Clomid: controle echo en progesteron?

hai hai

geeft niet hoor

hier gaat goed ben nu 4 kilo kwijt was weer aangekomen hahaha maar nu weer 4 kwijt :slight_smile:

de rest staan in de andere topics :slight_smile:

ik heb een late ei deze maand en moet dus wachten op zwangerschap of ongi en dan de ferti weer bellen :slight_smile:

afgelopen maand te laat een ei of geen ei waarschijnlijk en moest dus verhogen met de clomid

wel heb ik gister een onwijs goed gesprek gehad met mijn gyno echt een wereld man :slight_smile:

Hoi Natascha,

Wat goed, 4 kilo :smiley:

Heb jij nog steeds progesteron prikken in de cyclus? of hoe zien ze dat je een laat eitje hebt dan?

Hoeveel mg zit je nu op?

hai ja ja ik ben wel blij

deze maand wel omdat mijn cyclus vorige maand 5 weken duurde en dat was dus te lang ik zit nu aan de 100 mg en een late eisprong weer dus misschien gaat die nu weer omhoogā€¦

ik heb dus wel last van de clomid maar kan niet echt wat vinden over femara en de werking voor eisprong en de bijwerkingen ā€¦

hoe is die verder bij jouw ??

Hoi Natascha,

Hier gaat zijn gangetje. Morgen gaat hubby na 2 jaar thuiszitten beginnen met zijn nieuwe baan :smiley: ben zo happy, hij heeft weer wat om handen en het er komt weer wat reserves :slight_smile:

Ik heb het idee dat ik alleen maar aankom van de clomid. Ik weet niet wat ik weeg, maar ik kijk met schrik en beven uit naar 2 september, want dat gaat de arts natuurlijk vragen of ik op die weegschaal wil staan :frowning: En ik vindt haar al zon kille, onpersoonlijke vrouw. Die gaat geheid mopperenā€¦

Dat ik gestopt ben met roken heeft natuurlijk ook niet meegeholpen en ik kon mezelf er nog niet toe zetten om heel streng op dieet te gaan en weer kilometers te gaan lopen. Misschien dat dat anders wordt nu ik vakantie heb en weer tot rust kom :slight_smile:

Enige bijwerkingen van de clomid die ik ondervindt is dat de pms een heel stuk zwaarder wordt elke maand en ik kan helemaal niks meer met mijn haar :frowning: Het zit in de knoop en ik krijg het niet voor elkaar om het langer dan 10 minuten uit elkaar te houden. En dan mijn gewicht natuurlijk. Ik heb het gevoel dat ik alles wat ik verloren ben begin dit jaar, er dubbel opzit :frowning:

Ik zit nu in de 6e ronde met clomid. 5 daarvan op 100 mg. Voordeel is dat ik ze voor het slapen gaan inneem en zo niet veer opvliegers heb op het werk. (waarschijnlijk heb ik ze wel maar met dit weer merk ik soms het verschil niet :P)

ha meid

ja mopperen kunnen ze soms allemaal hahahaha mijn gyno gelukkig niet maar de ferti arts ā€¦ een ander verhaal .

maar van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan

Ronde 6 alweer gaat snel he de bijwerkingen van pms enzo vind ik nog niet zo erg maar mijn haar verlies wel heb een hele dunne voorkant -bovenkant je kan me schedel zien is om te huilen dus :frowning: ik hoop echt dat het nu binnen kort een keer raak mag zijn en anders andere medicatie want dit is echt niks zo .

ps je banner is verlopen ?:stuck_out_tongue:

darkschild hoe is het nu met je ??

Ik heb vandaag een zeer goed gesprek gehad met mijn ferti arts , wat een schat van een mens zeg :slight_smile: alle onenigheid is uitgepraat zeg maar en ze gaat zeker kijken wat ze allemaal voor me kan doen aangezien ik de 40 nader :slight_smile:

ik heb dus deze maand een late eisprong veels te laat de progesteron was op dag 21 4.9 en das te laag maar dat komt omdat er 5 tot 7 dagen na de eisprong liever 7 dagen progesteron geprikt moet worden en hier dus te vroeg hahah . kon het nu wel laten prikken maar das voor mijn en haar nu geen meer waarde :stuck_out_tongue:

heb haar op haar hart gedrukt dat ik het erg vind dat ik zo een haar uitval heb en dat ik me daar toch echt druk om maak en verdrietig en dat ik toch echt kaal begin te worden .

nu heb ik afgesproken dat ik nog max 2 ronden clomid doe en dan liefs wat anders ivm met mijn haar , alle andere bijwerkingen kan ik mee leven want die heb ik ook maar dit vind ik het ergst

nu word ik weer verhoogd naar 150 MG per dag en moet nu dus op dag 10 voor controle follikels komen en gaan ze die goed in de gaten houden . en zo hoop ik ook wat extra dingen ik ga zeker om een pregnyl prik vragen .

Ik heb stellig beloofd ( en wat ik beloof kom ik na ) dat ik goed zal afvallen en ook in de zwangerschap niet zal aankomen en of iets af te vallen en dat ik me daar echt voor inzet :slight_smile:

Nu is het wachten op mijn volgende cyclus of een zwangerschap ā€¦ we zullen zien :slight_smile:

darkchild hoe is het met je ?? je bent al weer ff stil

Hier me 5 ronde in gegaan weer :frowning:

eisprong te laat moet nu 3 tabletten 150 mg per dag in nemen van de clomid krijg nu ook follikel metingen en een zuurgraag meting en een samenlevingstest als die niet goed zijn dan volgt er nog deze maand IUI

spanennd allemaal wel weer ben wel erg ongi blijf verschonen komt best veel misschien weer even een goede schoonmaakbeurd :slight_smile:

Begin hem nu toch wel te knijpen hoor denkend misschien dat ik te oud ben voor nog een zwangerschap ā€¦ zal het nog lukken , mag ik het nog een keer mee maken ? De natuurlijk laat zich niet dwingen helaas

ik kan alleen maar hopen

Hoi Natasha,

Sorry dat ik er ff een tijdje niet was.

Hoe verliepen de testen? Heb je IUI gehad?

IK ben 2 sept bij de ferti arts geweest met mijn moeder, die zelf 10 jaaqr lang heeft moeten vechten voor de eerste zwangerschap. En je zult zien dat ze dan ineens heel begrijpend en lief isā€¦

2 maanden ervoor bleek bijn progesteron te laag te zijn (6.nogwat) en ze hadden erover om een follikelmeting te doen als dat nu weer het geval was.

Maar die zondag ervoor heb ik een reikibehandeling gehad van mijn schoonzusje en tijdens die behandeling voelde ik heel duidelijk ā€œplopā€ Dit was dag 18 en heel eerlijk gezegt dacht ik niet dat ie via de clomid nog zou komenā€¦)

Dit werdt bevestigd toen de echo een lege follikel liet zien en later bleek mijn progesteron op 59 te zitten :slight_smile: Ik hoefde dus geen metingen te doen en mag in november weer komen. Dan wordt er besproken of ik een kijkoperatie krijg of niet. Mag van mij, veel vrouwen raken zwanger na dat ze de eileiders doorspuiten :slight_smile:

Vandaag dag 16 in ronde 6ā€¦ Ik moet 6 rondes op 100 mg blijven voor ze verder kijken en ik moet dan nog gigantisch afvallen, maar als het zover is wil ik dan wel graag een onderzoek naar insulineresistentie. De symptomen komen me bekend voor en als dat zeker is weet ik dat ik met een aangepast dieet veel verder kom dan zelf dingen proberenā€¦

Als je zelf een beetje spiritueel bent, heb ik nog een goede tip voor je: Zwanger met lichaam en ziel van Susanne Smit. Ik heb hem gekocht en vindt het een heel fijn geruststellend boek over de spirituele kant van de zwangerschap. Op internet kun je proefstukjes lezen :slight_smile:

Dikke knuff Jacky

ha meid ik heb je gemaild :slight_smile:

Hallo allemaal!! :smiley:

Wij zijn ook al enige tijd bezig om kinderen te mogen krijgen maar tot nu toe nog geen geluk :frowning:

Wij hebben het eerst zelf geprobeerd maar omdat ik al een aantal jaren gewoon niet meer ongesteld word was de kans al erg klein.

Maar wij niet waagt wie niet wint zeg ik altijd :slight_smile:

Nu ben ik dus voor het eerst beginnen met medicijnen om ongesteld te gaan worden en daarna de hormoonkuur te kunnen gaan beginnen.

ik had eigenlijk vandaag ongesteld moeten worden maar tot nu toe is er nog niks :frowning: maar de dag is nog niet voorbij en misschien komt het morgen wel!

Ik vind het allemaal ontzettend spannend!! Ik heb ook geen idee wat me allemaal nog te wachten staat, maar gelukkig zijn mijn man en ik daar heel relaxt in en zien we wel wat de toekomst ons zal brengen.

Ik heb gelukkig een vriendin die in precies het zelfde traject zit, dus met haar kan ik er lekker veel over praten en we begrijpen elkaar ook echt daadwerkelijk! dat is een hele fijne wetenschap!

dit was even mijn verhaal, toch wel raar om dat zo op internet te zetten hoor hahaha

doei doei!! 8)

Hoi Tamara,

Sorry voor de late reactie, ik ben er maar af en toe :slight_smile:

Als ik het goed begrijp zit je nu in de 1e ronde Clomid, hoe gaat dat? Zit je op 50 mg?

Het is wel fijn om een vriendin te hebben die samen op gaat :slight_smile: Zo heb je altijd elkaar om op terug te vallen :slight_smile:

Hier zitten we in ronde 7, dag 24, 100 mg. We hebben deze ronde follikelmeting gehad want naar mijn gevoel was mijn ei vorige maand heeeel laat, op dag 2 van deze cyclus.

Daarop de fertiliteitsarts over kunnen halen tot extra controle.

Dag 10 zaten er 2 aan de rechterkant: 21x28 en 19x15

Dag 15: 29x33 en 24x23 mm (LH 20, FSH 9.8, Oestr 3000, Progesteron 3.9)

Dag 19 bleken ze er nog te zitten en was de grootste zelfs 36x41mm. De kleine was bijna gelijk gebleven, 22x25mm (LH 14, FSH 5.9, Oestr 2800, Progesteron 5.9)

Dat was voor mij een bummer, de arts deed niet zo positief en toen ik vroeg wat er gebeurde als ze niet knapte, zei ze dat ze dat dan kunstmatig moeten doen, maar kreeg wel weer de sneer dat ik dan mijn gewicht in de weg heb zitten. Ik ging daar met een behoorlijk graftakgevoel weg moet ik zeggen. Gelukkig ben ik goed opgevangen door een vriendin van me :slight_smile:

Ik wordt behandelt met Reiki op afstanddoor een paar mensen :slight_smile: Mijn schoonzusje en mijn vriendin zijn degene die het meeste meehelpen daarmee en ik kon vrijdag en zaterdag duidelijk voelen dat ze bezig waren. Zaterdag voelde ik ineens een golf van opluchting. Geen plopje of pijn, pure opluchting :slight_smile: En vanmorgen bleek dat de grootse nu gesprongen is :smiley: :smiley: :smiley: ~HaPpYdAnCe~

Advies om vandaag vooral door te knuffelen, maar dat lijkt me logisch :slight_smile: Verder weer bloedonderzoek gehad voor progesteron, ivm de eisprong, morgen uitslag :slight_smile:

Lieve Tamara, ik :pray: dat jij niet zo lang hoeft te wachten :slight_smile: Blijf positief ingesteld en blijf vertrouwen houden. Ik heb dat het afgelopen jaar wel geleerd en ik moet zeggen dat het daardoor allemaal wat makkelijker maakt.ā€™

Groetjes Jacky

Hai jacky

hoe is het met jouw ?

In eens kreeg ik geen reactie meer op mijn mails ???

helaas heb ik nu een nieuwe pc en heb ook je mai, adres niet meer .

eigenlijk dacht ik dus dat je geen behoefde meer had aan mailen e.d ?

gr natas

Haaaaai meis :smiley:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik overdag op mijn werk aan je dacht en je wou mailen als ik thuis was en er pas weer aan dacht als ik in bed lag, ook lag hier het internet er afgelopen week uit en dan komt alles ook in vergeethoekje :slight_smile: Maar ewr komt er zo een aan :smiley:

Vanmiddag bloeduitslag gehad wat volgde op de echo van gisteren. En ik nam al zo vol vreugde de foon opā€¦

Uitlsag is dat ik niet genoeg progesteron in mijn bloed had om ook daadwerkelijk een eisprong te hebben gehadā€¦ nou daar viel mij de pet van af, ik heb zelf gezien dat de megafollikel weg was. Toen ik vol verbazing vroeg aan de gyno, antwoorde die dat het een cyste of een lege follikel kan zijn geweestā€¦

Ik sta nog steeds niet achter de uitslag en heb eigenlijk besloten om net te doen of ik lekker gek ben (naja, doen alsof :P) en gewoon doorgaanā€¦ Wie weet hebben ze net een verkeerd drupje bloed gehad :stuck_out_tongue:

De wonderen zijn de wereld nog niet uitā€¦ Ik blijf positief, ook al heb ik mijn moeilijke momenten.

De 25e heb ik weer een afspraak bij de fertiliteitsarts, ben benieuwd wat ze gaat doen. Zouden ze de clomid verhogen of heeft ze andere plannen. Of mijn moeder of omdat mijn mams hersteld van een operatie, gaan een vriendin mee, die me kunnen ondersteunen, want die arts van mij is niet makkelijk. Als ze weer begint over het afvallen geef ik aan dat ik best wel wil, maar dat ik geen stop wil in de behandelijng, dan maar gewoon door met de clomid. Ik denk ook dat ze goed moeten kijken wat er erger is, het gewicht of de stress wat het afvallen meebrengt. daarbij wil ik dan ook onderzoek naar insulineresistentie.

(Begin dit jaar verloor ik maar 3 kilo met zeer streng dieeten, dus dat werkt ook niet bemoedigend)

We zien wel hoe het gaat, voel me al wat beter dan vanmiddag. Nu lekker bankhangen en film kijken :slight_smile: En jou een mail sturen :slight_smile:

Knuff Jacky

ha meid :slight_smile:

ik heb je net gemaild :slight_smile:

wel balen zeg maar er is nog hoop he van je uitslag wat ik je ook al mailde als je vlak na je ei prikt is je prog nog niet hoog genoeg ik prikte ook een keer dag 21 en had die dag een ei sprong ja dan is die niet hoog genoeg en dus niet goed betekent niet dat je dan geen ei hebt gehad ā€¦ minimaal 7 dagen erna moet je prikken zei mijn ferti arts :slight_smile:

spannend de 25ste meid neem lekker iemand mee doe ik vaak ook hahaha

ik zelf hoop eind van de maand genoeg kwijt te zijn om verder te mogen als beetje mee zit moet nog 6 kilo kwijt en dan ben ik er ā€¦ maar wil natuurlijk meer afvallen hihihi

meiden ik lees hier nog steeds meeā€¦ maar hoop zo voor jullie dat de clomid snel zijn werk gaat doenā€¦ :pray:

een mooi sinterklaaskadootje of kerstwonder (dat jullie testen dan heā€¦ niet dan pas zwanger wordenā€¦ :wink: )

maar mijn duimen blijven draaien voor jullieā€¦

Hier ff een updatjeā€¦

Vandaag weer bij de fertiliteitsarts geweest. Donderdag had ik 3 follikels, waarvan 1 van vorige maand. Vandaag, cd 23, zaten ze er nog.

Afgelopen cyclus had ik een veel te laag progesteron waarde, dus ik mag nu aan de Duphaston en dan de volgende cyclus spuiten met Pregnylā€¦

Afgelopen cyclus was erg heftigā€¦ Had deze maand een nonchalante houding, zo van: ā€˜Nu even nietā€¦ā€™ en achteraf ben ik daar blij om. Anders was in mijn ogen deze maand verloren gegaan.

Zit hier nu met gemengde gevoelensā€¦ Met de Pregnyl ben ik blij, meer kans dat het lukt. En toch voel ik me een beetje downā€¦

Ook is er de kans dat ze problemen maken omdat kerst op dag 17 valt, als mijn cyclus op de uitgerekende datum komt. Iets met de follikelmeting en dat was niet handig voor mij. Who cares, dit is nu al niet handigā€¦

Sorry, moest er ff uitā€¦

ha meid lees dit nu pas .

hoe gaat het nu met je ? ik zit te wachten op mijn nod die is dinsdag- woensdag denk ā€¦ spannend maar ja we zien wel ā€¦

He meis,

Ik kon ff niet op het forum komen en lees je berichtje ook nu pas :slight_smile:

Ik zie aan je banner dat je in de volgende cyclus zit :frowning: Echt balen :frowning:

Ik zit hier te wachten op de ongi. Heb duphaston moeten slikken en had volgend de kalender (zoals mijn cyclus eerst liep) donderdag ongi moeten worden, maar nog niks. Baal hier stevig van want moet ook een uitgangsecho maken en als het morgen er nog niet is, kan ik het spuiten waarschijnlijk vergeten in december ivm de kerstā€¦

Test was vanmorgen negatief en heb ook geen verschijnselen, niet van een zwangerschap, niet van een ongesteldheid die er aan zit te komen.

Hooguit wat lichte, met vlagen, spierpijn (net of ik situps heb gedaan) en ik voel mijn eierstokken soms protesterenā€¦

Zou het door de Duphaston komen dat het er nog niet is? Dan baal ik helemaal, aangezien ik dan op mijn eigen waarschijnlijk al zover was.

Ik wou dat mijn eitjes zich niet zo thuisvoelden in hun nestjes en eindelijk eens gewoon de sprong waagden :pray:

Ha meid,

ja weer een nieuwe cyclus een lange was het wel maar ja , helaas niet gelukt dus op naar volgende ronde :slight_smile:

ik ken dupaston niet meid , dus ik kan de daar niet bij helpen ik kan alleen de clomid dan , en wat ze me in januari gaan geven weet ik niet . laat het wel over me heen komen :slight_smile:

kan je anders geen provera krijgen en dan je cyclus verder opbouwen

wat is een uitgangsecho ??

hou je taai he meid komt goed :slight_smile:

liefs tas

He meis,

Uitgangsecho willen ze maken om te kijken of de drie follikels weg zijn, zodat ik veilig kan spuiten zonder bang te zijn voor een drielingā€¦ Twee is nog te doen, heb ik haar gezegt, maar drie is echt teveel.

Nog steeds niks hier, wordt er heel stiekum horendol vanā€¦

Morgen maar de dokter bellen, kijken of het door de duphaston kan komen.

Knuff!