De april 2007 stoppers :) Al 3 zwanger, nog 15 te gaan!!

Martine dus lekker geshopt :clap:

Mellie, wat balen zeg, nu heb je nog geen duidelijkheid :?

Vicky, ik houdt er geen rekening mee, Bas is 6 dagen te vroeg geboren, dus dat s niet noemenswaardig.

Net even met onze knul naar het cb geweest. Meneer weegt al 10.050 gram en is nu al 73,5 cm. Hij is prima op gewicht als je het in de lijn trekt met zijn lengte :dance:

Hee Bas wat een mooi lengte en gewicht! (Kaylee woog op 1 maart 8230 gram en was 74 cm :roll: :lol: ).

Ik bedoelde het trouwens tegen Kim hoor, van die vroeggeboorte :wink: Omdat Valentijn 8 (toch?) weken te vroeg was en Kaylee 6 weken, vroeg ik me af of ze daar nog bij nagedacht had… :wink:

Mellie balen :frowning: Ik weet niet hoe dat zit met een spiraal eigenlijk, hoor je dan gelijk weer regelmatig te zijn of moet je daar ook van ā€œonthormonenā€ ? :think:

He meiden, goedemiddag allemaal, Mellie balen zeg… wat kan je lichaam je dan voor de gek houden he… Dacht 1 maand geleden ook ECHT dat ik zwanger was, maar nee… toch maar effe checken bij de gyn volgende week, frustrerend lijkt me…

Handig he, Martine als je kind aangeeft wat hij wil. Thom slaapt nu eindelijk sinds een paar weken de nachten door (ff afkloppen!!!) maar wilde toen ook elke nacht nog de fles. En soms ook echt klaarwakker zijn en dan paaapppaaa (maar die sliep gewoon door :zzz: ) maaammaaaa :shock: roepen. Dan baal je eigenlijk gelijk al niet meer toch??? :inlove:

Tsjonge ik heb me in tijden niet zo rottig gevoeld door de :evil: , hopelijk is het voorlopig weer voor de laatste keer. Manlief en ik lijken weer een beetje over ons dipje heen, maar dat kan elk moment wel weer veranderen denk ik. Spannende tijden op zijn werk.

He Femke wat een spannende tijden voor jou zeg, bijna trouwen ( moet je nu nog veel doen?)

En Kimmie de laatste loodjes voor jullie nieuwe huis! Spannend! Onze huizen plannen staan weer even op een laag pitje. Ik heb het nu ook echt even veeeel te druk…

Peggy, laat je weten hoe het is? :pray: ik hoop voor je dat alles oké is… :pray:

Kiddo: beterschap, hopelijk is het snel over bij Fenna!! Ellendig als je kleintje zich zo rot voelt…

En Marlous, helemaal in de gloria??? ben benieuwd hoe je man reageerde!

Ik ga es wat doen, tot later wellicht!

Even pauze…ik ben in de keuken de luxaflex aan het schoonmaken, heb vooral zere knieen van het op het aanrecht zitten! Het knapt wel op, ze zijn nog van de vorige bewoners en zo te zien zeker een jaar niets mee gedaan. Als ik het nou vaker doe, dan ben ik eerder klaar…maar het is wel een rotwerk! Maar, positief: ik heb me nog niet gesneden!

Mellie, balen zeg, weer negatief :hug: Wanneer moet je naar de gyn?

Succes met sjouwen en opruimen enzo.

Maggie, sterkte met jullie dipje, kan me er iets bij voorstellen, jij zo druk met je studie, hij spannende tijden op z’n werk, dat levert stress op natuurlijk…hoezo spannende tijden eigenlijk?

Vicky ik kan me voorstellen dat je bij een tweede zw.schap bang bent voor dat wat je tijdens de eerste keer hebt meegemaakt. Wat is Hellp precies? En is de kans groter dat je het weer krijgt nu je het al een keer gehad hebt?

Tammy, is je moeder al weg? :wink:

29 mei moet ik weer…

Gaan we horen of de bmh kanker weggebleven is :roll:

Is wel mooi kan ik meteen de Gyn aan een vragenvuur onderwerpen haha.

Sterre, het verhaal van mijn zwangerschap staat op de KOK pagina, linkje: KLIK HIER. Het is niet zo’n heel fijn verhaal hoor, dus wie t niet wil lezen neem ik niets kwalijk :wink:

Je kan een test laten doen om te kijken hoe groot de kans is dat je weer HELLP krijgt bij een volgende zwangerschap… Maar die is mij nooit aangeboden enik heb er ook nooit om gevraagd. Ik vind het wel best zo, ik gok er maar op dat ik geen twee keer pech zal hebben :wink:

Maggie ik hoop dat jullie snel helemaal uit jullie dipje zijn.

Ik ga even met mijn dochter spelen :inlove: Tot later!

bmh, jemig, wist ik niet, ik schrik even…

Vicky, ik lees vaak bevallingsverhalen, ben wel wat gewend inmiddels, ik besef me dan iedere keer hoeveel geluk ik gehad heb dat bij mij allles goed is gegaan.

Ik vind het wel onvoorstelbaar en schandalig dat de vk’s iemand die zo moe is en zoveel slaapt gewoon steeds naar huis sturen! Tuurlijk hoort vermoeidheid erbij, maar de meeste vrouwen kunnen ondanks dat wel wat actievere dingen doen. Ik stond met 37 weken nog te schilderen samen met m’n schoonzus die ongeveer even lang zwanger was! Ok, zij hield het wel veel langer vol dan ik, ik ben best een watje :slight_smile:

Maar, bij m’n eerste zwangerschap was ik trouwens al heel snel uit de running vanwege rugklachten, dat wel.

Maargoed Vicky, ik kan me wel voorstellen dat je hier nu bij een evt 2e keer toch bang voor bent…

he hallo

marlous van harte gefeliciteerd.

vicky en smartygirl
welkom gezellig dat jullie mee komen babbelen

mellie wat balen zeg dat er weer een neg test was. hopelijk heb je snel goed nieuws.

lijkt me echt frustrerend dat je nu in onzekerheid zit en niet weet hoe jej je moet voelen.

vicky ik heb net je verhaal gelezen. en ik heb er kippevel van.

hopelijk hoef je dit niet nog een tweede keer mee te maken.

wel slecht hoor dat de vk zo slecht naar je luisterd, terwijl je al aan geeft dat er iets niet goed is. je kent je eigen lichaam tenslotte het beste.

mijn neefje is onslagen uit het zieken huis.

hij drinkt weer goed wel met moeite maar hij eet weer gewoon.

verder weet ik eigenlijk niet veel te vertellen.

weet niet wat ik heb maar ik hoorde iemand over het neerslachtig zijn.

nou daar heb ik ook last van.

ben moe en zit niet lekker in mijn vel. weet niet hoe het komt.

maar goed dat komt ook allemaal weer goed.

Hee Lua, lang niet gezien :smiley:

Fijn dat je neefje weer thuis is, weten ze nou wat het was?

Balen dat je in zo’n rotbui bent, had ik ook van het weekend…

Nou, wat mijn mannetje nou net weer voor pech heeft: ik hoorde een hoop herrie van boven met keihard huilen erachter aan. Was ie uitgegleden in de douche! Met z’n ribben aan de zijkant van z’n rug op een randje! Heeft ie een enorme bloeduitstorting op z’n rug en wat striemen en blauw op z’n bovenarm, oooooooooh zo zielig!

Snel mijn vriend erbij geroepen (die was de voortuin aan het bestraten) en die kreeg hem aan het lachen en daaruit bleek wel dat er niets gebroken is. Hij ligt nu in bed en de pijn valt mee gelukkig, poeh wat een consternatie weer zeg.

hoi meiden

ik zal even wat verdrieting nieuws vertellen ik ben bij de vk geweest vanmiddag en die dachten dat jhet een mola zwangerschap is die zijn vrij zeldzaam

nou was de gyn het er niet helemaal mee eens maar hoe het dan wel zat wist hij ook niet en ben ik geweeest bloedprikken en nou moet ik vrijdag weer terug en is mijn hcg te hoog dan is het 100% een mola

willen jullie a.u.b voor me duimen dta het geen mola is

ik heb liever een gewone mk dan een mola :cry: :cry: :cry:

:-* :-* :-* :-* peggy

Peggy lieverd je weet dat ik voor je duim he… Als er wat is, gewoon een gil geven op msn hoor! :hug: :-*

O Sterre wat zul jij geschrokken zijn zeg… gelukkig heeft ie niets gebroken!

Lua fijn dat je neefje weer thuis is!

Even opgezocht, ik had er nog nooit van gehoord:

WAT IS EEN MOLA-ZWANGERSCHAP?

Een mola-zwangerschap kan gezien worden als een bijzondere vorm van een niet

goed aangelegde zwangerschap.

Nadat een zaadcel een eicel heeft bevrucht, deelt de bevruchte eicel zich. De twee

cellen die zo ontstaan delen zich zelf ook weer. Zo gaat het proces door en komen er

steeds meer nieuwe cellen. Bij een normale zwangerschap ontstaan uit deze cellen

een embryo (een vrucht, een toekomstig kind) en een placenta (een moederkoek).

Wanneer er bij of kort na de bevruchting iets misgaat kan het gebeuren dat alleen de

placenta doorgroeit. Er is dan sprake van een mola-zwangerschap. De placenta

groeit in de baarmoederholte almaar verder en door vochtophoping ontstaan talloze

blaasjes. Gewoonlijk is er bij een mola-zwangerschap dus geen embryo. Is er bij

uitzondering toch een vrucht, dan is deze bijna nooit levensvatbaar.

Wat erg zeg Peggy…heel veel sterkte :hug:

oh wat erg voor je peggy.

heel veel sterkte

sorry kan even niks anders uitbrengen

Peggy ik duim zeker mee dat het geen Mola is, want dat zou het allemaal nog een heel stuk verdrietiger en gecompliceerder maken.

Sterkte meid :hug:

Goedenavond dames,

Peggy: Wat verschikkelijk deze onzekerheid!! :hug: Ik leef met je mee, zal voor je duimen voor een gewone miskraam :thumbup: , al is dat natuurlijk ook niet makkelijk :hug:. Sterkte!!! Als je wilt spuien of gewoon even je verhaal kwijt wilt, weet ej ons te vinden.

Sterre: Wat vervelend dat het even niet lukte met klussen. Je hoort het vaak hoor, dat vrouwen het opeens lastig vinden omdat ze een bepaalde spanning voelen. Ik moet zeggen, toen ik nog de pilslikte hadden we zo’n 1 a 2 keer gemeenschap. Sinds we ervoor zijn gegaan, kan ik geen genoeg van mijn mannetje krijgen, soms wordt hij gewoon moe van me , wil wel elke dag :oops:. Weet ook niet hoe dat opeens komt, denk dat het komt daardat ik en gestopt ben met de pil en toch ook vanwege het kinderen krijgen, maar niet bewust hoor. Kon het vanmorgen niet laten om even snal iets te tikken, hoop dat ze het niet gemerkt heeft :wink:. Ze zei in ieder geval niks, dus zal wel niet. Ahh, je zoontje heeft zo te lezen harde klap gemaakt. Gelukkig dat hij niks gebroken heeft!

Mellie: Wat balen dat je weer negatief getest hebt :evil:. Die onzekerheid is niks. Zal voor je duimen dat je snel of ongesteld wordt of een positieve test in handen hebt, hoop natuurlijk dat laatste :pray:. Je klinkt wel zwanger :think: , wat kan je lichaam soms raar ik elkaar zitten. Hoe voel je je nu?? Zo te lezen wel even genoeg afleiding, das wel fijn. Las ik het goed heb jij BMH kanker gehad?? Wat erg voor je.

Femke: Zo te lezen heb je afgelopen weekend een heel leuk weekend gehad! Vrijdag weer een spannende dag voor de boeg, leuk hoor! Ik vind het onregelmatige werken zelf, ook heerlijk. Soms ben ik beetje veel avonden van huis, maar ben dan vaak ook paar dagen achter elkaar vrij, zoals nu. Spannend het wachten op de bank, iritant is dat. I know :?.

Kiddo: Is je kleine al wat opgeknapt??

Len: Tuurlijk is hier nog een plekje over, ook voor een mei stopper :wink: !! Gezellig juist dat je mee komt kletsen :).

Vicky: Ook gezellig dat jij mee komt kletsen. Spannende dagen voor de boeg zo te lezen. Hier zijn er wel wat mensen die er vanaf weten dat we gestopt zijn 2 beste vrienden en wat collega’s van mij. Vind het wel heel lastig hoor, om het niet tegen mijn mams en paps te vertellen. Iritant dat je kleine zo rot slaapt op het moment, das niet fijn. Las je verhaal trouwens, heftig hoor!! Kan me voorstellen dat het voor jou erg spannend is. Erg dat ze je bij de verloskundige praktijk niet serieus namen.

Maggie: Jammer meid, wie weet groeit er de volgende ronde wel wat in je buikje :wink:.

Kim: waren je schoonfamilie er niet zo blij mee dat je zwanger was van valentijn?? :shifty: Wat spannend het bieden op het huis. Hoop dat je er wat af gaat krijgen.

Mar10e: Dat zijn geen leuke grapjes zo midden in de nacht. Hopen dat het een malig was. 16 uur werk in 6 uur proppen :think:, das knap.

Deborah: Wat fijn dat je neefje weer thuis is :dance:. Hopen dat het goed met hem blijft gaan. hebben ze nog een oorzaak kunnen vinden waarom hij nou niet meer at en dronk??

Heel verhaal, maar ben eigenlijk maandag voor het laatst hier echt geweest. Ben beetje druk geweest, komende dagen ben ik er weer vaker. Vandaag is mijn mams de hele dag op bezoek geweest. We zijn weer bezig geweest met de grodijnen, nou we hebben ze voor 4 ramen af!1 Nu alleen nog de vitrage’s. Ben wel trots op het resultaat. Had zoiets eigenlijk nog nooit gedaan. Ik heb de grodijnen geknipt en afgespeld en mijn moeder genaaid. Ben benieuwd hoe het eruit ziet in het nieuwe huis. Het is hier nu wel heel kaal zonder gorijnen. Heb eigenlijk niet veel bijzonders te melden. Denk dat ik vandaag mijn eisprong heb gehad, merk het aan mijn slijm en had wat buikpijn bij opstaan, maar zou ook kunnen zijn dat het morgen is. Heb in ieder geval goed geklust, dus ben benieuwd. Zoals ik al tegen sterre vertelde bij mij stieren de hormonen door het lijf, kan niet van mijn mannetje afblijven. Hij wordt er soms gek van, wil wel elke dag :oops:. toen ik de pil nog slikte hadden we 1 a 2 keer per week gemeenschap nu soms wel 5 keer. Herkennen meer van jullie dit?? Fijne avond allemaal :-*

Nou we hebben het huis hoor :dance: :dance: :dance: :dance: Ben helemaal blij :lol: :lol: :lol: :lol: De sleuteloverdracht staat voor 5 oktober al op de rol :thumbup: Dus we kunnen mijn verjaardag (10 november) al in ons nieuwe huis vieren :dance: Nu de komende tijd hier alles afronden en doen en dan gaat ons eigen huis de verkoop in :wink: Hopen dat dat ook een beetje snel verkoopt :pray: :pray:

Peggy, vind het heel naar om dit te lezen van je :cry: Ik hoop zo dat het geen Mola is :pray: :pray: :pray: :pray: :hug: Een mk op zich is al naar genoeg allemaal, dan moet je niet ook nog eens een mola-zw. hebben :hug: Sterkte ermee meis :hug: :hug: :-*

Kim gefeliciteerd.

Sterre, gelukkig valt het dus achteraf mee, hopelijk slaapt hij vannacht goed.

Peggy, sterkte en ik zal voor je :thumbup: :thumbup:

Lua, super dat je neefje weer naar huis is, wat is het nou geweest.

Ik kom morgen even uitgebreid reageren op iedereen hoor, maar ik ga nu naar bed, mijn hoofd voelt aan als een tijdbommetje dat elk moment kan barsten, dus knorren is het beste :wink: :zzz: :zzz:

Truste en tot morgen :-*