de eerste sneeuw

vanaf dinsdag lag hier al meer dan 10 cm sneeuw, en nu heeft het vandaag weer de hele dag gesneeuwd…

hoewel ik echt sneeuw fan ben vind ik het nu toch niet meer zo leuk, ik kan niet echt naar buiten met J. want in de bak wordt ze helemaal heen en weer geschud en niet zo’n beetje ook niet :roll:

Als je op BuienRadar kijkt had het hier in Friesland allang moeten sneeuwen en zitten we er nu midden in. Maar helemaal niks, hoor… :roll:

hier in t hoge noorden ?(Groningen) ook niet.Gelukkig.

dat is diezelfde spooksneeuwbui die hier niet was terwijl die er had moeten zijn :wink:

@Jippie wrote:

Als je op BuienRadar kijkt had het hier in Friesland allang moeten sneeuwen en zitten we er nu midden in. Maar helemaal niks, hoor… :roll:

hier is het nu net een beetje begonnen… wel hele fijne sneeuw…

Was hier ook zo vanochtend, hoor; op buienradar zouden we er al midden in zitten, maar een goed uur later begon het toch en behoorlijk heftig ook.

Jaaaa ook wij blijven niet meerachter hoor :dance:

we zitten net op randje grensgeval, de vorige keer ook, dus nieth eel veel hier, wat ik niet zo problematisch vind!

Al… is sneeuw prachtig om te zien!

Hier weer een dik pak sneeuw gevallen.

Wij waren gisteren in Rijswijk en daar lag ook een dik pak sneeuw.

Op de snelwegen was het redelijk te doen. Als je maar afstand houd.

Nou hier in leeuwarden vannacht ook gesneeuwd en het sneeuwt nu nog steeds :frowning:

Hoeft van mij eigenlijk niet meer, maar ach het is niet anders.

:dance: ja we hebben sneeeeeeeeuuuuwwww :dance:

Hier in Friesland nu inderdaad ook een pak sneeuw. Het sneeuwt nog steeds, er ligt inmiddels een centimeter of 10.

@Jippie wrote:

Hier in Friesland nu inderdaad ook een pak sneeuw. Het sneeuwt nog steeds, er ligt inmiddels een centimeter of 10.

Hier idd ook… vanmorgen is er gesneeuwengeld in de tuin… en die hele engel is alweer weg.

In zuid-holland sneeuwt het gelukkig niet meer, maar er is wel een weer alarm afgegeven ivm mogelijke ijzel, wat dus ook heel lichtjes gebeurt…Fijn maar niet heus :liar:

@mamaMarije wrote:

@Jippie wrote:

Hier idd ook… vanmorgen is er gesneeuwengeld in de tuin… en die hele engel is alweer weg.

Nou hier in Leeuwarden anders echt geen 10 cm hoor, klein laagje en wat dikker is komt door het opstuiven. Van mij had het echt weg mogen blijven.

Zo hier ook weer een extra laagje erop. Net wezen sleeen met de jongens, maar dat was haast niet te doen, omdat iedereen bezig is om zijn straatje ze snel mogelijk weer sneeuw vrij te krijgen -zucht- maar ik vind het heerlijk die sneeuw en de jongens ook.

Nou, hier een Brabo weer plenty sneeuw erbij maar geen 10cm extra.

Wat ik veel erger vond is dat het ook veel geijzeld heeft.

Vanmorgen was het echt spekglad, met 40km/u op de snelweg was geen pretje.

Maar we zijn weer aangekomen, nu straks nog terug :shock:

Nou ik stond vanmorgen vroeg ook te vegen hoor!! anders loop je alles naar binnen en heb je binnen zo`n troep.

Maar het sneeuwt door dus dat vegen had niet zo veel zin…einde van de ochtend weer geveegd en toen maar licht wat zout er over heen…niet teveel want dat geeft ook troep.

tis nu mooi sneeuwvrij :mrgreen: :mrgreen:

Marieke Apart, dan ligt er in Leeuwarden minder dan bij ons. Wij wonen grens van Friesland en Groningen, zowel Groningen als Leeuwarden is ruim 30 km rijden. Hier sneeuwt het nog steeds. Ik kan de hoeveelheid meten aan de hand van de laag op de tuintafel. Zit nu op 10-15 cm.

@Nikita wrote:

Nou ik stond vanmorgen vroeg ook te vegen hoor!! anders loop je alles naar binnen en heb je binnen zo`n troep.

Maar het sneeuwt door dus dat vegen had niet zo veel zin…einde van de ochtend weer geveegd en toen maar licht wat zout er over heen…niet teveel want dat geeft ook troep.

tis nu mooi sneeuwvrij :mrgreen: :mrgreen:

Met 4 kinderen en sneeuw wordt het toch wel een puinzooi in huis :lol: .

Alles uit op de mat, handschoenen en mutsen op de verwarming in de keuken, snowboots gaan op een kapotgesneden doos in de gang en jassen en broeken hang ik uit in de schuur.

Zelfs na 1 dagje ziet de vloer er al niet meer uit (heb wel een dweil liggen zodat er geen plassen op de vloer blijven staan) maar dat dweilen komt wel weer.

Morgen een verjaardag hier in huis en dan ligt de gang ook vol ben ik bang hihi.