De april 2007 stoppers :) Al 3 zwanger, nog 15 te gaan!!

Hoi meiden!

Even tussendoor:

Aan het lijstje word nu gewerkt, heb er nog geen tijd voor gehad. Maar voortaan graag wijzigingen doorgeven via pb, is wat overzichtelijker :wink:

Mellie, dat van jou wist ik wel, ik heb het lijstje niet gemaakt, maar het komt nu goed, ik heb hulptroepen ingeschakeld. (Heb geen excell) :mrgreen:

Jullie zijn lief

Ik ben de hele middag bezig geweest met info zoeken

want de volgende ronde… .ben bang dat dat ook geen succes wordt.

Ik had nog van die persona sticks liggen dus wist precies wanneer mijn ovulatie was. En er zitten dus maar 8 dagen tussen mijn ei en mijn ongi. En da’s te weinig voor een innesteling :frowning: dus op deze manier worden we nevertenooitniet zwanger.

Dit zou goed kunnen komen door de borstvoeding ,maar om daar mee te stoppen… liever niet he. Geen garantie dan dat het beter wordt want het hoeft natuurlijk niet daardoor te komen. En ik wilde sowieso gaan tandemen. Nu heb ik al uitgevogeld dat je het evt kan oplossen met progesteron, dat mag ook tijdens de bv. Maar misschien is er wel meer aan de hand. Ik ga er morgen voor bellen naar de huisarts.

Cell: Oeps vergissing :oops:!! Zo te lezen ben je vandaag lekker druk geweest, kan me voorstellen dat je moe bent. Jammer dat je je hond weg heb moeten doen. Fijn dat hij bij je moeder terecht kon, alleen wel weer minder dat ze er wat minder voor zorgt en hem teveel verwent. Leuk dat jullie geslaagd zijn voor badkamertegels, waar heb je voor gekozen??

Ik heb altijd al en nog steeds heelsterk het gevoel gehad dat als we een kleintje krijgen ik het graag dicht bij me wil dragen in een buikdrager. Ik zat vandaag te lezen op KOK en kwam op een topic over buikdragers en draagdoeken terecht. Draagdoeken lijkt me ook wel wat en dan zal ik voor de ringslinger of buidelsling gaan. Hoe denken jullie hierover of wat zijn jullie ervaringen. ik ken niemand in mijn omgeving die gebruik maakt van draagdoeken, maar lijkt mij heel fijn voor mezelf en voor de kleine.

Kiddo: Wat vervelend joh! heb weleens gehoord, dat je inderdaad door de borstvoeding minder vruchtbaar bent. Een innestelling is toch 10 dagen na je eisprong, misschien kan dat ook wel 8 zijn, elk lichaam is toch weer anders, denk ik dan. Denk dat je er goed aan doet om morgen evne de Huisarts te bellen. Die kan je misschien wat meer zekerheid geven.

Hoi, ff kort reageren :

Tammy : ik dacht dat je innesteling 5 dagen na je eisprong was… :think:

Je zou weleens gelijk kunnen hebben. Ik weet het niet helemaal zeker meer.

Innesteling varieert… maar waar het omgaat is dat de follikel genoeg hormoon maakt om de menstruatie te voorkomen. Als je te weinig progesteron hebt, dan wordt na verloop van tijd alles afgestoten, ingenesteld of niet. 10 dagen schijnt het minimum te zijn dat er moet zitten tussen je ei en ongi.

Over de draagdoeken. Ik heb verschillende dingen geprobeerd en ben uiteindelijk uitgekomen bij niet-rekbare doeken. Tricot slen is lekker als het koud is en je kindje heel klein is. Maar als je baby ouder wordt is een doek van nietrekbare stof beter. Tricotti geprobeerd in de winkel maar daar paste ik niet in (ben lang en teveel (.)(.) :wink: ) Premaxx draagzak doet pijn aan schouders.

Toen las ik over de Storchenwiege, heb er nu twee. Amazonas carry sling krijg ik voor mijn verjaardag :slight_smile: Als je meer wilt weten stuur maar een pb.

He meiden, Cell, fijn dat alles is gelukt voor je nieuwe huisje, kan weer van het to do lijstje af.

Tammy: hier ook niet veel ervaring met buikdragers:ik heb Thom er toen het kon wel in zo’n zittende buikdrager gehad, snappieumnog?? maar hij groeide zo snel, ik vond het echt te zwaar worden!!! Maar zo lekker dicht tegen je aan is wel super gezellig en knus!

Enne kopen bij de Zeeman?? Ik ben daar toevallig ook net geslaagd voor 2 leuke tunieken die de volslanke vrouw, zoals ik, echt mooi afkleden. Ik schaam me daar ook echt niet voor hoor!! Van sommige merkkleding merk ik wel dat het echt langer meegaat, maar ik heb altijd een beejte moeite met zoveel geld eraan uitgeven…

Kiddo: balen dat het effe ingewikkeld is, zou ook de huisarts bellen, die kan je vast helpen! Ik weet niet precies wanneer mijn meest vruchtbare dagen zijn, dat vind ik best lastig. Mijn NOD begint altijd met een beetje gerommel, zet niet echt door, dan 3 dagen heftig,dan is het weer over. Ik weet niet vanaf welke dag ik dan moet beginnen met rekenen, dus op een gegeven moment ga ik denk ik ook aan de Persona.

Heb vanmiddag 2 uurtjes geslapen, was echt kapot, door de weersomslag of door de spanning die nu weg is, ben ik altijd erg gevoelig voor… helaas, krijg vaak spanningshoofdpijn, of beter gezegd, ontspanningshoofdpijn…

Ik ga morgen naar de plastisch chirurg om een lelijk (dat vind ik in elk geval) bultje op mijn voorhoofd weg te laten halen… best wel spannend.

Moet nu nog wel stage voorbereiden, maar heb zoooo geen zin.

Ohja, nog even een vraagje aan de mama’s van jongetjes onder ons, hoe zit het eigenlijk met het schoonmaken van de piemel van je zoon? In het begin weet ik dat je er vooral niet teveel mee moet rommelen, maar Thom is nu ruim 1,5 en na jouw verhalen Sterre begon ik me dat wel af te vragen…

Meiden, ik ga echt iets doen nu…zucht tot snel,

Maggie

Maggie, ik heb dat ook gevraagd (Valentijn is nu ruim 14 maanden) :wink: Maar tot een jaar of 3 a 4 schijn je er niks aan te MOGEN doen zelfs, dat is wat de kinderarts tegen ons gezegd heeft, ik vrieg me namelijk exact hetzelfde af. Maar Sterre had al eerder het idee dat er iets niet goed zat, ik weet natuurlijk niet vanaf wanneer haar dat is opgevallen :think: Maar zeker nu bij die dreumesjes hoef je er nog niets aan te doen en zit het eikeltje juist goed verstopt onder de voorhuid, je zou het juist beschadigen als je eraan gaat ā€œknoeienā€ zeg maar, weet ff niet hoe ik het moet zeggen, maar je weet denk ik wel wat ik bedoel :wink: Ik doe tijdens elke verschoning even een heel klein stukje terugtrekken, dus in plaats van dat voorhuidje dan tegen elkaar zit, dat het dan wat los komt, dus een heel klein soort tuutje :think: en dan maak ik dat ook even schoon, maar meer ook niet. Hoop dat Sterre wat meer duidelijkheid kan geven over de leeftijd wanneer het haar opviel :wink:

Het lijstje is bijgewerkt, met grote dank aan Kim!!

Ik heb nog niet de tijd gehad te reageren op iedereen, maar ga proberen het wat vaker te doen…Menn, druk druk…

Ik heb geen ervaring met jongens, ik zou het niet weten, maar wellicht een vraag waard aan het cb?? Of gewoon even het telefonisch spreekuur bij de ha.

Ik ga lekker slapen, morgen weer vroeg dag!

Tot snel!

HA geweest (echt een toffe man)

verwijzing naar gyn gekregen

26 juli afspraak daar.

tot die tijd houd ik mijn cyclus bij en wacht even af

Goedemorgen,

Hier vandaag maar eens vroeg opgestaan, naja vroeg wilde eigenlijk om 8 uur opstaan, maar das half 9 geworden. morgen echt maar eens 8 uur. Moet vanmiddag werken en dan heb je gewoon wat aan je dag. Ben alweer begonnen met gorijnen wassen. Als ik klaar ben heb ik dus sinds gistermiddag 12 machine’s gedraaid :shock:, das echt veel voor ons in een week draaien wij er meestal 2 a 3 en heb nu niet eens de gewone was gedaan. De gordijnen zijn in ieder geval weer schoon en zelfs wat gekrompen. Een aantal overgordijnen zijn 4 centimeter gekrompen, best wel veel eigenlijk. Gelukkig, maakt het niet uit ze moeten nog vermaakt worden voor het nieuwe huis en dan moet er als nog 10 centimer af. Zouden ze de volgende wasbeurt weer krimpen of was het eenmallig?? Iemand ervaring mee?? Ze zijn van katoen.

Maggie: Ik wilde eerst ook voor een buikdrager gaan, maar hoor veel dat het al snel te zwaar wordt, van draagdoeken hoor ik hele positieve verhalen, dus als we een kleine wondertje kunnen krijgen, ga ik zeker gebruik maken van draagdoeken. Ik heb dat ook hoor met kleding! Soms geeft ik geld uit aan merk kleding en inderdaad dat gaat veel langer mee, maar ik vind het leuker om heel veel te kunnen kopen, dan af en toe een broek of truitje. Ik loop zo nu en dan dus lekker langs de zeeman. Ik weet ook nooit wanneer mijn eisprong is. Wij vrijen gewoon vanaf dag 10 ongeveer regelatig als het lukt om de dag tot een dag of 25, daar tussen heeft zeker weten mijn eisprong plaats gevonden :). Mijn vriend wil niet dat ik met ovulatietesten aan de slag ga en ook dat ik niet meer mijn temperatuur meet. Misschien heeft hij wel gelijk ben er dan ongeveer een week van tev voren heel obsesief mee bezig, steeds tempen enzo. Eigenlijk heeft dat geen zin als je niet de hele cyclus hebt gemeet, dus besloten om het niet meer te doen. Als we na ronde 4 of 5 nog niet zwanger zijn, dan gaan we daar maar eens over nadenken maar eerder niet. Hoe was het bij de plastisch chirurg?? Ben je tevreden??

mamma: Je bedoelt kimmie toch?? Anders bedankt ik haar en dan heb ik weer de verkeerde voor me, wat me nog al eens gebeurt :wink:. Geeft niet, dat je niet op iedereen reageert. Je komt tenminste langs, dat doen sommige niet. Die hebben zich gemeld bij ons en denk dat ze pas weer komen om te melden dat ze zwanger zijn. jammer, wanty is juist zo gezellig om te kletsen.

:-*

Kiddo: Wat fijn dat je gelijk een verwijzing krijgt voor de gyn!! Heb je voor je vorige zwangerschap al eens klachten gehad rondom je cyclus??

Kimmie: bedankt voor het lijstje bij werken. :-* :-* Als ik het goed heb bedoelt Mammajou, maar dat wist ik dus niet zeker.

Even snel vanuit mijn werk, ik ben vandaag ongesteld geworden en mijn nieuwe NOD is 4 juni. :thumbup:

Claudje: Jammer meid :?, op naar de volgende ronde! veranderingen die in de lijst moeten komen moet je even mailen naar mamma.

Op naar de volgende rond, hopelijk is het dan raak.

Vreemd maar ik begin toch langzaam aan weer de kriebels te krijgen om te klussen nu de eisprong nadert, terwijl een maand geleden ik vaak geen zin had. Manlief vindt het niet erg :mrgreen:

Moniek: Ken het gevoel, bij mij begint het ook weer te kriebelen om te klussen, doen we toch wel hoor! Maar bedoel kriebels voor de eisprong, duurt nog wel even, maar goed.

Hallo allemaal,

over het piemeltje van mijn zoon, ik zag toen ie baby was al dat ie anders was dan die van de jongetjes op het kdv waar ik toen werkte, handig vergelijkingsmateriaal :wink: Maar de kinderarts waar ik het toen aan vroeg zei dat ik er vooral van af moest blijven (vroeg ook of ik het schoon moest maken) en het dat vaak vanzelf wel goed kwam. Nu denk ik, misschien had ik het toen ie peuter was nog een keer moeten vragen, zoals bij Claudje haar zoon, dan hadden we misschien het ook kunnen oefenen. Hoewel…nee, toen ie net 6 was vroeg ik het weer aan de schoolarts en die had het er toen over dat er ook zalfjes voor waren. Maar omdat we gingen verhuizen dacht ze dat ik het beter na de verhuizing aan de nieuwe huisarts kon vragen. Maar die zag meteen al dat een zalfje niet afdoende was. Dus nu ik er zo hardop over nadenk, geloof ik niet dat ik deze operatie had kunnen voorkomen. En ok, het is nu even erg gevoelig en een gedoe, maar z’n vriendin (of vriend) zal me in de toekomst dankbaar zijn :mrgreen: :oops:

Janigje, ik heb echt geen idee waar een follikel voor is of wat ie doet enzo, misschien moet ik me daar eens in gaan verdiepen, best interessant. Fijn dat je doorverwezen bent, juli duurt alleen best nog lang…maar hoe ging dat dan bij je eerste kindje?

Poeh, terwijl ik zit te typen krijg ik alweer mail dat er een berichtje geplaatst is! Even weer bijlezen…

Ja, over dat kriebelen, ik had het er laatst al over dat het ā€˜klussen’ voor mij wat beladen was en ik heb er dus de laatste week helemaal geen zin in, en dat is eigenlijk nog niet voorgekomen sinds ik mijn vriend ken! Niet dat we het zo vaak doen hoor, het afgelopen jaar zitten we ernstig beneden het nederlandse gemiddelde. Maargoed, het gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit voor mij.

Maargoed, m’n vriend belde net dat het bij hem wel begint te kriebelen, zei dat hij graag een kindje wilde maken :mrgreen: :inlove: Nou, dat helpt hoor! Goh, ik vertel jullie meer dan m’n irl vriendinnen :silenced:

Zat nog even het lijstje te bekijken, mijn nod klopt! Goh, heb je dat uit zitten rekenen? Of had ik het doorgeveven?

Nou, genoeg gekletst! Oja, de gordijnen zijn klaar, hoera! Kan ze alleen niet zelf ophalen, veel te zwaar om mee te sjouwen de bus in. (op de fiets ga ik al helemaal niet aan beginnen) Wie weet is m’n vriend nog een keer voor zessen thuis deze week.

hi, ff snel. Ik ben nog steeds niet ongesteld vanmiddag haal ik even een zwangerschapstest na mijn werk. Ik test dan morgenvroeg. Best spannend. Ik ben stiekem toch bang dat ik weer een onregelmatige cyclus heb, net als bij Mathis. :pray:

Sterre: Fijn dat je gorijnen klaar zijn!! Ik moet zeggen dat sinds we voor het eggie gaan ik juist veel meer zin heb, dan anders. Soms wordt mijn vriend gewoon gek van me :oops:, ach gelukkig neemt hij zelf ook nog vaak zat het initiatief.

Uskuld: Spannend meid, zal voor je duimen :thumbup: :thumbup:. Het zou wel echt heel leuk zijn! Hoe lang ben je al gestopt met de pil??

Ik moet vanavond werken, dus meld me vandaag denk niet meer. heel misschien voor mijn werk nog even, maar dat licht eraan of er dan berichtjes geplaatst zijn. :-*