Zo, Marlous! Ik was het even vergeten bij te houden, maar je bent dus al 3 dagen over tijd! Erg spannend! Succes! En je weet het, eerst Moniek bellen als het positief is, en dan even hier komen typen
hihi ik moet dat inderdaad niet vergeten…
Ik zit morgenvroeg op het werk klaar met mijn mobiel :mrgreen: . Als het negatief is mag je me ook bellen, maar dan vind ik het ook niet erg als ik dat hier lees.
Spannend hoor Marlous :thumbup:
He Marlous, spannende tijden!! Ik duim voor je :thumbup: :thumbup: Bedankt Moniek en Sterre voor het meedenken over het zakie van mijn jongen zal ik maar zeggen, haha. Ik denk dat het allemaal wel goed zit, maar ja, ik weet ook niet hoe dat allemaal werkt he.
De plastisch chirurg was alleen een afspraak maken, ik had me al helemaal voorbereid op verdovingen en snijden, maar nee hoor. Wel een leuke jonge vent zal ik maar zeggen, niet vervelend… of mag ik nu ik getrouwd ben dat niet meer zeggen. Wordt wel erg saai dan he???
Anyway, stage was pittig, met die 10 jarige jochies… soms een behoorlijke grote mond waar ik moeite mee heb. Maar ja, ik kom ook nog maar net kijken en mag het ook allemaal nog leren.
Ga maar es even evaluatie schrijven, tot later I suppose,
Maggie
Marlous, spannend hoor…
Ik moet eigenlijk gauw weer gaan want ik heb zo vergadering. Ik wist trouwens dat het deze ronde niet raak zou zijn omdat we niet geklust in mijn vrichtbare periode vanwege die vervloekte hooikoorts.
Reageer later uitgebreider… :-*
Spannend Marlous !
Ik ga voor je duimen !
Hier nog niet over tijd, maar voel wel hele tijd plopjes (wat je met ongie ook heb soms), buikpijn komt nu wel aan…
Verder voel ik me prima, vanmiddag verloor ik een beetje roze met afvegen, verder niks te zien.
Ik verwacht gewoon dat de duiveltjes komen… moet a.s. donderdag ongie worden, dan heb ik een cyclus van 24 dagen (net als vorige keer). Ben benieuwd of het misschien toch weer 21 kan worden, had ik voordat ik zwanger raakte van Jelle ook.
Toen had ik 2x 28 dagen (ongeveer), 1x iets van 24 dagen en 2x van 21 en toen was het helemaal raak… ben dus benieuwd !
Verder alles wel goed hiero, Remco gaat morgen weer werken. Wilde vandaag zijn verband ff verschonen, maar wat bleek, zit behoorlijk vast. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR terwijl Remco ook vertelde dat de verdoving helemaal FOUT gedaan werd (kwam bloed uit) en daarbij de hechtingen voelde hij ook toen hij gehecht werd en nu zit hij nog eens vast. Om gek van te worden !
Uskyld : heel veel succes morgen met testen :thumbup:
Ach Sterre : soms is het gewoon heel fijn om hier je ei kwijt te kunnen. Je vriendinnen zijn toch je vriendinnen maar is toch anders, je ziet ze meer, je spreekt ze meer via de telefoon en zo. Hier ken je elkaar nog niet (of misschien toch wel) en dat maakt het toch weer heel anders lijkt me.
Ik heb een meisje hier ook leren kennen via de KOK en nu zijn we vriendinnekes, een superwijfje
Jelle zit in bad nu met Remco in de buurt, ik ga zo lekker ff Onderweg naar Morgen kijken, het is nu EINDELIJK weer ff eens rustig !
Fijne avond en tot schrijfs :-*
Claudje wat jammer. Maar ja je wist het he.
Marlous, ik duim voor je… :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Over de situatie hier. We zijn voor Fenna een jaar bezig geweest. Na een jaar afspraak gemaakt bij HA, spermaonderzoek laten doen (op dat moment zag dat er erg slecht uit) Mijn luteale fase lag toen aan de korte kant op 11 dagen, maar dat kon nog wel zeiden ze.
Dat was half december. Tien dagen later op eerste kerstdag had ik een positieve test in handen :inlove: Maar dat was dus wel een groot wonder.
Over die luteale fase. Dit is de periode tussen je ei en je ongi. Bij je eisprong komt je eitje uit de follikel en wordt bevrucht, als je het goed gedaan hebt De follikel verandert dan in het corpus luteum. Dit corpus luteum ‘leeft’ nog ongeveer 14 dagen en maakt een hormoon aan dat ervoor zorgt dat je niet ongesteld wordt (progesteron).
Daarom duurt de luteale fase normaal 14 dagen. Als er geen bevruchting is, word je ongesteld. Is je eitje wel bevrucht én goed ingenesteld, dan gaat het embryo zelf het hormoon maken zodat je niet ongesteld wordt. Maar het moet dan wel oud genoeg zijn én genesteld. Dat duurt zeggen ze minimaal 10 dagen. Als je corpus luteum om wat voor reden dan ook minder dan 10 dagen hormoon maakt, dan word je al ongi voordat je ei zich heeft kunnen nestelen en het over heeft kunnen nemen.
Marlous wat spannend :shifty: .
Kiddo, van die luteale fase had ik nog nooit eerder gehoord. Interessant om te lezen.
Gister ben ik ongi geworden. Nou en hoe het is heftiger en heb ontzettend last van buikpijn. ik heb hiet nooit last van gehad. ik heb ook zin om de heledag te janken. Help Help Help wat gebeurt er met mijn lichaam.
Heb dus gelukkig een mooie cyclus tot nu toe van 28 dagen.
en dat betekend dat we dan eindelijk voor het eggie kunnen gaan beginnen. :dance:
ben een aantal dagen afwezig geweest en ik akn het even niet meer bij houden sorry dat ik dan ook even niet op iedereen kan reageren.
Zaterdag naar mijn kanjer in het zkh geweest. daar hebben we de verjaardag van mijn broer gevierd.
Met mijn neefje gaat het beetje bij beetje beter en hij gaat steeds beter weer drinken. mijn neefje is nu helemaal terug bij af. hij krijgt nu om de 3 a 4 bv en later kan ze heb weer hapjes geven. ze denken dat hij door dat hij altijd heel gilzig was met het eten nu een soort afersie hheft gekregen tegen eten. ach ja een ingewikkelde theorie. maar ik hoop dat ze gelijk hebben.
S’ avonds zijn we dan naar het bevrijdingsfestival gegaan waar vanvelzen en di-rect optraden. na kan het nog straks niet meer als er een kleine is.
Zondag een lekker een luier dagje kwam om 12.oo mijn bedje uit. even lekker bijgetankt. want ik ben de laatste tijd ontzettend moe.
Marlous: wat spannend ik zal voor je :thumbup: :thumbup:
kiddo is jouw fenna baby van de maand geworden of is het een andere fenna
nou weltrusten allemaal
Jannigje, lekker dat je nu een afspraak hebt bij de gyn. jammer alleen dat het niet eerder kon, of vind je het zelf niet zo heel erg?! Had wel eens eerder iets gehoord over die luteale fase, maar nooit helemaal begrepen waar men het dan over had :oops: Dus bij deze bedankt voor de duidelijke uitleg :thumbup:
Tammy, wat een wassen zeg :shock: :shock: Die draaide ik niet eens toen Valentijn er net was :lol: Maar je gordijnen zijn nu wel weer lekker schoon :thumbup: Bij ons was de krimping eenmalig en volgens mij is dat normaal, ze zouden nu niet nog meer moeten krimpen als je ze weer wast. Maar het is wel normaal dat ze een endje krimpen hoor en die 4cm is redelijk normaal En ik doe idd de wijzigingen in het lijstje, ik heb de opzet hier in excel gemaakt en kan het dus ook makkelijker wijzigen
Claudje, stiekem toch jammer dat je ongi bent geworden, ook al hebben jullie niet geklust op de vruchtbare dagen
Moniek, hier had ik ook rond de eisprong ineens extra kluskriebels hoor Is denk ik wel normaal, heeft met ons moederinstinct te maken :lol: :lol: Wees blij dat je man het niet erg vindt, ik wilde sowieso al juist vaker dan hij :shifty:
Sterre, onze kinderarts kijkt altijd even naar de balletjes en het piemeltje, dus ik neem aan dat alles goed zit hier :shifty: Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal namelijk Wat leuk dat je vriend nu zelf belt dat ie kriebels heeft :thumbup:
ennuh… het uitrekenen van je NOD is een eitje hoor
Ik zag dat ie er niet op stond, dus datum+je aantal dagen tot NOD uit je banner en voila, je nieuwe NOD datum :lol: Succes met je gordijnen van de week, hoop dat het lukt voor je vriend, maar ze zijn in elk geval klaar :dance:
Oh Uskyld, wat spannend meis :dance: :dance: Ik hoop zo dat het positief is Leuk weer een zwangere in dit deeltje
De duimen draaien hier in elk geval :thumbup:
Maggie, balen dat je je helemaal voorbereid had op het zware werk en dat je dan alleen maar een babbel en een afspraak maken had Maar als je arts niet vervelend was om naar te kijken… ach, toch wel prettig dan
Maar wanneer moet je nu dan voor het echte snijwerk?!
Femke, wat balen joh van Remco zijn vinger :wall: Ik hoop dat het verder nu wel goed geneest en dat hij er geen narigheid aan over houdt :hug: is jouw dinneke toevallig iemand wiens man ook Remco heet
:lol:
Lua, wat gezellig dat jullie je broers verjaardag daar hebben kunnen vieren :thumbup: Wij hebben Tim zijn verjaardag vorig jaar ook met verpleging en de andere ouders op de couveuseafdeling gevierd En fijn om te lezen dat het toch beetje bij beetje beter gaat met je neefje joh :thumbup: Hopelijk gaat alles spoedig dusdanig beter dat ie snel mee naar huis mag
Hier verder weinig nieuws… nog 4 daagjes :shifty: tot later :-*
Goedenavond lady’s,
Marloes: Spannend hoor! Ga voor je duimen :thumbup:. Hoop het zo voor je .
Maggie: Iritant dat je je op het snijden helemaal had ingesteld en dat het dan niet gebeurt. wanneer gebeurt het nu?? Weet niet of je het al eens had verteld, maar wat voor opleiding doe je?? Loop je nu stage op een basisschool?
Claudje: Ondanks dat je het had verwacht dat het niet raak zal zijn, is het toch jammer. Hopen dat het volgende ronde raak is , zal leuk zijn.
Heb je nu trouwens minedr last van hooikoorts met die medicijnen??
Femke: Misschien is het wel toch raak! Dat zal natuurlijk ook kunnen. je hoort namelijk ook weleens dat vrouwen last hebben van die plopjes als ze zwanger zijn. Ik heb ze nooit als ik ongi moet worden. Afwachten dus, zal ook voor jou duimen. Klinkt trouwens pijnlijk die vinger van je man :?.
jannigje: Een jaar, daar moet ik eerlijk gezegd niet aan denken, das inderdaad wel heel lang. Je hoort het wel vaker, dus kan wel. Als ik het goed begrijp, duurt de tijd tussen de ei en ongi in ieder geval 10 dagen, als het minder is dan heeft het ei ondanks dat het misschien wel bevrucht is geen tijd om in te nestelen, klopt dit??
Lua: Wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Misschien groeit het wondertje de volgende ronde wel. laten we het hopen. Wat fijn, dat het weer wat beter met je neefje gaat! Hoe oud is hij nu?
Kim: Laten we hopen dat ze niet verder krimpen. Leek me ook wel een beetje raar. Vond 4 centimeter eigenlijk nog best wel veel. Nu hangen ze dus bijna 10 centimeter boven de grond. gelukkig moeten ze nog vermaakt worden. De hoogte van ons nieuwe huis is 2.44 en de gordijnen worden 2.42 of 2.41, daar ben ik nog niet over uit. Vind het mooi als ze dicht bij de grond hangen. Nu is het ook geen potje, hebben ze fout gedaan in de winkel. Als jij de wijzigingen doet is het dan niet handiger als we de wijzigingen gelijk naar jou toe pben?? Jij bent dus ook aan het aftellen zie ik. Hopen dat het ook bij jou raak mag zijn. Vind je die laatste dagen van de cyclus niet heel lang duren?
Heb eigenlijk ook niks te melden. Weltrusten
Hey Tammy, ik vind het ook het mooist als gordijnen net boven de grond hangen :thumbup: EN de wijzigingen mogen ook direct naar mij hoor, al heb ik de laatste 2 nu al zo gewijzigd, alleen nog niet gemaild naar Caro Hier idd ook aan het aftellen en de dagen duren zeker lang… :roll: Heb steeds steken in mijn onderbuik, die kunnen komen door van alles en nog wat, maar ik dacht ook dat als het wel raak is dat het kan komen door het litteken in mijn bm van de ks :think: Maar goed, mijn borsten zijn nu ook gevoeliger aan het worden, iets wat normaal niet samenhangt met mijn ongi, maar kan ook komen doordat ik nu gee pil meer slik natuurlijk
En van de week kwam de kat tot 3x toe met zijn kop echt diep op mijn onderbuik liggen, dus echt bijna in mijn kruis zeg maar :shifty: terwijl ze normaal naast me gaat liggen, wel helemaal tegen mijn been aan (bijna erin :lol: :inlove: )maar nu echt zo pontificaal dat plekje opzoeken (ga er gelijk wat achter zoeken :shifty: ). Moeilijk hoor, want ik wil het ik zo graag… Maar ja wie hier niet he
daarom zitten we hier met dit gezellige clubje ouwenelen
Ik ga nu ook naar bed, het is weer laat genoeg zo :shifty: Truste he
Kim: Kan alleen Caro het lijstje wijzigen?? Hoe gaat dat wijzigen? Hoe bedoel je dat als het raak is het misschien kan komen door het litteken in je baarmoeder?? dat stukje snapte ik even niet. Ik weet hoe lang de dagen kunnen duren, vreselijk lang. Ik hoop het voor je!! Lastig hé om niet overal iets achter te zoeken. Ze zeggen wel dat de kat het al heel snel voelt en dan daar gaat liggen, spannend hoor. Zal me je mee aftellen. Nou weltrusten meid :-*
Nee, ik kan het lijstje op zich wijzigen, maar niet hier in zetten omdat Caro auteur is van dit topic En wat het litteken betreft, ik heb van Valentijn een spoedkeizersnede gehad en een behoorlijk groot litteken in mijn baarmoeder zelf zitten (zo heeft de gyn. mij verteld) vandaar dat ik ook niet meer vaginaal mag bevallen. Maar goed, als het raak is dan gaat je bm toch al wat doen en dat kan natuurlijk best wat steken geven en trekken aan dat litteken snappie
Kim: Ja nu snap ik hem :)> Dacht even huh :eh: wat heeft een litteken met zwanger worden te maken, maar nu is ie duidelijk. Vind je het niet jammer dat je de volgende keer weer met keizersnee moet bevallen??
Aan de ene kant wel, zou het graag allemaal eens helemaal meemaken, maar aan de andere kant weet ik nu hoe een ks gaat al is de een de ander natuurlijk niet, maar vorige keer heb ik bijna 3 dagen met heel vervelende rugweeen gelegen en toen was ik nog niet eens aan ontsluiting toe, dus ben blij dat ik dat niet hoef te gaan krijgen een volgende keer en die jaap zit er toch al, al is het wel een flinke (18cm :? )
ja heb weleens gehoord, dar rugweeén hel vervelend zijn. Ach het is belangrijker dat het geen risico voor jou en je kindje is, dan maar met een keizersnee, wat moet dat moet. 18 centimer das wel veel, dat komt denk door de spoed of niet??
Ik heb zojuist eindelijk na ruim een jaar de vraag gesteld bij mamavraagjes :lol: ik wil nu wel eens weten of die van mij echt zoveel groter is dan “normaal” (wat klinit dit raar aols ik het zo opschrijf :lol: :silenced: )
Maar het is idd veiligheid voor alles en het risico dat mijn bm scheurt als ik nu weeen zou krijgen is een heel stuk groter dan normaal, dus mag ik gewoon geen weeen meer krijgen (wat rot zeg :liar: )
Kan me voorstellen dat jet het niet erg vind dat je geen weeén meer hoeft te krijgen. enne je weet ook wanneer het ongeveer geboren gaat worden, dus hoeft niet in spanning te zitten, dat lijkt me ook wel fijn. Als je dan overtijd bent zit je echt te wachten nu kan je aftellen . Hahaha, kan me voorstellen dat het raar klinkt als je de zin zo leest of je eer grotere hebt dan andere :lol:
Nou nu ga ik echt naar bed hoor :shifty: Tim ligt al ruim een uur te ronken En idd overtijd gaan is er hier niet bij, nu maar hopen dat ALS het zwanger worden weer lukt ik nu niet weer te vroeg ga