos: ohhhh :hug: vooral die laatste zin is verdrietig. Ik vind het ergens ook wel een beetje raar dat hij niet overlegt. Natuurlijk is het zijn huis maar je gaat samen ergens anders wonen… hij wil het huis schijnbaar erg graag snel kwijt…
Mooi ik ga zo eens eten, huishouden doen en de rest van de middag even lekker relaxen. Misschien nog buiten zitten
Ik rammel verder heel erg en zou het liefst eigenlijk deze maand al willen beginnen… maar ja ik respecteer manlief zijn keuze. Een kind krijg je samen hè…
@Meggie wrote:
@ mariamaria: ben benieuwd, heb je al een idee of je gaat testen of niet?
Ik vind het altijd wel frapant om te lezen dat mensen zwanger raken door de pil. Dan ben je denk ik als vrouw super vruchtbaar ofzo.
Ikzelf gebruik nu al bijna 5 jaar geen pil, tussendoor spiraal geprobeerd maar die bleef niet zitten. In al die jaren gebruiken wij condooms (ook tijdens het gebruik van de pil) maar nog nooit is ie gescheurd en nog nooit is er een ongelukje of wat dan ook gebeurd. Geen per ongeluk zwanger voor mij hahaha. Maar goed in onze situatie was dat ook niet verstandig geweest.
Toch een soort van cadeautje dan als je toch zwanger wordt
Ik raakte ondanks Double Dutch, dus EN pil EN condoom, zwanger zes jaar geleden. :wink:
@sabje; wat vervelend dat je gedoe hebt met die docent. Heb je vanmiddag nog even lekker kunnen ontspannen bij de nagelstyliste?
@klaproos;hopelijk wordt t huis van je vriend nu snel verkocht zonder dat hij nog een keer in prijs hoeft te zakken, dan kunnen jullie verder met de toekomst.
Hier klapper ik nog vrolijk :liar: een maandje verder, want hier zijn vandaag de :evil: :evil: gearriveerd. Pluspuntje is wel dat mijn cyclus nu dus 33 dagen is (vorige waren 39 en 38) en t kon ook niet raak zijn, want vriendje zat in t buitenland toen ik mijn ei had. Mijn nieuwe NOD is nu 26 juni. Nieuwe ronde, nieuwe kansen dus maar.
@ Meggie; genoten van je dagje?? Ik wilde trouwens niet depressief overkomen hoor, maar baal er momenteel zoooo van… (misschien ook wel omdat ik ongi zou moeten worden…?) Ik snap heus wel dat ie er snel van af wil, zodra dat huis verkocht is, kunnen wij hier een woning kopen en dan kan hij hier ook een andere baan gaan zoeken, wat weer benzinekosten gaat schelen. Hij moet zolang elke dag 40 min heen en 40 min terug voor zn werk… het ging mij erom dat ie er gister nog anders over dacht en het met me eens was en nu vanmorgen ineens wat anders besloot en pas erna mij belt… (maar dat is hem nu wel duidelijk, overigens niet het gevolg van onderstaande )
@ Sabje; zijn je nagels weer mooi?
@ Elle; dus ook al vandaag ongesteld whaha! Mariamaria en ik zouden vandaag ook aan de beurt zijn, weet niet hoe het nu met haar is? Maar hier nog geen duivels… :think: misschien straks
@ Jannigje; ik las ergens dat je gisteren naar een huisartsenpost moest? Waarvoor? Teveel taart gegeten?? :mrgreen:
Ik ontdek tijdens het typen van deze post iets geks: Mijn letter C op het toetsenbord lijkt bijna van touchscreen achtig iets te zijn, als ik hem per ongeluk aanraak staat ie al in beeld… andere letters niet :think:
Net nog met mn vriend gebeld, de makelaar had hem teruggebeld… De prijs wordt niet aangepast, wel komt ie donderdag in de krant met een van/voor prijs en 6 juni heeft ie open huis.
Ook met de bank gebeld vandaag, die willen mijn jaaropgaven van de afgelopen 3 jaren en van daaruit gaat dan een berekening gemaakt worden of we een paar duizend extra op de hypotheek kunnen opnemen alszijnde overbrugging. Wij hebben namelijk een (goedkoper en groter) huis op het oog, mochten we die nou kunnen kopen terwijl we zijn huis nog niet kwijt zijn dat we dan wel die dubbele kosten kunnen overbruggen. (ofzoiets, ik heb er zoooooooo geen kaas van gegeten :oops: ) Daarover hopelijk morgen meer…
Nou, ik ga even snel afwassen, gtst kijken (jeej) en dan mn huiswerk maken voor morgen… over twee weken 4 vet pittige toetsen (waarvoor ik helemaal geen motivatie meer heb omdat ik bijna een beter verdiende baan had gehad…)
Helaas helaas… :twisted:
Jup… hier nog één…
In mijn geval wel “mooi”…
Ach, in mijn geval ook geen ramp…
Maar wel balen met dit warme plakweer. Ook ik voel me dan zo vies… sta rustig drie keer op een dag onder de douche dan.
Vroeger vond ik mezelf ook vies als ik ongi was, maar sinds ik tampons gebruik heb ik dat niet meer zo.
Dan 'vergeet" ik soms zelfs dat ik ongi ben.
Ik heb trouwens heel benieuwd of ik donderdag ongi wordt, of toch een week later.
Ook met tampons vind ik het gesmeer van niks…
@mariamaria wrote:
Wij hebben er inderdaad bewust voor gekozen om in augustus te stoppen met de pil. Toch zou een zwangerschap / kindje nu wel met open armen ontvangen worden hoor.
Enige nadeel eraan, wat me zorgen geeft, is dat ik nog niet met foliumzuur gestart ben, en nog gewoon paar glaasjes wijn heb gedronken laatste tijd. Bang dat dat schadelijk kan zijn…
geen zorgen maken!!
dat foliumzuur begin je mee zodra je het zeker weet zijn genoeg mensen die zwanger zijn zonder dat z het weten.
en ik heb bij de innestelling van nikki 1 fles wijn op :oops:
op zondag fles wijn op donderdag positief getest :oops:
Ik ga morgen even reageren op alles maar ga zo naar bed.
Heb hoofdpijn (ondanks de paracetamol) en irriteer me heel erg aan het gesnurk van mijn man die ligt te slapen op de bank. :evil:
Als het huis in de fik zou staan wordt ie nog niet wakker denk ik…
Fijne nachtrust allemaal!
Issie vannacht nog wel wakker geworden van het noodweer? :shock: Tjeeminee… Ben al vanaf half6 klaarwakker… Je zag geen steek buiten, zo hard regende/hagelde het…(terwijl het al licht was) Half uurtje erna werd mn zoon ook wakker en kwam met al zn knuffels bij me.
Ik wens een ieder een fijne dag, ik hoop voor Meggie vandaag een hoofdpijn-vrije dag!
Ik mag vandaag weer de schoolbanken in, eigenlijk van half 9 tot 17u, maar omdat ik mn kindje naar school moet brengen en vervolgens 40min moet rijden (mits er geen files zijn, op dit moment bijna 500km in Ned) begin ik pas om kwart over 9… maar ja… wel tot 17u :wall: Geen zin.
Hier is het noodweer erg meegevallen op wat onweer rond half 6 na.
Maar ik hoorde op het nieuws dat het in andere delen van Nederland heel heftig is geweest.
Vervelend hè, die snurkende mannen.
De mijne snurkt vooral als hij alcohol heeft gedronken, en wat ik dan ook probeer het lijkt wel of hij dan in coma ligt.
Niks helpt. :wall:
He dames ben ik ook weer eens :oops: :oops: duurt nog wel lang hoor tot nov/dec :mrgreen: :mrgreen: het kriebelt nu al heel erg . zal bij sommige van jullie helemaal zijn.
zal nu braaf proberen mee te schrijven
Zo ik zit in de baalmodus…
Ik dacht last te hebben van een aambei maar het is een kloofje in mijn slijmvlies… Ik mag nu minimaal 6 tot 12 weken om de 3 uur gaan smeren met een zalf. En zwanger worden wordt afgeraden tijdens het gebruik van dit middel.
Dusss met een beetje pech mis ik daardoor mijn eisprong van Augustus! Het zal er om spannen…
En ik kan hoofdpijn krijgen van dit middel… erg fijn… dus mijn eierstokken zijn acuut gestopt met rammelen… :evil: