De Ei-rammelaars (deel 6 alweer!)

Hello!!

Barbara: Hi!!! :mrgreen:

Meggie: Aankomen? Ik heb mezelf voorgenomen vanaf morgen weer eens beter voor mezelf te zorgen :oops: maar nu echt, lijstje met tijden en bammetjes en al! Ben je heel erg te licht? Ik ben 1m72 en weeg 54,5 kg (met kleren aan - 's avonds :oops: ). Tijdens de eerste zw.schap 34 kg aangekomen - maar die zijn gewoon verdwenen (op 4 kg na waar ik heeeel blij mee ben!) Heb ook bij een dietiste gelopen, maar het zit m bij mij gewoon tussen de oren - knop om en gaan! (Voor mij dan…)

Mariamaria: Haha! Super toch! Veel oefenplezier :wink:

Moon: Ken het gevoel wel…ben ook superdruk bezig bijtje - heb ook pas sinds kort dat we besloten hebben er weer voor te gaan (vanaf okt dan!)

Thanks for the warm welcome!!

@ Mariamaria& Belly; Zoiets zei mijn vriend ook, en normaal is dat ook een overtuiging van mijn kant, maar ik baalde wel even flink! :wall:

Maar goed, we hebben nu een huis op het oog die helemaal af is, in dezelfde wijk en nóg dichterbij school/bso en kinderboerderij, we gaan dinsdagavond kijken, dus wie weet…

@ Jade; welkom! Wat is met de persona ontpillen? :oops: :lol: Ik ga heel lang ontpillen :oops:

@Meggie; goed bezig!! :clap: Je hebt een doel hè, hou die voor ogen! En wat betreft de financiering, we kunnen nu veel meer hypotheek krijgen doordat zijn huis nu ‘verkocht’ is. Dat betekent dat we volgende week dinsdagavond naar een woning kunnen gaan kijken die helemaal af is! Echt binnen alles nieuw, super! En onze smaak, ook belangrijk. Zou dit het huisje zijn?

Ik stop inderdaad in juni, de 19e slik ik mn laatste. Dat daarmee stoppen gaat evengoed door hebben we besloten, zitten we in ons nieuwe huis en gaan de kinderen allemaal lekker, dan willen we ervoor gaan. Ik vestig mn hoop nog altijd op oktober!

Ik lees en schrijf bij de mei/juni stoppers wel mee, maar heb me bewust nog niet op de lijst gezet daar…

@ Sabje; ik vind het geen gezeur hoor! Ik vind anderen zoiezo al niet gauw zeuren omdat ik zelf zo’n zeurzak ben :mrgreen: Dit was toch geen afscheid hè?? :snooty: Fijn dat je zo heerlijk hebt kunnen zwemmen. Je toetsen dus 17 juni, spannend hoor… ik ken die stress. Is het nu die stress wat de sfeer nu ‘verpest’ thuis? Hopelijk krijg je de stof erin.

Ik had vandaag 3 toetsen en daar heb ik denk ik 2 onvoldoendes voor en misschien een voldoende op anatomie.

Nu heb ik voorlopig de dinsdagen heerlijk vrij!

@ Jannigje; hoe gaat het met je? Rammel je nog? Of is het inmiddels raak?

Jade, dan zouden wij er tegelijk voor gaan :smiley: Spannend!

Zo hey, jullie rammelen wel snel hier :shifty: :shock: (op het toetsenbord) :mrgreen:

Ik heb nu niet echt bijgelezen, heb net 4 dagen gewerkt, dus komende dagen krijg ik wat meer tijd!

Het rammelt hier vrolijk verder :mrgreen: Las wel iets over aankomen… Ik wil juist afvallen, dus roep maar, hoeveel hebben jullie nodig? :angel:

Grapje natuurlijk, helaas werkt het zo niet.

Barbara, was jij nou zoveel afgevallen? Hoe heb je dat gedaan?

Wij gaan er zoals het er nu naar uitziet, in augustus weer voor, maar eerst toch nog wat kilo’s proberen kwijt te raken en even alles op een rijtje zetten of het haalbaar is financieel. (ik werk onregelmatig en heb daardoor bijna altijd ORT, dus als ik met verlof ben of lang de ziektewet in ga lever ik een paar honderd euro in per maand. :shifty:

Jade, welkom hier, heb me zelf hier ook pas aangemeld als mede-rammelaar :lol:

Morning!!

Klaproos: Ontpillen met Persona = geen anticonceptiepil slikken maar een monitor gebruiken om te zien welke dagen je vruchtbaar bent en welke niet (over staafjes plassen) - wat we voorlopig als anticonceptie gebruiken (in combi met rubbers). Na een maand of twee heeft de monitor door hoe je cyclus in elkaar zit en heb je goed zicht op je eisprong - wat ook weer handig is als we er echt voor gaan. Vorige keer niet ontpilt en na 7 mnd pas zwanger pffff! Gezellig samen wachten op oktober!!! Succes met het huisje, ik duim voor jullie!!

Amaya: Augustus is er zo!! Ik heb ook een bepaalde toeslag maar omdat ik dat werk niet meer doe (stewardess) heb ik een afbouwregeling. Ik zet iedere maand dat bedrag op de spaarrekening zodat we het niet missen als het weg valt - is voor ons “luxe-geld” (wintersport etc.)

Financien is altijd wel wat, maar mijn ervaring is dat het wel losloopt. Vooral bij de eerste, ons leven is zo veranderd, we zijn er ook een beetje naar gaan leven. We hebben genoeg hoor, maar we betalen wel iedere maand 600 euro netto aan het kinderdagverblijf :?

Ik zit te wachten op mijn menstruatie, en op het Pakketje met de Persona erin, die heb ik van de week besteld.

We hebben genoeg hoor, maar we betalen wel iedere maand 600 euro netto aan het kinderdagverblijf

Jade; Netto zoveel nog?? Nou dan kon ik haast beter stoppen met werken...
Hoeveel dagdelen gaat ie dan?

Wat was Amaya nog laat op :shock: Geniet van je vrije dagen!

Nou ik ga ons even klaarmaken, zo zoonlief naar school brengen..
Nog 3 weken en dan trekt mijn vriend bij me in :inlove: in mn gezellige flatje, zijn huis heeft hij dan leegstaand verklaart bij de energiemaatschappijen, dat scheelt een geld!
En nu nog iets meer dan 5 weken en dan trekken zijn lady's ook bij ons in :inlove:
En dan vanaf 17 augustus dan fiets ik elke ochtend met de bakfiets volgeladen met 3 kinderen naar school :inlove: Zo leuk, can't wait!

Iedereen een fijne dag!! Ben benieuwd wat me te wachten staat, kreeg gisteren (op mn vrije middag) kritiek via sms van een collega... (word er zoooo moe van)

Klaproos: Da’s voor 5 dagen - maar helemaal afhankelijk van je toetsingsinkomen - en wij verdienen best leuk dus leveren ook een hoop in :? Maar ook gewoon 1/3 van mijn salaris, dus best zuur…

@ Belly: ik ben er nog wel hoor, en ik kom ook wel weer terug, alleen voorlopig niet. Ik ben wel blij dat jullie vinden dat ik niet zeur, alleen vind ik zelf wel dat ik zeer en daar hou ik niet van :naughty: Ik kom dus wel weer, maar voorlopig niet

Hoi,

Zo al paar dagen eet Riley slecht, en huilt veel… :cry:

Helaas kan het ventje niet zeggen wat er aan de hand is.

Dus papa en mama zijn beetje moe als hij vanaf 16.00 u tot 22.00 u huilt.

Vandaag ging het redelijk, dus hoop dat dit weer goede richting op gaat :pray:

Verder zijn we aan het kijken voor ander huur huis groter, zodat ‘Brusje’ werkelijk bespreekbaar is en zal zijn.

Het is wel bespreekbaar, maar nog geen plaats, we wonen in een flat met 2 slaapkamers, 1 voor Riley en 1 van ons,

Toen we hier kwamen hadden wij gedacht dat het 3 slaapkamers zouden zijn, maar ze hebben de muur naar ‘de andere kamer’ doorbroken en is het dus een groote woonkamer, dat is wel lekker, maar niet als je op kleine woonkamer rekent en een extra slaapkamer, het was voor ons erg aanpassen, maar aangezien we urgentie hadden mochten we niet afwijzen. we hadden het huis praktisch al ingericht…

We zitten nu in een buurt die niet prettig is voor Riley als hij ouder is.

Dus willen we zowiezo weg. Dan is het wel niet voor een brusje, dan wel voor Riley.

We zoeken nu dus een woning met min 3 slaapkamers, hele opgave nog!

Het liefst wil ik helemaal hier weg uit Den Helder, maar ja… we zien wel.

@ Moon: maakt niet uit dat je wat minder klappert toch. De tijd is er vanzelf rijp voor!

@ Mariamaria: hihi lief dat hij zi aanhankelijk is, leuk hoor :slight_smile:

@ Klaproos: ik hou zeker mijn doel voor ogen :slight_smile: En nu alweer een ander huis op het oog, super joh! Ben wel benieuwd naar foto’s hahaha. Klinkt namelijk echt helemaal goed. Hopelijk is oktober haalbaar voor jullie. Maar ik las dat je vriend al snel intrekt bij jou en de kinderen even daarna ook. Drukke bedoening maar wel fijn allemaal. Hopelijk wordt het dinsdag wat met het kijken!

@ Sweet-Love: hopelijk vinden ook jullie snel een ander huis… jouw woonplaats staat niet zo goed bekend maar dat zijn waarschijnlijk bepaalde wijken?

Dank jullie wel voor de complimenten van het aankomen. Ik ben iedere keer weer bang dat het stagneert en dat ik dan nog meer moet eten.

Verder morgen weer werken. Heb er geen zin in maar ja er moet toch geld verdient worden.

Nou ik ga douchen en dan eens even lekker relaxen (en uiteraard nog wat eten hahaha).

Oh ja het lijstje krijgt zo ook een update :slight_smile:

Als er nog iets mist dan hoor ik het wel!

Meggie, inderdaad bepaalde wijken, zoals Tuindorp en Nieuwe Den Helder.

Laat ik nou net in Nieuw Den Helder wonen, en net in het deel waar het slecht is… :cry: Ik was wel al zwanger van Riley toen we hier kwamen wonen maar nog niet zo ver (8 weken.) en niet bij stil gestaan wat voor wijk dit is, maar omdat we urgentie hadden mochten we niet afwijzen… :cry:

Waarom moet je aankomen?

Den Helder vind ik ook niet zo’n leuke stad… (vind het vreselijk daar!)Gelukkig is Riley nu nog klein… Sta je ingeschreven bij verschillende woningbouwverenigingen?? Dan ben je misschien voor zijn 4e verjaardag daar in ieder geval weg…

@Klaproos wrote:

Den Helder vind ik ook niet zo’n leuke stad… (vind het vreselijk daar!)Gelukkig is Riley nu nog klein… Sta je ingeschreven bij verschillende woningbouwverenigingen?? Dan ben je misschien voor zijn 4e verjaardag daar in ieder geval weg…

Ja waar ik graag heen wil, hier wel in Den Helder. (als ik maar uit Nieuw Den Helder weg kom! :roll: :lol: )

Heemskerk/Beverwijk/Zoetermeer :roll: :mrgreen:

Overigens ben ik hier om 1 reden komen wonen (Den Helder zelf.) dat was mijn vriend, ik wou en wil mijn leven met hem delen, en liet daarom de stad waar ik graag woonde en woon op voor hem :oops: :inlove:

Morning!

Gisteren gehoord dat vriendinnetje van mijn man zijn beste vriend ( :eh: snappen jullie het nog???) in verwachting is… Ze gaan in sep trouwen en dit was poging 1 :shock:

Heel slecht…maar ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers - ik hoop natuurlijk dat alles goed gaat :angel: maar mag ze er dan aub wel moddervet uitzien op de bruiloft ???

Jullie begrijpen…dit heeft een voorgeschiedenis…vond haar al niet zo aardig meer…

:naughty: Jade toch, dat is niet netjes hoor.

Maar ik begrijp dat er een verhaal achter zit.

In dat geval kan ik het wel begrijpen.

Lang verhaal, niet de moeite waard te vertellen - op 1 opmerking na die ze heeft gemaakt op een feestje tegen haar vriend terwijl mijn man op uitzending was :Dan kruip je toch lekker op haar :shock: En het wordt nog veel erger , Dussssssss…

Hier heul veul buikpijn, net ongi geworden :dance: De Persona kan van stal!

Nou ja zeg :shock:

Inderdaad :mrgreen: Dan mag ik stiekem toch een beetje zo denken :shifty: …Nee, je hebt gelijk, eigenlijk niet…maar ik doe het toch! :mrgreen:

Ik denk ook weleens zo hoor.

Toen ik eens hoorde dat iemand een heel zware bevalling had gehad moest ik er stiekem wel om lachen :silenced:

Ze had altijd zo iets van ik ga thuis bevallen, bv geven enzo, het ideaal plaatje en heel overdreven.

Toen dat dus niet lukte dacht ik, net goed.

:naughty: :wink:

Mijn schoonzusje is in verwachting, al 8 weken en na een hormoonbehandeling (clomid) direct raak. En niet na jaren aantobben, dit was serieus de eerste poging. Helemaal super natuurlijk, maar let op:

"Wij gaan WEL proberen om regelmatig tijd voor elkaar te maken, een kind is niet heilig en het moet maar wennen aan bij anderen slapen"

Aaaaargh, zeg je echt tegen de verkeerde - met een kind dat de eerste drie maanden heeft gehuild omdat ik heb overal naar toe sleepte (een makkelijk kind maak je immers zelf toch??:liar:, helemaal uit zijn stekker gaat als hij niet in zijn eigen bed slaapt, kortsluiting krijgt als we zijn ritueel omgooien en we niet weten waar we de tijd vandaan moeten halen iets met zijn tweeën te doen....we zijn al lang blij als ons gezinnetje een dag in de week compleet is!!!

Oh ja, en MIJN KIND IS WEL HEILIG!!!