Guusje & Tom :dance:
@annemarie69 wrote:
Weet iemand waarom hij zo “trekt” aan de borst?Te veel, te weinig of spruw…? Moeilijk te zeggen. Tosca doet het op het moment ook (zelfde leeftijd zo’n beetje :think: ) mét bijten :?. Hier is een giga productie dip en ik zie dat ze boos en geïrriteerd naar meer “zoekt” als ze dat doet. Misschien is dat het?
En v.w.b. dat homeopatisch… laatst vertelde een ha me: “ik geloof niet in homeopathie, maar mijn kinderen reageren er altijd uitstekend op. Ik snap er niks van, maar blijf het dus tóch maar geven” :mrgreen: .
Jassie, dus jij hebt ook een productie-dip? Phieuw, voel ik me niet meer Remy
Annemarie, salmonella bacterie opgelopen. Ben zelf bijna uitgedroogd geraakt… kun je indenken wat die borsten nog doen… héél weinig :roll: . Maar met siroop, massage en vooral héél véél en váák en láng aanleggen begint het alweer wat bij te trekken. Sterkte :-* !
Biebels en Guusje :thumbup: :thumbup: Ga zo door!! En Tom natuurlijk ook! :mrgreen:
Annemarie, zet 'm op meid! Ik heb helaas geen tips voor je, maar je bent al een mooi eind op weg, dus nog even volhouden joh!!! :hug:
@Jassie wrote:
Annemarie, salmonella bacterie opgelopen. Ben zelf bijna uitgedroogd geraakt… kun je indenken wat die borsten nog doen… héél weinig :roll:. Maar met siroop, massage en vooral héél véél en váák en láng aanleggen begint het alweer wat bij te trekken. Sterkte :-* !
Jee Jassie, hoe gaat het nu dan met jouzelf?
Ja, mijn ervaring is ook dat elke dip weer over gaat met vaak aanleggen. Maar spannend blijft het wel. Veel rustig, drinken en aanleggen. Borstvoedingsthee dronk ik ook, maar of het echt hielp?
Annemarie, ik denk inderdaad dat hij een TSR wil. Myrthe trekt dan ook soms enorm. Inmiddels kan ik haar vertellen dat dat niet zo fijn is en luistert ze zowaar, maar toch moet ik het steeds weer zeggen, want het is iets wat ze zo automatisch doet.
Biebels -onze KOK borstvoedingsmascotte

@annemarie69 wrote:
wie kan me even oppeppen want ik wil die 4 maanden halen!
Ik heb het idee dat Jelmer aan de borst genoeg drinkt (is tevreden en slaapt goed. Hoewel hij zelden uit zichzelf loslaat en ik hem na verloop van tijd afkoppel omdat hij niet meer drinkt maar ligt te genieten :inlove: ) maar ik kolf achter de feiten aan. Op de creche hebben ze aan 170/180 nauwelijks genoeg en ik kolf met veel mazzel 120/140. Tussendoor extra kolven lijkt weinig uit te halen. Op dit moment probeer ik vooral ook de potjes van 150 die al in de vriezer zitten aan te vullen tot ongeveer 200.
Ik heb het net al wat afgespeurt naar tips om de productie wat op te krikken maar ben wat onzeker nu :?
Ik kolfde in zo’n periode altijd vóór de eerste voeding (borsten zitten dan erg vol) en na de laatste voeding. Als het echt nijpend was dan kolfde ik zelfs tussendoor. Rond de 3 mnd is er ook weer een sprong en regeldagen he :-*
@S@nne wrote:
Biebels -onze KOK borstvoedingsmascotteJa, inderdaad- 9 maanden! Goed hoor!
![]()
![]()

V.w.b. die salmonella uitdroging… het gaat eigenlijk best aardig weer. Heb Tosca gisteren en vandaag bewust lang aan de borst gehouden (bijna half uur per borst, sabbelend in slaap vallen mocht

Hier ook een mijlpaaltje… ‘mijn’ diepvries-la is vol… op naar lade 2 :lol: !
@Jassie wrote:
Hier ook een mijlpaaltje… ‘mijn’ diepvries-la is vol… op naar lade 2 :lol: !
hier nog een keer een mijlpaaltje… mijn diepvriesla is léég… Yvan krijgt straks het laatste laatste… lááste beetje bv… en dan is het echt afgesloten. 10 maanden is ie vandaag, dus da’s een mooie periode geweest! :dance:
Jassie, beterschap zeg! Salmonella… tiswat… :hug:
mascotte? :shifty: Als ik hoor dat anderen diepvrieslades vol hebben ( :shock: ) dan voelt dat niet zo hoor! Ik leef nog steeds van werkdag naar werkdag, en bijkolven levert nauwelijks meer wat extra’s op. Als ik vrij ben is er niets aan de hand, kan ik haar lekker aanleggen, maar ik ben een beetje uitgekolfd, denk ik…
Hazze: zo, da’s écht afgesloten dan! Gefeliciteerd met je 10-maanden-mijlpaal, super hoor!!!
Hazze, aaaahhh, mooi moment dan toch vanavond. Tien maanden, geweldig toch :inlove: :thumbup: :-* !?
Biebels, ja, ho, geen diepvriesla vol met diepvrieszakjes, maar met van die speciale diepvriesbekertjes, dus ook veel lucht tussen de gekolfde melk hoor ! Hier lopen een aantal mascottes rond en jij hoort daar helemaal bij :thumbup: !
:shock: Jassie, mens salmonella :? bleh!
Nou ik heb Jelmer vandaag ook zo ongeveer elke 2 uur uitgebreid aan de borst gehad, ook omdat ik vond dat hij niet al te veel plaste en met deze hitte moest hij toch maar zoveel mogelijk drinken.
Hazze petje af!
hazze
:-*
Hazze
:-
Annemarie, hoe is het nu met de productie? :- voor jelmer
geen idee. Dat wil zeggen dat ik woensdag weer de “hele dag” ga kolven omdat hij dan op de creche is. Nu tussendoor haal ik er zo 40/50, ik ben vooral benieuwd wat het woensdag mag worden
(tot volgende week, toch?)
pas maar op Annemarie… haha, voor je het weet word je weer 's nachts wakker met (.)(.) klappers! ik hoop het voor je althans… sterkte met Jelmer meid! :hug:
annemarie, jazeker! Ik wil al die leuke groningse kindjes nu wel eens in het echt zien
Jelmer is vandaag 4 maanden en voor het gemak reken ik mezelf dan maar even rijk met 4 maanden BV :dance: (eigelijk duurt dat nog een dagje of 5 maar :silenced: )
Annemarie, en gelijk heb je, :thumbup: . Super mijlpaal weer! Hoe gaat het met kolven nu?
:dance: Annemarie!! Maar waarom nog maar vijf dagen? (heb ms niet alles gevolgd :oops: )
Nynke is al acht maanden verslaafd aan mama’s melk!!!
(hmm, tijd om ook eens wat anders ernaast te eten, kreeg op het cb een rotadvies… haar laten “uithongeren”, dus voedingen afkolven en NIET geven, zodat ze wel groente en fruit gaat eten… :shock: :shifty: ik voel me helemaal rot na die tip…)