De Ei-rammelaars (deel 6 alweer!)

Haha welterusten dan maar!

Net zoonlief weer naar school gebracht, had ik nèt gister met de juf erover gehad dat het een jongetje is van veel duidelijkheid en structuur, heeft ze kennelijk vanmorgen bedacht dat de stoeltjes anders in de kring moesten staan: “Ja ik ben nog even aan het experimenteren wat het handigst is, wie waar zit.” Zoonlief wilde meteen vooraan in de kring gaan zitten (die zat de afgelopen 3 keren naast de juf) was z’n stoel weg :shock: Nu zit ie ergens halverwege, maar dacht je dat ie daar wilde gaan zitten??? Hij werd boos! Toen ben ik voor grap op zijn stoeltje gaan zitten zo van: “Nou dan wil ik hier wel zitten hoor, daag, dan ga jij maar naar huis.” Dat vond ie wel even grappig en kroop bij mij op schoot, maar ja, ik moest toch een keer weg (ik hou van kort afscheid nemen, juist vanwege hem) dus heb de compromis met hem gesloten dat hij voor het raam ging zwaaien… Dan mag de juf dit zelf oplossen :oops:

@ Klaproos, Schijnbaar is het de juf nog niet helemaal duidelijk geworden dat je zoontje soms een iets wat andere aanpak nodig heeft.

Heeft iedereen lekker geslapen?? Ik heb eindelijk een nach doorgeslapen :smiley: :smiley:

Vandaag een regeldingen dag… kom vanmiddag wel weer, of er moet weer eerder geklets zijn:D

@ klaproos: het is wel apart, ik kreeg zomaar ineens een brief in de brievenbus met een aanbieding om dat te laten doen voor een bepaald bedrag. Nou ik dacht daar moet ik over nadenken. Op een gegeven moment belden ze en ik dacht oh shit daar moet ik nog over nadenken. Goed ze zou de week erna terugbellen maar er gingen weken overheen. En toen belden ze weer, afspraak gemaakt. Belde ze de dag van de afspraak dat de monteur niet was gekomen. Nou goed hij belde rond 10:00 dat hij eraan komt tegen 11:00 dus ik zit paraat.

Mijn buren hebben helemaal geen brief gekregen. Heel apart.

Wat betreft de stoeltjes… bij mijn stage stonden ze iedere dag anders. Zo mochten ook iedere dag andere kinderen naast de juf zitten. Dit ook omdat sommige kinderen beter niet bij elkaar konden zitten. Maar je hebt het leuk aangepakt en inderdaad de juf mag het oplossen hoor haha.

Ik ga denk ik lekker met de laptop buiten zitten vandaag. Heb alleen een beetje hoofdpijn dus even kijken of het verstandig is om dan de hele dag te computeren. En net als Sabje moet ik helaas ook nog wat vervelende regeldingetjes doen (zoals de belastingdienst bellen…).

Gisteravond kwam mijn kat met een mus thuis! Zijn eerste vangst sinds we hem hebben… nou ja heel hard misschien maar liever 10 musjes dan 1 muis brrrrrr.

Fijne dag allemaal!

Wat laat je doen?? Je balkon schoonmaken?

Nou ik heb een emmer leeggekiept met algenreiniger opgelost in water en daarmee moet het met een paar dagen weg zijn, mits het nu niet binnen 6 uur gaat regenen :wink: Van te voren heb ik even aangeveegd en de dooie planten gesnoeid en water gegeven (met POKON) in de hoop dat ze van de zomer nog een keertje bloeien. (denk het niettt)

De zon staat pas vanmiddag op mn balkon, hopelijk droogt het een beetje snel zodat zoonlief ook even bij me kan buiten zitten

Iemand nog een goedkope parasoltip?

@ klaproos, volgens mij zijn ze in de aanbieding bij de praxis, maar pin me er niet op vast. ik heb het gister ergens gezien, maar ik had zo’n groot pak dat ik dat dus niet meer zeker weet hihi.

Nou meiden, ik heb een afspraak gemaakt bij de dokter. Ik mag er vanmiddag om half vier heen. Anders kon het pas na pinksteren.

En misschien maar goed ook, het is mijn eigen huisarts niet :smiley:

Tjee pas na pinksteren!

Ik ga even op de site kijken thnx Sabje

@ klaproos: whahaha ik was weer lekker duidelijk in mijn zinsopbouw: ik heb de mechanische ventilatie laten schoonmaken. En de lagers schenen vervangen te moeten worden. Dat ding is ineens stil geworden… kan ik ook weer met mijn deur open slapen!

@ sabje: inderdaad misschien wel goed dat het eens een ander is dan normaal. Die heeft misschien weer een andere kijk op dingen. Succes!

Ik dacht de hele dag voor mezelf te hebben maar moet helaas toch wat schoonmaken. Nou ja even een uurtje hard doorwerken en het is gedaan.

Oooh jaa daar had je het gisteren over!

Zoonlief heeft het volgens hem goed gedaan op school :wink: Hij hoefde niet op het stoeltje van de juf, zei hij.

Dus heb hem even flink geknuffeld!

Ze hebben een kikkerhoed geknutseld en die mogen ze morgen op met het juffenfeest, in de thema van “Kikker” :mrgreen:

Ze mogen in het rood groen komen, hij heeft een kuitbroek in het rood en heb een groen t shirt voor hem gehaald bij de Henk ten Hoor :wink: Tadaa!

@ Meggie, Ik heb even voor je gekeken, mnaar hij staat inderdaad in de praxis folder. een van €60 euro en een van rond de €22… Je moet dan ff naar de site gaan en op de folder klikken (let ff op met pop ups, anders opend hij de folder niet) en dan ff bladeren… kom je vanzelf tegen. Ze zijn wel klein afgebeeld…

Ik ben geslaagd bij Jysk €8,50 :angel:

@ Klaproos: klinkt erg leuk dat kikkerthema!

@ Sabje: ik had geen parasol nodig hoor maar Klaproos wel 8)

Ik heb de rest van de middag op de bank gehangen want de hoofdpijn is zo zeurderig… film gekeken maar blijft zeuren dus zojuist broodje pindakaas en 2 paracetamol en ga nu even lekker liggen op bed. Wachten totdat manlief thuis komt :slight_smile:

Meggie sterkte met je hoofdpijn!! Het is ook zeurderig weer! Ik hoop maar dat het droog blijft…aangezien mn algenreiniger net mooi opgedroogd is in het zonnetje, die moet nog even zn werk kunnen doen…

Mn hele flat ruikt nu naar andersmans bbq… dat ruikt zo lekker, ben ook maar begonnen met koken :wink:

Straks nog even snel langs mn ouders, mijn printpotje is leeg en mn lief is vanmiddag 5 min voordat het gemeentehuis sloot de sofinummers van de meiden gaan regelen… Die zou ik vandaag in de brievenbus hebben van hun moeder omdat ik morgen intake van school heb. Laat gewoon niks van zich horen, maar had dus niks in de bus.

Nou is ze dus alles kwijt; paspoorten, belastingpapieren en zorgverzekeringspasjes :think:

Hij was echt nèt op tijd en heeft nu documenten met sofinummers, jeej, die probeert ie nu in te scannen om mij dat te mailen zodat ik ze kan printen.

Wat een gedoe…

Hee meiden, ik ben er ook even.

Vanmorgen kwam mijn neefje van 3.

Het is een echte peuter, lekker ondeugend, maar ook heel leif.

Ik had hem beloofd dat we vis zouden halen op de markt maar dat was dan wel ons geheimpje iedereen wist het al :mrgreen:

We hebben tussen de middag dus lekker kibbeling gegeten.

En toen was het bedtijd.

We hebben samen in het grote bed gelegen en 2 uur :shock: geslapen.

Ja jullie lezen het goed, ik ook :oops:

Ik moest bij hem gaan liggen, dus ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt, Yinthe sliep toch :mrgreen:

Sabje hoe was het bij de ha?

Klaproos, fijn dat je zoontje het goed gedaan heeft op school. :clap:

Meggie, is je hoofdpijn al afgezakt?

lekker lotte zolang slaapt nikki niet meer :doh:

en gezellig met je neefje!!

He meiden,

Hier alles wel goed hoor. Heb vrij heftige maagtabletten gekregen en die moet ik minstends twee weken gebruiken. Als het dan inderdaad de maag blijkt te zijn moet ik die altijd blijven gebruiken, maar het kan ook zijn dat het de galwegen zijn en dan gaan ze wat anders proberen. Maar ik had dus een stagaire, wel een leuke meid die ik wel vertrouwde. Ik ben 35 minuten binnen geweest…

Tis nog even afwachtren hoe en wat… Ik heb volgens mij alleen ook een schimmelinfectie, maar daar vraag ik haar wel weer naar als ik over twee weken terug moet bellen/langs komen…

@ Meggie… ik bedoelde inderdaad klaproos… sorry!!

@ klaproos, fijn dat je geslaagd bent voor een parasol!!

@ Lotte, fijn dat je lekker hebt geknuffeld met je neefje… Ik mag morgen met mijn neefje knuffelen…

@ Bianca: hoe gaat het met jou??

Jeetje meiden, wat hebben jullie veel gekletst! Ik kan dat allemaal niet bijhouden hoor. Heb de hele dag cursus gehad en ga morgen weer aan het werk op kantoor. Dus kan ik ook niet meer hele dag meelezen.

Wel beetje jammer, want dan moet ik savonds zoveel bijlezen dat het me uren kost en dan nog is het zoveel dat ik niet op iedereen kan reageren.

Hoop niet dat ik daardoor te ego overkom? Maar heb gewoon niet de tijd om de hele dag snel op iedereen te reageren en savonds niet de tijd en puf om dat te doen, omdat ik ook nog beetje quality time met manlief wil.

Egobericht:

De zaak waar ik werk heeft een halve krantenpagina grote advertentie in de krant geplaatst met een oude teamfoto van voor mijn tijd.

Ik sta er niet op en word ook niet apart genoemd.

(groot gedeelte van de tekst heb ik verzonnen en op de website gezet en dat is gewoon gekopieerd)

Ik voel me beledigd en hoop nu alleen nog maar meer dat ik er met dat kdv uit kan komen qua uren, salaris maakt me niet eens zoveel meer uit…

:frowning:

@ Klaproos… ik kan me goed voorstellen dat je je beledigd voelt.Is natuurlijk ook niet leuk. Ik duim met je mee over je nieuwe job en hoop dat de salaris onderhandelingen lukken!!

meld!!!

zoooo wat hebben jullie lekker veel gekletst

gezellig hoor

stap hier maar weer in want geloof dat de meest drukke periode wel afgelopen is op school

hebben het project gepresenteerd en voor de rest alleen nog maar gewone lessen dus wat meer tijd tussendoor om jullie even te komen stalken

vandaag pittig maar leuk dagje gehad

we zijn met alle bewoners naar de dag van de belevenis geweest

echt mega leuk en de mensen inclusief personeel en vrijwilligers hebben een topdag gehad

het valt gewoon niet te beschrijven wat ik allemaal gezien heb

maar het had allemaal te maken met het prikkelen van de zintuigen

hopelijk zijn er snel foto’s online dan kan ik ze laten zien

Boehoe en nu wordt alles me te veel :frowning: :cry:

Belt mn vriend vanavond op : hoe moet dat met aanvragen van de kinderopvangtoeslag, probeer ik dat helemaal uit te leggen hoe ik dat gedaan heb met die uren e.d. komt hij met het verhaal dat ie 4 nieuwe papieren heeft gehad van het kdv. "Wat voor papieren? " “Ja papieren die ik moet tekenen en terugsturen” Ik: “Hoezo???” Ja dat was niet goed ofzo… veeeeeel te vaag, dus ik al geirriteerd… “Wanneer heb je die gehad dan?” “Vorige week…” “Waarom vertel je me dat dan niet??” “Ja ik krijg zo veel…” (ooeeeee :wall: )

Bleek dus dat ze nog een wijziging hadden gedaan op de contracten omdat er iets niet goed was gegaan. Nou klaar :thumbup:

“Maar ik heb nog een vraagje, los hier van, maar nee toch wel met de kinderopvang” (oooeeeeeee :wall: )

“Hoe komen ze vanuit school op die locatie?” Stommmmmmm nooit bij nagedacht!

Hij zegt nu dat hij het vorige week zo even tussendoor het al een keer had genoemd en dat ik heb gereageerd van: alles is geregeld met de kinderopvang :eh: ik weet van niks? :think:

Nu ben ik boos en verdrietig op alles en iedereen.

Zijn ex en dr stomme/domme gedoe, mijn werkgevers met die rotadvertentie, de jeugdzorg die me vandaag niet heeft teruggebeld en dan moet mn vriend ook nog moeilijk gaan doen!

En wie kan morgen de kdv weer bellen voor wéér een wijziging???

Ik denk dat ik het hem zelf maar laat doen. Ik ben moe. En nu loopt er ook nog iemand keihard op de balustrade van de flat te rammen :x